آموزش اسکیس مقدماتی

دوره‌ی آموزش مقدماتی اسکیس، بصورت صفر تا صد بوده و مباحث تدریس شده در آن شامل ترسیم و تمرین برای شناخت خط، سطح، حجم، عناصر شکل دهنده یک اسکیس کامل (مانند درخت، انسان و...)، ترسیم ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  68 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 63 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  9 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش اسکیس مقدماتی

آن‌چه باید در آغاز بدانید

در این فصل به معرفی و کاربرد نقطه، خط و سطح پرداخته، و تمرینات دست‌ورزی مربوط به این موارد آموزش داده می‌شود. علاوه براین راجع‌به انواع بافت و هاشورهای ساده نیز صحبت خواهد شد.

  مقدمه
"07:22  
  نقطه، خط و سطح
"11:26  
  توضیح تمرینات فصل اول
"14:51  
  ارسال تمرین فصل اول (اختیاری)
"420:00  
اسکیس دوبعدی

در این فصل به معرفی پلان، نما و برش پرداخته می‌شود و در ادامه چگونگی طراحی و اجرای پلان، نما و برش در اسکیس آموزش داده خواهد شد. 

  طراحی پلان با اسکیس
"12:29  
  طراحی نما با اسکیس
"09:50  
  طراحی برش با اسکیس و آموزش فونت معماری
"16:40  
  توضیح تمرین فصل دوم
"05:58  
  ارسال تمرین فصل دوم (اختیاری)
"420:00  
اسکیس سه‌بعدی، پرسپکتیو ایزومتریک و کاوالیر

در این فصل به طور مفصل به طراحی سه‌بعدی با استفاده از اسکیس پرداخته می‌شود و پرسپکتیوهای ایزومتریک و کاوالیر که موارد بسیار ضروری برای ارائه‌ی ایده و دیاگرام‌های طراحی هستند، آموزش داده خواهد شد.

  پرسپکتیو ایزومتریک
"14:13  
  پرسپکتیو کاوالیر
"12:21  
  ترکیب احجام
"08:19  
  ارسال تمرین فصل سوم (اختیاری)
"420:00  
  تداخل و پوسته‌پوسته شدن احجام
"15:10  
  پروژه میانی (الزامی)
 100%    
"420:00  
اسکیس درخت

در این قصل اسکیس انواع درخت آموزش داده می‌شود و درادامه به آموزش اسکیس از مناظر شهری، پارک و... می‌پردازیم.

  درخت (1)
"07:01  
  درخت (2)
"18:12  
  ارسال تمرین درخت (اختیاری)
"420:00  
  طراحی نیمکت شهری
"16:07  
  طراحی فضای پارک
"11:33  
  ارسال تمرین طراحی فضاهای ساده (اختیاری)
"420:00  
اسکیس سه‌بعدی، پرسپکتیو یک‌نقطه‌ای و دونقطه‌ای

در فصل انتهایی این دوره به موضوع پرسپکتیوهای یک‌نقطه‌ای و دونقطه‌ای پرداخته می‌شود و یاد خواهیم گرفت که چطور از پلان طراحی کنیم و برای همان پلان اسکیس داخلی و خارجی اجرا کنیم.

  پرسپکتیو یک نقطه‌ای، داخلی (1)
"25:54  
  پرسپکتیو یک نقطه‌ای، داخلی (2)
"26:54  
  پرسپکتیو یک نقطه‌ای، خارجی (دید ناظر)
"13:18  
  ارسال تمرین پرسپکتیو یک نقطه‌ای (اختیاری)
"420:00  
  پرسپکتیو دونقطه‌ای
"13:51  
  ارسال تمرین پرسپکتیو دونقطه‌ای (اختیاری)
"420:00  
  پرسپکتیو دونقطه‌ای، خارجی
"23:19  
  پروژه نهایی اسکیس مقدماتی (الزامی)
 100%    
"420:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

دوره‌ی آموزش مقدماتی اسکیس، بصورت صفر تا صد بوده و مباحث تدریس شده در آن شامل ترسیم و تمرین برای شناخت خط، سطح، حجم، عناصر شکل دهنده یک اسکیس کامل (مانند درخت، انسان و...)، ترسیم فنی در اسکیس (پلان، نما، برش)، راندو و... خواهد بود.

در آموزش مقدماتی اسکیس لازم است با مفهوم پرسپکتیو به خوبی آشنا شوید. ازاین رو، در حین آموزش، تمرکز زیادی بر روی آموزش انواع پرسپکتیو و نحوه‌ی ترسیم آن از زوایای دید مختلف، انتخاب و تشخیص ویوها و نسبت‌ها و... شده‌است. 

 

هدف از یادگیری دوره‌ی آموزش مقدماتی اسکیس چیست:

آموزش صفر تا صد اسکیس، تمام آنچه که یک معمار و یا طراح، برای بیان ایده‌های خود نیاز دارد را تدریس می‌کند. از این‌رو، این دوره در تلاش است تا به هنرجویان این امکان را بدهد که بتوانند به‌راحتی ایده‌های خود را ترسیم و با کمی تمرین و تلاش بیشتر، مهارت‌های طراحی دستی خود را افزایش دهند.

 

دوره‌ی آموزش مقدماتی اسکیس مناسب چه‌کسانی است:

آموزش اسکیس مقدماتی، مناسب دانشجویان و علاقه‌مندان به معماری و معماری داخلی، عمران، دیزاین و... است. 

برای شروع این دوره‌ سن، حرفه و شغل، اهمیتی نداشته و تمام افراد علاقه‌مند می‌توانند از طریق آن، ضمن یادگیری اصول طراحی و اسکیس، مهارت‌های ترسیمی خود را نیز بهبود بخشند.

 

بعداز فراگیری دوره آموزش مقدماتی اسکیس، چه مهارت‌هایی کسب خواهیدکرد:

پس از گذارندن دوره‌ی آموزش مقدماتی اسکیس، تفکر معماری، تحلیل و دید معمارانه، مهارت قلم و اسکیس و راندو، ترسیم دو بعدی و سه بعدی نقشه‌ها، بخشی از مهارت‌هایی هستند که هنرجو بدست خواهدآورد.

همچنین این دوره کمک می‌کند تا هنرجو، ذهنی سه بعدی و تفکری معمارانه پیدا کرده و احجام را بهتر بشناسد.

 

ویژگی‌های متمایز این دوره چیست؟

از ویژگی‌های متمایز دوره‌ی آموزش اسکیس معماری، شیوه‌ی نوین و غیر تکراری در تدریس آن و همچنین، آموزش همزمان مهارت قلم و تفکر در کنارهم است. 

آموزش این دوره، براساس استانداردها و بر پایۀ اصول معماری، طراحی و دیزاین برنامه‌ریزی و تهیه شده‌است. 

نکات تنظیم شده در آموزش اسکیس، فصل به فصل و مرحله به مرحله در اختیار هنرجویان قرار خواهدگرفت. برای آموزش و فهم بهتر آن، نیاز به تمرین و پشتکار بالایی است. 

نکات ضروری در هر فصل، بصورت کامل شرح داده شده و در صورت لزوم، امکان برقراری ارتباط و رفع اشکال نیز وجود خواهدداشت.

 

آموزش‌های پیش‌­نیاز و مکمل: 

برای شروع آموزش اسکیس معماری، به هیچگونه پیش‌نیازی لازم نداشته و تنها کافیست با آموزش مدرس همراه شده و قلم را در دستان خود قرار دهید.

برای درک هرچه بیشتر مفاهیم دوره و تکمیل آن، دوره‌ی ترسیمات فنی، راندو و مطالعات معماری می‌توانند بسیار مفید باشند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher سروناز امتیازی

سرکار خانم سروناز امتیازی، متولد سال 1360، فارغ‌التحصیل معماری و نقاشی هستند. ایشان از سال 1393 در دانشگاه‌های مختلف کشور به تدریس معماری پرداخته‌اند و در سابقه‌ی کاری ایشان همکاری با شرکت بن جمعه سویدی در ابوظبی و شرکت فراگشت بندر عباس و دفتر معماری مام به چشم می‌خورد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حسین گودرزی 1400-11-21
سلام. دوره خوبیه.استاد در قدرت بیان و انتقال مفاهیم فوق العادس ولی نمیشه به این دوره گفت مقدماتی چون اصلا به جزییات اشاره نمیشه بیشتر میشه از این دوره به عنوان مروری بر اسکیس و راندو اشاره کرد. کسی که تازه میخواد شروع کنه باید ی پیش زمینه ای داشته باشه تا متوجه حرفای استاد بشه. با تشکر از تیم حرفه ای مکتب خونه.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

«اسکیس» یکی از مهمترین اصطلاحات در طراحی است که یادگیری صحیح و اصولی آن قدمی مهم در راه تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای محسوب می‌شود. 

اسکیس یا Sketch به معنای بیان سریع و ساده ایده‌ی اولیه یک طرح و در اختیار مشتری قرار دادن آن است. هدف اصلی این کار ایجاد یک دید کلی نسبت به طرح و آشنایی با کلیات آن خواهد بود. 

ما در دوره‌ی آموزش صفر تا صد اسکیس، به توضیح کامل این مفهوم پرداخته و شما را با کاربردها و اهمیت‌های آن آشنا می‌سازیم.

 

اسکیس چیست؟

در مفهوم کلی، پیش‌طرح یا اسکیس اولین طرحی است که تمام ویژگی‌های طرح اصلی را داشته و به ساده‌ترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان، بر روی کاغذ ترسیم می‌شود. در اسکیس از جزئیات صرف‌نظر شده و کلیات موضوع بصورت غیر دقیق نشان داده و همچنین برای اجرای آن، فقط از یک رنگ استفاده می‌شود. 

نمونه‌ی کامل‌تر اسکیس که در آن از رنگ نیز استفاده شده و پاره‌ای از جزئیات نیز نشان داده می‌شوند، راندو نامیده می‌شود که در آموزش اسکیس به توضیح آن نیز خواهیم پرداخت.

اسکیس در رشته‌های مختلفی مانند طراحی، نقاشی، طراحی وب، معماری و... کاربرد دارد. یکی از مهمترین کاربردهای اسکیس در معماری است که در ادامه بیشتر درمورد آن توضیح خواهیم‌داد. 

 

موارد استفاده از اسکیس

همانطور که گفتیم، اسکیس همان طرح اولیه است که با دست در زمانی کوتاه، برای ایجاد یک دید کلی از ایده کشیده می‌شود. پس در هرجایی که نیاز به ارائه یک پیش‌زمینه از ایده و طرح ذهنی باشد، اسکیس به کمک شما خواهدآمد. 

آموزش اسکیس در معماری از اهمیت بیشتری برخوردار است. اسکیس معماری یکی از اصطلاحاتی است که هر شخصی در هنگام طراحی پلان ساختمان و مطالعه مطالب معماری با آن مواجه خواهدشد. 

پروژه‌های معماری باید سریع و با استفاده از ایده‌ها و تفکرات ناب ذهنی طراحی شوند. اسکیس معماری در ارائه طرح‌های اولیه بکار می‌رود. 

 

اهمیت اسکیس معماری

قبل از آنکه هر پروژه معماری شکل گیرد، در ابتدا جرقه‌ای در ذهن طراح و معمار بوجود می‌آید. مهارت معمار در برروی کاغذ آوردن این ایده می‌تواند در مسیر شغلی وی تاثیر فراوانی داشته باشد. 

در واقع اسکیس معماری حکم سازماندهی، تجسم و در نهایت خلق فضا را دارد و کمک می کند تا معمار اطرافش را بهتر ببیند، پردازش کند و به تصورات ذهنی‌اش واقعیت ببخشد. 

همچنین با آموزش اسکیس این فرصت ایجاد می شود تا یک معمار بیشتر به جزئیات طرح توجه کرده و بتواند نقشه کامل­تری را خلق نماید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  68 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 63 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  9 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام