زبان خارجی

رایتینگ GRE: بررسی اجمالی رایتینگ GRE به همراه نمونه سوال جهت دانلود

آشنایی با رایتینگ GRE

رایتینگ GRE تفکر انتقادی و مهارت نوشتاری شما را ارزیابی می‌کند. این بخش از آزمون GRE در حقیقت توانایی شما را در بیان یکپارچه و منسجم ایده‌ها و استدلال‌ها می‌سنجد. این بخش از آزمون به هیچ عنوان دانش داوطلب را در هیچ زمینه علمی ارزیابی نمی‌کند.

اگر قرار است در آزمون GRE شرکت بکنید باید بدانید دو یادداشت (حداقل چهار پاراگراف) بنویسید تا توانایی شما بررسی شود.  در این آزمون قوه استدلال و استنتاج داوطلب به وسیله دو تسک به نام‌های Analyze an Issue و Analyze an Argument ارزیابی می‌شود. هر داوطلب برای پاسخگویی به هر تسک 30 دقیقه زمان دارد.

 

مقاله پییشنهادی : آموزش زبان انگلیسی از پایه

 

رایتینگ GRE در یک نگاه

رایتینگ GRE در یک نگاه

متاسفانه یا خوشبختانه رایتینگ GRE نسبت به دو بخش دیگر آزمون شفاف نیست. اگر چه ما می‌دانیم که در دو بخش محاسبات ریاضی و درک واژگان چه سوال‌هایی ارائه می‌شود اما در بخش رایتینگ آزمون اطلاعات کافی در مورد طول هر تسک، نحوه نمره‌دهی یا محتوا در دسترس نیست. در حقیقت ما دقیقا نمی‌دانیم که مصحح و رایانه در هر یادداشت به دنبال چه معیارهای هستند. با این حال به طور کلی ما می‌دانیم که موارد زیر از اهمیت بیشتری برخورداند:

  • در نظر گرفتن پیچیدگی‌های موضوع/ استدلال
  • پیروی از دستورالعمل‌ها
  • انسجام و پیوستگی خوب/ بسط دادن ایده‌ها
  • مثال‌های مرتبط
  • اصول نگارش
  • تعداد کلمه (تعداد کلمه در رایتینگ GRE از معیارهای اصلی نمره‌دهی نیست اما می‌تواند تاثیر مثبتی بر نمره شما بگذارد. در واقع یک یادداشت بلند می‌تواند شانس کسب نمره بالاتر را افزایش بدهد. اگر چه 550 تا 650 کلمه ایده‌آل است اما بهتر است به جای سر و کله زدن با مثال‌های ساده و زیاد، نمره خود را با مثال‌های قوی بهبود ببخشید. در حقیقت کیفیت به همان اندازه کمیت مهم است.)

از آن گذشته ما می‌دانیم که مصحح رایتینگ GRE به دنبال یک رویکرد ساده مانند «من موافقم و دلیل آن هم این است که» نیستند. علاوه بر این دستور زبان و املای کلمات از اهمیت کمتری برخوردارند. در حقیقت هنگام نمره‌دهی اشتباه‌های املایی و دستوری جزئی نادیده گرفته می‌شود. با این حال بدیهی است که یک متن با اشتباه‌های فراوان نمی‌تواند نمره قابل قبولی کسب بکند.

 

ویدیو پییشنهادی : آموزش قسمت نوشتاری GRE
قسمت نوشتاری gre

 

رایتینگ انگلیسی

دو سوال رایتینگ GRE

در تسک اول (Analyze an Issue Essay) شما باید موضع خود را درباره یک موضوع عمومی (موافق/ مخالف یا مزایا/ معایب) مشخص و آن را با دلایل و جزئیات واضح بیان بکنید. در این بخش دستورالعمل‌هایی جهت نحوه پاسخ‌دهی به این موضوع ارائه می‌شود. شما باید موضوع را بررسی بکنید، تمام جوانب آن را در نظر بگیرید و جهت تایید نظر و ایده خود از مثال و دلایل محکم استفاده بکنید. در مثال زیر جمله اول موضوع سوال است که در ادامه دستورالعمل سوال بیان شده است.

Government funding should never support art that the majority of the population finds objectionable

Write an essay in which you take a position on the statement above. In developing and supporting your position, you should consider whether the above statement is always true or whether there are exceptions to it.

تسک دوم رایتینگ GRE

در تسک دوم (Analyze an Argument) نسبت به تسک اول آسان‌تر است. در این بخش یک استدلال در قالب یک متن ارائه می‌شود که شما باید در یادداشت خود به این موضوع بپردازید که استدلال یا فرضیه پشت مطلب بیان شده منطقی یا قانع‌کننده نیست. در حقیقت در این بخش از رایتینگ GRE قدرت و توانایی شما در تجزیه و تحلیل و همچنین تفکر انتقادی ارزیابی می‌شود.

 

مقاله پییشنهادی : سوالات ریاضی GRE

 

تسک دوم نیز مانند تسک اول دارای دو بخش تشکیل شده است. همانطور که در مثال زیر مشاهده می‌کنید ابتدا موضوع بیان می‌شود و سپس در ادامه دستورالعمل‌های پاسخ‌دهی بیان شده است. در این بخش موضوع سوال نسبت به تسک اول طولانی‌تر است.

The market for luxury goods is declining. Recent reports show that a higher unemployment rate, coupled with consumer fears, has decreased the amount of money the average household spends on nonessential items. Since luxury goods are nonessential, this market will be the first to decrease in the present economic climate, and luxury retailers should refocus their attention to lower-priced markets.

Write a response in which you examine the argument’s unstated assumptions, making sure to explain how the argument depends on the assumptions and what the implications are if the assumptions prove unwarranted.

رایتینگ GRE

برنامه‌ریزی

اگر برنامه‌ای برای نوشتن یادداشت نداشته باشید در میان راه به مشکل خواهید خورد. با توجه به زمان محدود نمی‌توانید برگردید و تغییر قابل توجه‌ای ایجاد بکنید. بین 7 تا 9 دقیقه از زمان هر تسک را به برنامه‌ریزی جهت نوشتن یک یادداشت خوب اختصاص بدهید. این برنامه به شما کمک می‌کند که با متنی منسجم یک نمره خوب در رایتینگ GRE کسب بکنید.

  • تجزیه و تحلیل سریع: به دنبال کلمات کلیدی باشید. مطمئن شوید که درخواست سوال را به درستی متوجه شده‌اید. تمام طرفین بحث را در نظر بگیرید.
  • ایده پردازی (Brainstorm): در تسک یک جوانب مثبت و منفی هر یک از طرفین را با چند مثال بنویسید. طرفی را انتخاب بکنید که مثال بهتری برای آن نوشتید. در تسک دو نتیجه و استدلال ارائه شده را مشخص بکنید. فهرستی از فرضیه‌ها و ایرادهای اساسی این استدلال تهیه بکنید.
  • بیانیه: ایده اصلی خود را در یک جمله بنویسید. برای مثال در تسک یک و دو می‌توانید یادداشت خود را به دو شکل زیر شروع بکنید:

من معتقدم که دولت باید [بیان استدلال] زیرا [بیان دلیل]

این استدلال [بازنویسی استدلال بیان شده] منطقی نیست زیرا [بیان دلیل]

  • طرح کلی: مقدمه، بدنه (متن) و نتیجه‌گیری

پس از تهیه طرح کلی شما آماده شروع نوشتن یادداشت خود هستید. 18 تا 20 دقیقه زمان را به نوشتن هر یادداشت اختصاص بدهید تا بتوانید در انتها یادداشت خود را قبل از نهایی کردن آن بررسی بکنید.

رایتینگ GRE

نکاتی جهت موفقیت در رایتینگ GRE

جملات خود را بشکنید و ساختارهای مختلف را با هم ترکیب بکنید. برای پیوند دادن ایده‌ها و رعایت ترتیب و حفظ انسجام متن از کلمات ربط استفاده بکنید. برای نشان دادن دلیل، علت و نتیجه از کلماتی مانند because, as a result, therefore, since و consequently استفاده بکنید. علاوه بر این می‌توانید برای نشان دادن دیدگاه مخالف کلماتی مانند while, even though, although, however, but و actually را به کار ببرید.

اغلب افراد به خواندن متن‌های بلند به خصوص نامنظم علاقه ندارند. بهتر است که متن خود را تکه تکه بکنید تا به راحتی هضم بشود. با یک پاراگراف کوتاه (مقدمه) شروع بکنید. سپس با چهار تا شش پاراگراف کوتاه (بدنه) نظر خود را بیان بکنید و در انتها یک پاراگراف کوتاه و مختصر 4 تا 5 جمله‌ای (نتیجه‌گیری) بنویسید.

 

مقاله پییشنهادی : آمادگی برای آزمون GRE

 

از اشتباه‌های رایج مانند جملات ناقص و ناتمام یا جملات بی‌ربط (ایده‌هایی که به هم مرتبط نیستند) بپرهیزید. واضح و روشن از نظر خود دفاع بکنید. همانطور که در بالا اشاره شد مقداری از زمان (2 تا 3 دقیقه) را صرف تصحیح اشتباه‌های املایی و دستوری بکنید. در صورتی که از املا کلمه مطمئن نیستید می‎‌توانید از کلمات آسان‌تری که نحوه نوشتن آن‌ها را می‌دانید بهره ببرید.

رایتینگ GRE

تمرین

بدیهی است که بدون آمادگی نمی‌توانید در آزمون GRE شرکت بکنید. مرور نمونه سوال‌های رایتینگ ارائه شده توسط ETS یکی از راه‌های تقویت توانایی‌ها و رفع مشکلات است. در انتهای این بخش یک نمونه رایتینگ GRE برای دانلود آورده شده است که می‌توانید از آن استفاده بکنید. در این نمونه رایتینگ چند یادداشت مختلف با نمره‌های متفاوت را نیز می‌توانید ببینید.

 

مقاله پییشنهادی : نمونه سؤالات آزمون GRE

علاوه بر این شما با خواندن این نمونه سوال‌ها متوجه خواهید شد که شرکت‌کنندگان قبلی چگونه توانسته‌اند در آزمون موفق بشوند. علاوه بر این با بررسی نمونه سوال‌ها با خطاهای رایج در بخش مقاله‌نویسی تحلیلی بیش از پیش آشنا می‌شوید. این مساله به شما کمک می‌کند که در آزمون واقعی این اشتباه‌ها را مرتکب نشوید.

تمرین خود را پس از آشنایی با روند نوشتن هر یادداشت شروع بکنید. ساعت خود را تنظیم بکنید و سعی کنید هر یادداشت را در 30 دقیقه بنویسید. در وب‌سایت ETS یک لیست بسیار کامل از موضوع‌های مختلف ارائه شده است که ممکن است در آزمون GRE نیز آورده شود. شما می‌توانید از موضوعات این لیست جهت تمرین نوشتن استفاده بکنید.

دانلود نمونه رایتینگ GRE

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا