آموزش تاثیرگذاری بر افراد

poster
پیش‌نمایش دوره

در دوره آموزش تاثیرگذاری بر افراد توانایی شما را برای تأثیرگذاری بر افراد در شرایطی که نمی‌توانید از قدرت رسمی استفاده کنید، بهبود می‌بخشد. در این دوره در مورد راه‌های موثر برای ایجاد، توسعه و ... ادامه

برگزارکننده:  University of Michigan  University of Michigan
مدرس دوره:
3 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 شناسایی پایه‌ها و منابع قدرت برای اثرگذاری و نفوذ بر افراد

 تاکتیک‌های اثرگذاری بر افرادی که در مقابل آن‌ها قدرت و رتبه رسمی ندارید

 نحوه ایجاد و حفظ روابط اجتماعی برای اثرگذاری بر افراد

 تفاوت بین اثرگذاری و فریب و جلوگیری از نفوذ ناخواسته دیگران

سرفصل‌های دوره آموزش تاثیرگذاری بر افراد

پایه قدرت خود را بسازید

برای رهبری مؤثر، باید قدرت داشته باشید. قدرت شما می‌تواند به طور رسمی تعریف شود، به عنوان مثال موقعیت یا عنوان شغلی شما و یا می‌تواند غیر رسمی باشد، برای مثال تخصص یا کاریزمای شما به شما قدرتی می دهد که شما را قادر می‌سازد بر دیگران تأثیر بگذارید. در این فصل، معنای قدرت و منبع آن را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم پایه‌های قدرت و فرصت‌هایی را برای افزایش قدرت خود در طول زمان شناسایی کنید.

  خوش آمدید
مشاهده
"09:24  
  آنچه در این دوره خواهید آموخت
مشاهده
"04:35  
  تعریف قدرت در سازمان‌ها
مشاهده
"11:31  
  مزایای قدرت
مشاهده
"15:48  
  سمت تاریک قدرت - قسمت اول
مشاهده
"13:31  
  سمت تاریک قدرت - قسمت دوم
مشاهده
"07:46  
  پایه‌های قدرت: ساختاری، شخصی و شناختی - قسمت اول
مشاهده
"08:00  
  پایه‌های قدرت: ساختاری، شخصی و شناختی - قسمت دوم
مشاهده
"07:12  
  استراتژی‌های ایجاد قدرت ساختاری - قسمت اول
مشاهده
"05:48  
  استراتژی‌های ایجاد قدرت ساختاری - قسمت دوم
مشاهده
"04:37  
  استراتژی‌هایی برای ایجاد قدرت شخصی
مشاهده
"07:10  
  استراتژی‌هایی برای تقویت قدرت شناختی
مشاهده
"10:03  
  مسئولیت همراه قدرت
مشاهده
"09:17  
  خلاصه: پایه قدرت خود را بسازید
مشاهده
"04:24  
تأثیرگذاری بر مردم بدون تکیه بر اقتدار رسمی

در این فصل، شما یک منبع غنی از تاکتیک‌های اثرگذاری به دست خواهید آورد که به شما کمک می‌کند دیدگاه‌ها و رفتارهای افراد را تغییر دهید. این تاکتیک‌ها شما را قادر می‌سازد در سازمان‌ها بر رئیس خود تأثیر بگذارید و یا بر همسالان خود نفوذ کنید. به طور کلی تر، این تاکتیک‌ها به شما این امکان را می‌دهد که در شرایطی که یا رتبه و قدرت رسمی ندارید یا نمی توانید به آن تکیه کنید، بتوانید بر افراد اثرگذار باشید.

 

 

  تایید اجتماعی
مشاهده
"11:03  
  اثرگذاری و قدرت غیررسمی
مشاهده
"02:10  
  قدرت و تاثیرگذاری
مشاهده
"05:01  
  سوگیری‌های شناختی و تأثیرگذاری
مشاهده
"10:53  
  علاقه‌مندی، کمیابی و عمل متقابل
مشاهده
"08:52  
  پیام، گفتار و تأثیر
مشاهده
"03:56  
  اثرگذاری غیر کلامی
مشاهده
"07:58  
  زمان روز و تأثیر
مشاهده
"02:10  
  مجموعه ابزار تاثیرگذاری
مشاهده
"03:34  
ایجاد روابط با کیفیت بالا برای افزایش نفوذ و قدرت

رهبران مؤثر علاوه بر دستیابی به مجموعه تاکتیکی از ابزارهای تأثیرگذاری که می‌تواند در جلسات گروهی و فردی به کار گرفته شود، زمان زیادی را به ایجاد و حفظ روابط اجتماعی با ذینفعان مختلف اختصاص می‌دهند. در این فصل، نحوه ایجاد و حفظ روابط اجتماعی را به منظور به حداکثر رساندن قدرت و نفوذ غیررسمی خود در سازمان‌ها خواهید آموخت.

  شبکه‌ها و قدرت
مشاهده
"08:10  
  قدرت و وابستگی
مشاهده
"06:19  
  منابع در تبادل اجتماعی
مشاهده
"05:48  
  Jeff Brodsky در مورد ایجاد روابط - قسمت اول
مشاهده
"03:15  
  Jeff Brodsky در مورد ایجاد روابط - قسمت دوم
مشاهده
"03:33  
  John Beilein در مورد ایجاد روابط - قسمت سوم
مشاهده
"02:03  
  ایجاد شهرت
مشاهده
"03:16  
  انرژی و تأثیر
مشاهده
"06:33  
  ایجاد روابط برای اثرگذاری
مشاهده
"03:51  
  ایجاد تأثیر از روز اول در محیط کار
مشاهده
"01:34  
محافظت در برابر تأثیرات ناخواسته

به عنوان یک رهبر، مردم سعی می‌کنند شما را تحت تاثیر قرار دهند تا تصمیمی خاص بگیرید یا اقدام خاصی انجام دهید بنابراین ضروری است که بتوانید از خود در برابر نفوذ ناخواسته دیگران محافظت کنید به خصوص زمانی که دیگران پیشنهاداتی می‌دهند که به نفع شما یا سازمان نیست. در این فصل، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خاصی را یاد خواهید گرفت که می‌توانید از آن‌ها برای محافظت از خود و تیم خود در برابر اعمال نفوذ ناخواسته دیگران استفاده کنید.

 

 

  چرا باید از خود و تیم خود محافظت کنید؟
مشاهده
"05:11  
  تفاوت بین نفوذ و فریب
مشاهده
"04:22  
  تفاوت بین نفوذ و فریب چیست؟
مشاهده
"03:13  
  استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها: سوگیری‌هایی را که به دیگران اجازه نفوذ می‌دهند، به حداقل برسانید
مشاهده
"14:55  
  استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها: معکوس کردن تاکتیک‌های نفوذ
مشاهده
"13:27  
  استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها: چارچوب بندی مجدد رابطه قدرت
مشاهده
"07:37  
  محافظت از خود در برابر اعمال نفوذ دیگران
مشاهده
"03:18  
  خلاصه: محافظت در برابر تأثیرات ناخواسته
مشاهده
"03:51  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

در دوره آموزش تاثیرگذاری بر افراد توانایی شما را برای تأثیرگذاری بر افراد در شرایطی که نمی‌توانید از قدرت رسمی استفاده کنید، بهبود می‌بخشد. در این دوره در مورد راه‌های موثر برای ایجاد، توسعه و حفظ یک پایگاه قدرت در سازمان خود خواهید آموخت.

همچنین تاکتیک‌های تأثیرگذاری را یاد خواهید گرفت که به شما این امکان را می‌دهد که در کار با مافوق، همسالان و حتی زیردستان خود متقاعدکننده‌تر و تأثیرگذارتر باشید. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که چگونه روابط با کیفیت بالا ایجاد و حفظ کنید تا قدرت و توانایی غیررسمی خود را برای تأثیرگذاری بر دیگران به حداکثر برسانید.

مهم‌تر از همه، شما بین اثرگذاری و اعمال نفوذ تمایز قائل خواهید شد و یاد خواهید گرفت که چگونه از خود در برابر نفوذ ناخواسته دیگران محافظت کنید.

در دوره آموزش تاثیرگذاری بر افراد چه می آموزید؟

استراتژی‌های تاثیرگذاری که در این دوره یاد می‌گیرید، شما را به یک رهبر، ارائه دهنده و تصمیم گیرنده با اعتماد به نفس و تاثیرگذار تبدیل می‌کند. شما در ارائه ایده‌های تجاری به مافوق خود، تأثیرگذاری بر مشتریان و ایجاد ائتلاف بین سهامداران مؤثرتر خواهید بود. این دوره نه تنها به شما راهنمایی استراتژیک در مورد چگونگی توسعه و حفظ شبکه خود برای نفوذ و قدرت می دهد، بلکه همچنین شما را با تاکتیک‌ها و استراتژی‌های خاصی مجهز می کند که ثابت شده است برای به دست آوردن قدرت و تأثیرگذاری بر مردم موثر است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Maxim Sytch

Maxim Sytch دانشیار دانشکده بازرگانی استفان ام. راس، دانشگاه میشیگان است. او پیش از این، مدرس گروه مدیریت دانشکده مدیریت کلوگ دانشگاه نورث وسترن بوده است. او در سال 2014 به انتخاب Poets & Quants به عنوان یکی از 40 استاد برتر بازرگانی زیر 40 سال در جهان معرفی شد. وی متخصص در زمینه رهبری و مسائل سازمانی در شرکت‌ها است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمدامین علی پناهی 1402-11-26
دوره خوبیه
محمد حسین شلتوکیان 1402-07-26
با سلام اگر به صورت ترجمه کلامی بود بهتر بود ، این طوری همش چشممون به زیر نویس بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

شاید شما هم از افرادی باشید که تصور کنید اغواگری و نفوذ با هدف‌ ترغیب افراد برای قبول و انجام خواسته‌هایتان تنها در روابط عاشقانه اتفاق ‌می‌افتد. اما در واقع اینگونه نیست و شما ‌می‌توانید با گذاشتن تاثیر مثبت روی سایر افراد به اغلب چیزهای مدنظرتان برسید؛ به‌عنوان مثال توجه دیگران را خود جلب کنید، به‌ترفیع شغلی برسید، نمره مورد نظر خود را کسب کنید یا حتی محصولاتتان را به فروش برسانید.  نگاه اول غالبا در ذهن افراد باقی ‌می‌ماند. به‌همین دلیل اینکه بتوانید خود را به‌صورتی ارتقا دهید که در نگاه اول جذاب‌تر جلوه کنید، بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه بتوانید در نگاه اول روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید، باید کاریزماتیک باشید اما چگونه ‌می‌توانید در خود کاریزما ایجاد کنید؟ در این مقاله، یک‌سری قوانین و تکنیک‌ها برای روش های تاثیرگذاری بر دیگران  ذکر شده‌اند. همچنین به‌کارگیری این قوانین و یادگیری هنر تأثیرگذاری ‌می‌تواند در پیشرفت حرفه‌ای شما نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

چگونه بر دیگران تاثیر مثبت بگذاریم؟

همانطور که گفته شد، برای گذاشتن تاثیر مثبت روی دیگران، شما باید کاریزماتیک باشید. برای اینکه در خودتان کاریزما ایجاد کرده و دیگران را به خود جذب کنید، باید فعالیت‌هایی را در زندگی حرفه‌ای خود انجام دهید. برخی از تغییرات و تکنیک‌ها ‌می‌توانند توانایی شما را در این زمینه و متقاعد كردن افراد ارتقا داده و به شما کمک کنند با كنترل ذهن و نفوذ  در قلب افراد روی آن‌ها تاثیر مثبت بگذارید.

این تکنیک‌ها و قوانین عبارتند از:

۱. هدف خود را مشخص کنید

شما باید بدانید که چرا ‌می‌خواهید روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید. در این‌صورت اگر ‌می‌خواهید روی یک شخصی تاثیر مثبت بگذارید اما قصد برقراری یک رابطه نزدیک با او را ندارید، صرفا ‌می‌توانید روی جاذبه‌های ظاهری خود تکیه کنید.

اما بدیهی است که یک رابطه بلندمدت و نزدیک ارزش این را دارد که خود واقعی‌تان را نشان دهید. شما ‌می‌توانید خود واقعی‌تان باشید و در واقع هیچ مشکلی در نقاب‌گذاشتن برای برخورد دیگران وجود ندارد؛ تنها کافی است بدانید که همه‌چیز به هدف یا همان قصد و نیت شما بستگی دارد.

۲. امیدوار باشید و شوق و انگیزه داشته باشید

معمولا افرادی که در تما‌می‌حوزه‌ها خوش‌بین و امیدوار هستند، افراد جذاب‌تری ‌می‌باشند. سعی کنید نسبت به آینده نگاه خوشبینانه‌ای داشته باشید و آن را به دیگران انتقال دهید.

در این‌صورت اعتما دبه‌ نفس خود را نشان داده و ‌می‌توانید دیگران را جذب کنید. همچنین شور و شوق خود را حفظ کنید. افرادی که شوق و انگیزه زیادی در زندگی دارند، ‌می‌توانند این حال خوبشان را به دیگران انتقال دهند، نگاه مثبتشان را با دیگران به اشتراک گذشته و حتی از این طریق انرژی مثبت بیشتری داشته باشند.

۳. مراقب آن‌چیزی‌که عرضه ‌می‌کنید باشید

تقریبا اغلب آدم‌ها بایکدیگر کاملا متفاوت هستند و هر فردی چیزهای کاملا متفاوتی برای عرضه‌کردن به دیگران دارد. شما باید آن‌چیزی را که منجر به تفاوت و خاص‌بودن شما شده است را پیدا کرده و بهترین ویژگی‌های خود را برجسته کنید.

در این ‌صورت ‌می‌توانید در ذهن افراد ماندگار باشید. در واقع، شناخت واقع‌گرایانه جایگاه‌تان و اینکه بدانید چگونه باید روی این ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود تأکید کنید، باعث ‌می‌شود که بیشتر روی ذهن افراد تاثیرگذار باشید.

۴. مسائل را از دیدگاه شخص مقابل نیز ببینید

اگر شما تلاش کنید شرایط موجود را از چشم شخص مقابل خود ببینید، اینکه چگونه باید با او رفتار کنید را بهتر درک خواهید کرد و در این‌صورت تاثیر مثبتی روی این شخص خواهید گذاشت. در واقع، اگر شخصی که ‌می‌خواهید روی او تأثیر بگذارید را بهتر بشناسید، بهتر نیز ‌می‌توانید او را تحت‌تاثیر قرار دهید. شما با شناختن افراد به‌سادگی ‌می‌توانید با آن‌ها همراه شوید؛ حتی اگر شخص مقابل خود را نشناسید، هر حقیقتی که راجبش بدانید ‌می‌تواند در پش‌بینی آن‌چیزی‌که به دنبالش هستید، به شما کمک کند.

۵. به ظاهرتان برسید و مناسب محیطی که در آن هستید، لباس بپوشید

یکی از روش های تاثیرگذاری بر دیگران  ظاهر مناسب می باشد. همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، افرادی که به ظاهر خود رسیدگی ‌می‌کنند، ‌می‌توانند تأثیر خوبی روی دیگران داشته باشند. در این‌صورت، ‌زمانی‌که ‌می‌خواهید روی دیگران تاثیرگذار باشید، باید به ظاهر خود بیشتر اهمیت دهید. همچنین اگر تلاش ‌می‌کنید برای تاثیرگذاری روی فردی یک فرصت دوباره پیدا کنید، ظاهر شما اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. به این مسئله توجه داشته باشید که با تغییر ظاهر اعتماد به‌ نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد.

در کنار ظاهر، به لباس خود نیز اهمیت دهید. اگر محیطی که قرار است در آن حاضر سوید را به‌خوبی ‌می‌شناسید، بهتر است در رابطه با لباس مناسب آن محیط تحقیق کنید. همچنین اگر نمی‌دانید چه لباسی مناسب است، بهتر است جوانب احتیاط را رعایت کرده و رسمی‌تر لباس بپوشید. به ظاهر خود اهمیت دهید و به‌درستی لباس بپوشید تا بتوانید تاثیر مثبتی روی دیگران داشته باشید.

۶. همیشه زودتر سرقرار حاضر شوید

شاید جالب باشد بدانید که هیچ‌چیز به اندازه دیررسیدن به محل ملاقات  نمی‌تواند وجهه شما را خراب کند. شما باید تلاش کنید همیشه چند دقیقه زودتر سرقرار حاضر شوید. این‌کار علاوه‌بر اینکه باعث ‌می‌شود استرس شما کاهش پیدا کند، باعث ‌می‌شود که در ذهن ديگران شخص مقابل به‌عنوان یک فرد وقت‌شناس شناخته شوید. بدیهی است که این مسئله ‌می‌تواند تا حدودی باعث شود که روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید.

۷. از زبان بدن خود استفاده کنید

اگر شما بتوانید به‌صورت مثبت و با اعتمادبه‌نفس لازم، از زبان بدن خود استفاده کنید نشان‌دهنده این است که به خود و توانایی‌هایتان اعتماد دارید. به‌همین دلیل توصیه ‌می‌شود از زبان بدن اظهارکننده استفاده کنید تا بتوانید تأثیر مثبتی روی دیگران داشته باشید. از طرفی، با نشان‌دادن زبان بدن اظهارکننده، گرچه ممکن است در ابتدا اعتمادبه‌نفس لازم را نداشته باشید، اما به‌مرور اعتماد به‌ نفس لازم را دریافت خواهید کرد.

یک تکنیک قدرتمند در زبان بدن، تعامل چشمی ‌است. همچنین محکم دست‌دادن به‌خصوص در محیط‌های کسب‌ و کار یک ضرورت محسوب ‌می‌شود و ‌می‌تواند یک تکنیک مؤثر زبان بدن باشد. همچنین توجه داشته باشید که حالت صحیح بدن شما نشان‌دهنده احترام به خودتان نیز محسوب ‌می‌شود.

۸. شنونده خوبی باشید

شاید در وهله اول، سکوت‌کردن و اجازه صحبت به دیگران، به‌خصوص ‌زمانی‌که ‌می‌خواهید روی دیگران تاثیر مثبت داشته باشید، یک روال غیرمعمول به‌ نظر برسد. اما در عین‌حال، مرم غالبا تحت‌تأثیر افرادی قرار ‌می‌گیرند که علاقه خالصانه و صادقانه‌ای به صحبت‌ها و حتی فعالیت‌هایشان نشان ‌می‌دهند. برای این ‌منظور شما ‌می‌توانید هنر خوب گوش‌دادن را تمرین کنید؛ صحبت‌های طرف مقابل خود را تائید کرده و از او راجع‌به صحبت ‌هایشان سؤال بپرسید و تا‌ زمانی‌که یک وقفه طبیعی در صحبت‌هایش ایجاد نشده است وسط حرفش نپرید.

۹. خوب صحبت کنید

احتمالا شما هم ‌می‌دانید که خوب صحبت ‌کردن ‌می‌تواند تاثیر مثبت فوق العاده‌ای روی طرف مقابل بگذارد. در کلیه قرار‌های خود چه قرار عاطفی باشد و چه قرار کاری، سعی کنید با آرامش کامل و بدون عجله صحبت کنید. با صدای بلند صحبت نکنید. فرقی نمی‌کند در چه شرایطی قرار دارید یا در کجا هستید شما باید بتوانید خوب و با اعتماد به‌ نفس صحبت کنید.

در این‌ میان توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که شما ‌می‌توانید هر زمان، اگر طبیعی به‌نظر ‌می‌رسد، نام طرف مقابل خود را به زبان بیاورید. مردم عاشق این هستند که نامشان را از دیگران بشنوند. در این‌صورت شما برای گذاشتن تاثیر مثبت روی دیگران ‌می‌توانید در بین صحبت‌هایتان نامشان را به زبان بیاورید.

۱۰. ارتباط قوی ایجاد کرده و کلام تاثیرگذار داشته باشید

سعی کنید همیشه ارتباطات مثبت را در خودتان ایجاد کنید. همچنین سعی کنید زبان بدن خود را با الگوهای کلا‌می‌تان توسط مطالعه کتاب متناسب کرده و مهارت‌ ارتباطی خود را افزایش دهید. شما باید بتوانید از کلمات صحیحی در جملات خود استفاده کرده و حتی نوع احساس دیگران را تغییر دهید. برای این ‌منظور ‌می‌توانید از کلماتی استفاده کنید که استفاده از آن‌ها منجر به ابراز احساسات شما ‌می‌شوند. در این‌صورت ‌می‌توانید تاثیر مثبت بیشتری روی دیگران داشته باشید. در این‌میان توجه داشته باشید که بین کلام و عمل شما باید تناسب وجود داشته باشد؛ در این‌صورت به فردی قابل‌اعتماد تبدیل ‌می‌شوید و قابل‌اعتمادبودن یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های افراد کاریزماتیک است.

۱۱. سعی کنید سخنور خوبی باشید

مهارت سخنرانی جذاب به‌طور ذاتی در هیچ فردی وجود ندارد و این خود شما هستید که باید تلاش کنید که بتوانید با اعتماد به نفس در سخنرانی فوق‌العاده و تاثیرگذار باشید. شما باید بتوانید بدون استرس، روان و بدون هیچ عجله‌ای سخنان خود را بگویید تا حرف‌هایتان در ذهن طرف مقابل باقی بماند. به‌همین دلیل توصیه ‌می‌شود مهارت سخنوری خود را تمرین و تکرار کنید تا بتوانید از این طریق تاثیر مثبتی روی دیگران داشته باشید.

۱۲. اهمیت تماس فیزیکی را فراموش نکنید

شاید جالب باشد بدانید که داشتن تماس فیزیکی تاحدودی برای گذاشتن تأثیر مثبت روی دیگران، مؤثر است. یکی از ویژگی‌های بارز افراد کاریزماتیک در این است که دقیقا ‌می‌دانند چه زمانی باید از تماس فیزیکی استفاده کنند و در این‌صورت ‌می‌توانند به شکل موثری آن را در ارتباط با دیگران به‌کار بگیرند. به‌عنوان مثال، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یکی از اطرافیان یا دوستانتان به خاطر مسئله‌ای ناراحت است یا حتی گریه ‌می‌کند.

در چنین شرایطی شما باید دست خود را روی شانه او بگذارید یا حتی او را در آغوش بکشید تا تأثیر مثبتی روی او داشته باشید. اگر بتوانید مهارت استفاده صحیح از تماس فیزیکی را در خود تقویت کنید، گام موثری برای تاثیرگذاشتن روی دیگران برداشته‌اید.

۱۳. با دیگران مانند یک دوست رفتار کنید

بدیهی است که تقریبا تما‌می‌ افراد با دوستانشان کاملا صمیمی ‌و راحت رفتار ‌می‌کنند. شما‌ می‌توانید تاحد امکان با دیگران نیز مانند یک دوست رفتار کنید؛ در کنار آن‌ها شوخی کنید، بخندید و راحت باشید تا بتوانید آن حس مثبت را در فرد مقابل ایجاد کنید. قطعا از این طریق ‌می‌توانید تآثیر مثبتی روی دیگران گذاشته و به یک فرد جذاب تبدیل شوید.

۱۴. درونیات خود را بهبود ببخشید

شما باید خودتان را باور داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید. اعتماد‌ به‌ نفس شما از احساسات درونی شما برخواسته ‌می‌شود. شما باید زیبایی‌های زندگی را ببینید و قدردان محبت‌های دیگران باشید. به سلامت خود اهمیت دهید و کارهایی را انجام دهید که واقعا دوستشان دارید. در اطراف خود یک محیط مثبتی ایجاد کنید تا ذهن شادتری داشته باشید. در این ‌صورت غالبا ویژگی کاریزماتیک‌بودن و جذابیت به درون شما نفوذ کرده و ‌می‌توانید ارتباط موثر و مثبت فوق‌العاده‌ای بگذارید.

سایر روش های تاثیرگذاری بر دیگران

راه های تاثیرگذاری بر اراده دیگران دیگری وجود دارد که می توان به صورت خلاصه در ادامه این طور بیان کرد:

  • تحليل رفتار متقابل: شما می توانید قبل از شروع صحبت و برقراری ارتباط با دیگران، رفتار وی را تحلیل کرده و براساس تحلیل انجام شده؛ رفتار خود را تنظیم کنید.
  • استفاده از روش تاپسیس: یکی از روش های تاثیرگذاری بر دیگران  بوده است. در واقع روش تاپسیس ترتیب اولویت بر اساس شباهت به راه حل ایده آل (TOPSIS) یک روش تجزیه و تحلیل تصمیم گیری چند معیاره است. با این روش روانشناسی می توانید كنترل ذهن دیگران را به دست گیرید.
  • روش تراختنبرگ: با این روش که روش محاسبه ذهنی است؛ می توانید به رهایی ذهن خود از افکار منفی کمک کنید.
  • روش تاگوچی: در روش تاگوچی، هدف تعیین مجموعه ای از عوامل کنترل پذیر است که مقدار تغییر پذیری ناشی از فاکتورهای اغتشاش را کمینه کند. که مربوط به کنترل ذهن دیگران و یکی از مهم ترین روش های تاثیرگذاری بر دیگران می باشد.

سخن نهایی

در این مقاله به روش های تاثیرگذاری بر دیگران و روشهای رفتار صحیح و نفوذ به ذهن آن ها پرداخته شد. شما می توانید با روش هایی که در این مقاله بیان شده است؛ ارتباط تاثیرگذاری با دیگران داشته باشید.

 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  University of Michigan
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی