آموزش اتوکد الکتریکال 2024

poster
پیش‌نمایش دوره

برای طراحی نقشه برق‌ صنعتی‌،‌برق‌ ساختمان‌،‌سیستم‌های الکتریکی و تابلوهای‌ برق حتی نقشه‌های هیدرولیک و پنوماتیک از نرم‌افزار اتوکدالکتریکال Autocad electrical استفاده می‌شود.این دوره‌ی آموزشی برای مهندسان برق‌،‌الکترونیک و دانشجویان و علاقمندان به حوزه طراحی و ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
4.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 یادگیری اتوکد الکتریکال از پایه به همراه دستورات عمومی

 مدارات قدرت و تنظیمات نرم افزار

 مدارات فرمان، گزارش‌گیری و نکات کاربردی

 نحوه ترسیم تابلو برق بصورت دو بعدی و جانمایی تجهیزات و همچنین طراحی تاسیسات برق ساختمان

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024

اتوکد عمومی
  مقدمه شروع کار با دستورات ترسیمی و ویرایشی
مشاهده
"32:59  
  تمرین ترسیم تجهیز الکتریکی
"10:53  
  ایجاد و ویرایش لایه‌ها
"14:07  
  پرینت گروهی و تکی و ترفندهای کاربردی
"15:48  
  ترفند‌های کاربردی و تنظیمات اصلی
"21:20  
  دستورات کاربردی عمومی
"20:34  
اتوکد الکتریکال
  ایجاد پروژه جدید،‌‌‌تعیین استانداردها و تنظیمات پروژه
مشاهده
"23:26  
  ترسیم مدارات قدرت و وارد کردن سیمبل‌ها
مشاهده
"29:50  
  ترسیم مدارات فرمان
"19:51  
  ایجاد رفرنس لاین‌ها
"26:59  
  شماره‌گذاری سیم‌ها و ویرایش آنها
"20:52  
  تمرین ترسیم مدار تک خطی
"49:37  
  ترسیم دو بعدی تابلو‌ برق و ویرایش آیکن منو
"37:25  
  محاسبه‌ی سایز سیم و نقشه ترمینال
"12:47  
  استفاده از ابزار Circuit Builder
"09:01  
  ترفند ترسیم سریع برق تاسیسات ساختمان
"31:09  
  سینی‌کشی و استفاده از آبجکت‌های هوشمند
"33:34  

درباره دوره

برای طراحی نقشه برق‌ صنعتی‌،‌برق‌ ساختمان‌،‌سیستم‌های الکتریکی و تابلوهای‌ برق حتی نقشه‌های هیدرولیک و پنوماتیک از نرم‌افزار اتوکدالکتریکال Autocad electrical  استفاده می‌شود.این دوره‌ی آموزشی برای مهندسان برق‌،‌الکترونیک و دانشجویان و علاقمندان به حوزه طراحی و تاسیسات برق‌،‌کاربردی و مفید خواهد بود.

در این دوره،که بسیار ساده و کامل آموزش داده می‌شود اتوکد‌الکتریکال2024 را با ترفند‌هاو مثال‌های کاربردی و نکات طلایی یاد خواهید گرفت. و به راحتی می توانید نقشه‌های الکتریکی را ترسیم کنید.

ازقابلیت‌های اتوکد الکتریکال می‌توان به طراحی نقشه‌های مدار فرمان و قدرت و سینی‌ها و تابلو برق ونقشه‌های جانمایی تابلو برق و تاسیسات برق ساختمان و همچنین نقشه‌های PLC اشاره داشته باشیم.طراحی ترمینال‌های معمولی و چند طبقه و هم چنین نقشه‌های تک خطی و طراحی‌های بخش کانکتور نیز از طریق اتوکد الکتریکال انجام می‌شود.
در این دوره ما قصد داریم که نرم افزار اتوکد‌ الکتریکال را از پایه و دستورات عمومی شروع کنیم و بعد به طراحی مدارات برق صنعتی و نحوه ترسیم تابلو برق‌ها و همچنین ترفند‌های طراحی برق ساختمان بپردازیم. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher جواد تقی لو

جواد تقی لو، دانش آموخته کارشناسی مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خدابنده بوده و همچنین دارای رتبه ششم کشوری در المپیاد ملی و مهارت می‌باشد. وی عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران بوده و دارای پروانه نظارت و طراحی می باشد. همچنین سابقه فعالیت در پروژه‌های طراحی سیستم ارتینگ و صاعقه گیر ، طراحی تاسیسات برق،مشارکت در اجرای پروژه بیمارستانی، فعالیت در سیستم های ارت و صاعقه گیر نفت و گاز و چندین پروژه دیگر را دارد. تسلط کامل ایشان به نرم‌افزارهای مهندسی برق همچون، اتوکد الکتریکال، دیالوکس ایوو ، اتوکد ، رویت الکتریکال و … باعث گردیده که ایشان بتوانند با کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی صنعتی زیادی همکاری نمایند. همچنین ایشان در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف در زمینه‌های آموزش نرم افزار های برق و برق صنعتی سابقه تدریس دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1403-02-25
خوب بود .تدریس خدا قوت به استاد.ولی کاش چند نمونه اجرا شده در ضمیمه قرار میدادند

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

پکیج آموزش اتوکد الکتریکال ٢٠٢٤

در دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 با یکی از قدرتمندترین نرم‌افزار‌های مهندسی که در طراحی مدار و سیستم‌های الکتریکی به کار گرفته می‌شود، آشنا خواهید شد. اتوکد الکتریکال در واقع زیرشاخه‌ای از نرم‌افزار اتوکد به شمار می‌رود که توسط طراحان شرکت Autodesk و به منظور ترسیم نقشه‌های برق صنعتی پیاده‌سازی شده و در حال حاضر به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای شرکت در این دوره نیاز به تحصیلات و مدرک دانشگاهی خاصی نیست، اما این دوره بیشتر مورد توجه مهندسین برق و الکترونیک است. اگر در رشته مهندسی برق و الکترونیک تحصیل می‌کنید، دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 به شما کمک خواهد کرد تا به صورت گام به گام با این نرم‌افزار آشنا شوید و بتوانید در طراحی نقشه‌های برقی از آن استفاده کنید. در ادامه قصد داریم به مباحثی که در دوره آموزش اتوکد الکتریکال مکتب خونه ارائه می‌شوند، بپردازیم.

در آموزش اتوکد الکتریکال 2024 چه مباحثی مد نظر است؟

دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 در واقع به طراحان و مهندسین برق کمک می‌کند تا با یک افزونه قدرتمند آشنا شوند. این همان دوره‌ای است که بعد از اتمام آن علاوه بر اصول و مباحث مورد نظر بر نحوه نصب اتوکد نیز مسلط خواهید شد.

در دوره مذکور، اساتید در مورد رابط کاربری اطلاعاتی را در اختیار کارآموز قرار می‌دهند و پروسه ساخت طرح و هر گونه شمای الکتریکی را به طور دقیق آموزش خواهند داد. علاوه بر این، نحوه طراحی نمودار‌های سیم­کشی، ترمینال و کامپوننت‌ها از دیگر مواردی هستند که در کتاب آموزش اتوکد الکتریکال مورد بحث قرار خواهند گرفت.

از دیگر مباحثی که در دوره آموزش اتوکد الکتریکال رایگان  مطرح می‌شوند، می‌توان به انجام سیم­کشی نقطه به نقطه، ساخت نماد‌های اختصاصی و تهیه گزارش اشاره کرد. در دوره آموزش اتوکد الکتریکال ۲۰۲۴، بر نحوه اجرای تنظیمات و سفارشی‌سازی قالب‌های پیش فرض و بهره‌گیری از ابزار‌های به روزرسانی طراحی برای کپی، استفاده مجدد، استخراج و تأیید نقشه‌ها مسلط خواهید شد.

چه کسانی به آموزش اتوکد الکتریکال 2024 نیاز دارند؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر، انجام کار‌ها در بیشتر زمینه‌ها تسهیل شده است. نرم‌افزار‌های زیادی برای انجام کار‌های خاص در حوزه‌های متفاوت طراحی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اتوکد الکتریکال اشاره کرد. هر کدام از نرم‌افزار‌ها در رشته‌های دانشگاهی به شکل چشمگیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. رابطه تنگاتنگی بین رشته مهندسی برق و دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 وجود دارد.

این دوره برای تمامی افرادی که دوست دارند بر مباحث اتوکد الکتریکال مسلط شوند، مناسب است. اما از آن جایی که دانشجویان و مهندسان رشته برق در زمینه طراحی سیستم‌های انتقال و الکترونیکی فعالیت می‌کنند و برای پیاده‌سازی سامانه‌های مخابراتی، رادار‌ها و مدار‌های مجتمع به یک نرم‌افزار کاربردی نیاز دارند، دوره آموزش اتوکد الکتریکال برق ساختمان به آن‌ها کمک می‌کند تا با مباحث مرتبط با این نرم‌افزار مسلط شوند و به یک مهندس حرفه‌ای و کاربلد تبدیل شوند.

کاربرد‌های آموزش اتوکد الکتریکال 2024 چیست؟

یادگیری نرم‌افزار اتوکد می‌تواند به افراد در زمینه‌های مختلف زندگی و کاری کمک کند. در زیر به بررسی کاربرد‌های آموزش اتوکد الکتریکال 2024 می‌پردازیم:

تسهیل در فرآیند و طراحی مهندسی

پکیج آموزش اتوکد الکتریکال به مهندسان و طراحان اجازه می‌دهد تا به راحتی و دقت بیشتر طرح‌هایشان را ایجاد کنند. این نرم‌افزار قادر است انواع ابزار‌های طراحی سه­ بعدی و دو بعدی را برای کمک به طراحان برای بهبود پروژه‌هایشان ارائه دهد.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه

با اتوکد می‌توانید طرح خود را به سرعت آماده کرده و نسخه‌های مختلف آن را تست کنید. این کاهش زمان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های پروژه و زمان طراحی می‌شود.

دقت بالا

اتوکد دارای ویژگی‌هایی است که به کاربران اجازه می‌دهد طرح‌هایی با دقت بسیار بالا ایجاد کنند. این دقت در صنایعی مانند معماری، عمران و طراحی صنعتی حائز اهمیت است.

همکاری

با تبدیل اتوکد به اتوکد الکتریکال، ابزار‌هایی برای همکاری و تعامل بین اعضای تیم پروژه فراهم می‌شود. این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا به طور همزمان روی یک پروژه کار کنند و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

گستره کاربری وسیع

اتوکد یکی از پرکاربردترین نرم‌افزار‌ها در صنایع مختلف از جمله مهندسی عمران، معماری، طراحی صنعتی، ماشین آلات و الکترونیک است. ثبت نام در این دوره می‌تواند به افراد کمک کند تا مستقیماً وارد این صنایع شوند و مهارت‌های لازم برای موفقیت در آن‌ها را بیاموزند.

به طور کلی، یادگیری اتوکد می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های مورد نیاز خود را برای موفقیت در تمام زمینه‌های صنعت مهندسی و طراحی به دست آورند و کیفیت و کارایی پروژه‌های خود را بهبود بخشند.

معرفی دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024

نرم‌افزار AutoCAD Electrical از نرم‌افزار‌هایی به شمار می‌رود که به طراحان و مهندسین برق در پیاده‌سازی و طراحی کنترل‌های الکتریکی کمک می‌کند. در دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024، درک خواهید کرد که نرم‌افزار اتوکد الکتریکال تمامی قابلیت‌های اتوکد به اضافه مجموعه‌ای جامع و کامل از ویژگی‌های CAD الکتریکی را شامل می‌شود. 

وظایف طراحی الکتریکی با استفاده از ابزار‌هایی که به شکل خودکار این کار را انجام می‌دهند، باعث صرفه‌جویی در وقت و زمانی می‌شوند که مهندسان برق باید در این زمینه صرف کنند.  AutoCAD Electrical نرم‌افزاری است که به طراحان کمک می‌کند تا سیستم‌های کنترلی طراحی را ایجاد و اصلاح نمایند. نرم‌افزار اتوکد الکتریکال از ویژگی‌هایی همچون کنترل اتوماتیک امور مرتبط با مهندسی همچون ساخت مدار، ایجاد قبض و شماره‌گذاری سیم برخوردار است.

با گذراندن دوره اتوکد الکتریکال، با اصول پایه این نرم‌افزار به همراه دستورات عمومی آشنا می‌شوید. از دیگر مباحثی که در این دوره به آن‌ها پرداخته می‌شود، می‌توان به مدار قدرت و تنظیم نرم‌افزار اشاره کرد. کارآموزان با گذراندن این دوره بر گزارش‌گیری، مدار فرمان و دیگر نکات کاربردی مسلط خواهند شد.

این دوره به کارآموزان کمک می‌کند تا تابلو برق را به صورت دو بعدی ترسیم کنند و نحوه جانمایی تجهیزات را یاد بگیرند. در دوره اتوکد الکتریکال، تفاوت اتوکد الکتریکال و ایپلن را نیز درک خواهید کرد.

سرفصل‌های دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024

نرم‌افزار اتوکد الکتریکال برای ترسیم نمودار‌های برق صنعتی، ساخت سیستم‌های الکتریکی، تابلو‌های برق و حتی برای نمودار‌های هیدرولیک و پنوماتیک استفاده می‌شود. دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 برای مهندسین برق و الکترونیک و دانشجویان و علاقمندان به طراحی کاربردی و مفید خواهد بود.

بعد از مطالعه جزوه اتوکد الکتریکال، علاوه تکنیک‌ها با مثال‌های کاربردی و نکات طلایی AutoCAD Electrical 2024 آشنا خواهید شد و به راحتی می‌توانید نمودار‌های الکتریکی را ترسیم کنید. از جمله کارکرد‌های اتوکد الکتریکال می‌توان به طراحی نقشه‌های مدار فرمان و تابلو برق و پلن ساختمان و همچنین دیاگرام PLC اشاره کرد که تمامی این موارد از طریق اتوکد الکتریکال تکمیل می‌شود.

در این قسمت قصد داریم به سرفصل‌هایی بپردازیم که در دوره اتوکد الکتریکال در مکتب خونه تدریس می‌شوند:

·       کار با دستورات ترسیمی و ویرایشی

·       ترسیم تجهیز الکتریکی

·       ایجاد و ویرایش لایه‌ها

·       پرینت گروهی و تکی و ترفند‌های کاربردی

·       ترفند‌های کاربردی و تنظیمات اصلی

·       دستورات کاربردی عمومی

·       آشنایی با استاندارد  iec

·       ایجاد پروژه جدید، ‌تعیین استاندارد‌ها و تنظیمات پروژه

·       ترسیم مدارات قدرت و وارد کردن سیمبل‌ها

·       ترسیم مدارات فرمان

·       ایجاد رفرنس لاین‌ها

·       شماره‌گذاری سیم‌ها و ویرایش آن‌ها

·       ترسیم مدار تک خطی

·       ترسیم تابلو برق به صورت دو بعدی

·       محاسبه‌ی سایز سیم و نقشه کشی

·       استفاده از ابزار Circuit Builder

·       ترفند ترسیم سریع برق تأسیسات ساختمان

·       سینی‌کشی و استفاده از آبجکت‌های هوشمند

مخاطبین دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024 چه کسانی هستند؟

فایل اتوکد با مهیا کردن رابط کاربری گرافیکی و برخورداری از قابلیت‌های بسیار پیشرفته همچون تعیین نقاط مختلف و ساخت مدلسازی سه بعدی توانسته جایگاه ویژه‌ای در رشته طراحی و مهندسی به خود اختصاص دهد.

دوره آموزش اتوکد الکتریکال 2024، به تمام کسانی که در حیطه طراحی و ساخت مدار‌های الکتریکی کار می‌کنند، توصیه می‌شود.

 نرم‌افزار اتوکد الکتریکال با برخورداری از امکانات پیشرفته به طراحان اجازه می‌دهد تا در طراحی مدار‌های الکتریکی سرعت عمل بیشتری داشته باشند و با در اختیار داشتن ابزار‌های متنوع، مدار‌ها را بررسی کنند.

با گذراندن دوره آموزش کاربردی اتوکد، کارآموزان قادر به استفاده از این نرم‌افزار به شکل درست و صحیح هستند و می‌توانند از آن برای بررسی و اصلاح مدار‌های خود کمک بگیرند. با پایان یافتن دوره، کارآموزان می‌توانند از کتابخانه مدار، نمودار شماتیک و برچسب‌های مدار استفاده کنند. به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم دوره آموزشی اتوکد الکتریکال برای افرادی که در حیطه طراحی و ساخت مدار‌های الکتریکی کار می‌کنند، الزامی است و منجر به بهبود کیفیت کار و بالابردن قابلیت‌ها و استعداد‌های فردی آن‌ها خواهد شد.

دوره آموزش اتوکد در مکتب خونه

با گذراندن دوره آموزش اتوکد، بدون شک قادر خواهید بود تا قابلیت و استعداد‌های خود را در زمینه نقشه‌کشی الکتریکی با استفاده از این نرم‌افزار به شکل قابل توجهی بالا ببرید. در دوره‌ای که در مکتب خونه برگزار می‌شود، علاوه بر محیط و ابزار‌های طراحی با نحوه طراحی نقشه‌های قدرت و مدار فرمان آشنا خواهید شد. به علاوه، با اتمام این دوره و تسلط بر نحوه ساخت المان و بلوک‌ها در فرآیند طراحی می‌توانید در حیطه کاری خود پیشرفت کنید.

این دوره به گونه­ای طراحی شده که کارآموزان مباحث را به راحتی درک کنند. به همین دلیل می­توانیم ادعا کنیم که برای شرکت در دوره مذکور نیازی نیست که پیش نیاز خاصی گذرانده شود. اگر به عنوان مهندس برق در حال فعالیت هستید، فرصت را از دست ندهید و در دوره اتوکد مکتب خونه ثبت نام کنید. در مکتب خونه همچنین انواع دوره آموزش اتوکد دیگر به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.