آموزش استراتژی معاملاتی و سبد سهام

poster
پیش‌نمایش دوره

قبل از پرداختن به استراتژی معاملاتی خوب است با مفهوم استراتژی آشنا شویم. ریشه این کلمه از واژه یونانی "استراتگوس" گرفته شده است و به معنای فرماندهی و رهبری است. فرماندهان یونانی در طی جنگ‌های ... ادامه

برگزارکننده:  فیندو  فیندو
مدرس دوره:
4.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:26 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:26 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تالار گفتگو

پیش‌نیاز‌ها

سرفصل‌های دوره آموزش استراتژی معاملاتی و سبد سهام

فصل اول: مقدمه

معرفی سرفصل‌های دوره و رزومه‌ی استاد

  معرفی استاد و دوره
مشاهده
"05:15  
فصل دوم: استراتژی معاملاتی

معرفی استراتژی معاملاتی، مثلث موفقیت و پیاده‌سازی آن

  استراتژی معاملاتی چیست؟
"08:40  
  مثلث موفقیت در سرمایه‌گذاری
"08:53  
  پیاده‌سازی استراتژی معاملاتی
"08:18  
فصل سوم: سبد سهام

معرفی سبد سهام و مدیریت آن

  سبد سهام و تعاریف مرسوم آن
"05:06  
  حداقل‌های لازم برای مدیریت سبد
"08:59  
  سبد زمانی و هدف‌گذاری آن
"12:55  
فصل چهارم: پیاده‌سازی پلن معاملاتی

راهکار برای انتخاب سهام بر اساس بازده زمانی‌ متفاوت

  انتخاب سهام برای کوتاه‌مدت
"08:21  
  انتخاب سهام برای میان‌مدت
"07:16  
  انتخاب سهام برای بلندمدت
"10:17  
فصل پنجم: گام بعدی

معرفی مسیر آموزشی کاربردی

  مسیر آموزشی پیش رو
"02:43  

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

قبل از پرداختن به استراتژی معاملاتی خوب است با مفهوم استراتژی آشنا شویم. ریشه این کلمه از واژه یونانی "استراتگوس" گرفته شده است و به معنای فرماندهی و رهبری است. فرماندهان یونانی در طی جنگ‌های خود برنامه مشخصی را برای هر یک از نیروهای خود تعیین می‌کردند که با همه جزئیات روند جنگ را پیش بینی کرده و در صورت رخ دادن هر اتفاقی برنامه‌ای از پیش تعین شده وجود داشت.

یک سرمایه گذار حرفه‌ای نیز برای اینکه در میدان جنگ بازار سرمایه شکست نخورد باید با استراتژی وارد معاملات شده و برای هر یک از اتفاقات در بازار سرمایه استراتژی معاملاتی داشته باشد. این برنامه دقیق و از پیش تعیین شده کمک می‌کند تمام رفتارهای غیر قابل پیش بینی بازار مهار شدنی باشد.

بازار سرمایه مدام در حال نوسان است و اغلب در سه حالت متداول صعودی، نزولی و خنثی قرار دارد. برای تعیین استراتژی معاملاتی ابتدا باید جهت یا روند بازار را شناسایی کرده و مورد بررسی قرار دهیم. این اصطلاح در سطح بین المللی نیز رایج است که هر معامله‌گر ابتدا باید به یک سؤال یک میلیون دلاری پاسخ دهد "هم اکنون بازار چه روندی دارد؟ "بعد از اینکه روند کلی بازار و ویژگی‌های آن را شناختیم باید ابتدا تصمیم بگیریم قصد ورود به بازار را داریم یا نه؟

آموزش استراتژی معاملاتی در بسیاری از موارد از مهم‌ترین نیازهای ورود به بازار معاملات است. شاید بسیاری از ما تکنیک‌های تحلیل بازار را بدانیم اما بدون آشنایی و تسلط بر استراتژی معاملاتی نمی‌توانیم ورود و خروج موفقی در بازار سرمایه داشته باشیم. یک استراتژی معاملاتی دارای 3 بخش اصلی است که در ادامه هر بخش را به‌صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

گردآوری اطلاعات از گزینه سرمایه گذاری مورد نظر:

اولین قدم در استراتژی معاملاتی داشتن شناخت درست و دقیق از بازار و شناخت جنس بازار است. روش درست و استاندارد برای شناخت بازار گردآوری اطلاعات از طریق اخبار درست، صورتهای مالی شرکت‌ها و بررسی وضعیت کلان اقتصادی کشور است. در پایان این مرحله سرمایه گذار باید توانایی پاسخ به این سؤال را داشته باشد که کدام گروه یا صنعت برای سرمایه گذاری بهتر است؟

تحلیل و پردازش اطلاعات:

قدم بعدی در آموزش استراتژی معاملاتی آشنایی با شیوه‌های تحلیل اطلاعات است. در این مرحله سرمایه گذار باید از طریق روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال، بنیادی و.. اطلاعات را برای خود تحلیل و بررسی کند. تعیین دقیق و درست ابزارها  و به‌کارگیری آنها در این مرحله بسیار مهم است.

خروجی اطلاعات و تصمیم گیری:

در این مرحله از استراتژی معاملاتی سرمایه گذار باید به یک جمع بندی کلی رسیده و نحوه سرمایه گذاری خود را مشخص کند. چه مقدار از سرمایه وارد بازار شود؟ هر گزینه چند درصد از سبد سهام را تشکیل دهد؟ حد ضرر و حد سود معامله را با چه شیوه‌ای تعیین کرده و چه مقدار در نظر گرفته شود؟ اینها سؤالاتی است که در این مرحله باید پاسخ داده شود.

هر معامله گر بعد از تعیین و انتخاب استراتژی معاملاتی خود باید کاملاً به آن پایبند باشد و به شایعات و اخبار توجهی نشان ندهد. یک استراتژی دارای چارچوب، قوانین و اصولی است که کاملاً مطابق با منطق است و احساسات و اخبار دروغ جایی در آن ندارند.

بنابراین معامله گری که آموزش استراتژی معاملاتی را بخوبی پشت سر گذاشته باشد باید مطیع و فرمانبر استراتژی خود باشد. ویژگی بعدی استراتژی معاملاتی سادگی و در عین حال شفافیت آن است. گاهی یک کار ساده می‌تواند بسیار سخت‌تر از کار پیچیده باشد. بنابراین سادگی باید در کنار شفافیت قرار گیرد که معامله گر را بر سر دوراهی تصمیم گیری قرار ندهد.

بطور کلی ؛ برای داشتن معاملاتی موفق، صرفاً فراگیری انواع روش‌های تحلیلی کافی نیست. بدون داشتن استراتژی معاملاتی مناسب، موفقیت در بازارهای مالی برایتان میسر نخواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عواملی که به شما کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در بازار سرمایه بگیرید، داشتن استراتژی معاملاتی مناسب است. سبد سهام، ابزاری برای پیاده‌سازی استراتژی معاملاتی است. با داشتن استراتژی معاملاتی شما از تصمیم‌گیری برطبق رفتارهای هیجانی دوری می‌کنید و در تصمیمات خود از منطق بهره می‌برید. ممکن است این کار در ابتدا کمی دشوار باشد، اما با گذشت زمان و تمرین و کسب تجربه می‌توانید آن را به بهترین نحو اجرا کنید.

استراتژی معاملاتی چیست؟

تحلیل‌گران خوب لزوماً معامله‌گران خوبی نیستند؛ بنابراین اگر فردی روش‌های تحلیلی مختلف را بلد باشد، با داشتن یک استراتژی خوب می‌تواند به یک معامله‌گر خوب تبدیل شود.

نداشتن استراتژی موفق موجب بروز خطا و نداشتن برنامه می‌شود. استراتژی یعنی دانستن آنچه در آینده انجام می‌دهید.

هر فرد باتوجه‌به عواملی از جمله افق زمانی سرمایه‌گذاری و ویژگی‌های شخصیتی، می‌تواند استراتژی معاملاتی خود را داشته باشد. استراتژی معاملاتی هر فرد می‌تواند منحصربه‌فرد او باشد. به تعداد افراد استراتژی برای معامله وجود دارد. استراتژی معاملاتی قابل تغییر است و می‌توان آن را مطابق با شرایط، در صورت لزوم، تغییر داد.

سبد سهام چیست؟

احتمالاً این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌گوید: همه تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نگذار. این ضرب‌المثل یکی از مرسوم‌ترین عباراتی است که درباره تشکیل سبد به کار می‌رود.

تشکیل سبد سهام کارآمد نیاز به داشتن دانش و مهارت دارد. برخی به‌اشتباه تصور می‌کنند که صرف اینکه با سرمایه خود چند سهم را بخرند، سبد تشکیل داده‌اند.

در صورتی که به مسائلی مانند اینکه چه نسبتی از سرمایه‌شان را به خرید آن سهم‌ها اختصاص داده‌اند یا میزان همبستگی که میان سهم‌هایی که خریداری کرده‌اند وجود دارد، توجهی نمی‌کنند.

تشکیل هوشمندانه سبد در وهله اول نیاز به استراتژی دارد. در دوره آموزش استراتژی معاملاتی و سبد سهام فیندو به شما آموزش داده می‌شود تا قادر باشید که سبد زمانی مناسب را تشکیل دهید. رویکرد تشکیل سبد زمانی، رویکردی نوین در تشکیل سبد سهام است و با روش سنتی تشکیل سبد تفاوت دارد.

در صورتی که این اصول را به‌درستی فراگیرید، علاوه بر کاهش ریسک معاملات خود می‌توانید بازدهی خود را افزایش دهید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher حامد مددی

حامد مددی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در بورس و بیش از 7 سال سابقه تدریس بورس در دانشگاه‌های برتر تهران به‌صورت تخصصی در حوزه تابلوخوانی و روان‌شناسی بازار زبانزد است.

ایشان را می‌توان یکی از اولین اساتیدی نام برد که دوره‌های تخصصی حوزه تابلوخوانی و روان‌شناسی بازار را در کشور برگزار کردند.

 

- بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت دانش و سرمایه‌ی کارا (فیندو)

- مدرس رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران

- رتبه 2 لیگ ستارگان بورس سال 1396

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران سال 96

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه علامه طباطبایی سال 97 

- مدرس دوره‌های آموزش جامع سرمایه‌گذاری دانشگاه تربیت‌مدرس سال 98

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
ابوالفضل جعفری 1399-12-08
دوره خوب و مختصر
مهدي جعفري نژاد 1399-12-01
باسلام دوره مفيدي بود ممنون

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
جمع‌بندی :

این دوره برای افرادی که قصد دارند باتوجه‌به افق زمانی و میزان ریسک‌پذیری‌شان در بازار فعالیت کنند و بتوانند بازده قابل قبولی کسب کنند، مناسب است و جز مجموعه آموزش‌های ضروری در دوره آموزش بورس است.

دوره استراتژی معاملاتی و سبد سهام به شما کمک خواهد کرد تا با دیدی متفاوت و تحلیلی اقدام به سرمایه‌گذاری و کسب سود نمایید.

مهم‌ترین ویژگی دوره آموزش استراتژی معاملاتی و سبد سهام این است که پس از پایان دوره قادر خواهید بود که با سه دید کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اقدام به تشکیل سبد سهام و مدیریت آن نمایید.

در پایان این دوره شما قادر خواهید بود تا در شرایط مختلف بازارهای سرمایه‌گذاری، با استراتژی هوشمندانه گام‌هایی صحیح را بردارید.

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  فیندو
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:26 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:26 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تالار گفتگو