آموزش اکسل مقدماتی

poster
پیش‌نمایش دوره

این دوره به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر فردی کاملاً نسبت به محیط نرم‌افزار اکسل ناآشنا است، در ابتدا بتواند کارکرد هر ابزار و ویژگی‌ها را بیاموزد. پس از معرفی ابزارها، سعی می‌شود با تعریف ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 تهیه فرم‌ها

 ساخت جداول، نمودارها، SmartArt، اشکال و ...

 فیلتر و مرتب کردن داده‌ها

 فرمت‌بندی ظاهری و نوع سلول‌ها

 ساخت Sparklines و Slicer

 فرمول‌نویسی در اکسل (بیش از 60 فرمول) و خطایابی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش اکسل مقدماتی

مقدمه و تب Home

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Home به عنوان اولین تب پوشش داده شوند و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است، بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای ویرایش فونت، همراستاسازی محتویات سلول‌ها، فیلتر و مرتب‌سازی، جستجو و جایگزینی، قراردهی و حذف سلول/ ردیف/ ستون، رمز گذاری بر روی شیت و ورک‌بوک، فرمت‌دهی داده‌ها، فرمت‌دهی ظاهری سلول‌ها و پرشدن خودکار سلول‌ها است.

  آشنایی با محیط اکسل
مشاهده
"12:51  
  انواع Paste
مشاهده
"06:45  
  گروه Font + Alignment
"11:07  
  ایجاد فرم‌ها
"11:11  
  فرمت‌دهی به سلول‌ها - قسمت اول گروه Number
"10:21  
  فرمت‌دهی به سلول‌ها - قسمت دوم گروه Styles
"26:11  
  گروه Cells
"21:33  
  گروه Editing
"30:09  
  میانبرها یا Shortcuts
"11:31  
تب Insert

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Insert پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای ایجاد جداول استاندارد، قراردهی اشکال/ تصاویر/ آیکون/ SmarArt، چارت‌ها، Sparklines، Slicer، هایپرلینک، قراردهی سیمبل‌ها و معادلات نمادین است.

  ساخت جداول استاندارد
مشاهده
"15:11  
  ساخت چارت‌ها
"14:20  
  گروه Illustration - قسمت اول: تصویر، شکل، آیکون، 3D مدل
"17:17  
  گروه Illustration - قسمت دوم: SmartArt و Screenshot
"06:40  
  گروه Sparklines
"09:33  
  ابزار Slicer
"08:01  
  ایجاد Hyperlink
"09:45  
  گروه نمادها Symbols و معادلات نمادین Equation
"09:37  
تب Page Layout (Print)

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Page Layout پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای ایجاد تم‌ها و تنظیمات پرینت است. 

  گروه تم Theme
"04:15  
  نحوه پرینت گرفتن - قسمت اول
"19:36  
  نحوه پرینت گرفتن - قسمت دوم
"15:30  
تب فرمول‌نویسی Formulas

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Formulas پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای ایجاد انواع فرمول‌های مرتبط با عملیات ریاضی، مالی، تاریخ و زمان، جستجو، آمار، مهندسی و غیره است که در این دوره نزدیک به 50 فرمول کاربردی و ساده آموزش داده می‌شود. همچنین گروه‌هایی برای بررسی خطاها و تعریف محدوده نیز وجود دارد که همه در این فصل پوشش داده شده‌اند. 

  معرفی گروه‌های تب فرمول‌نویسی و توابع Sum, Average, Count, Min, Max و چهار عمل اصلی
"15:32  
  معرفی توابع Product, Sum Product, Power, Left, Mid, Right, Trim, Ceiling, Floor
"14:59  
  معرفی توابع Len, Round, Replace, Substitute, Rand, Rank, Upper, Lower, Date, Time و... .
"17:14  
  معرفی توابع CountA, CountBlank, MinA, MaxA, AverageA, PMT, و اولویت‌بندی محاسبات
"17:13  
  تعریف محدوده‌ها به روش‌های مختلف و معرفی آدرس‌دهی مطلق و نسبی
"17:41  
  معرفی توابع پیش‌بینی، Subtotal و Exact
"16:33  
  معرفی انواع خطاها و ردیابی خطاها و فرمول‌ها
"19:29  
  معرفی تابع شرطی IF و گروه Calculation
"13:08  
تب دیتا Data

در این فصل سعی شده است که برخی از ابزارهای زبانه Data پوشش داده شود و مخاطبان توانایی گروه کردن داده‌ها و صحت‌سنجی داده‌ها در یک محدوده را آموزش ببینند، برخی از ابزارها نظیر مرتب‌سازی، فیلتر کردن و قابلیت Flash Fill در فصول پیشین آموزش داده شده است و برخی دیگر از ابزارها که پیشرفته‌تر هستند در دوره اکسل پیشرفته آموزش داده خواهند شد.

  اعتبارسنجی داده‌ها یا Data Validation
"17:14  
  گروه‌بندی از طریق Outline
"08:07  
تب Review

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Review پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای ویرایش کلماتی که اشتباه نوشته شدند، آمار مرتبط با ورک‌بوک و شیت، یافتن مترادف‌ها، رفع مشکلات خوانش، ویرایش کامنت‌ها و حفاظت از شیت و ورک‌بوک می‌باشد که در این فصل پوشش داده شده‌اند.

  گروه Proofing مرتبط با اصلاح نگارش کلمات غلط
"12:54  
  مترجم، مرورگر، خوانش صحیح، رمزگذاری پیشرفته در اکسل
"16:44  
تب View

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه View پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است، بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای نمایش حالت‌های مختلف صفحه، زوم، نمایش چندین صفحه در کنار هم به حالت‌های مختلف و امکان اسکرول کردن هم‌زمان آن‌ها است که در این فصل پوشش داده خواهند شد.

  تب View
"16:14  
تب Draw

در این فصل سعی شده است که ابزارهای زبانه Draw پوشش داده شود و مخاطبان عزیز دوره با تمام قابلیت‌هایی که در داخل این زبانه است، بطور کامل آشنا گردند.

این تب شامل گروه‌هایی برای کشیدن قلم با مداد، خودکار و هایلایتر است که در این فصل پوشش داده خواهند شد.

  تب Draw
"07:35  

درباره دوره

 این دوره به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر فردی کاملاً نسبت به محیط نرم‌افزار اکسل ناآشنا است، در ابتدا بتواند کارکرد هر ابزار و ویژگی‌ها را بیاموزد.

 پس از معرفی ابزارها، سعی می‌شود با تعریف مثال‌های کاربردی نسبت به کارکرد آن‌ها تسلط پیدا نماید. پس از آن که دانشجو به یک شرایط حداقلی دست پیدا کرد نیاز است که سرعت عملش را افزایش دهد که تکنیک‌هایی برای این موضوع به ایشان آموزش‌داده‌شده است. پس از طی‌شدن این مراحل، ابزارها و ویژگی‌های متوسط اکسل تدریس خواهند شد تا دانشجویان گرامی پس از اتمام دوره، توانایی متمایزی در محیط‌های کاری یا دانشگاهی از خود نشان دهند.

 این دوره به ترتیب قرارگیری تب‌ها تشریح می‌شود و نزدیک به 70% ویژگی‌های اکسل در این دوره پوشش داده شده است و 30% از ابزارها نیز در اکسل پیشرفته تقدیم دانشجویان گرامی خواهد شد.

 فرم‌سازی، معرفی بیش از 60 تابع، مرتب‌سازی و فیلترکردن، اسلایسرها، جداول و چارت‌ها، معرفی خطاهای فرمول‌نویسی، نحوهٔ پرینت گرفتن، مزایای تعریف محدوده‌ها و جداول، رمزگذاری‌های متنوع، اعتبارسنجی داده‌ها، گروه‌بندی و بازرسی خوانش از اهم موضوعاتی است که با جزئیات به آن‌ها پرداخته شده است و می‌توان گفت که با یادگیری این دوره، خیلی از مشکلات شما در محیط‌های کاری و دانشگاهی حل خواهند شد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امین خسروی

امین خسروی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع - مدیریت پروژه دانشگاه ازاد اسلامی - واحد تهران جنوب است و دارای دو گواهینامه تجربه برتر کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه هستند. ایشان تجربه فعالیت با عنوان سرپرست سابق PMO در صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما، متخصص مدیریت پروژه شرکت‌های آسان پرداخت پرشین، پایندان را در کارنامه داشته و هم‌اکنون به‌عنوان متخصص مدیریت پروژه بانک آینده، مشاور و مدرس مدیریت پروژه و مدیریت تولید، مقاله‌نویس درحوزه صنعت فعالیت می‌کنند. از سوابق علمی ایشان می‌توان به رتبه اول درمیان فارغ‌التحصیلان مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با معدل ۱۹.۰۳ و نفر دوم درمیان فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی صنایع- گرایش مدیریت پروژه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با معدل ۱۹ اشاره نمود.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.