آموزش استفاده از پایتون برای تعامل با سیستم‌عامل

**زیرنویس این دوره توسط هوش مصنوعی انجام گرفته است.** در پایان این دوره، شما قادر خواهید بود تا فایل‌ها و فرایندها را در سیستم‌عامل کامپیوتر خود دست‌کاری کنید. شما با عبارات منظم (regex) آشنا خواهید ... ادامه

11 دانشجو
مقدماتی
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

راه‌اندازی، پیکربندی و استفاده از محیط توسعه شخصی خود در پایتون

نحوه دستکاری فایل‌ها و فرآیندهای در حال اجرا در سیستم‌عامل با استفاده از پایتون

درک و استفاده از عبارات منظم (regex)، ابزار قدرتمند برای پردازش فایل‌های متنی

دانستن زمان مناسب برای انتخاب بین Bash و پایتون و ایجاد اسکریپت‌های کوچک با استفاده از Bash

محتوای دوره

7 فصل 90 جلسه 6 ساعت ویدیو
راه‌اندازی پایتون
مدیریت فایل‌ها با پایتون
عبارات منظم
مدیریت داده‌ها و فرآیندها
آزمایش در پایتون
اسکریپت‌نویسی Bash
پروژه پایانی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

**زیرنویس این دوره توسط هوش مصنوعی انجام گرفته است.**

در پایان این دوره، شما قادر خواهید بود تا فایل‌ها و فرایندها را در سیستم‌عامل کامپیوتر خود دست‌کاری کنید. شما با عبارات منظم (regex) آشنا خواهید شد که ابزار بسیار قدرتمندی برای پردازش فایل‌های متنی است و همچنین با استفاده از خط فرمان لینوکس در یک ماشین مجازی تمرین خواهید کرد.

علاوه بر این، باوجوداینکه ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، شما برنامه‌ای خواهید نوشت که خطاهای موجود در یک فایل لاگ را پردازش کرده و سپس فایل خلاصه‌ای از آن تولید کند. این مهارت برای متخصصان فناوری اطلاعات بسیار مفید است.

دوره با بررسی نحوه اجرای محلی پایتون و سازماندهی و استفاده از کد در فایل‌های مختلف پایتون آغاز خواهد شد. سپس به یادگیری نحوه خواندن و نوشتن انواع فایل‌ها و استفاده از زیرپردازش‌ها و جریان‌های ورودی خواهیم پرداخت.

همچنین به اسکریپت‌نویسی Bash و عبارات منظم خواهیم پرداخت که هر دو ابزار بسیار قدرتمندی برای کار با سیستم‌ها هستند. ما همچنین به آزمایش خودکار خواهیم پرداخت که به ما این امکان را می‌دهد که به طور خودکار بررسی کنیم که آیا کد ما صحیح است یا نه.

در پایان، تمام این مهارت‌ها را برای پردازش داده‌ها و تولید گزارش‌های خودکار به کار خواهیم گرفت و نحوه راه‌اندازی محیط توسعه خود در ماشینتان را توضیح خواهیم داد. این مرحله کلیدی برای نوشتن و پیاده‌سازی ابزارهای قدرتمند خودکارسازی است.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Google Career Certificates
Google Career Certificates
37 دوره
1,971 دانشجو

گواهی‌های شغلی Google بخشی از برنامه Grow with Google است که از طریق آموزش‌هایی مانند این درس در تلاش است تا به همه  کسانی که نیروی کار امروز را تشکیل می‌دهند و دانش‌آموزانی که نیروی کار فردا را هدایت می‌کنند آموزش دهد و با ایجاد بستری مناسب زمینه دسترسی به بهترین آموزش‌ها و ابزارهای Google برای رشد مهارت‌ها، مشاغل و کسب‌وکارها را ایجاد کند.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Google Career Certificates

آموزش تجزیه‌وتحلیل رگرسیون: ساده کردن روابط داده‌های پیچیده
27 دانشجو
169,000 تومانء
آموزش تکنیک‌های عیب‌یابی و دیباگینگ (Troubleshooting and Debugging)
17 دانشجو
139,000 تومانء
آموزش آماده شدن برای مشاغل امنیت سایبری
7 دانشجو
79,000 تومانء
آموزش قدرت آمار
Coursera

Coursera

مدرس: Google Career Certificates

9 دانشجو
149,000 تومانء

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.