×
ribbon

تعیین سطح زبان انگلیسی

یکی از اولین و اساسی‌ترین قدم‌های پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان، آگاهی آن‌ها از سطح دانش زبانی‌شان می‌باشد، به بیان دیگر تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان کمک می کند تا زبان‌آموزان با تکیه ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
جمعی از اساتید
جمعی از اساتید
3.2 (6 رای)
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:00 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (undefined)
course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو

سرفصل‌های دوره تعیین سطح زبان انگلیسی

آزمون تعیین سطح انگلیسی
  آزمون
 100%    
"60:00  

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

یکی از اولین و اساسی‌ترین قدم‌های پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان، آگاهی آن‌ها از سطح دانش زبانی‌شان می‌باشد، به بیان دیگر تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان کمک می کند تا زبان‌آموزان با تکیه به سطح زبان خود برای ادامه روند یادگیری‌شان برنامه‌ریزی کنند و به صورت هدفمند این مسیر را طی کنند. 

 

هدف از تعیین سطح زبان انگلیسی چیست؟

آزمون تعیین سطح می‌تواند نقاط قوت و نقاط ضعف زبان‌آموزان را مشخص کند و به آن‌ها دید درستی از جایگاه‌شان در بین سطوح مختلف یادگیری زبان انگلیسی و مهارت‌ زبانی که کسب کرده‌اند بدهد. با علم به سطح واقعی زبان انگلیسی خود نه اتلاف وقت، هزینه و انرژی خواهید داشت و نه کاهش انگیزه و رغبت یادگیری.

 

 

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی مناسب چه کسانی است؟

 

این آزمون برای دو منظور قابل استفاده است:

  • خودآزمایی: افرادی که می‌خواهند از سطح نسبی مهارت زبان خود مطلع شوند.
  • تعیین سطح: افرادی که قصد دارند در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کنند.

در مورد دسته دوم، باید خاطر نشان کرد که آزمون تعیین سطح زبان نگلیسی برای تعیین سطح دقیق زبانی ایـن افراد کافی نیست و نیاز است تا در انواع مختلف این آزمون (کتبی و یا شفاهی) شرکت جویند.

شما می توانید با پس از شرکت در این آزمون و با توجه به درصدی که در آزمون کسب کرده‌اید و جدول زیر، سطح خود را به راحتی و بصورت کاملا رایگان تشخیص دهید.

  • تا 28 درصد : Beginner
  • تا 45 درصد : Elementary
  • تا 60 درصد : Intermediate
  • تا 78 درصد : Intermediate Plus
  • تا 91 درصد : Advanced
  • تا 100 درصد : Very Advanced

 

flowchart

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جمعی از اساتید

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
علی رضا حسینی شالمائی 1402-05-13
آزمون خوبی بود.
1402-03-13
جالب بود . ممنونم از تیم مکتب خونه
مهسا سادات مظلوم 1402-02-27
آزمون خوبی بود. خداقوت به تیم مکتب خونه
سورنا ادیب 1402-06-08
خیللی بد بود سوال ها غلط بود

دوره‌های پیشنهادی

انواع آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

1. تعیین سطح کتبی (حضوری یا آنلاین):

این آزمون‌ها به‌صورت کتبی، توانایی زبان شما را مورد سنجش قرار می‌دهند که با توجه به شرایط پندمیک کنونی و یا برای افرادی که امکان حضور در موسسات برای شرکت در چنین آزمون‌هایی ندارند، به شیوه‌ی آنلاین یا حضوری برگزار می‌گردند.

در این نوع آزمون‌ها شما به یک سری سوال که به ترتیب از سطوح ابتدایی آغاز شده و رفته رفته سختی آن‌ها افزایش می‌یابد، پاسخ می‌دهید.

این آزمون‌ها دانش زبانی Passive یا غیر‌فعال شما را مورد آزمون قرار می‌دهند. دانش زبانی غیر‌فعال، آن مقدار از دانش زبان است که صرفا در ذهن شما وجود دارد و ممکن است مدت‌ها به دلیل عدم نیاز، از آن استفاده نکرده باشید. از آن‌جا که در آزمون‌های کتبی هم فرصت فکر کردن دارید و هم سطح استرس کمتری را به دلیل این‌که قرار نیست در برابر کسی صحبت کنید، تجربه می‌کنید، نتیجه این آزمون نمی‌تواند نشان دهنده توانایی‌های عملی زبان شما باشد.

2. تعیین سطح شفاهی:

در این روش شما به صورت حضوری در جلسه مصاحبه شرکت کرده و به سوالات آزمونگرهای مربوطه به صورت شفاهی پاسخ می‌دهید. در مصاحبه شفاهی دانش زبانی Active یا فعال شما سنجیده می‌شود. دانش زبانی فعال، به توانایی استفاده از دانش زبانی شما اشاره دارد. در حقیقت در مصاحبه مشخص می‌شود که چه مقدار از دانسته‌های زبانی خود را می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به صورت صحیح و به موقع با استفاده از مهارت گفتاری یا‌ Speaking به کار ببرید. در این آزمون تسلط به زبان بدن، تماس چشمی با مخاطب، تلفظ، استرس، دقت و سرعت شما در تولید زبان مورد سنجش قرار می‌گیرد. در تعیین سطح شفاهی، علاوه بر مهارت‌های گفته شده، به علت برقراری دیالوگ‌های دوطرفه، به طور قطع مهارت درک مطلب شنیداری یا Listening نیز سنجیده می‌شود.

 

سیستم CEFR چیست؟

در گذشته، برای تعیین سطح زبان انگلیسی زبان‌آموزان از سه واژه کلی مبتدی، متوسط و پیشرفته استفاده می‌شد. اما مشکل استفاده از چنین لغاتی این بود که تعریف مشخصی برای آن‌ها وجود نداشت به عبارت دیگر، یک آزمونگر ممکن بود شما را متوسط ارزیابی کند و آزمونگری دیگر پیشرفته!

برای حل این مشکل و داشتن یک پایه و اساس علمی‌تر، استاندارد CEFR برای اولین بار در سال 2001 معرفی شد. در سیستم CEFR، برای توصیف سطح زبان‌آموز از واژه‌های تخصصی با تعریف مشخصی استفاده می‌شود: زبان‌آموز پایه (A) یا Basic، مستقل (B) یا Independent و ماهر (C) یا Proficient هر کدام از این مراحل هم، در دو سطح یک و دو تعریف می‌شوند، که مجموعا شش سطح A1، A2 ، B1، B2،  C1و C2 می‌شود.

سطح A1

زبان‌آموزی که در این سطح قرار داشته باشد، می‌تواند از جملات ساده روزمره استفاده کند و آن‌ها را درک کند. یک فرد با مهارت A1 باید بتواند خودش را معرفی کند، شغل، محل زندگی و افرادی که می‌شناسد را نام ببرد و چنین سئوالاتی را از طرف مقابل نیز بپرسد. در سطح A1، زبان‌آموز می‌تواند گفت‌و‌گوهای ساده را هم متوجه شود.

سطح A2

در این سطح زبان‌آموز می‌تواند گفت‌و‌گوهای ساده مربوط به سوابق خود و دیگران نظیر شغل قبلی، محل به دنیا آمدن، روتین‌های روزمره یا محیط اطراف (مثل آب و هوا) را متوجه شود و درمورد چیزهایی که برای او مهم هستند، مثل غذا یا ورزش مورد علاقه خود، حرف بزند و آن‌ها را با عبارت ساده توصیف کند. در این سطح زبان‌آموز این توانایی را دارد که از دیگران تقاضا کند تا مفاهیم را با عبارات ساده‌تر برای او بیان کنند.

سطح B1

در این سطح زبان‌آموز در یادگیری زبان و کاربردهای روزمره زبان در حال مستقل شدن است، هنگام سفر مشکلی نخواهد داشت و می‌تواند جملاتی که مربوط به کار، درس و تفریح می‌شوند را متوجه شود، اما فقط در صورتی که این جملات به طور واضح، به طور مثال بدون استفاده از ساختارهایی مثل استعاره، کنایه یا اصطلاحات خاص، بیان شوند. شخصی که تا حد B1 به یک زبان مسلط باشد می‌تواند به طور کلی از پس موقعیت‌های جدید رایجی که در آن‌ها باید از زبان استفاده کند بربیاید، اما در شرایط آشنا و تکراری مهارت مکالمه خوبی از خود به نمایش خواهد گذاشت. به‌علاوه هنگام مکالمه، او می‌تواند درمورد تجربه‌های خود، برنامه‌ها و آرزوهایش برای آینده هم صحبت کند.

سطح B2

اگر در آزمون تعیین سطح زبان، زبان‌آموزان در این سطح قرار گیرند باید بتوانند معنا و منظور کلی هر نوع متن تخصصی یا دشواری که پر از اصطلاحات فنی باشد را درک کنند، همچنین باید بتوانند در شرایط جدید با یک فرد بومی از زبان مورد نظر (بدون اینکه طرفین مکالمه، احساس تحت فشار بودن داشته باشند) صحبت کنند. از نظر نوشتاری یک زبان‌آموز در سطح چهارم استاندارد CERF می‌تواند درمورد یک موضوع، متنی دارای پیوستگی بنویسد و به طور صحیح مزایا و یا معایب، یا استدلال‌های مختلف مربوط به آن را تحلیل کند.

سطح C1

زبان‌آموزانی که به سطح بالای زبان C1 رسیده باشند، می‌توانند از زبان برای مقاصد تخصصی خودشان در دانشگاه و محل کار به طور موثری استفاده کنند و در گفت‌و‌گو‌ها نیز به موضوعات مختلف بپردازند. در این سطح پیشرفته از یادگیری زبان، یک فرد می‌تواند معانی غیرمستقیم، حرف‌های چند‌پهلو و کنایه‌ها را هم درک کند. مهارت نوشتاری یک فرد در سطح C2 در حدی است که بتواند اشتباهات گرامری و ساختارهای ضعیف را به خوبی تشخیص بدهد و مرتکب چنین اشتباهاتی نشود.‌

سطح C2

در آخرین سطح تسلط بر زبان، فرد می‌تواند مانند همه افرادی که به آن زبان صحبت می‌کنند متوجه گفت‌و‌گو‌ها شود و همچنین همه کتاب‌هایی که به این زبان نوشته شده‌اند را بخواند، و به خوبی هر ایده‌ای که در ذهن دارد را به زبان مورد نظر روی کاغذ بیاورد. کسی که در سطح C2 قرار دارد می‌تواند ایده‌هایی که می‌شنود یا درک می‌کند را خلاصه کند و با عباراتی دیگر بنویسد، و هنگام مکالمه برای بیان هر منظوری که دارد کلمات دقیق را پیدا و به آسانی و روانی از آن‌ها استفاده کند. 

 

آزمون تعیین سطح آکسفورد ‌ (Oxford Placement Test)

 

آزمون تعیین سطح زبان آکسفورد (OPT)‌ می‌تواند به صورت دقیق و آنلاین سطح دانش زبانی فراگیران را بر اساس یکی از سطوح استاندارد‌ CEFR یعنی سطح A1، A2 ، B1، B2،  C1و C2  مشخص نماید. 

شما در این‌جا می‌توانید در آزمون تعیین سطح آکسفورد به صورت رایگان شرکت کنید و ارزیابی ارزشمند و قابل اطمینانی از سطح زبان انگلیسی خود داشته باشید. این آزمون در مجموع 60 سوال دارد. زمان پاسخگویی به سوالات در مجموع 30 دقیقه است. توصیه می‌شود برای به دست آوردن نتیجه‌ای دقیق و قابل اعتماد از تعیین سطح خود، پس از اتمام 30 دقیقه پاسخ‌های خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که 20 سوال آخر (سوال‌های شماره 41 تا 60) نسبت به سوال‌های قبلی دشوارتر هستند. در صورتی که تمایلی به پاسخگویی به 20 سوال آخر نداشتید می‌توانید در پایان 30 دقیقه، پاسخ‌های خود تا سوال 40 را ثبت نمایید و روی گزینه "ارسال نهایی" کلیک کنید.

 

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی رایگان مکتب‌خونه

سوالات این آزمون دانش زبانی شما را فقط در دو بخش لغت و گرامر می‌سنجد. سوالات به صورت چند‌گزینه‌ای بوده و می‌بایست گزینه درست را انتخاب کنید.‌ در ابتدا، با توجه به لغات و عبارات داده شده از شما خواسته می‌شود تا موقعیت مکانی مورد نظر را شناسایی کنید. سپس در قسمت گرامر، به شکل‌های گوناگون توانایی شما مورد سنجش قرار می‌گیرد به‌طور مثال، در یک سوال ممکن است زمان افعال مورد سوال واقع شود و در سوالی دیگر کاربرد قید مناسب در جمله. در قسمت لغات تعیین سطح زبان انگلیسی آزمون آکسفورد، بایستی با توجه به متن و عبارات داده شده، لغت مورد نظر را از بین گزینه‌ها بیابید، این لغت به درست ترین شکل جمله مورد نظر را کامل خواهد کرد.

آزمون تعیین سطح زبان تنها ظرف 30 دقیقه، سطح زبان انگلیسی شما را می‌آزماید و از جمله معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح به شکل آنلاین می‌باشد. رایگان بودن این آزمون در مکتب خونه باعث شده تا افراد به هر دلیل، راغب به شرکت در آن باشند تا بتوانند برآورد تقریبا درستی از سطح دانش زبانی خود داشته باشند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا این فرصت را از دست ندهید و با داشتن دیدی درست از سطح زبان انگلیسی خود، اقدام به تصمیم گیری برای فراگیری زبان انگلیسی کنید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:00 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (undefined)
course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو