آموزش بازیگری با Helen Mirren

poster
پیش‌نمایش دوره

مستر کلاس بازیگری هلن میرن یک دوره‌ی کامل آموزش بازیگری است که جنبه‌های مختلفی از فرایند بازیگری تئاتر و بازیگری سینما را پوشش می‌دهد و مهارت‌های بازیگری شما را در سطح جهانی بهبود می‌بخشد. هلن ... ادامه

برگزارکننده:  Master Class  Master Class
مدرس دوره:
4 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 شناخت هدف از بازیگری و پیداکردن مسیر درست

 درک فیلمنامه و تجزیه و تحلیل آن و شناخت مسیر درست تعامل با کارگردان و نویسنده

 شناخت شخصیت و مسیر رسیدن به شخصیت

 آمادگی و تمرین برای ایفای نقش

 شناخت تفاوت بازیگری در تئاتر و سینما و فراگیری مهارت بازیگری جلوی دوربین

 تسلط به ابزارهای مختلف بازیگری مثل ابزارهای فیزیکی خود بازیگر همچون بدن و بیان یا ابزارهای جانبی مثل لباس و گریم

پیش‌نیاز‌ها

این دوره پیش‌نیاز خاصی ندارد و تنها کافی است به حرفه‌ بازیگری علاقه‌مند باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش بازیگری با Helen Mirren

فصل پایانی

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

مستر کلاس بازیگری هلن میرن یک دوره‌ی کامل آموزش بازیگری است که جنبه‌های مختلفی از فرایند بازیگری تئاتر و بازیگری سینما را پوشش می‌دهد و مهارت‌های بازیگری شما را در سطح جهانی بهبود می‌بخشد. هلن میرن در طول حرفه‌ی درخشان خود در بازیگری، یک‌بار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، ۴ بار برنده‌ی جایزه‌ی انجمن بازیگران نمایش، ۴ بار به فتا، ۳ بار جایزه‌ی گلدن‌گلوب و ۴ جایزه‌امی را دریافت کرده است.

او علاوه بر مهارت بالایی که در بازیگری سینما دارد، یکی از بهترین بازیگران تئاتر انگلستان است که تجربه‌ی همکاری با پیتر بروک، کارگردان شهیر تئاتر را داشته است و در اجراهای زیادی از آثار شکسپیر حضور داشته است. هلن میرن از کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود و در سال 1966، با بازی در فیلم پرس فور تایم توانست به دنیای سینما و تلویزیون وارد شود. از فیلم‌های معروف او می‌توان به قرمز، هملت، کالیگولا، جمعه خوب طولانی، شب‌های روشن، ساحل پشه در کنار هریسون فورد، شاهزاده یوتلاند و ملکه برفی اشاره کرد.

شما در مستر کلاس بازیگری هلن میرن یاد می‌گیرید که چطور یک فیلمنامه را تجزیه‌وتحلیل کنید و نقش خود را بشناسید، چه نقش‌هایی را انتخاب کنید، چطور از لباس و گریم در جهت شخصیت‌پردازی استفاده کنید، چطور بازی خود را جلوی دوربین مدیریت کنید، با کارگردان و نویسنده به چه شکل تعامل داشته باشید و در مجموع چطور به بازیگر بهتری برای تئاتر و سینما تبدیل شوید. بخشی از این دوره به بررسی موردی بازی‌های هلن میرن اختصاص‌یافته است که هلن در آن‌ها جنبه‌های مختلف بازیگری و شناخت نقش را بررسی می‌کند. از جمله دیگر مباحث مستر کلاس بازیگری هلن میرن می‌توان به شناخت شکسپیر، خوانش متون شکسپیر، شناخت کاراکترهای خیالی، کار با کاراکترهای واقعی، آمادگی و تمرین، تکنیک بازیگری جلوی دوربین، شخصیت‌پردازی صحنه و ناتورالیسم در بازیگری اشاره کرد. او همچنین در قسمت‌هایی شما را به اتاق لباس و صحنه‌ی فیلم‌برداری می‌برد و نکات مهمی را به شکل عملی به شما می‌آموزد. مستر کلاس بازیگری هلن میرن یک راه شگفت‌انگیز برای یادگیری چگونگی تبدیل‌شدن به بازیگری بهتر است. این دوره یک منبع بسیار خوبی برای به‌دست‌آوردن بینش در جهان بازیگری است.

در اینجا چندی از نکاتی را که هلن میرن در مستر کلاس آموزش بازیگری خود مطرح می‌کند مرور می‌کنیم:

1. صدای خود را تمرین کنید و ابزار خود برای بازیگری را بشناسید، بدن و بیان دو جزء مهمی هستند که اجرای یک بازیگر را شکل می‌دهند و شما باید به آن‌ها تسلط داشته باشید. 

2. شما هستید و رقابت وجود ندارد، همان‌طور که پیتر بروک به او آموخت. شما باید خودتان باشید تا بازیگری کنید. در نقش خودتان را آشکار کنید، پشت نقش پنهان نشوید. فیزیک خود را بشناسید؛ قدبلند، قدکوتاه. با احساسات ناکافی درباره خودمان روبرو شوید. ما اشتباه نیستیم، ممکن است برای یک نقش اشتباه باشیم، اما خودمان اشتباه نیستیم. خودتان را بشناسید.

3. نکته را بپذیرید؛ اگر در کلاس یا در جلسات تست، نکته‌ای دریافت کردید، حتی اگر فکر می‌کنید غلط است، فوراً آن را به عمل خود اضافه کنید، نشان دهید که قادر به انجام آن هستید و می‌دانید چگونه گوش بدهید.

4. برای نقش‌های خود سپاسگزار باشید. هر فرصتی برای رسیدن به ناشناخته یک هدیه است. نقش‌های استریوتایپی را بگیرید و در آن‌ها خلاق باشید. پس‌زمینه یک ابزار ارزشمند است که گاهی اوقات هیچ‌کس به جز ما به‌عنوان بازیگران نمی‌فهمد که تا چه اندازه ضروری است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Helen Mirren

هلن میرن، بازیگری بریتانیایی است که افتخارات و سابقه‌ی درخشانی در سینما و تئاتر دارد.  او یک‌بار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، چهار بار برنده‌ جایزه‌ انجمن بازیگران نمایش، چهار بار به فتا، سه بار جایزه‌ی گلدن‌گلوب و چهار مرتبه جایزه‌ امی را دریافت کرده است. یکی از ویژگی‌های اصلی او، تسلط بالا در هر دو مدیوم هنرهای نمایشی؛ یعنی سینما و تئاتر است. هلن سابقه‌ بازی در نمایش‌های مختلف شکسپیر را دارد و با پیتر بروک همکاری داشته است. از فیلم‌های معروف او می‌توان به قرمز، هملت، کالیگولا، جمعه خوب طولانی، شب‌های روشن، ساحل پشه در کنار هریسون فورد، شاهزاده یوتلاند و ملکه برفی اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محدثه ابریشمی 1403-01-04
شگفت انگیز بود👌🌱✨️

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Master Class
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی