زبان خارجی

دانشگاه کنت استانبول: معرفی و بررسی کامل شرایط تحصیل در دانشگاه کنت استانبول

آشنایی با دانشگاه کنت استانبول

دانشگاه کنت استانبول با هدف ارائه آموزش مدرن و نوآورانه برای دانشجویان شایسته جهت یادگیری تمام مهارت‌های مورد نیاز زندگی حرفه‌ای توسط بنیاد Unimeded (ENEV) در مرکز استانبول تاسیس شد. به منظور تحقق این هدف دانشگاه به دانشجویانی که با مشکلات مالی در زندگی شخصی خود مواجه هستند کمک مالی می‌کند. این دانشگاه خصوصی یکی از دانشگاه‌های استانبول است که با ارائه دوره‌های زبان انگلیسی دانشجویان خود را برای شکار موقعیت‎های شغلی داخلی و خارجی آماده می‎کند.

 

 

این دانشگاه تازه تاسیس کار خود را در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی با پذیرفتن اولین دانشجویان خود آغاز کرد و از ۴ دانشکده از جمله دانشکده دندان‎پزشکی، ۴ مدرسه حرفه‌ای تشکیل شده است. این دانشگاه جهت ارائه یک آموزش با کیفیت بسیار بالا به منظور بهبود توسعه‌ اجتماعی با آماده‌سازی یک نسل شایسته همیشه مشتاق است.

هدف اصلی ایجاد این دانشگاه ارائه آموزش پربار و موثر توسط امکانات روز دنیا و فناوری استاندارد به جوانان است. فراموش نکنید که کشور ترکیه با توجه به چشم‌انداز آینده خود در سال ۲۰۲۳ توجه زیادی به حوزه آموزش دارد. در حقیقت درصد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاری خود را به این بخش اختصاص داده است. آن‎ها اهمیت داشتن نیروی متخصص زبده و آموزش دیده را درک کرده‎اند. این دانشگاه نیز با توجه به اهداف بلند مدت و تلاش بی‎وقفه خود همیشه در خدمت هدف کشور است. دانشگاه کنت استانبول اگر چه به تازگی فعالیت علمی خود را آغاز کرده است و از شهرت کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های استانبول برخوردار است اما از دید دانشجویان ایرانی پنهان نمانده است. در حال حاضر ۴ دانشجوی ایرانی در بین دانشجویان این دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه کنت

دانشگاه کنت استانبول در یک نگاه

پردیس دانشگاه کنت استانبول برخلاف خود دانشگاه یک بنای تاریخی است که در سال ۱۸۴۶ به عنوان یک بیمارستان آلمانی فعالیت کرده است. طبق توافق دو کشور ترکیه و آلمان این بیمارستان در سال ۲۰۱۳ بسته شد تا به یک موسسه آموزشی یعنی دبیرستان استانبول تبدیل شود. سه سال بعد دانشگاه استانبول ارائه خدمت و آموزش را به منظور تربیت نسل آینده آغاز کرد.

 

مقاله پییشنهادی : دانشگاه آرل استانبول

 

این دانشگاه به کمک مرکز تخصصی کاریابی و توسعه اشتغال خود به دانشجویان کمک می‌کند تا برای فرصت‌های مختلف کارآموزی اقدام کنند. تمام اطلاعات و مهارت‌های لازم در مورد دوره‌های عملی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. علاوه بر این آن‌ها با شناسایی نقاط قوت فرد او را راهنمایی می‌کنند تا بالاخره به این نتیجه برسد که کدام شغل مناسب او است. این مرکز در طول سال نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلفی را در همین زمینه برگزار می‌کند.

علاوه بر آموزش و تحقیق شرایطی فراهم شده است که دانشجو یک زندگی دانشگاهی کامل را تجربه کند. در حقیقت این دانشگاه به دانشجویان خود این فرصت را می‌دهد تا به کمک فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی بسیاری مانند سمینارها، همایش‌ها، جشنواره‌های بهاری، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها خود را ثابت کنند. مرکز آموزش مادام العمر و مرکز تحقیقات و کاربردهای دندان‌پزشکی از دیگر مراکز این دانشگاه هستند.

دانشگاه کنت

چرا دانشگاه کنت استانبول؟

اگر چه دانشگاه کنت استانبول در رتبه خوبی نه میان دانشگاه‌های ترکیه (۱۶۸) نه میان دانشگاه‌های بین‌الملل (۸۹۵۸) قرار دارد اما تمام تلاش خود را کرده است تا نسلی را تربیت کند که به ارزش‌های ملی و فرهنگی خود پایبند باشند. از آن گذشته به دنبال آموزش نسلی باکفایت و اعتماد به نفس است که قدرت رقابت در دو عرصه ملی و بین‌المللی را دارند.

 

مقاله پییشنهادی : دانشگاه‌های مورد وزارت علوم در ترکیه

 

  • دانشگاه کنت استانبول به منظور تحقق رویاها و اهداف خود از کادری مجرب و با کیفیت بهره می‌برد.
  • فرصت‌های مختلف آموزشی و تحصیل در خارج از کشور را فراهم کرده است.
  • کارگاه‌ها وآزمایشگاه‌های مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا
  • اصلاح ساختار آموزش و استفاده از روش‌های جدید آموزش
  • آماده‌سازی دانشجویان برای به دست آوردن شغل مناسب در آینده
  • این دانشگاه بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی مانند ورزش، سمینارها و نمایشگاه‌ها را توسط ۲۴ باشگاه دانشجویی اداره می‌کند.
  • کتابخانه عظیم شامل کتاب‌ها، نشریه‌ها، مطالب و منابع مختلف است.
  • برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در طول سال و حمایت کامل از دانشجویان خود در رقابت‌های ورزشی بین دانشگاهی

 

دانشگاه کنت

پذیرش

شرایط تحصیل هر دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است. اگر چه این شرایط را سیاست‌های دانشگاه تعیین می‌کند اما به طور کلی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور از یک مسیر مشخص پیروی می‌کنند. برای مثال اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید ابتدا باید فرم آنلاین را پر کنید. مدرک کارشناسی و دیپلم دبیرستان، ریز نمرات، ویزای تحصیلی، کپی گذرنامه، گواهی تمکن مالی، نمره آزمون زبان ترکی و عکس را نیز باید برای دانشگاه ارسال کنید. متقاضی جهت اخذ پذیرش دانشگاه کنت استانبول موظف است حداقل نمره ۷۰ را در آزمون تومر و حداقل نمره ۷۰ را در آزمون تافل کسب کند. لازم به ذکر است نمره‌ی بالا با توجه به تعداد متقاضی شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

 

مقاله پییشنهادی : تحصیل در ترکیه

شهریه

نرخ شهریه دانشگاه کنت استانبول در تمامی رشته‌ها در مقطع کارشناسی به غیر از دندان‌پزشکی و روانشناسی ۶۰۰۰ دلار است. ترکی زبان اصلی آموزش در دانشگاه کنت به حساب می‌آید. با این حال دندان‌پزشکی به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می‌شود که تحصیل به زبان انگلیسی (۲۴۰۰۰ دلار) گران‌تر است. روانشناسی به کمک زبان انگلیسی در ۴ سال ارائه می‌شود و شهریه آن ۸۰۰۰ دلار است. دوره‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد کوتاه‌تر و ارزان‌تر از کارشناسی هستند. به طور کلی این دوره‌ها به زبان ترکی ارائه و بین یک سال و نیم تا دو سال زمان می‌برد. شهریه‌ای که دانشگاه کنت برای این دوره‌ها در نظر گرفته است ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا