زبان خارجی

آموزش رنگ‌ها در انگلیسی همراه با تلفظ صحیح به کودکان

در دنیای مدرن امروز، اهمیت آموزش زبان انگلیسی دوچندان شده است؛ به همین دلیل بسیاری از پدرها و مادرها از همان دوران کودکی این زبان را به فرزندان خود آموزش می‌دهند. یکی از بخش‌های جذاب یادگیری این زبان، آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان است؛ زیرا با بازی و سرگرمی ترکیب می‌شود. درصورتی‌که به دنبال بهترین روش‌های آموزش رنگ‌ ها در انگلیسی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ ها به انگلیسی با تلفظ

پیش از آن که روش‌های آموزش رنگ ها به انگلیسی و فارسی را به شما ارائه دهیم، لازم است تا نگاهی به لیست رنگ‌ها به همراه تلفظ و مثال آن‌ها بیندازید.

آموزش زبان انگلیسی کودکان از صفر تا صد

 

جدول زیر در این رابطه اهمیت زیادی دارد:

رنگ در انگلیسی معنی در فارسی تلفظ فارسی مثال
Red قرمز رِد Should I buy a red car or a blue car?‎
Orange نارنجی اُرِنج The setting sun filled the sky with a deep orange glow.‎
Yellow زرد یِلو Don’t park your car on double yellow lines.‎
Green سبز گرین The color of leaves is green in summer.‎
Blue آبی بلو The sky is not less blue because the blind man does not see it.‎
Purple بنفش پرپل Purple is her favorite color.‎
Pink صورتی پینک She wore a pink bandana and a bright green sweatshirt.‎
Brown قهوه‌ای براون Both my parents have curly brown hair.‎
Black سیاه بلَک The black ox has trod on his foot.‎
White سفید وایت Two blacks do not make a white.‎
Gray خاکستری گرِی Gray is intermediate between black and white.‎
Silver نقره‌ای سیلوَر Wisdom is better than gold or silver.‎
Gold طلایی گُلد His favorite color is Gold.‎
Maroon سرخ‌رنگ مارون She wore black tights, and maroon socks that stuck up above her boots.‎
Turquoise فیروزه‌ای تورکوایز Can we buy that Turquoise rug?‎
Cyan فیروزه‌ای روشن سیان Yellow and cyan produces green, and yellow and magenta produces red.‎
Magenta بنفشه ماجنتا Although it is summer, she is wearing magenta stockings and black shoes with delicate straps.‎
Lavender بنفش روشن لاوِندر Lavender is a beautiful color.‎
Beige رنگ بژ بِیج The shoes are available in navy blue or beige.‎
Olive زیتونی آلیو The skirt she wears is olive.‎
Coral مرجانی کورال She was wearing a coral necklace.‎
Khaki قهوه‌ای سبز کاکی A guy in khaki shorts was carrying a video camera.‎
Crimson قرمز تیره کریمسون Crimson is her favorite color.‎

با استفاده از جدول بالا می‌توانید به آموزش رنگ ها به انگلیسی با تلفظ بپردازید و با توجه به روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، این رنگ‌ها را به کودکان خود آموزش دهید.

Teaching colors in English

آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان

با وجود اینکه آموزش رنگ‌ ها به کودکان به انگلیسی یکی از جذاب‌ترین مراحل آموزش این زبان است؛ اما می‌تواند چالش‌برانگیز هم باشد. با استفاده از ایده‌های زیر می‌توانید این مرحله را به آسانی طی کنید:

کاملترین مرجع آموزش لغات ضروری انگلیسی

 

  1. معرفی واژگان: از آنجایی که ممکن است کودک، هیچ تصوری از کلمات انگلیسی نداشته باشد، در ابتدا باید واژگان را به او معرفی کنید. برای این منظور، رنگ‌های مورد نظرتان را به همراه نام آن‌ها روی کارتی بنویسید و کارت را به کودک نشان دهید. سپس نام رنگ را به وضوح تلفظ کرده و از او بخواهید که آن را تکرار کند. بهتر است که در ابتدای آموزش، این کار را با چند رنگ انجام دهید و بعد به مرور آن‌ها بپردازید.
  2. آموزش رنگ‌ها با شعر:‌ برای آموزش رنگ‌ها در انگلیسی می‌توانید از شعر و آهنگ‌های شاد استفاده کنید. همچنین اگر قصد آموزش رنگ‌ها را به تعدادی از کودکان داشته باشید، می‌توانید با این روش یک فضای جذاب و شاد را در کلاس ایجاد کنید. در این حالت، کودک با تلفظ رنگ‌ها نیز به خوبی آشنا می‌شود و نام آن‌ها را به خاطر می‌سپارد.
  3. کاردستی با دایره‌های رنگی: یکی از بهترین روش‌های آموزش رنگها به زبان انگلیسی، استفاده از کاردستی است. برای این کار تعدادی کاغذ سفید تهیه کنید و روی هر کدام از آن‌ها یک دایره بزرگ بکشید. سپس کاغذها را روی دیوار بچسبانید. در ادامه قسمتی از دایره را رنگ کرده و اسم رنگ را به وضوح تلفظ کنید و از کودک بخواهید تا کلمه را بعد از شما تکرار کند. درنهایت می‌توانید با نام بردن رنگ‌ها از کودک بخواهید تا دایره را رنگ‌آمیزی کند.
  4. نقاشی با رنگ‌های انگشت: یکی از موثرترین روش‌های آموزش رنگ‌ها در انگلیسی، درگیر کردن حواس کودکان به کمک یادگیری مفاهیم جدید است. برای این منظور می‌توانید از روش نقاشی با انگشت استفاده کنید. رنگ‌ها و کاغذها را روی یک میز قرار دهید و از کودک بخواهید تا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند. سپس نام رنگ را تلفظ کنید و از او بخواهید تا همراه با تکرار نام رنگ، بر روی کاغذ نقاشی بکشد.
  5. بازی لمس رنگ‌ها: یکی‌دیگر از روش‌های آموزش رنگ‌ها در انگلیسی، بازی لمس رنگ‌ها است. برای این کار باید مقواهای رنگی را روی دیوار بچسبانید و پس از تلفظ رنگ، از کودک بخواهید تا آن را روی مقواهای رنگ روی دیوار لمس کند. این بازی در کلاس‌های آموزشی یک فضای شاد و جذاب را به وجود می‌آورد.
  6. آموزش خمیر بازی: برای آموزش رنگها به انگلیسی پیش دبستانی می‌توانید از خمیر بازی استفاده کنید. این بازی یک انتخاب عالی برای یادگیری کودکان است. برای این کار می‌توانید با کودک به درست کردن رنگین کمان مشغول شوید و در حین بازی، هر رنگ را به او معرفی کنید.
  7. رنگ‌آمیزی با مداد رنگی: یکی‌دیگر از روش‌های آموزش رنگ‌ها در انگلیسی، استفاده از کتاب‌های رنگ‌آمیزی است. این کتاب‌ها فرصت خوبی را برای علاقه‌مند کردن کودک شما به زبان انگلیسی ایجاد می‌کنند.
  8. مگنت‌های رنگی: مگنت‌های رنگی نیز گزینه مناسبی برای آموزش رنگ ها به انگلیسی هستند. شما می‌توانید این مگنت‌ها را در چند رنگ تهیه کنید و از کودک بخواهید رنگ‌های مشابه را روی درب یخچال نصب کند.

سخن پایانی

آموزش رنگ‌ها در انگلیسی برای کودکان بسیار جذاب است، اما به شرطی که انگیزه‌های لازم را برای آن‌ها ایجاد کنید. در این مطلب به بهترین روش‌های آموزش رنگ ها به انگلیسی برای کودکان پرداختیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید کودک خود را به زبان انگلیسی علاقه‌مند کنید.

آموزش زبان انگلیسی مقدماتی

 

انگلیسی زبان حاکم بر جهان امروز ماست؛ بنابراین یادگیری آن برای همه افراد واجب است! اگر به دنبال دوره آموزش رنگ ها به انگلیسی برای بزرگسالان هستید یا قصد تقویت مهارت‌های چهارگانه خود را دارید، مجموعه مکتب خونه بهترین و باکیفیت‌ترین دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برای شما آماده کرده است.

کامل بهرامی

کامل بهرامی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار از دانشگاه ارومیه است. به حوزه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات علاقه‌مند‌ است و هم اکنون به عنوان عضو تیم سئو و مدیر تیم نویسنده‌های مکتب خونه در این مجموعه فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا