آموزش انسان و ماشین حسابگر

poster
پیش‌نمایش دوره

در این دوره سیر تکاملی ماشین‌های حسابگر و لازمه‌های ساخت آن بررسی خواهد شد. با مشاهده اشیاء و ابزارهای دورن موزه‌ها و کنار هم قرار دادنشان درک شهودی تری از آنچه کامپیوترها انجام می دهند ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:

برگزارکننده:

مکتب‌خونه
4 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ریاضیات چیست

 زبان غیر قابل تفسیر

 رج زدن پیرامون

 تصویر کلی از ماشین‌های حسابگر

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش انسان و ماشین حسابگر

لازمه‌های ساخت ماشین حسابگر

درباره دوره

در این دوره سیر تکاملی ماشین‌های حسابگر و لازمه‌های ساخت آن بررسی خواهد شد. با مشاهده اشیاء و ابزارهای دورن موزه‌ها و کنار هم قرار دادنشان درک شهودی تری از آنچه کامپیوترها انجام می دهند به دست می آید. این دوره به درک بهتر ما از پیرامون و به کارگیری ابزارها و همچنین ریاضیات که در واقع ابزاری ذهنی است، کمک می کند.

در این دوره به اجزای بنیادی و ضروری برای ساخت ماشین حسابگر پرداخته شده است، بدیهی است کامپیوترهای امروزی ساز-و-کارهای بیشتر و کارآمدتری داشته باشند.

فرگشت برداری به سمت آینده دارد و کمال دست نیافتنی است. مسئله فائق آمدن بر مسیر فرگشتی پیشین است. آنچه امروز به عنوان غایت رونمایی می‌شود روزی در موزه‌ها قرار می‌گیرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محمد اسفندیاری

محمد اسفندیاری، دانش آموخته مهندسی مکانیک و دارای مقاله در زمینه ترمز ضد قفل در اولین کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی می‌باشد. ایشان تجربه فعالیت و پژوهش در زمینه داده‌های بلادرنگ در پروژه بومی سازی ترمز ABS به همکاری دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه امیرکبیر را داشته است. او همچنین سابقه تدریس برق خودرو و واحد های کنترل الکترونیکی خودرو را داشته و آخرین فعالیت های او، بیش از پنج سال همکاری در زمینه داده کاوی سازمان‌های مرتبط به گروه خودرویی بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
1402-11-03
خیلی جالب بود، بیشتر شبیه یه مستند علمی هست تا یه کلاس درس.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

به عنوان یک کودک یا نوجوان کنجکاو، جواب هایی که از معلم ها و یا کتاب ها میگرفتم برایم قانع کننده نبود.

در واقع این دوره بیانی برای پرسشگر هایی است که به سادگی متقاعد نمی شوند.