آموزش های اپلای

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد به کانادا

چه شرایطی برای اپلای کارشناسی ارشد به کانادا نیاز است؟

اپلای به کانادا یکی از گزینه‌هایی است که در لیست انتخابی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی قرار دارد که معمولا راحت‌تر از کشورهای اروپایی پذیرش دانشجو را انجام می‌دهد به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته است؛ اما علاوه بر آنکه خود اپلای مراحلی دارد، کشور مورد نظر نیز شرایطی و امکاناتی را برای پذیرش دانشجویان قرار داده‎‌است.

برای اپلای کارشناسی ارشد به کانادا نیز موانع مختلفی باید پشت سر گذاشته شود تا پذیرش صورت گیرد، همچنین افرادی که از طریق حوزه‌های کاری اقدام به مهاجرت کانادا می‌کنند از مراحلی عبور می‌کنند که قصد داریم در این مطلب به این موضوعات بپردازیم. همچنین در مقاله ای دیگر به بررسی بهترین زمان اپلای برای دانشگاه‌های کانادا پرداخته ایم 

 

اپلای دوره ارشد به کانادا
شرایط اپلای دوره ارشد به کانادا

اپلای تحصیلی به کانادا

در کشور کانادا تحصیلات به سه بخش کالج، دانشگاه و مدارس فارغ‌التحصیلی دسته‌بندی می‌شود، در صورتی که قصد دارید برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید باید در دانشگاه یا مدارس فارغ‌التحصیلی ثبت‌نام کنند. توجه داشته باشید ثبت‌نام در کالج امکان ورود به دوره ارشد را ندارد.

ویدئو پییشنهادی :نقشه راه اپلای-آموزش فوت و فن های اپلای

 

در کشور کانادا شوراهایی جهت اداره کردن دوره‌های ارشد به نام‌های CAGS و ACES وجود  دارد که شامل ۴۴ دانشگاه، ۳ آژانس تحقیقاتی فدرال و ۲ مدرسه‌ی فارغ‌التحصیلی می‌شود. دانشجویانی که از طریق بورسیه‌ی تحصیلی اقدام به مهاجرت می‌کنند، هزینه‌های آن‌ها توسط مدارس فارغ‌التحصیلی و آژانس‌های تحقیقاتی برای ورود به دوره‌ی ارشد تأمین می‌شود.

معیارهای مورد نیاز برای ورود به دوره‌ی کارشناسی ارشد

لازم دانشجویان برای ورود به دوره‌ی ارشد در دانشگاه‌های کشور کانادا مدرک کارشناسی با معدل بالای B+ را کسب کنند به نوعی داشتن حداقل معدل ۱۴ در دوره کارشناسی؛ علاوه بر آن دریافت تاییدیه از دانشگاه در دوره‌ی کارشناسی با عنوان مهارت‌های دانشجو لازم است، در برخی مواقع نیز ممکن است دانشگاه یک کار تحقیقاتی برای سنجش علمی او درخواست کنند.

ویدئو پییشنهادی : شرایط و مراحل اپلای به کانادا

 

دوره‌های ارشد در دانشگاه‌های کانادا معمولا به مراحلی مانند پایان‌نامه، کارآموزی، مقاله پژوهشی و آموزشی پرداخته می‌شود.دانشجویانی که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست باید آزمون این زبان را بدهند.

قوانین حاکم در دوره‌های کارشناسی ارشد

  1. دوره‌های معمولی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا به طور معمول یک و دو ساله هستند.
  2. دوره‌های تکمیلی دوره‌هایی سه ساله است.
  3. با توجه به آنکه دوره‌های ارشد ترکیبی از آموزش‌های تئوری و عملی می‌باشد به همین دلیل اساتید از دانشجویان فعالیت‌های پژوهشی زیادی را درخواست می‌کنند که به طبع تلاش فراوان دانشجویان را می‌طلبد.
  4. آماده‌سازی پایان‌نامه در آخر دوره ارشد و دفاع آن
  5. افرادی که این دوره را پشت سر بگذرانند به راحتی می‌توانند وارد دوره دکتری شوند که این افراد شرایط دریافت بورسیه وابسته به دانشگاه را دارند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌های کانادا

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه آلبرتا
  5. دانشگاه مونترال
  6. دانشگاه واترلو
  7. دانشگاه وسترن انتاریو
  8. دانشگاه کلگری
  9. دانشگاه کوئیز

هزینه‌های تحصیل دوره ارشد اپلای کانادا

هزینه‌های تحصیل با توجه به رشته و نوع دانشگاه در کانادا متفاوت است، معرفی بهترین رشته ها برای اپلای در یک مقاله جداگانه ای می توانید مطالعه کنید. اما به طور کلی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال‌های گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته و به مبلغ  ۱۷۷۴۴ دلار کانادا رسیده است؛ در حالی که هزینه‌هایی که صرف مصارف زندگی در کانادا می‌شود کمتر از این میزان بوده و برای هر دانشگاه نیز متفاوت است؛ به طور مثال هزینه‌های زندگی دانشجویی در دانشگاه مونترال سالانه ۱۵۰۵۰ دلار کانادا و هزینه‌ها در دانشگاه بریتیش کلمبیا سالانه ۱۵۵۰۰ دلار کانادا می‌باشد.

نکات مهم اپلای – کل هزینه‌های اخذ پذیرش اپلای 

علاوه بر هزینه‌های گفته شده هزینه‌ای به مبلغ ۸۶۴ دلار کانادا باید به عنوان بیمه اجباری درمان پرداخت شود. به طور کلی هزینه‌های اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های چیزی در حدود ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی می‌باشد؛ هزینه‌های گفته شده برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا بسیار مناسب‌تر از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا است که این یکی از دلایل انتخاب دانشجویان می‌باشد.

اپلای کاری کانادا

اپلای کاری کانادا -مکتبخونه -مکتوب

مهاجرت‌های کاری یا Skilled worker به کانادا سیستمی است که دولت کانادا برای جذب نیروی خارجی کار برنامه‌ریزی کرده‌است؛ این سیستم دارای امتیازبندی است که در صورت کسب امتیاز در بخش موردنظر می‌توانید به عنوان نیروی کار در کشور کانادا اقامت دائم دریافت کنید.

در Skilled worker با توجه به اینکه مهاجرت در قالب نیروی کار صورت می‌گیرد بنابراین مدارکی مانند: سابقه‌ی کاری، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سن دارای اهمیت و امتیاز است به طوری که حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و تسلط به یکی از زبان‌های رایج در کانادا یعنی انگلیسی و فرانسه ضروری است. برخی از حوزه‌ها برای پذیرش آزمون‌هایی را برای دریافت مدرک معتبر در آن سطح از متقاضی دریافت می‌کنند.

برای پذیرش مهاجرت از طریق Skilled worker باید هزینه‌ی لازم برای زندگی در کانادا به مدت ۶ ماه را داشته باشید

مراحل پذیرش Skilled worker

اپلای کارشناسی ارشد به کانادا -مکتب خونه

مرحله‌ی اول

این مرحله دارای ۱۰۰ امتیاز است که باید حداقل ۶۷ امتیاز از آن کسب شود که شامل میزان مهارت‌های زبان‌های انگلیسی و فرانسه است؛ توجه داشته باشید که ارائه مدرک در این مرحله لازم است، میزان تحصیلات که ۲۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را شامل می‌شود مدرک تحصیلی شما باید مورد تأیید اداره مهاجرت  بوده و به ارزیابی و معادل سازی رسیده باشد.

تجربه‌ی کاری که حداقل ۱۵ امتیاز را در برمی‌گیرد، کارهای داوطلبی در این بخش قابل قبول نیست. سن حداکثر ۱۲ امتیاز دارد. به ازای درخواست کار تمام وقت با حقوق در کانادا قبل از اسکیل ورکر می‌توانید امتیاز دریافت کنید.

متأهل بودن ۱۰ امتیاز برای شما کسب خواهد کرد.

مرحله‌ی دوم

در این مرحله می‌تواندی تا ۱۲۰۰ امتیاز کسب کنید که ۶۰۰ امتیاز مربوط به عوامل فردی و ۶۰۰ امتیاز بعدی مرتبط با پیشنهاد کاری است که از کانادا دریافت می‌کنید؛ این عوامل شامل: عوامل اصلی انسانی، عوامل همسر، عوامل تطابق مهارت، امتبازات اضافی، نمرات معادل امتحان آیلتس با CLB و TEF با CLB و امتیازات همسر است. حداقل امتیاز مورد نیاز برای این مرحله دوم ۴۵۰ است.

بهترین منابع آزمون تافل برای کسب بیشترین نمره 

حقوق Skilled worker

میانگین حقوق یک فرد شاغل در کانادا به طور میانگین ماهانه ۶٫۰۸۸ دلار کانادا است که البته این میزان برای مشاغل مختلف متفاوت است.

 

مدارک مورد نیاز برای اپلای کارشناسی ارشد به کانادا

  • ترجمه و ارائه شناسنامه‌ی متقاضی
  • ترجمه و ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه پاسپورت متقاضی که باید اعتبار بیش از ۶ ماه داشته باشد.
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه نامه کاری و سوابق کاری
  • ارائه گواهی تمکن مالی متقاضی

روش Skilled worker یکی از روش‌های اخذ تابعیت کشور کانادا است و با پذیرش در این بخش با دریافت ویزای کاری کانادا می‌توانند اقامت ۵ ساله این کشور را دریافت کنند؛ در صورتی که ۳ سال آخر متقاضی در کانادا مشغول کار بوده و مالیات خود پرداخته باشد قادر است ویزای خود را تمدید کند که با تمدید چند باره این ویزا در صورت قبولی در آزمون تطبیق اجتماعی، زبان و تاریخ و… می‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

کلام پایانی

کانادا یکی ازگزینه‌های با امتیاز بالا برای متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل یا اپلای به کشورهای خارجی را دارند، کانادا با فراهم کردن شرایط ایده‌آل برای مهاجرین مورد توجه زیادی در سال‌های اخیر قرار گرفته است؛ البته با قرار دادن مراحل مختلف افرادی که موثر در تجارت و پیشرفت این کشور باشند و مدارک مورد تأیید ارائه دهند، پذیرش خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا