فروشندگی حرفه‌ای و موثر

poster
پیش‌نمایش دوره

فروشندگی حرفه‌ای و موثر یک مهارت لازم برای هر فردی که قصد فروش کالایی را دارد. مهارت‌ها و تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به بهترین و برترین متخصص در زمینه‌ی ... ادامه

مدرس دوره:
علی عیاری
علی عیاری
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

سرفصل‌های دوره فروشندگی حرفه‌ای و موثر

فصل اول: خصوصیات فروشنده حرفه‌ای
  مقدمه
مشاهده
"18:09  
  خصوصیات فروشنده حرفه ای
"10:32  
  خصوصیات فروشنده حرفه ای بخش دو
"11:22  
  خصوصیات فروشنده حرفه ای بخش سه
"14:59  
  اسلایدهای درس فروشندگی حرفه‌ای و موثر
"00:04  
فصل دوم: مهارت‌های ارتباطی کادر فروش
  مهارت های ارتباطی کادر فروش
مشاهده
"12:30  
  دلایل ایجاد مشکلات ارتباطی
"12:14  
  دلایل ایجاد مشکلات ارتباطی بخش دو
"07:51  
  اصول ارتباطات موثر در فروش
"17:09  
  مهارت گوش دادن
"11:14  
  ارتباطات غیرکلامی
"14:15  
فصل سوم: نحوه صحیح آغاز فرایند فروش
  نحوه آغاز فرآیند فروش
"17:59  
  نحوه آغاز فرآیند فروش بخش دو
"11:49  
فصل چهارم: شناخت نیازهای مشتریان
  نیازهای مشتریان
"14:48  
  نیازهای مشتریان بخش دو
"06:01  
فصل پنجم: مذاکره بر سر قیمت‌ها و مهارت‌های فروش
  مذاکره قیمت و مهارت های فروش
"13:27  
  مذاکره قیمت و مهارت های فروش بخش دو
"11:10  
  مذاکره قیمت و مهارت های فروش بخش سه
"13:18  
  مذاکره قیمت و مهارت های فروش بخش چهار
"11:35  
فصل ششم: مدیریت اعتراضات مشتریان
  اعتراضات مشتریان
"13:34  
  اعتراضات مشتریان بخش دو
"06:45  
  اعتراضات مشتریان بخش سه
"15:10  
فصل هفتم: روش‌های خاتمه فروش
  روش های خاتمه فروش
"15:42  
  روش های خاتمه فروش بخش دو
"16:47  
  روش های خاتمه فروش بخش سه
"17:17  
فصل هشتم: نکات تکمیلی
  نکات تکمیلی
"08:48  
  نکات تکمیلی بخش آخر
"13:55  

درباره دوره

فروشندگی حرفه‌ای و موثر یک مهارت لازم برای هر فردی که قصد فروش کالایی را دارد.

مهارت‌ها و تکنیک‌های بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا به بهترین و برترین متخصص در زمینه‌ی فروش محصولات در هر صنعتی تبدیل بشوید.

شاید برای شما عجیب باشد اما واقعیت این است که در تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای و موثر، صنعت خود اهمیتی ندارد و تکنیک‌های مورد استفاده توسط متخصصان برتر فروش سیستم‌های نرم افزاری به صنایع بین المللی و کسانی که تجهیزات پزشکی را به مطب‌های پزشکان می‌فروشند، تفاوت چندانی ندارند.

داشتن دانش عمیق و به روز کردن اطلاعات راجع به محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، یکی از بزرگترین عوامل موفقیت در فروشندگی حرفه‌ای و موثر است.

همچنین باید درک قابل توجهی از تجارت یا صنعتی که در آن قصد فروشندگی حرفه‌ای دارید، داشته باشید زیرا شما می‌توانید راه‌حل‌های منحصر به فرد و بسیار خوبی برای مشتریان و فروش محصولات خود ارائه دهید. هنگامی که این مهارت را کسب کردید، تکنیک‌های دیگری وجود دارند که شما را به یک فروشنده‌ی حرفه‌ای و موثر تبدیل می‌کنند تا بتوانید فروش محصولات و یا خدمات خود را افزایش دهید

هرچه بیشتر از این تکنیک‌ها و تمرین‌های به روز استفاده کنید، پیشرفت بیشتری در فروش خود مشاهده خواهید کرد. با به کارگیری تکنیک‌هایی که متخصصین برتر فروش استفاده می‌کنند، هم در حجم فروش خود به مشتریان موجود و هم در فروش خود به مشتریان جدید افزایش خواهید داشت. 

در دوره‌ی آموزشی فروشندگی حرفه‌ای و موثر، تمام تکنیک‌های به روز و کارآمدی که برای تبدیل شدن به یک فروشنده‌ی درجه‌ی یک لازم دارید، آموزش داده می‌شود و با گذراندن این دوره می‌توانید افزایش چشم‌گیر فروش خدمات و محصولات خود را مشاهده کنید. 

سرفصل‌های دوره‌ی فروشندگی حرفه‌ای و موثر به شرح ذیل است. 

  • خصوصیات فروشنده‌ی حرفه‌ای:

در اولین فصل از این دوره، ویژگی‌ها و خصوصیاتی که یک فروشنده‌ی حرفه‌ای دارد، بررسی می‌شود. ویژگی‌هایی مثل مهربان بودن، قابل اعتماد بودن، توانایی برقراری ارتباط و ... . شما با آگاهی یافتن از این ویژگی‌ها می‌توانید برای بهبود آن‌ها تلاش کنید و فروشنده‌ای حرفه‌ای شوید. 

  • مهارت‌های ارتباطی کادر فروش:

دومین فصل دوره‌ی آموزشی فروشندگی حرفه‌ای و موثر مهارت‌های ارتباطی کارآمدی که هر فروشنده‌ی موفقی باید بداند و از آن‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری استفاده کند، آموزش داده می‌شود. همچنین در این فصل دلایلی که باعث ایجاد مشکلات ارتباطی می‌شوند بررسی می‌شوند و راهکارهای مناسبی ارائه می‌گردد. مهارت‌های ارتباطی تنها در ارتباط کلامی خلاصه نمی‌شوند. در این فصل مهارت‌های گوش دادن و ارتباط غیرکلامی هم آموزش داده می‌شود. 

  • نحوه‌ی صحیح آغاز فرایند فروش:

پس از فراگیری ویژگی‌های فروشنده‌ی حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی نوبت به آغاز فرایند فروش می‌رسد. در این فصل نکات مهم و مراحل اصلی برای آغاز فرایند فروش به نحوی که نتایج خوبی در پی داشته باشد، ارائه می‌گردد. 

  • شناخت نیاز مشتریان:

زمانی محصول یا خدماتی به فروش می‌رسد که خریداری برای آن وجود داشته باشد. به زبان دیگر اگر برای محصول یا خدمتی تقاضا وجود داشته باشد، عرضه‌ی آن منتج به فروش می‌شود.

برای اینکه بتوانیم محصولات و یا خدمات مناسبی ارائه دهیم باید نیاز مشتریان را بشناسیم. شناخت مشتریان باعث هموار شدن فرایند فروش، افزایش حجم فروش و افزایش مشتریان جدید می‌شود. 

  • مذاکره بر سر قیمت‌ها و مهارت‌های فروش:

در این فصل از دوره‌ی آموزش فروشندگی حرفه‌ای و موثر، در 4 بخش مهارت‌هایی که برای انجام مذاکره‌ی موفق بر سر قیمت‌ها لازم دارید آموزش داده می‌شود.

علاوه بر این مهارت‌های فروش مانند  تعامل با مشتری، ارائه‌ی مناسب محصول، جذب و متقاعد کردن مشتری و ... نیز آموزش داده می‌شوند. 

  • مدیریت اعتراضات مشتریان:

فراموش نکنید که همواره همه‌ی اتفاقات مطابق انتظار شما پیش نمی‌رود و گاهی روند فروش به سمتی می‌رود که اعتراض مشتریان را در پی دارد. در این فصل از دوره‌ی آموزشی نحوه‌ی مدیریت اعتراضات مشتریان بررسی می‌شود. 

  • روش‌های خاتمه‌ی فروش:

یکی از تکنیک‌های افزایش فروش و رسیدن به هدف تعیین شده، خاتمه‌ی فروش است که در این فصل روش‌های موجود و نقاط قوت و ضعف آن بررسی می‌شود. 

  نکات تکمیلی: آخرین فصل از دوره‌ی آموزش فروشندگی حرفه‌ای و موثر به نکات تکمیلی اختصاص دارد تا همه‌ی تکنیک‌ها و مهارت‌های لازم برای فروشنده‌ای حرفه‌ای شدن، بیان شود و مسیر برای شما هموار گردد. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی عیاری

علی عیاری در دانشگاه با گذراندن درس اصول بازاریابی به این حوزه علاقه‌مند شد. در اواخر دهه 60 پس از بازگشت به ایران پس از جذب در بخش مشاوره سازمان مدیریت صنعتی و در طول ده سال حضور در سازمان توانست علاوه بر ارائه مشاوره بازاریابی و فروش به شرکت های ایرانی، اولین دوره بازاریابی و مهندسی فروش را طراحی و اجرا و در ادامه در سمت مدیر بازاریابی و امور مشتریان در این سازمان فعالیت نماید. نزدیک به یک دهه زندگی حرفه‌ای خود را بعنوان مدیر بازاریابی شرکت پاکسان و چهار سال بعدی را بعنوان معاون مدیر عامل در امور بازاریابی و فروش شرکت زرین غزال (دایتی) فعالیت کرد. او در حال حاضر در سومین دهه کاری خود به همراه تیمی متخصص به فعالیت‌های مستقل مشاوره و آموزش بازاریابی و مدیریت فروش مشغول است. ده‌ها مقاله، شش کتاب، حدود پنج هزار ساعت تدریس در این زمینه و ارائه خدمات مشاوره به ده‌ها کارفرما حاصل این تلاش‌های او در طول این مدت بوده است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

فروشندگی حرفه‌ای و مؤثر 

فروشندگی به‌عنوان یک فن و توانمندی در تمامی شئون زندگی و ابعاد جامعه وجود دارد. یک دستفروش بساط اجناسش را و معلم علم و دانش خود را عرضه می‌کند و شرکت‌ها و برندها محصولات خود را می‌فروشند. فنون فروشندگی بخش مهمی از دانش فروشندگی است و کمک می‌کند هر فرد به یک فروشنده مؤثر تبدیل شود.

البته همه انواع فروشندگی‌ها در یک سطح سختی و دشواری قرار نداشته و هر کدام به یک سطح ویژه از فنون فروشندگی نیاز دارند. شاید بتوان گفت ساده‌ترین شکل فروشندگی فروختن اجناس در قبال پول و سخت‌ترین آن عرضه تفکر و اندیشه به دیگران است.

در کشور ما نیز دوره‌های آموزش فروشندگی حرفه‌ای و مؤثر و آموزش فنون فروشندگی در سطوح مختلف علمی به مردم عرضه می‌شود. برخی از این دوره‌ها بسیار سطحی و غیر علمی است و برخی دیگر بسیار پیچیده و علمی که از فهم و درک عموم مردم خارج است. 

برای یادگیری فنون فروشندگی چه درس‌هایی را باید بیاموزیم؟

مهارت‌های فروشندگی و یادگیری فنون فروشندگی طیف وسیعی از مهارت‌ها و توانمندی‌ها را در بر می‌گیرد اما تمام این مهارت‌ها برای انواع فروشندگی لازم و ضروری نیست. یادگیری مهارت‌های فروش بسته به موقعیت فروش، نوع محصول و اینکه مشتریان شما چه افراد و سازمان‌هایی هستند متفاوت است. اما دانش‌ها و مهارت‌هایی هستند که برای تمامی فروشندگان می‌توانند مؤثر و مفید باشند. در ادامه با برخی از این مهارت‌ها آشنا می‌شویم.

مهارت مذاکره

مهارت مذاکره و فنون فروشندگی پیوند نزدیکی با هم داشته و به نوعی متمم یکدیگر هستند. یک فروشنده با داشتن مهارت مذاکره بالا می‌تواند هر کالا یا محصولی را به فروش برساند. برای پیشرفت در بخش مهارت مذاکره یادگیری درس‌هایی که با عنوان اصول و فنون مذاکره تدریس می‌شوند، می‌تواند مفید باشد.

مهارت ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی نیز یکی از قسمت‌های اصلی و مهم فنون فروشندگی هستند. یادگیری این مهارت باعث می‌شود به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل شده و بتوانیم ارتباط موثری با خریدار داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی با خریدار یا مشتری شخصی سازی ارتباط است.

هر ایمیلی که برای او ارسال می‌کنید، قرار ملاقاتی که می‌گذارید؛ هر معرفی نرم افزاری که دارید و یا در هر ارتباط دیگری باید نیاز مشتری را در اولویت قرار دهید. در این قسمت باید با توجه به نیاز مشتری اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهید و از توضیحات اضافه و غیر مرتبط دوری کنید.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های ارتباطی گوش دادن به مسائل و مشکلات مشتری است. الزاماً شاید نتوانید مشکلات او را برطرف کنید یا راه حلی ارائه دهید. اما همین گوش دادن باعث برقراری ارتباط مؤثر با مشتری شده و می‌تواند مقدمه‌ای برای فروش موفق باشد. بنابراین فروشنده حرفه‌ای نباید حرف‌های مشتری را قطع کند؛ باید شنوای خوبی بوده و با این کار اعتماد مشتری را جلب کند.

یکی دیگر از مهارت‌های ارتباطی رسیدن به شناخت درست از مشتری است. برای این کار لازم است انواع شخصیت‌های افراد را شناسایی کنید تا بتوانید ارتباط موثری با آنها داشته باشید. شناخت شخصیت مشتری باعث می‌شود رفتار درست و مناسبی با او داشته و مشتری را به‌سوی خود جذب کنید. در ادامه چهار نوع تیپ شخصیتی و سلیقه‌های آنها آورده شده است:

  • شخصیت مدعی: افرادی که به دنبال نتیجه اصلی و نکات مهم محصول هستند.
  • شخصیت دوست‌داشتنی: این افراد به دنبال جنبه‌های خلاق و ایده‌های بزرگ محصول برای خرید هستند. 
  • شخصیت احساسی: این افراد بیشتر اوقات تحت تأثیر احساسات خود قرار گرفته و نظرات دیگران را در خرید در نظر می‌گیرند.
  • شخصیت تحلیل‌گر: این افراد بر پایه آمار و اطلاعات دقیق و درست برای خرید تصمیم گیری می‌کنند.

جست‌و‌جو درباره مشتری

یکی دیگر از مهارت‌های فروشندگی تحقیق درباره مشتری و نیازهای او است. یک فروشنده حرفه‌ای که با فنون فروشندگی آشنا است باید قبل از هر گونه ارتباط با مشتری به شناختی از او برسد. با توجه به اینکه دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار گسترده شده‌اند شما براحتی می‌توانید مشتری بالقوه خود را در این فضا شناسایی کرده و به یک شناخت هر چند سطحی برسید.

این کار باعث می‌شود نیازهای مشتری را بهتر شناسایی کرده و از آنها با خبر شوید. انواع شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌ها که در این کار به شما کمک می‌کنند شامل: لینکدین، فیسبوک، توییتر (شامل حساب شخصی یا سازمان فرد)، گوگل، صفحات مجازی شرکت و سازمان، صفحات مجازی شرکت‌های رقیب آن شخص و... هستند.

 بازاریابی و فروش تلفنی

یکی دیگر از مهارت‌های فروشندگی بازاریابی و فروش تلفنی است. با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه فروشندگی صورت گرفته است هنوز هم بازار یابی تلفنی جایگاه خود را در این بین حفظ کرده است. یادگیری فنون و روش بازاریابی و فروشندگی تلفنی نیز بخش مهمی از فنون فروشندگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 هوش هیجانی

اهمیت هوش هیجانی در فروشندگی بسیار بالا و غیر قابل انکار است. یکی از بخش‌های اصلی یادگیری فنون فروشندگی تقویت هوش هیجانی است که باعث برقراری ارتباط مؤثر با خریدار می‌شود. یکی از جنبه‌های هوش هیجانی ایجاد حس صمیمت و همدلی با مشتری است.

فروشنده حرفه‌ای همیشه می‌تواند علایق و سلیقه مشتری را درک کرده و با صحبت درباره آنها ارتباطی مؤثر با مشتری برقرار کند. بعد از آن با گفتگو و توضیح درباه محصولات، می‌تواند با موفقیت آنها را به فروش برساند.

مهارت ارائه

مهارت ارائه مطلب برای فروشندگان حرفه‌ای بسیار لازم و ضروری است. برخی از فروشندگان ملزم به فروش محصولات و خدمات ویژه هستند. به‌عنوان مثال فروشنده‌ای که باید خدمات مشاوره‌ای را بفروشد یا باید نرم افزارهای یکپارچه سازی مدیریت سازمان‌ها را به مشتری خاص و بزرگ بفروشد.

در این صورت علاوه بر مهارت‌های ارتباطی باید بتواند بخوبی محصول را معرفی و ارائه دهد. بنابراین می‌توان گفت یکی از فنون فروشندگی حرفه‌ای توانایی ارائه محصول به شکلی کاملاً حرفه‌ای و تخصصی است. برای این کار فروشنده علاوه بر شناخت کافی از محصول و کاربردهای آن باید بتواند اعتماد خریدار را جلب کرده و اعتماد سازی کند.

مشارکت با مشتری

یکی دیگر از مهارت‌های فروشندگی یا فنون فروشندگی داشتن مشارک مؤثر با مشتری است. برای داشتن همکاری با مشتری لازم است به نیازهای مشتری توجه کامل داشته و با صورت ناگهانی با او ارتباط برقرار نکنید. برای کمک به مشتری سؤالاتی را از او پرسیده و در نقش یک مشاور به نیاز و سلیقه او برسید. برای این کار می‌توانید محتوای مناسبی که می‌تواند نیاز او را بر طرف کند ارسال کنید و یا محتوایی را انتخاب کنید که در مورد مشتری‌های دیگر جواب داده است.

یکی دیگر از اقدامات مؤثر تهیه فایلی از سؤالات گوناگون مشتری‌ها و جواب‌های آنها است تا در صورت لزوم پاسخ مشخصی برای ارسال داشته باشید.

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)