×
ribbon

آموزش اصول مقاله‌ نویسی ISI

زمانی که پژوهشگر یک کار علمی را شروع می‌کند و بعد از گرفتن نتیجه، قصد دارد تا دیگر پژوهشگران را از نتیجه تحقیق و مطالعات خود باخبر کند و با آن‌ها تبادل اطلاعات داشته باشد. ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
4.3 (9 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  13 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 7 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش اصول مقاله‌ نویسی ISI

آشنایی با تحقیق

در فصل اول با تحقیق، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا می‌شوید.

  How to Study
"06:31  
  تحقیق چیست؟
"09:37  
  ویژگی‌های یک سند علمی
"06:10  
  انواع تحقیق
"12:15  
آشنایی با موضوع تحقیق

در این فصل با معیارهای انتخاب موضوع مناسب برای تحقیق آشنا می‌شوید.

  انتخاب موضوع تحقیق
"18:07  
  معیارهای مهم انتخاب موضوع تحقیق
"11:48  
انواع مقالات و مجلات

در این فصل با انواع مقالات از جمله مقالات ژورنالی و همایشی آشنا شده و مطالبی در خصوص پيوستگی انتشار و قوانین مجلات می‌آموزید.

  مقالات ژورنالی
"13:38  
  مقالات همایشی
"12:18  
  انواع مجلات
"07:16  
  پيوستگی انتشار و قوانین مجلات
"06:27  
آشنایی با شاکله مقاله علمی

در این فصل با اجزای تشکیل دهنده مقاله آشنا می‌شوید.

  اجزای مقاله
"06:49  
  عنوان مقاله
"25:52  
  نام و مشخصات نويسندگان
"16:57  
  نکات نگارش متن مقاله
"12:11  
  چکیده و کلمات کلیدی
"11:59  
  مقدمه
"09:06  
  پیشینه تحقیق
"07:02  
  مواد و روش‌ها
"18:47  
  نتایج و یافته‌های تحقیق
"13:47  
  بحث
"12:58  
  نتیجه‌گیری نهایی
"04:17  
  منابع و سبک‌های رفرنس‌دهی
"10:53  
  کوییز
 100%    
"04:00  
اخلاقیات در تحقیق

در این فصل با نحوه خودداری از سرقت ادبی (plagiarism) آشنا می‌شوید.

  سرقت علمی-ادبی و پیشگیری از آن
"15:57  
پایگاه‌های استنادی و پایگاه‌های جستجوی مقالات

این فصل به معرفی پایگاه‌های مهم استنادی و پایگاه‌های جستجوی مقالات اختصاص داده شده است.

  پایگاه‌های مهم استنادی
"03:07  
  IF, H-index, DOI
"07:33  
  اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مجلات Scopus
"02:01  
  پایگاه‌های جستجوی مقالات
"04:25  
  پروژه میانی اول (الزامی)
 100%    
"60:00  
یافتن ژورنال مناسب و اعتبارسنجی

در این فصل با پایگاه‌های یافتن ژورنال آشنا شده و اصول اعتبارسنجی ژورنال‌ها را می‌آموزید.

  پایگاه‌های یافتن ژورنال
"08:33  
  تشخیص ISI بودن ژورنال
"05:20  
  بررسی کیفیت ژورنال
"07:02  
  جلسه تکمیلی
"19:35  
  پروژه میانی دوم (الزامی)
 100%    
"30:00  
آماده‌سازی و ارسال مقاله

در این فصل با مراحل آماده‌سازی و ارسال مقاله آشنا می‌شوید.

  آماده‌سازی مقاله
"06:39  
  فرایند ارسال مقاله
"04:50  
  نحوه ارسال مقاله
"12:19  
فرایند داوری

در این فصل مطالبی در مورد فرایند داوری مقاله می‌آموزید.

  داوری مقالات
"09:27  
  اصلاحات مقاله
"07:10  
نکاتی در نگارش مقالات لاتین

در فصل آخر نکات مهمی در خصوص نگارش مقالات لاتین می‌آموزید.

  نکات و جمع‌بندی
"08:29  
  پروژه پایانی (الزامی)
 100%    
"300:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

زمانی که پژوهشگر یک کار علمی را شروع می‌کند و بعد از گرفتن نتیجه، قصد دارد تا دیگر پژوهشگران را از نتیجه تحقیق و مطالعات خود باخبر کند و با آن‌ها تبادل اطلاعات داشته باشد. به همین علت نتیجه کار خود را با نوشتن یک مقاله در اختیار دیگران قرار می‌دهد. برای نوشتن مقاله‌ها باید از الگوی مشخصی پیروی کرد. البته بسته به مجله‌ای که قصد دارید مقاله در آن منتشر شود، قوانین کمی متفاوت است؛ اما با این حال تمام مقالات از یک استاندارد مشخص پیروی می‌کنند. دوره آموزش مقاله نویسی ISI با هدف آموزش این مفاهیم در مکتب خونه تهیه و تدوین شده است.

قبل از شروع کردن به مقاله نویسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

پیش از نوشتن مقاله باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- دلیل انتشار مقاله خود را مشخص کنید و ببینید که آیا نتایج به‌دست‌آمده به اندازه کافی برای نوشتن یک مقاله خوب مناسب هستند یا خیر.

2- تعیین کنید که می‌خواهید مقاله شما در کدام‌یک از دسته‌های مقاله کامل، مقالات کوتاه و یا مقاله مروری قرار بگیرد.

3- نشریه موردنظر خود را انتخاب کنید.

4- از شرایط نشریه موردنظر خود مطلع شوید.

5- از اصول اخلاقی مربوط به نشر مقالات آگاه باشید، زیرا در این امور، سرقت ادبی عواقب خوبی برای وجه علمی شما نخواهد داشت.

6- برای نوشتن مقاله از قالب نشریه موردنظر خود مطلع شوید. 

دوره آموزش اصول مقاله‌ نویسی ISI چیست؟

نوشتن مقاله علمی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در زندگی علمی پژوهشگران است. انتشار مقاله تحقیقی روشی برای تبادل اطلاعات و آگاه‌سازی دیگران درباره نتایج هر تحقیق است و به این وسیله شما می‌توانید نظر خود را در مورد تجزیه‌وتحلیل و تفسیر داده‌های به دست آمده از طریق یک مقاله علمی با سایرین به اشتراک بگذارید. 

وجود یک مرجع ارزیابی بی‌طرف که هم نیازهای استفاده‌کنندگان را به‌خوبی شناسایی کند و هم نقاط ضعف و قوت مقالات علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف را ارزیابی نماید، می‌تواند راه‌گشای خوبی برای پژوهشگران باشد. چند مؤسسه در جهان به نمایه‌سازی مجلات علمی اشتغال دارند. یکی از این مؤسسات که به طور نسبی از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار بوده، ISI (Institute for Scientific Information) است. می‌توان گفت که ISI درواقع يک مرجع تعيين استاندارد نشريات علمی در سراسر جهان به‌حساب می‌آید. نشریاتی که در لیست مجلات این مؤسسه قرار می‌گیرند به مجلات ISI مشهور هستند و اگر مقاله‌ای در چنین مجلاتی به چاپ برسد، مقاله ISI نامیده می‌شود و دارای اعتبار علمی بالایی است. 

در این دوره آموزش مقاله نویسی، ابتدا انواع تحقیق معرفی می‌شود و سپس به شیوه انتخاب موضوع، اشتباه‌های رایج، انواع مجلات و مقالات، اجزای یک مقاله علمی، سرقت علمی ادبی، پایگاه‌های اسنادی مجلات و منابع پرداخته می‌شود.

هدف از آموزش اصول مقاله‌ نویسی ISI چیست؟

از جمله امتیازهای بزرگی که می‌تواند به داشتن یک رزومه تحصیلی و کاری عالی کمک کند، ارائه مقاله است. به همین جهت یکی از دغدغه‌های دانشجویان، به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی، نگارش مقاله خواهد بود. اما متاسفانه معمولا در هیچکدام از مقاطع تحصیلی‌، حتی در مقاطع مختلف دانشگاهی، آموزشی در مورد نحوه نگارش یک مقاله حرفه‌ای و قابل ارائه به مراکز بین‌المللی به دانشجویان داده نمی‌شود. اکثر دانشجویان از مزایای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی آگاه هستند، اما به علت عدم برخورداری از مهارت و دانش کافی در مورد اصول نگارش مقاله، قادر به چاپ این مقالات نیستند و در این مورد با مشکل مواجه می‌شوند.

در این دوره آموزش مقاله نویسی ISI، تمامی اصول و چارچوب‌های نگارش مقاله آکادمیک آموزش داده می‌شود و به این وسیله مخاطبان می‌توانند نکات مهم مقاله‌نویسی را بیاموزند و جایگاه علمی خود را ارتقا دهند. در واقع هدف از آموزش این درس آن است که شرکت‌کنندگان تمام مهارت‌های مورد نیاز برای نوشتن مقالات آکادمیک را به دست آورند و با انواع نوشته‌های پژوهشی، سبک‌ها و منابع آشنا شوند.

دوره آموزش مقاله‌ نویسی ISI مناسب چه کسانی است؟

این دوره آموزش مقاله نویسی ISI مناسب افرادی است که قصد دارند در زمینه‌های مختلف پژوهشی مقاله بنویسند؛ چه در مجلات ISI و چه مقالات علمی-پژوهشی، کنفرانسی و هر نوع مقاله علمی در ژورنال‌های معتبر. بنابراین تمامی افرادی که برای تحصیل در مقاطع بالاتر و یا تحصیل در خارج از کشور نیاز به تقویت رزومه خود دارند، می‌توانند از این دوره استفاده کنند.

همچنین تمامی افرادی که به دنبال استخراج مقاله از پایان‌نامه خود هستند و یا برای نوشتن پروپوزال و پایان‌نامه نیاز دارند با انواع نوشته‌های پژوهشی و شیوه‌های پیشبرد آن‌ها آشنا شوند نیز می‌توانند از این دوره استفاده کنند. بنابراین این دوره آموزش مقاله نویسی ISI به تمام دانشجویان، مخصوصاً دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیشنهاد می‌شود. همچنین اساتید و افرادی که به دنبال تقویت موقعیت فعلی خود با استفاده از مقاله‌نویسی و کارهای پژوهشی هستند نیز می‌توانند مخاطب این دوره باشند.

مهارت‌هایی که پس از یادگیری اصول مقاله‌ نویسی ISI خواهید داشت، چیست؟

در این دوره، مطالب و نکاتی کاربردی برای نوشتن مقاله پژوهشی و نگارش مقاله ISI ارائه می‌گردد. این آموزش‌ها از نوشتن چکیده تا نگارش نتیجه‌گیری و منابع مقاله را شامل می‌شود. درنهایت، شرکت‌کنندگان با آموختن مراحل فوق، مهارت مقاله‌نویسی را کسب می‌کنند و توانایی رقابت در فضای پژوهشی و بین‌المللی را پیدا می‌کنند. 

آموزش‌های پیش‌نیاز و یا مکمل پیشنهادی این دوره

این دوره آموزش ISI به پیش‌نیاز خاصی نیاز ندارد و برای همه دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قابل استفاده است.

شیوه آموزش و ویژگی‌های متمایز و اختصاصی اصول مقاله‌ نویسی ISI چیست؟

مراحل مقاله‌ نویسی برای یک مجله علمی-پژوهشی دارای الگوها و استانداردهای خاصی است که با سایر نوشته‌های علمی و غیرعلمی متفاوت خواهد بود. مقالات علمی باید به زبانی ساد، و همچنین واضح و مختصر نوشته شوند تا خوانندگانی با سابقه علمی و تحقیقاتی مشابه نویسنده بتوانند به‌راحتی مطالب را درک کنند. بنابراین مهم است که تمام مراحل مقاله‌نویسی به طور واضح و کامل شرح داده شوند. از ویژگی‌های این دوره آموزش مقاله نویسی ISI این است که تمامی سرفصل‌ها، مهارت‌ها و نکاتی را که برای نوشتن یک مقاله علمی-پژوهشی نیاز است، به طور کامل در بر می‌گیرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher شهلا شیرازی‌نیا

شهلا شیرازی‌نیا، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری است. وی سابقه طراحی پروژه‌های معماری و انجام پژوهش‌های تخصصی معماری را از سال 1393 در کارنامه حرفه‌ای خویش دارد. اولین کتاب او در سال 1396 و دومین کتابش در سال 1398 به چاپ رسید. تاکنون مقالات متعددی در زمینه‌های تخصصی معماری بیونیک، حفظ بناهای تاریخی و ... توسط وی منتشر شده است. از دیگر فعالیت‌های ایشان، می‌توان به تدریس دوره‌های معماری و مقاله‌نویسی از سال 1395 اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
محمد سبحان محمدی 1402-11-06
سلام وقت بخیر به دوستایی که قراره این دوره رو تهیه کنن باید بگم که حتما در کنار دوره سرچ کنید تا مباحث رو عمیقأ متوجه بشید و مهمتر از این پشتیبانی استاد فوق‌العاده هست.🌹🌹🌹
علی طاووسی 1402-09-05
توضیحات خلاصه شده ،مفید،کامل و دقیق
عطا کاظم زاده 1401-11-13
بسیار عااالی
منا فرزانه 1401-07-04
با سلام به همه دوستان دوره واقعا کاربردی و مناسب بود پاسخ دهی پشتیبانی و تالار گفت و گو بسیار عالی بود و همچنین تدریس استاد واقعا کافی و جامع و مفید بود بدون کم گویی یا اضافه گویی.من واقعا این دوره رو پیشنهاد میکنم به عنوان کسی که تا بحال تجربه ای درمقاله نویسی نداشت برای من بسیار مناسب بود.
پویا نظری 1401-04-17
دوره نسبتا خوبی هست و به نظرم کسی اگر همزمان با پیش رفتن دوره روی مقاله کار کنه و کلید واژه ها که گفته میشه رو هم تحقیق کنه خیلی عالی می‌تونه از دوره بهره ببره
فریبرز ادیب 1401-04-15
یکی از کامل ترین و جامع ترین دوره های مقاله نویسی هستش که هرکسی با دیدن این دوره میتونه صفر تا صد مقاله نویسی رو آموزش ببینه و درنهایت به راحتی برای مقالاتش اکسپت بگیره! بیان شیوا و تسلط بالای استاد دوره یکی از بهترین ویژگی های فوق العاده این دوره هستش.
سارا قلیزاد 1402-06-19
بهتر بود داخل مقالات نمونه موردی هم نشون داده میشد یا هرقسمت رو نشون میدادین.از روی پی دی اف همه میتونن تدریس کنن
پگاه نقیب 1402-08-23
کیفیت صدا بسیار پایین بودو حتی با هدفون به سختی شنیده می شد. مطالب بسیار سطحی و بسیار جنرال بود. نحوه بیان مطالب اصلا گیرا نبود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

چگونه یک مقاله علمی بنویسیم؟

در آموزش مقاله نویسی ISI برای نوشتن یک مقاله علمی خوب باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید که این مراحل در ادامه آمده است.

اولین گام: انتخاب موضوع اصلی

برای این‌که مقاله شما در دسته مقاله‌های خوب قرار بگیرد باید یک عنوان خوب و قابل‌توجه داشته باشد. عنوان خوب، عنوانی است که کلمات کلیدی مربوط به پژوهش و تحقیق شما را در بر داشته باشد. درواقع شما باید بتوانید محتوای مقاله خود را و آنچه انجام داده‌اید به‌خوبی به دیگران با چند کلمه اصلی نشان دهید. 

برای انتخاب موضوع مقاله خود می‌توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • به این سؤال پاسخ دهید که آیا نتایج تحقیقات شما به‌اندازه کافی برای در اختیار دیگران قرار دادن خوب هستند یا نه؟
  • به موضوعاتی که حتی ساده هستند از دیدهای مختلف نگاه کنید.
  • در انتخاب موضوع به نیازهای جامعه توجه کنید.
  • موضوعی بدون ابهام را انتخاب کنید.
  • با جستجوی کلمات کلیدی در سایت‌های معتبر، مقالاتی که موضوعات مشابه دارند را بررسی کنید.
  • می‌توانید با بررسی موضوعات قدیمی کارهای تحقیقاتی جدید را آغاز کنید.

دومین گام: خلاصه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقاله، بخش چکیده یا خلاصه آن است که تصویر کلی از کار شما نشان می‌دهد. در چکیده مسئله موردنظر خود را بیان می‌کنید و توضیح می‌دهید که انگیزه شما از انجام این تحقیقات چیست. مسئله دیگری که در خلاصه باید ذکر کنید در مورد راهکارها و روش کار خود است. سپس نتیجه‌گیری خود را به‌طور واضح در یک جمله بیان می‌کنید. اصولاً در انتهای چکیده، بخشی برای کلمات کلیدی وجود دارد که مفاهیم پایه موجود در این مقاله را به مخاطب می‌فهماند. 

سومین گام: نوشتن مقدمه

در  مقاله نویسی، یک مقدمه خوب باید بتواند مخاطب را برای خواندن مقاله تشویق کند و یک نگرش کلی در مورد مقاله به او بدهد. برای جذب مخاطب در مقدمه می‌توانید با یک پرسش شروع کرده و یا در مورد یک حقیقت صحبت کنید. در پاراگراف دوم در مورد ایده‌های مقاله و مبانی نظری موردنظر به صحبت بپردازید. در پاراگراف سوم با جملاتی فرضیه کار خود را ذکر می‌کنید. درواقع شما باید سعی کنید تا با بهترین جملات، مخاطب، از ادعای اصلی تحقیق شما باخبر شود. توصیه می‌شود که از طولانی کردن مقدمه و بیان ابهامات بپرهیزید. بهترین کار این است که با جملاتی بدون اغراق، کلمات کلیدی مربوط به کار خود را توضیح دهید. 

چهارمین گام: روش تحقیق

در این بخش از اصول مقاله‎ نویسی، همان‌طور که از نامش مشخص است باید روش‌ها و آزمایش‌هایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید را بیان کنید و بگویید که به چه دلیل انتخاب شما این روش‌ها بوده است. در ابتدا جامعه‌ای را که روی آن مطالعه داشته‌اید معرفی کنید و توضیح دهید که این جامعه چه افرادی یا چه چیزهایی را شامل می‌شود و شما روی چه تعداد نمونه آزمایش‌هایتان را انجام داده‌اید. 

لازم است که توضیح دهید روش نمونه‌گیری و شیوه اندازه‌گیری شما چگونه بوده است و از چه ابزارهایی استفاده کرده‌اید تا داده‌های موردنظر خود را جمع‌آوری کنید. اگر محاسباتی انجام داده‌اید، لازم است که آن‌ها را به‌صورت دقیق توضیح دهید. اگر هم برای انجام محاسبات خود از یک نرم‌افزار استفاده کرده‌اید باید نام آن را در این بخش ببرید.

پنجمین گام: داده‌ها و نتایج

نتایجی که شما به ‌دست‌ آوردید برای داوران و دیگر پژوهشگرانی که کارهای مشابه انجام داده‌اند، اهمیت بسیاری دارد. در این بخش باید یک بار دیگر هدف پژوهش و یا تحقیق خود را بیان کنید و نتایج به‌دست‌آمده را به مخاطب ارائه دهید. نتایج خود را با نتایج دیگر تحقیقات مقایسه کنید و توضیح دهید که چه پیش‌بینی‌هایی نسبت به این نتایج داشته‌اید. 

ششمین گام: نتیجه‌گیری

در این بخش شما باید نتیجه‌گیری‌های خود را بیان کرده و آن‌ها را تفسیر کنید. حتی می‌توانید در یک پاراگراف، کل کار خود و راهکارهای آن را توضیح دهید و سپس نتایج را به مخاطبان ارائه کنید. 

هفتمین گام: شرح منابع

شما باید لیست منابع خود را که از آن‌ها استفاده کرده‌اید در انتهای مقاله ذکر کنید. در صورتی که شما از اطلاعات دیگر مقاله‌ها استفاده کنید؛ اما نام منبع آن را ذکر نکنید، این کار شما یک سرقت ادبی به حساب می‌آید. این‌که منابع با چه فرمتی نگارش شوند بستگی به نشریه انتخابی شما دارد. توجه کنید که استفاده از منابع جدید اعتبار پژوهش شما را بالا می‌برد.

سخن پایانی

آموزش مقاله نویسی یکی از مهم‎ترین کارهایی است که باید در زمان ورود به دانشگاه و مجامع با آن آشنا باشید. با استفاده از این دوره آموزش مقاله نویسی ISI می‌توانید دستاوردهای علمی خود را به راحتی منتشر کرده و رزومه‌تان را تقویت کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف شرکت کرده و به این ترتیب با سایر پژوهشگران ارتباط برقرار کنید. 

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  13 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو - 7 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام