برنامه نویسی و ITبرنامه‌نویسی موبایل

شرایط استخدام برنامه نویس فلاتر و میزان درآمد آن

علاقمندان به دنیای برنامه‌ نویسی موبایل حتما با نام فلاتر آشنا هستند. یکی از فریم‌ ورک‌های جدید شرکت گوگل که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، فریم ورک فلاتر (Flutter) بود. فلاتر در همین مدت کوتاه توانسته در بین برنامه نویسان طرفداران بسیار زیادی پیدا کند.‌ دلیل محبوبیت فلاتر ویژگی‌هایی مانند رابط کاربری انعطاف پذیر، بالا بودن سرعت در توسعه اپلیکیشن، رایگان بودن ابزارها، صرفه جویی در زمان و هزینه و عملکرد بسیار خوب آن می‌باشد.

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس ماهر در این زمینه باید دوره‌های آموزش فلاتر را سپری کنید. برنامه نویس فلاتر برای گرفتن کد خروجی مخصوص آی او اس و اندروید دیگر به دو زبان جداگانه نیاز ندارد و فقط با یک بار کدنویسی، می‌تواند برای سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید، اپلیکیشن بسازد. کاربرد موبایل و نرم افزارهای رایانه‌ای روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر با استفاده از فریم ورک فلاتر می‌توان برای پلتفرم‌های وب، دستکاپ و موبایل برنامه طراحی کرد.‌

سازمان‌های مختلف و شرکت‌های خصوصی برای توسعه نرم افزارها و برنامه نویسی پروژهای خود به تعداد زیادی برنامه نویس فلاتر نیاز دارند. حتما با آگهی‌های مختلفی که برای استخدام برنامه نویس فلاتر منتشر می‌شود، مواجه شده‌اید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره آموزش Flatter، ویژگی‌های یک برنامه نویس فلاتر و نحوه استخدام برنامه نویس فلاتر در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت آموزش فلاتر

آموزش فلاتر(Flatter) به یک برنامه نویس کمک می‌کند تا به صورت جامع و کامل کار با این فریم ورک را یاد بگیرند و در توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل از آن بهره بگیرند. یادگیری فلاتر برای افرادی که هیچ پیش زمینه و دانشی درباره برنامه نویسی ندارند، کار راحتی نیست. این افراد ابتدا باید اطلاعاتی درباره زبان dart کسب کنند و در قدم‌های بعدی به دنبال یادگیری فلاتر باشند.‌ طبیعتا یک برنامه نویس فلاتر از قبل با زبان‌های مختلف برنامه نویسی مانند php، جاوا اسکریپت و dart آشناست و کار با فلاتر برای او چندان مشکل نخواهد بود.

ویدیو پییشنهادی: آموزش فلاتر
آموزش فلاتر

 

چرا تقاضا برای استخدام برنامه نویس فلاتر بالاست؟

با مراجعه به صفحه فرصت‌های شغلی جاب ویژن و بازدید از فیلتر توسعه نرم افزار و برنامه نویسی، آگهی‌های زیادی مبنی بر استخدام برنامه نویس فلاتر مشاهده خواهید کرد. با پیشرفت تکنولوژی و پیوند زندگی انسان با اینترنت، ابزارهای دیجیتالی و ارتباط با فضای مجازی، به نرم افزارهای زیادی نیاز است. اکثر کسب و کارها و خدمات به صورت اینترنتی انجام می‌شوند. به همین دلیل نیاز به برنامه نویس فلاتر نسبت به هر دوره دیگری بیشتر احساس می‌شود.

البته روند مجازی شدن زندگی هنوز در ابتدای مسیر خود می‌باشد. طبق پیش بینی‌های انجام شده در دهه‌های آینده تحولات بزرگی در زمینه فناوری اطلاعات و دنیای دیجیتال مشاهده خواهیم کرد. برنامه نویسی فلاتر جزء مشاغلی است که دارای مزایای زیادی است. یک برنامه نویس فلاتر هیچ وقت با بیکاری مواجه نمی‌شود و نگران آینده شغلی خود نیست.

چرا تقاضا برای استخدام برنامه نویس فلاتر بالاست؟

زیرا بازار کار برنامه نویسی همواره رو به رشد است. به دلیل نیاز بالا به برنامه نویس در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، کارفرمایان همواره با انتشار آگهی به دنبال استخدام برنامه نویس فلاتر با شرایط همکاری به صورت دورکاری هستند.

مزایای‌ مشاغل مربوط به برنامه نویسی فلاتر

فرصت‌های شغلی زیاد یکی از مزایای برنامه نویسی با فلاتر است. همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، تقاضا برای استخدام برنامه نویس فلاتر زیاد است. یک برنامه نویس فلاتر خوب هیچ وقت بیکار نخواهد بود.

امکان دورکاری از مزایای دیگر این گونه مشاغل می‌باشد. با شیوع بیماری کرونا دورکاری فرصت خوبی برای یک برنامه نویس فلاتر است. تعداد آگهی‌هایی که به دنبال یک برنامه نویس با شرایط دورکاری هستند، روز به روز در حال افزایش است.

در مشاغلی مانند برنامه نویسی ساعات کاری منعطف است. در واقع خود برنامه نویس می‌تواند ساعت کاری خود را برنامه ریزی کند. برای این کار نیاز نیست که با کارفرما هماهنگ باشد.

از فواید دیگر مشاغل مربوط به برنامه نویسی، می‌توان به کاهش خطرات رفت و آمد و پایین آمدن هزینه‌ها اشاره کرد. کار در محیط منزل با هر شرایط و در هر حالتی از کار در محیط ‌های اداری راحت‌تر است.

برای استخدام برنامه نویس فلاتر به تحصیلات دانشگاهی نیازی نیست. فقط کافیست که برنامه نویس دارای مهارت کد نویسی باشد.‌ البته برای اینکه به یک برنامه نویس حرفه‌ای تبدیل شوید باید به تحصیلات خود در همین زمینه ادامه دهید. در بعضی از شرکت‌ها مدرک دانشگاهی در میزان درآمد برنامه‌ نویس فلاتر موثر است.

مقاله پییشنهادی : کاربردهای فریمورک فلاتر
کاربردهای فریمورک فلاتر چیست

یک برنامه نویس فلاتر باید دارای چه مهارت‌هایی باشد؟

اولین مهارت مورد نیاز برای یک برنامه نویس فلاتر، داشتن انگیزه است. در کنار تجربه، انگیزه نقش بسیار مهمی در موفقیت در تمام مشاغل از جمله برنامه نویسی دارد. یک برنامه نویس با انگیزه همواره بهترین روش‌ها را برای بهینه کردن کدها پیدا می‌کند. افراد با انگیزه در یادگیری روش‌های جدید نیز موفق‌تر عمل می‌کنند. منظم بودن، داشتن مهارت‌های لازم برای ارتباط کلامی هنگام مصاحبه با کارفرما، داشتن خلاقیت برای بهینه سازی کدها، توجه به جزئیات، تصحیح خطاها، مدیریت زمان و توانایی حل مسئله مهارت‌های دیگری هستند که یک برنامه نویس فلاتر به آن‌ها نیاز دارد.‌

مقاله پییشنهادی : طراحی اپلیکیشن با فریمورک فلاتر
طراحی اپلیکیشن با فریمورک فلاتر

یک برنامه نویس فلاتر باید دارای چه مهارت‌هایی باشد؟

وظایف یک برنامه نویس فلاتر پس از استخدام

  • برنامه نویس فلاتر باید به زبان برنامه نویسی dart کاملا مسلط باشد.
  • به توسعه اپلیکیشن‌هاط موبایلی که بر مبنای فریم ورک Flutter هستند، تسلط کافی داشته باشد.
  • دارای توانایی لازم در پیاده سازی Component ها باشد.
  • با مفاهیم Marerial Design آشنایی داشته باشد.‌
  • باید بتواند اپلیکیشن‌های موبایلی را برای پلتفرم‌های آی او اس و اندروید توسعه دهد.
  • حداقل یک اپلیکیشن مخصوص موبایل را که با فریم ورک فلاتر ساخته، ارائه دهد.
  • به ابزار مدیریتی و تست سرویس‌های Postman و Swagger کاملا مسلط باشد.
  • با ابزار مدیریت کد Git به خوبی آشنا باشد.
  • به خوبی از چرخه توسعه چابک نرم افزار و متدولوژی اسکرام سر در بیاورد.
  • با نمودارهای استاندارد UML و  ابراز مدیریت وظایف تیمی مثل JIRE آشنا باشد.
  • قابلیت همکاری به صورت دورکاری در شرایط خاصی مانند شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها را داشته باشد.

 

در این مقاله درباره شرایط استخدام برنامه نویس فلاتر توضیح دادیم. نیاز به شغل برنامه نویسی فلاتر روز به روز در حال افزایش است. تمام سازمان‌ها، کسب و کارهای اینترنتی، شرکت‌های خصوصی و نیمه خصوصی به استخدام برنامه نویس فلاتر نیاز دارند. اصلی‌ترین کار یک برنامه نویس Flatter کد نویسی و ساخت اپلیکیشن‌ برای موبایل‌های اندرویدی و آی او اس است. در آمد این شغل نیز رضایت بخش می‌باشد. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا