زبان خارجی

هر آنچه که از دانشگاه توبینگن آلمان باید بدانید

آشنایی با دانشگاه توبینگن آلمان

یکی از دانشگاه‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، دانشگاه توبینگن است. دانشگاهی که در کشور آلمان و در ایالت بادن قرار گرفته است. در طول تاریخ چند ساله خود به یکی از یازده دانشگاه‌ معتبر آلمان تبدیل شده است. این موسسه علاوه بر ایجاد محیطی علمی جهت انجام انواع تحقیقات علمی و پزشکی، مکان گردهمایی و یا فارق‌التحصیلی دانشمندان برنده‌ی جایزه نوبل نیز بوده است. افرادی مانند ویلیام رامسی (William Ramsay)برنده نوبل شیمی در سال 1904، کارل فردیناند براوون(Karl Ferdinand Braun) برنده نوبل فیزیک در سال 1909، برت سامکان(Bert Sakmann) برنده‌ی پزشکی در سال 1991 و …
از سوی دیگر این دانشگاه، پس از قرن نوزدهم به تحقیق و تفحس در حوزه‌ی مطالعات باستان، بویژه درباره‌ی شرق باستان شهرت یافته است. به طوری که حتی به فعالیت در دیگر رشته‌ها هم‌چون علوم طبیعی نیز پرداخته است.

ویدیو پییشنهادی : آموزش زبان آلمانی
آموزش آلمانی

تاریخ دانشگاه توبینگن آلمان

دانشگاه عمومی تحقیقاتی توبینگن(University of Tübingen) با نام کامل در زبان انگلیسی(Eberhard Karls University of Tübingen) و زبان آلمانی (Eberhard Karls Universität Tübingen) شناخته می‌شود. دانشگاه توبینگن در سال 1477، به دستور کنت ابرهارد (Count Eberhard V) ساخته شد. این دانشگاه را به قولی می‌توان نتیجه‌ی گرایش پادشاهان به گسترش علم و دانش در هنگامه‌ی ظهور رنسانس نیز دانست.

در قرن هجدهم نیز در سال 1769، دوک کارل یوگن(Duke Karl Eugen) با افزودن نام خود به نام موسس دانشگاه، موجب تقویت اعتبار این دانشگاه گردید. در دوران معاصر نیز این دانشگاه به عنوان یکی از 9 دانشگاه دولتی کشور آلمان شناخته می‌شود. در سال 1970 نیز این دانشگاه به پیروی از ساختار نوین دانشگاه‌های کشور فرانسه، دانشکده‌های خود را به ساختمان‌های جداگانه‌ی تحقیق و مطالعه تقسیم نمود. دانشگاه توبینگن آلمان هم‌چنین توانست در ماه می سال 2010، به همراه دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه دارتماووس آمریکا، دانشگاه مویینز کانادا، دانشگاه غرب استرالیا و… به عضویت شبکه دانشگاهی ماتریکی پیوست. تاکید اصلی این شبکه‌ی دانشگاهی بر پیوند محکم میان تحقیق و آموزش می‌باشد.

دانشگاه توبینگن آلمان
دانشکده‌های دانشگاه توبینگن

دانشگاه توبینگن آلمان با رشد مداوم و پیوسته، امروزه در 14 مدرسه(مکتب) در بیش از 280 رشته‌ی مختلف مشغول به فعالیت می‌باشد. هم‌چنین این دانشگاه توانسته در میان دانشگاه‌های برتر کشور آلمان قرار گیرد و به مقصدی برای دانشجویان بین‌الملل تبدیل شود. به طور کلی دانشگاه توبینگن دارای 7 دانشکده می‌باشد. هر کدام از آنها دارای تاریخچه کوتاهی است. این دانشکده‌ها عبارتند از:

الف- دانشکده‌ی الهیات مذهب پروتستان
ب- دانشکده‌ی الهیات مذهب کاتولیک
ج- دانشکده‌ی حقوق
د- دانشکده‌ی پزشکی
ه- دانشکده‌ی علوم انسانی
و- دانشکده‌ی اقتصاد و علوم اجتماعی
ز- دانشکده‌ی علوم

مقاله پییشنهادی : دانشگاه‌های انگلیسی زبان آلمان

جایگاه علمی دانشگاه توببینگن

در این قسمت جایگاه و رتبه‌ی علمی دانشگاه توبینگن آلمان را با توجه به نتایج علمی سه موسسه‌ی تحقیقی بیان می‌شود.
براساس یافته‌های موسسه‌ی تحقیقی (THE World University Rankings) رتبه‌ی جهانی این دانشگاه در سال 2021، رتبه‌ی 78 می‌باشد. هم‌چنین این موسسه تعداد کل دانشجویان دانشگاه توبینگن آلمان را 27.590 نفر برآورد کرده است. از این رقم ، 14% آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد.

موسسه‌ی تحقیقی QS Top University نیز در مطالعاتی تحقیقی خود، رتبه‌ی کلی دانشگاه توبینگن آلمان را 175 عنوان کرده است. هم‌چنین بر اساس معیارهای موضوعی نیز این دانشگاه در رتبه 7 قرار دارد. در بررسی امتیازات نیز دانشگاه مذکور موفق به کسب امتیاز کلی 45.8 شده است. بر طبق معیارهای شهرت علمی، دانشجویان دانشکده و دانشکده‌ی بین‌المللی نیز به ترتیب به امتیازات(45.6) (89.5) (45.8) دست یافته است.

به همین صورت، موسسه ارزیابی شانگهای (Academic Ranking of World Universities) جایگاه علمی این دانشگاه را در سال 2020 در میان رتبه‌های 150-200 قرار داده است. در بررسی موضوعی یا رشته‌ای این دانشگاه نیز در سال 2016، دانشگاه توبینگن آلمان در رشته‌های پزشکی و علوم زندگی به ترتیب به رتبه‌های (101-150) و (76-100) دست پیدا کرده است.

اپلای کردن در دانشگاه توبینگن

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد مایل به ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه توبینگن آلمان هستید، پس ابتدا نیاز است به وبسایت دانشگاه توبینگن مراجعه کنید. در این آدرس اینترنتی شما می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی زیرشاخه‌های رشته و طول دوره‌ی تصمیم بهتری اخذ کنید. لازم به ذکر است که کلیه مراحل اخذ پذیرش دانشگاه فوق‌الذکر به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد.

دانشگاه توبینگن آلمان

فرایند ثبت‌نام:

پیش از ثبت هرگونه اطلاعات شخصی، از شما درخواست می‌گردد به سوالات از پیش درج شده پاسخ دهید. هدف از پاسخ‌گویی به اینگونه سوالات بررسی انتخاب شما درباره‌ی رشته مقاطع تحصیلی می‌باشد. بدین شیوه مسئولین دانشگاهی پی می‌برند که آیا شما، دانشی مرتبط با رشته‌ی مورد نظرتان را کسب نموده‌اید. پس از آن مرحله، شما می‌بایست اطلاعات شخصی خود و هم‌چنین سایر اطلاعات را وارد نمایید که به شرح زیر است:

– اطلاعات شخصی
– اطلاعات تحصیلات
– اطلاعات تحصیلات تکمیلی(در صورت تقاضای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد)
– تهیه فایل PDF تمامی مدارک فوق‌الذکر

پس از تکمیل فرم اینترنتی، صورت چاپی آن را تهیه کرده و پس از امضاء آن، به آدرس پستی مندرج در آن فرم، به همراه سایر مدارک ارسال نمایید. لازم به ذکر است، تهیه‌ی ترجمه‌ی مدارک به زبان انگلیسی یا زبان آلمانی این مدارک الزامی می‌باشد.

مقاله پییشنهادی : مهاجرت به آلمان

پس از ثبت موفقیت‌آمیز مدارک لازم، دفتر ثبت اطلاعات دانشجویی، به شما کارت دانشجویی، اطلاعاتی درباره‌ی دانشگاه و بروشور اطلاعاتی، شماره‌ی پذیرش جهت ثبت‌نام در پورتال دانشکده ارسال خواهد کرد.
این پورتال دانشگاه توبینگن آلمان، به شما اجازه‌ی دسترسی به فهرست دروس اینترنتی، ثبت‌نام در سمینارها و نیز گفتمان‌های اینترنتی را خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا