آموزش نرم‌افزار فلوئنت (مقدماتی)

poster
پیش‌نمایش دوره

نرم‌افزارفلوئنت ، به نسبت سایر نرم‌افزارهای حل عددی، جریان سیال بسیار ساده و قابل گسترشی دارد. تعداد افرادی که در سراسر دنیا با آن کار می‌کنند، آن‌قدر زیاد است که اگر کسی اندکی زبان انگلیسی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.1 (11 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 13 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

برای نرم‌افزار فلوئنت، از آن جهت که حل معادلات ناویر-استوکس در آن مطرح می‌شود، از دانش‌پذیر انتظار می‌رود که با مکانیک سیالات آشنا باشد. امّا از آن‌جایی که فصل اول به توضیح CFD اختصاص دارد نیازی نیست که قبلاً درس را گذرانده شده باشید زیرا که نکات مهم، مطرح شده‌اند.

نیازی به دانستن درس‌های مکانیک سیالات به‌طور دقیق نیست و هرجا که لازم باشد یادآوری خواهد‌شد. با وجود آن‌که مدل انرژی هم مطرح می‌شود، نیازی به دانستن قوانین حاکم به انتقال حرارت نیز، نیست.

سرفصل‌های دوره آموزش نرم‌افزار فلوئنت (مقدماتی)

فصل اول - آشنایی با مقدمات حل عددی

نرم‌افزار فلوئنت با استفاده از روش حل عددی FVM اقدام به حل معادلات ناویر-استوکس می‌نماید. دانستن نحوه انجام گسسته‌سازی‌ها در نرم‌افزار اقدامی بسیار مهم برای فهم و تحلیل نتایج محسوب می‌شود. برای فهم کلیات روش عددی FVM ابتدا معادلات حاکم در زمینه مکانیک سیالات و سپس روش تفاضل محدود توضیح داده شده‌است.

  مقدمه
مشاهده
"02:08  
  معرفی معادلات سیال و حل تحلیلی
"09:06  
  حل عددی: روش‌های گسسته‌سازی
"13:57  
  حل عددی: روش حجم محدود برای گسسته‌سازی معادلات
"08:52  
  کوییز سری اول
 100%    
"02:00  
فصل دوم - نصب نرم‌افزار و آشنایی با برخی حلگرها

در بخش نصب نرم‌افزار فلوئنت ورژن 17.0 به‌صورتی کامل تشریح شده و در قسمت دوم، توضیح کلی راجع به حلگرهای فلوئنت و نحوه حل به‌صورت موازی و حلگرهای دوبعدی و سه‌بعدی تشریح شده‌است.

  نصب نرم‌افزار
"09:11  
  توضیح حلگرهای دوبعدی، سه‌بعدی، سری و موازی
"12:10  
  سری دوم
 100%    
"01:00  
فصل سوم - شبکه‌بندی (تولید شبکه سازمان‌یافته)

یکی از بهترین شبکه‌های مورد استفاده در حل جریان سیال، شبکه دوبعدی باسازمان است. باتوجه به این‌که تمام سلول‌های محاسباتی ابن شبکه چهارضلعی هستند به نسبت شبکه مثلثی تعداد المان‌ها بسیار کاهش یافته و حجم محاسبات کاهش می‌یابد. قبل از توضیح نحوه تولید شبکه انواع شبکه‌های محاسباتی تشریح شده است. همچنین این شبکه برای تولید شبکه لایه مرزی بسیار مناسب است. در این بخش به توضیح نحوه تولید شبکه دوبعدی باسازمان توسط نرم‌افزار ICEM-CFD و ANSYS Meshing پرداخته می‌شود.

  توضیح اهداف
مشاهده
"01:36  
  شبکه‌های دوبعدی سازمان‌یافته و بی‌سازمان
"08:11  
  تولید هندسه در نرم‌افزار ICEM-CFD
"17:29  
  تولید شبکه باسازمان با نرم‌افزار ICEM-CFD
"23:01  
  تولید شبکه باسازمان با نرم‌افزار ANSYS MESHING
"26:09  
  سری سوم
 100%    
"01:00  
فصل چهارم - استفاده از حلگرهای آرام و پتانسیل در فلوئنت

ساده‌ترین مدلی که در نرم‌افزار فلوئنت به‌کار گرفته شده‌است، مدل جریان آرام و جریان پتانسیل است. با استفاده از این دو مدل و شبکه‌‌های محاسباتی که در فصل پیش تولید شده‌است جریان آرام داخل کانال حل شده نتایج آن با حل تحلیلی مقایسه شده‌است. در ضمن این حل، نحوه خروجی گرفتن از نرم‌افزار بحث شده‌است. سپس از حلگر پتانسیل آن برای یک مسئله دیگر استفاده شده‌است. جریان پتانسیل در بسیاری از مسائل که در آن‌ها به علت اینرسی زیاد حاکم بر مسئله (سرعت‌های بسیار زیاد) از ترم‌های ویسکوز می‌توان صرف نظر نمود. برای مثال برخی اوقات در حل جریان حول ایرفویل‌ها با سرعت زیاد می‌توان از این مدل استفاده کرد. ولی نحوه استفاده درست و اصولی از این حلگر در این قسمت توضیح داده شده‌است. با نرم‌افزار ICEM-CFD شبکه محاسباتی مورد نیاز تهیه شده و نحوه تولید آن تشریح شده‌است.

  توضیح اهداف
"01:35  
  توضیح مسئله و فیزیک حاکم بر جریان آرام
"05:59  
  آشنایی با نحوه آماده‌سازی فایل‌ حل (Cas)
"25:34  
  آشنایی با شبیه‌سازی با نرم‌افزار فلوئنت
"20:50  
  توضیح نحوه اطمینان از پاسخ‌ها
مشاهده
"23:26  
  فیزیک حاکم بر پتانسیل در فلوئنت
"13:46  
  آماده سازی Cas در جریان پتانسیل (شرط مرزی تقارن) و شبیه سازی جریان آرام
"23:10  
  سری چهارم
 100%    
"01:00  
فصل پنجم - مقدمه‌ای بر شرایط مرزی

مقدمه و نکات ضروری و مورد نیاز در استفاده از شرایط مرزی نرم‌افزار در قسمت شروط مرزی مومنتوم و انرژی تشریح شده‌است. درصورتی که به این نکات توجه نگردد تنها، یک کاربر می‌تواند بدون اطلاع از آن‌ها از نرم‌افزار استفاده کند ولی نتایجی که به‌دست آمده‌است را نمی‌تواند تحلیل کند. نیاز است که دانش‌پذیر پس از مرور این قسمت، یک مدل ساده جریان درون لوله را با شروط مرزی مطرح شده امتحان کرده و اختلاف را ببیند و بر اساس توضیحات آن‌ها را تحلیل کند.

  شرایط مرزی انرژی و مومنتوم
"12:30  
فصل ششم - مقدمه‌ای بر توربولانس

مقدمه‌ای بسیار ساده از توبولانس مطرح شده که کاربر با واژه توربولانس بیگانه نبوده و بتواند از آن مدل‌ها در حل قسمت‌های بعدی استفاده کند. نیاز است که دانش‌پذیر در هر مدلی که به‌طور خاص در مسئله‌ای مطرح می‌شود به‌طور دقیق با آن آشنایی پیدا کند ولی مدل‌های k-ϵ و Spalart-Allmaras در فصل‌های بعد برای حل مسائل استفاده شده و نیازمندی‌های آن مطرح شده‌است.

  مدل‌های RANS و SRS
"09:02  
  پروژه میانی اول (الزامی)
 100%    
"60:00  
فصل هفتم - جریان تراکم پذیر

در این فصل ماهیت جریان تراکم‌پذیر تشریح شده و معادله‌های مورد نیاز برای حل آن در اختیار کاربر قرار گرفته است. سپس با استفاده از نرم‌افزار ICEM-CFD نحوه تولید شبکه محاسباتی به‌صورت باسازمان تشریح شده است. سپس نحوه آماده سازی فایل فلوئنت مورد نیاز توضیح داده شده‌است. نحوه شبیه‌سازی جریان تراکم‌پذیر اطراف آن ایرفویلی که شبکه‌بندی شده است برای کاربر موبه‌مو توضیح داده شده و در نهایت نحوه تحلیل نتایج در جریان تراکم‌پذیر بیان شده‌است.

  توضیح اهداف
"01:51  
  فیزیک عددی جریان تراکم‌پذیر و تشریح مسئله جریان حول ایرفویل
"06:08  
  تولید شبکه مناسب برای حل جریان تراکم‌پذیر با ICEM-CFD
"15:01  
  آماده‌سازی Cas در جریان تراکم‌پذیر
"09:07  
  شبیه‌سازی جریان حول ایرفویل و بررسی نتایج
"12:04  
فصل هشتم - انتقال حرارت در جریان آرام

یکی دیگر از مدل‌هایی که در دینامیک سیالات محاسباتی مطرح می‌شود استفاده از مدل انرژی است. این مدل برای بررسی انتقال حرارت (جابجایی، رسانش و تشعشع) و حل معادله انرژی استفاده می‌شود. در این فصل دو مسئله رسانش و جابجایی مطرح می‌شود و با استفاده از مدل انرژی، آن دو مسئله حل شده و نحوه استفاده از مدل انرژی تشریح شده و پاسخ‌ها با استفاده از نتایج درون مقالات مقایسه شده و صحت حل بررسی گردیده است. در این خصوص کاربر با یکی دیگر از روش‌های صحت‌سنجی آشنا خواهد شد.

  توضیح اهداف
"02:09  
  تشریح مسئله انتقال حرارت هدایت و انتقال حرارت جابجایی
"04:41  
  تولید شبکه با استفاده از نرم‌افزار ICEM-CFD
"10:21  
  استفاده از شرط مرزی تقارن محوری در انتقال حرارت هدایتی
"11:58  
  شبیه‌سازی انتقال حرارت جابجایی و بررسی نتایج
"10:46  
  پروژه میانی دوم (الزامی)
 100%    
"120:00  
فصل نهم - تولید شبکه سه بعدی

پس از توضیح نحوه تولید شبکه با استفاده از نرم‌افزارهای ICEM-CFD در فصل سوم، نیاز به این نکته احساس می‌شود که در برخی از مسائل بایستی شبکه سه‌بعدی تولید گردد. در این راستا با استفاده از این دو نرم‌افزار در یک هندسه کانال سه‌بعدی شبکه محاسباتی باسازمان تولید می‌شود. در خیلی از مسائل نمی‌توان مسئله را به دو بعد کاهش داد بنابراین باید نحوه تولید شبکه سه‌بعدی تشریح گردد.

  توضیح اهداف
"02:13  
  تولید شبکه سه‌بعدی باسازمان در ICEM-CFD
"13:14  
  تولید شبکه‌سه‌بعدی باسازمان در ANSYS MESHING تولید شبکه لایه مرزی
"13:41  
فصل دهم - انتقال حرارت مزدوج

پس از یادگیری نحوه استفاده از حلگر انرژی در فلوئنت بایستی دانش‌پذیر با این مورد آشنا گردد که چگونه می‌توان سیال و جامد را به‌طور هم‌زمان بررسی کرد و بنابراین نحوه تولید شبکه محاسباتی Conformal در نرم‌افزار ICEM-CFD تشریح می‌شود. و در مسئله‌ای انتقال حرارت از یک پایه فلزی به هوای اطراف آن مورد بررسی واقع می‌شود و در نهایت نتایج مربوطه تشریح خواهند شد.

  توضیح اهداف
"03:32  
  تولید شبکه باسازمان Conformal با ICEM-CFD
"11:55  
  آماده‌سازی Cas برای مسئله انتقال حرارت مزدوج
"09:29  
  شبیه‌سازی و بررسی نتایج
"12:11  
فصل یازدهم - حلگر گذرا

همه مسائل موجود در مکانیک سیالات به‌صورت پایا نیست‌اند. در این فصل نحوه بررسی و حل مسائل غیر پایا مطرح می‌گردد. نحوه تولید انیمیشن‌های مختلف و همچنین نحوه خروجی گرفتن از حل در جریان شبیه‌سازی تشریح شده‌است. در این فصل به‌خصوص تولید شبکه بی‌سازمان دوبعدی با استفاده از نرم‌افزار ICEM-CFD تشریح گردیده است. همچنین نحوه تولید شبکه لایه مرزی در این نرم‌افزار آموزش داده شده‌است.

  توضیح اهداف و مسئله
"03:07  
  تولید شبکه دوبعدی بی‌سازمان در ICEM-CFD
"08:15  
  بیان فیزیک جریان گذرا و انجام شبیه‌سازی و بررسی نتایج
"12:19  
  تولید انیمیشن‌ها در حل گذرا
"05:38  
  سری پنجم
 100%    
"01:00  
فصل دوازدهم - استفاده از فلوئنت در Workbench

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم نرم‌افزار فلوئنت استفاده از آن در نرم‌افزار Workbench است که به آن توانایی‌ها و گستردگی‌های زیادی اضافه می‌کند. در این فصل نحوه تولید پارامترهای مختلف در یک حل تشریح شده‌است. و در نرم‌افزار CFD-Post خروجی گرفتن از نرم‌افزار تشریح شده‌است. بنابراین یک مسئله خاص را می‌توان پس از آموزش این فصل، به‌صورت پارامتری حل کرد. برای مثال سرعت ورودی در یک کانال به‌صورت پارامتر در نظر گرفته شده‌است و اثر سرعت‌های مختلف بر روی انتقال حرارت از کانال بررسی گردیده‌است.

  توضیح اهداف
"01:48  
  آماده‌سازی فلوئنت در WORKBENCH
"17:50  
  انجام شبیه‌سازی توربولانس با فلوئنت
"10:12  
  انجام مطالعات پارامتریک در WORKBENCN
"09:40  
پروژه نهایی

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

نرم‌افزارفلوئنت ، به نسبت سایر نرم‌افزارهای حل عددی، جریان سیال بسیار ساده و قابل گسترشی دارد. تعداد افرادی که در سراسر دنیا با آن کار می‌کنند، آن‌قدر زیاد است که اگر کسی اندکی زبان انگلیسی بداند، به‌راحتی می‌تواند در سایت‌های پرسش و پاسخ، اشکالات خود را مطرح کرده و کسی را پیدا کند که جواب آن سوال را بداند. علی‌رغم سادگی، کدهایی که در این نرم‌افزار نوشته شده‌اند، از ابتدا که شرکت فلوئنت تأسیس شده‌است، متخصصین آن شرکت، بارها مورد آزمایش قرار داده‌اند و صحت آن، کاملاً مورد تأیید است. (تعداد مقاله‌هایی که در مجلات برتر دنیا با استفاده از این نرم‌افزار به‌چاپ رسیده‌اند مؤید آن است.)

همچنین، به کاربر این اجازه را می‌دهد که به‌راحتی آن را گسترش داده و محدود به مدل‌های پیش‌فرض نباشد.

بسیاری از مدل‌هایی که سایر نرم‌افزارهای حل عددی قابلیت بسیار ضعیف نوشته شده‌اند (مانند مدل‌های توربولانس و مدل‌های چندفاز)، در فلوئنت بسیار پایدار هستند.

در دوره‌ی آموزش مقدماتی نرم‌افزار فلوئنت مکتب‌پلاس، از ابتدایی تا پیچیده‌ترین مسائل تشریح می‌شود. به‌گونه‌ای که هر کس که دانشی ابتدایی از مکانیک سیالات داشته باشد، تنها با این دوره می‌تواند با این نرم‌افزار، مسائل عمده را حل کند.

از این گذشته، با توضیح نحوه‌ی تولید شبکه، در نرم افزارهای ANSYS Meshing و ICEM-CFD ، راه را برای آن‌دسته از دانش‌پذیرانی که با تولید شبکه‌های دوبعدی و سه‌بعدی، به‌صورت باسازمان و همچنین بی‌سازمان آشنایی ندارند، هموار می‌کند.

در حقیقت این یک دوره‌ی مبسوط و کسل‌کننده راجع به نرم‌افزار فلوئنت نیست، بلکه سه دوره‌ی مبسوط، در یک دوره‌ی کامل برای آموزش مقدماتی فلوئنت است، برای کسانی که می‌خواهند مسائل مهندسی را به‌درستی و اصولی حل کنند. به‌طوری‌که در آن از انواع مدل‌های ویسکوزیته در نرم‌افزار تا مطالعات پارامتری در نرم‌افزار ANSYS Workbench تشریح شده‌اند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد یعقوبی

محمد یعقوبی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه صنعتی شریف است. مهم‌ترین علاقه‌مندی وی حل عددی جریان‌های چندفازی در میکروفلوئیدیک است. همچنین در زمینه شبیه‌سازی ادوات نیروگاه تولید برق و چرخه‌های ذخیره انرژی فعالیت داشته است. او رتبه سوم المپیاد دانشجویی مهندسی مکانیک و رتبه برتر در کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب کرده و همچنین سه سال سابقه تدریس دروس مهندسی را در کارنامه خود دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سید محسن موسوی 1400-08-03
با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از استاد محترم، به نظر من دوره بسیار خوبی بود و نکات بسیار خوبی نیز برای بهبود نتایج شبیه سازی مطرح شده است.
فرزاد نعمت بخش 1399-05-27
با سلام سپاس و تشکر فراوان از دور ه های رایگان تان .خداوند به کارتان برکت روز افزون دهد.
رضا رمضانی واودره 1399-08-07
سلام دوره خیلی ابتدایی بود. اصلا مثال های کاربردی بررسی نشد و مدرس دوره تسلط کافی لااقل بر روی تدریس این دوره نداشتند.
مکتب‌خونه
رضا عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.
علیرضا پوررحمت 1399-08-07
با احترام ,دوره افتضاح بود .
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
صادق پودینه مقدم 1399-07-03
دوره ی بسیار بدی بود . کاش مدرس اول دوره ی کامسول رو نگاه میکرد بعد اموزش ضبط میکرد
محمد سپهری نیا 1399-07-01
با سلام. واقعا دوره ی بدی بود و توقع بیشتری داشتم.
سید مسعود موسوی 1399-05-15
واقعا دوره ضعیفی بود بابت هزینه ای که کردم پشیمانم
آرمان عزیزی 1399-04-04
افتضاح
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org
محمد حسین فلاحی طرقی 1399-02-04
متاسفانه بیان مفاهیم و نحوه کار با نرم افزار بسیار ضعیف بود و در خیلی از جاها مجبور بودم صرفا حفظ کنم و نتونم درک درستی از چرایی ها داشته باشم و مدرس از تسلط کاری برخوردار نبود، خیلی بهتر بود که موضوعات مطرح شده کمتر میبود ولی عمق اونها بیشتر بود، در کل از مکتب خونه توقع داشتم که دوره هایی با کیفیت بالاتر قرار دهدو از مدرسان با تجربه تر و با سواد تر استفاده کند.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  21 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 13 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام