آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#)

یکی از اهداف پیدایش WebSocket ضعف‌های موجود در پروتکل HTTP است. با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد. در ارتباطی مبتنی بر پروتکل HTTP نحوه کار به این صورت است که یک درخواست ... ادامه

گواهینامه
8 دانشجو
پیشرفته
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

مفاهیم پایه WebSocket

کار با رویداد WebSocket. OnOpen

کار با رویداد WebSocket. OnErorr

نوشتن یک برنامه چت دوطرفه بین کاربران با استفاده از وب سوکت WebSocket

محتوای دوره

1 فصل 13 جلسه 4 ساعت ویدیو
وب سوکت در Asp.net core(C#)

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

یکی از اهداف پیدایش WebSocket ضعف‌های موجود در پروتکل HTTP است. با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد. در ارتباطی مبتنی بر پروتکل HTTP نحوه کار به این صورت است که یک درخواست (Request) از طرف کلاینت به سرور ارسال می‌شود و سرور به آن درخواست جواب می‌دهد.

اما سرور قادر نمی‌باشد که بدون درخواست کلاینت، به کلاینت اطلاعاتی ارسال نماید. برای مثال سیستمی را در نظر بگیرید که یک سری اطلاعات را به‌صورت آنلاین به کاربر نشان می‌دهد و کاربر همان لحظه به آن اطلاعات نیاز دارد؛ مانند نتایج مسابقات ورزشی در سایت‌های پخش زنده، در چنین شرایطی کاربر مجبور است که هر چند لحظه یک‌بار صفحه خود را بارگذاری مجدد (رفرش) کند یا اینکه با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت و Ajax هر چند ثانیه یک درخواست به سرور ارسال کرد و اطلاعات را به‌روزرسانی کرد.

این موضوع منابع زیادی از سیستم مانند پهنای باند و... را هدر می‌دهد. ما نیازمند یک پروتکل و مکانیسمی هستیم که بدون نیاز به درخواست کلاینت بتواند به کلاینت اطلاعات ارسال نماید. این کار با استفاده از وب سوکت قابل‌حل است. چون وب سوکت یک کانکشن از نوع TCP را با سرور برقرار می‌کند و یک ارتباط دوطرفه برقرار می‌شود که به‌راحتی و با سرعت بالا می‌توانند اطلاعات را ردوبدل کنند.

WebSocket یک پروتکل ارتباطات کامپیوتری است که کانال‌های ارتباطی استفاده از یک اتصال را TCP فراهم می‌کند. پروتکل WebSocket توسط IETF به‌عنوان RFC ۶۴۵۵ در سال ۲۰۱۱ استاندارد شده است و API WebSocket در Web IDL توسط W۳C استاندارد شده است. WebSocket یک پروتکل TCP متفاوت از HTTP است. هر دو پروتکل در لایه ۷ در مدل OSI قرار دارند و به همین ترتیب در TCP در لایه ۴ بستگی دارد.

پروتکل WebSocket باعث تعامل بین یک مرورگر و یک سرور وب با سربارهای پایین‌تر، تسهیل انتقال داده در زمان واقعی real-time از سرور و به کلاینت یا از کلاینت به سرور است.

کاربرد وب سوکت:

  • بازی‌های آنلاین
  • چت‌های تحت وب
  • کنفرانس‌های آنلاین
  • برنامه‌های Real-Time

اطلاعات بیشتر

گواهینامه

آموزش برنامه نویسی وب سوکت در Asp.net core(C#)

در صورتی‌ که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی را ارسال کنید، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

قابل به اشتراک گذاشتن در

linkdin

دوره‌های پیشنهادی

آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,268 دانشجو
4.4 (5,919)
گواهینامه
30٪
1,359,000 951,300 تومانء
آموزش درک برنامه نویسی

مدرس: جادی میرمیرانی

27,835 دانشجو
4.3 (492)
گواهینامه
30٪
239,000 167,300 تومانء
آموزش برنامه‌نویسی با پایتون (پیشرفته)
32,529 دانشجو
4.1 (2,082)
گواهینامه
70٪
2,629,000 788,700 تومانء
آموزش جنگو Django

مدرس: علی بیگدلی

4,231 دانشجو
4.6 (190)
گواهینامه
30٪
1,619,000 1,133,300 تومانء

درباره استاد

رحیم لطفی
رحیم لطفی
7 دوره
68 دانشجو

توسعه دهنده و معمار نرم‌افزار با بیش از 15 سال سابقه در توسعه نرم‌افزار و آموزش خدمات: نوشتن معماری و زیر ساخت پروژه‌های با جدیدترین تکنولوژی و رویکرد (همچنین آموزش زیر ساخت به توسعه‌دهنده‌ها) مشاوره در حوضهٔ معماری و توسعه نرم‌افزار برگزارکننده بوت‌کمپ‌های آموزش برنامه‌نویسی برای سازمان‌ها تدریس برای سازمان‌ها منتورینگ و تهیه پلن رشد برای برنامه‌نویس‌ها در هر سطحی

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های رحیم لطفی

آموزش برنامه‌نویسی Socket Programming
گروه هیلتن

گروه هیلتن

مدرس: رحیم لطفی

6 دانشجو
349,000 تومانء
آموزش مفاهیم پیشرفته سی شارپ (#C)
گروه هیلتن

گروه هیلتن

مدرس: رحیم لطفی

16 دانشجو
449,000 تومانء
آموزش Asp.net MVC Core جهت ورود به بازار کار
گروه هیلتن

گروه هیلتن

مدرس: رحیم لطفی

10 دانشجو
899,000 تومانء
آموزش برنامه نویسی شی گرائی در سی شارپ
گروه هیلتن

گروه هیلتن

مدرس: رحیم لطفی

12 دانشجو
گواهینامه
519,000 تومانء

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.