زبان خارجی

منابع GRE: بررسی و معرفی بهترین منابع برای شرکت در آزمون GRE به همراه دانلود

آشنایی با آزمون GRE

منابع GRE می‌توانند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در روز آزمون بگذارند. به همین دلیل اغلب متقاضیان به دنبال بهترین کتاب برای GRE هستند تا بتوانند به هدف خود برسند. در حقیقت آن‌ها با حذف منابع بد تلاش می‌کنند که از وقت محدود خود بهترین بهره را ببرند.

چیزی که باید درباره آزمون GRE در سال 2020 بدانید این است که در زمینه آمادگی از طرف ETS (طراح آزمون) تغییراتی ایجاد شده است. در حال حاضر علاوه بر دو آزمون آزمایشی GRE مبتنی بر رایانه که PowerPrep نام دارند دو آزمون عملی GRE جدید بر اساس آخرین تغییرات به نام PowerPrep Plus نیز در اختیار دانشجویان قرار دارد.

 

مقاله پییشنهادی : ثبتنام آزمون GRE

 

تمرین واقع‌بینانه امری حیاتی است که ابزار بسیار خوبی برای آماده‌سازی جهت کسب یک نمره برتر به شمار می‌آیند.

در این یادداشت به بررسی منابع GRE پرداخته شده است که در این سال‌ها با توجه به بازخوردهای شرکت‌کنندگان توانسته‌اند نتیجه درخشان از خود به جای بگذارند. در این یادداشت سعی شده است که نکات مثبت و منفی هر کتاب یا محتوا توضیح داده شود.

بهترین منابع GRE

بهترین منابع GRE

هدف و رشته تحصیلی مورد نظر شما هنگام انتخاب منابع GRE باید در نظر گرفته شود. همانطور که ممکن است بدانید نمره هر بخش برای هر رشته دارای ارزش متفاوتی است. از این رو با در نظر گرفتن زمان محدود برای آماده‌سازی جهت شرکت در آزمون GRE از منابع مرتبط با بخش‌های مهم جهت پذیرش در رشته تحصیلی مورد نظر خود استفاده بکنید.

علاوه بر این هنگام خرید منابع آزمون GRE به این نکته توجه کنید که نیاز نیست حتما آخرین ویرایش یک کتاب را تهیه بکنید. در بیشتر موارد ناشران با تغییران بسیار جزئی در محتوا کتاب را مجدد چاپ می‌کنند. به همین دلیل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید به سراغ نسخه‌های قدیمی کتاب بروید.

 

مقاله پییشنهادی : آشنایی با آزمون GRE Subject

 

8 کتاب زیر از بهترین منابع آزمون جی‌آرای به حساب می‌آیند که با توجه به بازخورد شرکت‌کنندگان و در نظر گرفتن نظر کارشناسان و اساتید مرتب شده‌اند که در ادامه به بررسی جداگانه هر کدام پرداخته خواهد شد.

  • Magoosh GRE BOOK
  • Free GRE eBooks
  • ETS’s The Official Guide to the GRE Revised General Test, 3rd Edition
  • ETS’s Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions & Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions
  • PowerPrep and PowerPrep PLUS
  • Barron’s 6 GRE Practice Tests
  • Manhattan Math & Verbal Strategies Set
  • Vibrant’s GRE Analytical Writing: Solutions to Real Essay Topics Books

Magoosh GRE یکی از بهترین منابع GRE

Magoosh GRE یکی از بهترین منابع GRE

از نظر بیشتر دانشجویان کتاب Magoosh GRE بهترین کتاب برای GRE است. این کتاب را باید یکی از منسجم‌ترین و جامع‌ترین منابع GRE در تمام زمان‌ها دانست. در این کتاب 468 صفحه‌ای بیش از یکصد نمونه سوال آورده شده است. علاوه بر این در توضیحات جامعی در مورد نحوه پاسخ‌دهی کنار هر سوال ارائه شده است.

این کتاب نه تنها با انبوهی از اطلاعات مفید پر شده است بلکه هر سوال و پاسخ توسط متخصصان GRE سه بار بررسی شده است تا خطا دانشجویان را به حداقل برساند. اگر به دنبال یک کتاب کامل جهت آمادگی برای آزمون GRE و رفع مشکلات و ضعف‌ها هستید این کتاب را نباید از دست بدهید.

دانلود Gre Prep By Magoosh

کتاب‌های الکترونیکی رایگان

کتاب‌های الکترونیکی رایگان از بهترین منابع GRE به حساب می‌آیند

اگر چه برخی از افراد اعتقاد دارند که کتاب‌های الکترونیکی کتاب واقعی نیستند زیرا نمی‌توانند آن‌ها را ورق بزنند اما این کتاب‌های الکترونیکی رایگان تعداد زیادی استراتژی مفید را در خود جای داده‌اند.

این سه کتاب که برای دانلود گذاشته شده است بهترین روش برای شروع سفر GRE قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از منابع GRE را تهیه بکنید است. یکی از این کتاب‌های الکترونیکی یک راهنمای جامع برای شرکت در آزمون GRE است. دو کتاب دیگر به ترتیب راهنمای کامل برای بخش‌های درک واژگان و محاسبات ریاضی است. هر سه کتاب الکترونیکی توسط مگوش تهیه و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

دانلود Magoosh’s Complete Guide to the GRE

دانلود Magoosh’s Complete Guide to GRE Vocabulary

دانلود Magoosh’s Complete Guide to GRE Math Formulas

 

ETS’s The Official Guide to the GRE Revised General Test, 3rd Edition

ETS’s The Official Guide to the GRE Revised General Test, 3rd Edition

این کتاب را باید جام مقدس منابع آزمون GRE دانست. اگر قرار است فقط یک کتاب بخرید می‌توانید این کتاب را تهیه بکنید. لحن بیان موضوعات ممکن است مانند سایر منابع آزمون جی‌آرای دوستانه نباشد اما اگر بتوانید این محتوای خشک را تحمیل بکنید با بهترین روش جهت پاسخ‌دهی سوالات آشنا خواهید شد.

ETS’s Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions & Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions

ETS’s Official GRE Verbal Reasoning Practice Questions & Official GRE Quantitative Reasoning Practice Questions

ETS این دو کتاب را در سال 2014 منتشر کرد و در سال 2017 تغییراتی را در آن ایجاد کردند. کتاب مربوط به درک واژگان شامل تعدادی سوال جدید است که توسط طراحان آزمون GRE نوشته شده است. این کتاب به مشکلات رایج و راهکارهای مفید پرداخته است که برای بهبود توانایی‌های زبان‌آموزان مفید هستند.

 

مقاله پییشنهادی : منابع مربوط به لغات GRE

اگر چه این استراتژی‌ها را می‌توانید از طریق گوگل هم پیدا بکنید اما خرید این کتاب‌ها به دلیل کیفیت نمونه سوال‌‌های ارائه شده در آن ضروری است. لازم به ذکر است که زمان زیادی جهت پاسخ دادن به سوالات کتاب‌ محاسبات ریاضی نیاز دارید. سوالات آن‌ها بسیار سخت هستند که بتوانند به دانشجو کمک بکنند مشکلات خود را رفع بکند.

PowerPrep and PowerPrep PLUS

PowerPrep and PowerPrep PLUS

منابع GRE منتشر شده توسط ETS معتبرترین منابع این آزمون به حساب می‌آیند که شما را به خوبی در مسیر آماده‌سازی همراهی می‌کنند.

قبل از هر چیزی همانطور که اشاره شد دو PowerPreps وجود دارد. مهم نیست کدام یک از این منابع آزمون جی‌آرای را تهیه می‌کنید زیرا تنها کافی است یکی یا دو آزمون PowerPreps را انجام بدهید. شما با ساختار و فرم آزمون‌های واقعی آشنا می‌شوید و به سوالاتی که توسط طراحان سوال آزمون GRE طراحی شده‌اند پاسخ می‌دهید.

اگر وقت داشتید کتاب‌های PowerPrep Plus نیز تمرین بسیار خوبی جهت تقویت مهارت‌ها شما به شمار می‌آیند. از آنجایی که ممکن است تهیه آن‌ها گران تمام شود تنها در صورت نیاز آن‌ها را تهیه بکنید. در حقیقت اگر یک ماه یا کمتر از آن فرصت دارید نیازی نیست که آن‌ها را بخرید.

Manhattan Math & Verbal Strategies Set

Manhattan Math & Verbal Strategies Set

این دو کتاب را پس از کتب ETS و مگوش باید بهترین کتاب برای GRE دانست. در حقیقت این کتاب محبوب از طرف بخش زیادی از دانشجویانی که در آزمون GRE شرکت کرده‌اند توصیه شده است.

 

مقاله پییشنهادی : سوالات ریاضی GRE

مباحث ریاضی مطرح شده در این کتاب‌ها با ارائه مسائل و توضیحات مختلف برای دانشجویانی که یک پیش‌زمینه از مباحث ریاضی دارند مناسب است. اگر دانشجویی باید مباحث ریاضی را از ابتدا یاد بگیرد بهتر است به سراغ سایر منابع GRE برود. سوالات بخش درک واژگان نیز مانند سوالات ریاضی بسیار سخت طراحی شده‌اند. متاسفانه توضیحات ارائه شده در این مجموعه کتاب نسبت به سختی سوال‌ها کافی نیست.

Vibrant’s GRE Analytical Writing: Solutions to Real Essay Topics Books

Vibrant’s GRE Analytical Writing: Solutions to Real Essay Topics Books

این مجموعه کتاب یکی از منابع آزمون GRE به حساب می‌آید که چندین نمونه سوال GRE را در خود جای داده‌ است. برای به دست آوردن این نمونه سوال‌ها شما باید چندین کتاب مختلف را تهیه بکنید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا پاسخ مناسبی را برای طیف وسیعی از موضوعات رایتینگ GRE آماده بکنید.

کتاب اصلی (زرد) دارای 145 یادداشت نوشته شده است. سه کتاب دیگر (کتاب‌های 1، 2 و 3) محتوایی شبیه کتاب اصلی ارائه می‌کنند. توضیحات این کتاب‌ها کمی ماشینی است اما آنقدر واضح و روشن است که بتواند به شما کمک بکند.

اگر چه برخی از نمونه‌‌های ارائه شده بسیار پیچیده و دشوار هستند اما دانشجویان برای تمرین بیشتر جهت آمادگی و موفقیت در رایتینگ GRE به آن‌ها نیاز دارند.

در این مجموعه کتاب مراحل نوشتن به خوبی توضیح داده شده است. از آنجایی که نمونه‌هایی با نمره کمتر از 6 نیز در این مجموعه کتاب ارائه شده است دانشجویان اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نمره‌دهی بخش مقاله‌نویسی تحلیلی آزمون GRE به دست می‌آورند.

خواندن این کتاب ضروری نیست اما اگر می‌خواهید نمره رایتینگ GRE خود را بهبود ببخشید این کتاب می‌تواند بسیار مفید باشد.

  Barron’s 6 GRE Practice Tests

  Barron’s 6 GRE Practice Tests

چاپ اول و دوم این کتاب از نظر محتوا کامل نبودند. این مشکل متاسفانه در چاپ سوم نیز دیده می‌شود. اگر چه سوالات بسیار خوبی در این کتاب دیده می‌شود اما مشکل اصلی سختی آن‌ها است. در حقیقت سختی سوال‌های ارائه شده در این کتاب بسیار کمتر از سوالات آزمون GRE است. بنابراین این کتاب را برای تمرین بیشتر استفاده بکنید و بهتر است به آن به عنوان یکی از منابع اصلی GRE نگاه نکنید.

 

مقاله پییشنهادی : نمونه سؤالات آزمون GRE

 

لازم به ذکر است اگر چه برخی از منابع GRE به راحتی و رایگان در دسترس دانشجویان قرار گرفته اما در بیشتر موارد خواندن آن‌ها مفید نیست. برای مثال می‌توان به مجموعه Kaplan GRE Premier وMcGraw Hill’s New GRE with 8 Practice Tests اشاره کرد که دانشجویان باید از خواندن آن‌ها اجتناب بکنند. در برخی از منابع آزمون GRE سوالات آنقدر سخت و پیچیده مطرح شده‌اند که نه تنها داوطلبان آزمون GRE زمان زیادی را از دست می‌دهند بلکه منجر به خستگی و ناامیدی آن‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا