آموزش خلاقیت با هوش مصنوعی: مبانی و ابزارها

دوره «AI Basics and Tools for Creativity» یک فرصت بی‌نظیر برای یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های خلاقانه شما ارائه می‌دهد. این دوره به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در موسیقی و طراحی پرداخته ...

12 دانشجو
مقدماتی
Coursera
Coursera
Charles Garrett
Garrett Schumann

Charles Garrett

+ 1 مدرس دیگر

به‌روزرسانی: ۱۴۰۳/۱۰/۱۹

محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

مفاهیم و ابزارهای هوش مصنوعی

تحلیل و بهینه‌سازی فرآیندهای خلاقانه

شناسایی و ارزیابی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی

گسترش نگرش و الهام‌گیری از متخصصان

محتوای دوره

4 فصل 10 جلسه 0:44 ساعت ویدیو
هوش مصنوعی چیست؟
ارتقای خلاقیت شما
تأملی بر هوش مصنوعی و خلاقیت
محتوای اضافی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

دوره «AI Basics and Tools for Creativity» یک فرصت بی‌نظیر برای یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های خلاقانه شما ارائه می‌دهد. این دوره به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در موسیقی و طراحی پرداخته و نمایی کلی از فناوری‌های مولد هوش مصنوعی معاصر ارائه می‌کند.

در طول دوره، شما یاد می‌گیرید که چگونه عادات کاری خود را تحلیل کنید، با ابزارهای مختلف هوش مصنوعی به‌صورت عملی کار کنید، سخنرانی‌های متخصصان را مشاهده کنید، و از طریق نوشتار تأملی، تعامل خود با ابزارهای هوش مصنوعی را بهتر درک کنید.

همچنین به شما آموزش داده می‌شود که چگونه محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کرده، محدودیت‌های این ابزارها را بررسی کنید و پیش‌فرض‌های خود درباره هوش مصنوعی را بازنگری کنید. این دوره نه تنها به مبانی می‌پردازد، بلکه دیدگاه‌هایی عمیق‌تر از متخصصانی همچون آدام کونز و الی آمیدی که هوش مصنوعی را در فرآیندهای طراحی خود ادغام کرده‌اند، به اشتراک می‌گذارد.

هدف این دوره ایجاد پایه‌ای قوی برای استفاده عملی از هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف خلاقیت است و به شما نشان می‌دهد چگونه این فناوری می‌تواند نه تنها به بهبود بازدهی و کیفیت کارهای شما کمک کند، بلکه الهام‌بخش ایده‌های جدید نیز باشد. اگر به دنبال ترکیب هنر و فناوری هستید، این دوره راهنمایی جامع برای شروع این مسیر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر

دوره‌های پیشنهادی

درباره استاد

Charles Garrett
Charles Garrett
3 دوره
48 دانشجو

Charles Hiroshi Garrett در سال ۲۰۰۴ به هیئت علمی دانشگاه میشیگان پیوست. پژوهش‌ها و تدریس او بر موسیقی و فرهنگ‌های موسیقایی ایالات متحده در قرن بیستم و بیست و یکم متمرکز است و به موضوعاتی همچون موسیقی عامه‌پسند، جَز، فناوری، مطالعات صدا، فرهنگ دیجیتال، ناسیونالیسم، نژاد و قومیت، و دیگر ابعاد هویتی علاقه ویژه‌ای دارد. دانشگاه میشیگان در سال ۲۰۱۴ با جایزه تقدیر از اعضای هیئت علمی و در سال ۲۰۲۳ با جایزه جان اچ. دارمز برای راهنمایی ممتاز دانشجویان تحصیلات تکمیلی در علوم انسانی از او تقدیر کرد.

کتاب او با عنوان «تلاش برای تعریف یک ملت: موسیقی آمریکایی و قرن بیستم» (۲۰۰۸) موفق به دریافت جایزه کتاب یادبود اروینگ لونز (انجمن موسیقی آمریکایی) شد و همچنین تقدیرنامه جایزه وودی گاتری (IASPM-US) را دریافت کرد. او همچنین مجموعه کتاب‌های «جاز/نه جاز: موسیقی و مرزهای آن» (۲۰۱۲) را به همراه دیوید آک و دنیل گلد‌مارک و کتاب «صدا دادن به‌طور مشترک: دیدگاه‌های همکاری در موسیقی ایالات متحده در قرن بیست و یکم» (۲۰۲۱) را به همراه کارول جی. اوجا ویرایش کرد.

گرت به عنوان سردبیر ارشد برای چاپ دوم کتاب «دایره‌المعارف موسیقی آمریکایی گروو» (۲۰۱۳) که جامع‌ترین منبع مرجع در این حوزه است، فعالیت کرد. این منبع همچنین به عنوان بخشی از مجموعه Oxford/Grove Music Online منتشر شده است. او مقالات و سخنرانی‌های خود را در کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی متعددی ارائه کرده و نوشته‌ها و نقدهای او در نشریاتی مانند Journal of the American Musicological Society، Echo، Notes و American Music منتشر شده‌اند. وی همچنین در سمت‌های رهبری کلیدی برای انجمن‌های پژوهشی مرتبط با موسیقی فعالیت کرده است، از جمله به عنوان رئیس انجمن موسیقی آمریکایی و مدیر کل در هیئت مدیره انجمن موسیقی‌شناسی آمریکایی.

پروژه کتاب فعلی او با عنوان «تقریباً موسیقی» به بررسی تأثیر فناوری‌های دیجیتال قرن بیست و یکم بر نحوه تولید، درک و تجربه فرهنگ موسیقی امروز می‌پردازد. این پروژه موضوعاتی از جمله موسیقی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، تورهای موسیقایی با هولوگرام‌های موسیقایی، کنسرت‌های زنده در بستر واقعیت مجازی، اپراهایی با بازی ربات‌ها، ارکسترهای آیفون و ستارگان پاپ دیجیتالِ مجازی را در بر می‌گیرد. سایر پروژه‌های در حال انجام او شامل مطالعه‌ای جامع درباره موسیقی و طنز در ژانرهای مختلف و بررسی دقیق‌تر سیاست‌های بازنمایی موسیقایی مربوط به تجربه اردوگاه‌های اجباری ژاپنی-آمریکایی در جنگ جهانی دوم است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Charles Garrett

Garrett Schumann
Garrett Schumann
3 دوره
48 دانشجو

Garrett Schumann آهنگساز و پژوهشگری است که دوره‌های هنرهای آزاد با محوریت موسیقی را در کالج ادبیات، علوم و هنر دانشگاه میشیگان تدریس می‌کند. علایق پژوهشی او شامل تقاطع موسیقی و فناوری، آهنگسازان کلاسیک با هویت‌های به حاشیه رانده‌شده، و موسیقی هوی متال است. در سال ۲۰۲۳، گرت مقالاتی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر فرآیند خلاقیت موسیقی‌دانان در نیویورک تایمز و مجله چمبر میوزیک منتشر کرد.

در سال ۲۰۲۲، گرت پژوهشی پیشگام درباره وینسنت لوزیتانو، آهنگساز پرتغالی-آفریقایی قرن شانزدهم، در دایره‌المعارف موسیقی گروو منتشر کرد. موضوع پژوهشی اخیر او جولیا پری، آهنگساز آفریقایی-آمریکایی قرن بیستم بوده که مقالاتی درباره او در نیویورک تایمز، چمبر میوزیک مگزین و وب‌سایت icareifyoulisten.com منتشر کرده است. همچنین، در سال ۲۰۲۵، مقاله‌ای از او درباره جولیا پری در مجله آکسفورد امریکن منتشر خواهد شد.

آثار موسیقی اصلی گرت در ضبط‌هایی با اجرای ارکستر ملی بی‌بی‌سی ولز و گروه‌های مجلسی تجربی مانند Latitude49 و Akropolis Reed Quintet ارائه شده است. در سال ۲۰۲۴، گرت مأموریت ساخت آثار جدیدی برای سینتی‌سایزرها و دیگر صداهای الکترونیک از طرف کتابخانه منطقه‌ای ان آربور و ابتکار هنر دانشگاه میشیگان را دریافت کرد.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Garrett Schumann

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.