آموزش تاثیر اینترنت اشیاء بر کسب‌وکار

poster
پیش‌نمایش دوره

ایده اینترنت اشیاء (IoT) چندین سال است که مطرح شده است. اما همچنان صنعت (شرکت‌های مستقر و راه‌اندازی) به دنبال اپلیکیشن‌ها و مدل‌های تجاری مناسب هستند. این دوره به معرفی مهمترین مفاهیم اینترنت اشیاء و ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ایده‌پردازی اپلیکیشن‌های کاربردی برای اینترنت اشیاء در زمینه کسب‌وکار

 درک درست از مفاهیم تجاری اینترنت اشیاء

 طراحی مدل‌های تجاری را برای اپلیکیشن‌های کاربردی اینترنت اشیاء

 آشنایی با با بسیاری از ابزارهای بسیار مفید در زمینه اینترنت اشیاء

سرفصل‌های دوره آموزش تاثیر اینترنت اشیاء بر کسب‌وکار

مقدمه

در این فصل به بیان مقدماتی درباره اینترنت اشیاء و دیجیتالی شدن پرداخته می‌شود.

  مقدمه
"00:58  
  دیجیتالی شدن و اینترنت اشیاء
مشاهده
"01:48  
  مثال‌ کاربرد اینترنت اشیاء
"00:39  
دانش اولیه IoT

در فصل قبل دیدیم که اینترنت اشیاء در حال جلب توجه بیشتر و بیشتر در جامعه و تجارت و صنعت است و با بسیاری از کلمات کلیدی دیگر مانند دیجیتالی شدن و صنعت 4.0 مطابقت دادیم.

این فصل شما را با مفهوم اینترنت اشیاء آشنا می‌کند و به این سوال پاسخ می‌دهد که اینترنت اشیاء در واقع چیست.

  چشم‌انداز اینترنت اشیاء
مشاهده
"06:26  
  مقایسه اینترنت اشیاء و اینترنت دهه 90
مشاهده
"07:28  
پشته ارزش IoT

این فصل یک پشته ارزش معمولی اینترنت اشیاء را در ادامه مثال Comfylight که در فصل قبل معرفی شد، تجزیه و تحلیل می‌کند. از این مثال، پشته ارزش عمومی اینترنت اشیاء و مفاهیم راه حل ها و مؤلفه های اینترنت اشیاء را معرفی می کنیم.

  پشته ارزش اینترنت اشیاء - Comfylight
مشاهده
"12:38  
محصولات هوشمند

تا به این‌جا دیدیم که اینترنت اشیاء دنیای فیزیکی و دیجیتال را ادغام می‌کند و بنابراین ارزش بیشتری برای مشتری ایجاد می‌کند. اما در واقع این به چه معناست؟ در نگاه اول در بسیاری از موارد صرفاً مربوط به کنترل از راه دور است، اما موارد بیشتری وجود دارد...

  محصولات هوشمند
مشاهده
"03:48  
داده‌هایی با وضوح بالا

فصل قبل "محصولات هوشمند" اولین تأثیر بسیار مهم اینترنت اشیاء را پوشش دادیم: اشیا یا محصولات را "هوشمند" می‌کند. اکثر محصولات یا چیزهای متصل دارای حسگر هستند. آن‌ها داده‌های مربوط به وضعیت شیء یا محیط آن را جمع آوری می‌کنند. این فصل به این موضوع می‌پردازد که چگونه آن داده‌ها یک تصویر کاملا جدید و دیجیتالی از دنیای فیزیکی ایجاد می‌کنند.

  داده‌هایی با وضوح بالا
مشاهده
"08:10  
اقتصاد رفتاری

این فصل سفری کوتاه به اقتصاد رفتاری است. ایده این است که به شما یک درک اساسی از نحوه رفتار انسان‌های غیرمنطقی ارائه دهد. اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که کاملاً منطقی عمل می‌کنند، اما همشه اینگونه نیست. مکانیسم‌های اقتصاد رفتاری نه تنها می‌توانند برای تولید محصولاتی که به آن‌ها نیاز ندارید و بیش از آنچه می‌خواهید خرج کرده‌اید، استفاده شوند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای ایجاد انگیزه در رفتار مطلوب استفاده کرد. و اینترنت اشیاء می‌تواند داده‌هایی را فراهم کند که مکانیسم‌های بازخورد مربوطه را تغذیه می‌کند.

درک این نکته مهم است که اثرات توضیح داده شده نتیجه رفتار احمقانه نیست. آن‌ها فقط انسان هستند.

  اقتصاد رفتاری
مشاهده
"14:15  
مقدمه‌ای بر نوآوری مدل کسب‌وکار (BMI)

اصطلاح "مدل کسب‌وکار" اغلب در زندگی تجاری استفاده می‌شود؛ زیرا که که افراد بیشتری درک می‌کنند که یک مدل کسب و کار نوآورانه می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند. مانند نوآوری محصول و نوآوری فرآیند، نوآوری مدل کسب‌وکار (BMI) فرصت‌های بیشتری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند تا از رقبای خود متمایز شوند.

در این فصل با نوآوری‌ها در مدل کسب‌وکار آشنا می‌شوید.

  مثلث بیزینس مدل
مشاهده
"06:47  
  الگوهای بیزینس مدل
مشاهده
"11:22  
الگوهای بیزینس مدل و IoT

در طول سفر یادگیری اینترنت اشیا، ما به درک درستی از اینترنت اشیاء دست یافتیم و در مورد مدل‌های کسب‌وکار و الگوهای مدل کسب و کار یاد گرفتیم. این فصل هر دو جنبه را با هم ترکیب می‌کند

  الگوهای بیزینس مدل و IoT
مشاهده
"17:41  
سازنده بیزینس مدل IoT

در فصل‌های قبل درک اولیه‌ای از مدل‌های کسب‌وکار و ارتباط آن‌ها با اینترنت اشیاء را بدست آوردیم. هنگامی که نوبت به توسعه یک مدل کسب‌وکار اینترنت اشیاء از ابتدا می‌رسد، استفاده از یک رویکرد تکراری مهم است. این رویکرد شامل چندین مرحله است که برخی از آن‌ها بسیار شهودی هستند، برخی ممکن است در نگاه اول غیر شهودی به نظر برسند. به اصطلاح «سازنده مدل کسب‌وکار اینترنت اشیاء» با همکاری آزمایشگاه اینترنت اشیاء بوش در دانشگاه سنت گالن و کارشناسان مدل کسب‌وکار در نوآوری‌های نرم‌افزاری بوش توسعه یافته است.

  سازنده بیزینس مدل IoT
مشاهده
"21:21  
اعمال اینترنت اشیاء در تجارت شما

در این فصل به فرصت‌هایی برای استفاده از اینترنت اشیاء از دیدگاه کسب‌وکار نگاه می‌کنیم. بسته به اینکه به راه حل اینترنت اشیاء نگاه می‌کنیم یا به اجزای اینترنت اشیاء، فرصت‌های اساسی متفاوتی وجود دارد.

  فرصت‌های تجاری IoT
مشاهده
"09:33  
مدل‌های درآمد اینترنت اشیاء

این فصل پس از نگاهی گسترده به مدل‌های کسب و کار اینترنت اشیاء، بر جنبه‌های بسیار خاص‌تری تمرکز می‌کند که به استراتژی‌هایی برای کسب درآمد از راه‌حل‌های اینترنت اشیاء مربوط می‌شود. سیستم‌های اینترنت اشیاء کامل شامل سخت‌افزار و لایه‌های نرم‌افزاری مختلف تا user frontends و موارد مشابه.

دو ابزار معرفی خواهند شد که به بررسی مدل‌های درآمد بالقوه به روشی سیستماتیک کمک می‌کنند و از شناسایی استراتژی‌های مناسب برای مقابله با ساختار هزینه‌های خاص راه‌حل‌های اینترنت اشیاء پشتیبانی می‌کنند.

  مدل‌های درآمد اینترنت اشیاء
مشاهده
"13:14  
  الگوهای درآمد اکوسیستم
مشاهده
"13:28  
  جنبه‌های کمی مدل‌های درآمد اینترنت اشیاء
مشاهده
"11:31  
کاهش هزینه

به احتمال زیاد اینترنت اشیاء زمانی که راه‌حل‌هایی به منظور بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌ها اعمال می‌شوند، بیشترین تأثیر تجاری را خواهد داشت. انتظار می‌رود این فرصت‌ها در تمام صنایع و بخش‌های تجاری وجود داشته باشد. در این فصل به بررسی بیشتر راه‌حل‌های اینترنت اشیاء برای کاهش هزینه‌‌ها در کسب‌وکارهای می‌پردازیم. 

  کاهش هزینه
مشاهده
"15:03  
اکوسیستم‌ها

در بسیاری از صنایع، ایده اکوسیستم‌های تجاری بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این نشان‌دهنده این درک است که قوانین سنتی همکاری - عمدتاً به عنوان تامین‌کنندگان و مشتریان - و رقابت به دلایل مختلف باید غلبه شود. در چنین اکوسیستم تجاری، مانند یک اکوسیستم طبیعی، اعضای مختلف به طور همزمان از اکوسیستم حمایت کرده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

ایده اکوسیستم البته به اینترنت اشیاء محدود نمی شود، اما در اینترنت اشیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در رابطه با اینترنت اشیا، انگیزه‌های مختلفی برای مشارکت در یک اکوسیستم یا حتی تلاش برای ایجاد یک اکوسیستم جدید وجود دارد. این فصل این انگیزه‌ها را توضیح می‌دهد. البته در زندگی واقعی، ممکن است ترکیبات یا تغییراتی نیز ظاهر شود.

  اکوسیستم‌های IoT
مشاهده
"17:41  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

ایده اینترنت اشیاء (IoT) چندین سال است که مطرح شده است. اما همچنان صنعت (شرکت‌های مستقر و راه‌اندازی) به دنبال اپلیکیشن‌ها و مدل‌های تجاری مناسب هستند.

این دوره به معرفی مهمترین مفاهیم اینترنت اشیاء و مکانیسم‌های مختلفی می‌پردازد که اینترنت اشیاء را مفید می‌کند. پشته ارزش اینترنت اشیاء نیز معرفی شده است و همچنین مقدمه‌ای کوتاه برای نوآوری مدل کسب‌وکار ارائه شده است.

این دوره مبنایی برای سخنرانی‌های پیشرفته‌تر در مورد تأثیر اینترنت اشیاء بر مدل‌های کسب‌وکار و فرصت‌های کسب‌وکار اینترنت اشیا و مدل‌های درآمدی است.

در طول دوره، شرکت‌کنندگان با ابزارها و طرحواره‌های مفیدی آشنا می‌شوند که انتقال به زمینه و چالش‌های کسب‌کار خود را تسهیل می‌کند.

اگر به تحول دیجیتال و اینترنت اشیاء علاقه‌مند هستید، اما هنوز باید بفهمید که چگونه این ایده‌ها را به زمینه کسب‌کار خود، استراتژی خود و به مدل‌های تجاری پایدار تبدیل کنید، این دوره برای شما مناسب است.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

این دوره مناسب افرادی است که مشتاق دگرگونی دیجیتال و اینترنت اشیاء هستند و می‌خواهند بهتر بفهمند که چگونه می‌توان آن را به استراتژی تجاری و مدل‌های تجاری ترجمه کرد.

 

نقل قول از یک شرکت کننده (15 اوت 2020):
"این یک دوره عالی بود که به من کمک کرد به طرق مختلف بفهمم چگونه می‌توانم راه‌حل‌های اینترنت اشیاء را به نقش خود در نوآوری در تجارت خود بیاورم. این دوره از انتظارات من فراتر رفت و موضوعات مختلفی را پوشش داد که حتی به آن‌ها فکر نکرده بودم. دوره عالی! "

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Prof. Dr. Markus Weinberger

 Markus استاد اینترنت اشیاء (IoT) و فناوری بلاک‌چین در دانشگاه علمی کاربردی آلن آلمان است. او در آنجا به ایجاد یکی از اولین برنامه‌های درسی اروپا که به طور خاص به اینترنت اشیاء اختصاص یافته است، کمک می‌کند. مارکوس از سال 2012 تا 2016 مدیر آزمایشگاه اینترنت اشیاء بوش در دانشگاه سنت گالن و ETH زوریخ بود. او و تیمش در آزمایشگاه بوش روی برنامه‌های اینترنت اشیاء در حوزه‌های خانه هوشمند و تحرک متصل و همچنین مدل‌های کسب‌وکار اینترنت اشیاء و نقش فناوری بلاک‌چین در اینترنت اشیا تحقیق می‌کردند. مارکوس در سال 1998 به بوش پیوست. او مهندسی مکانیک را در مونیخ و تروندهایم نروژ خواند و دارای مدرک دکترا از دانشگاه فنی مونیخ است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
پیمان عنبری 1402-09-01
سپاسگزارم دوره بسیارخوبی بود علی‌الخصوص اینکه مدرس با مثال‌های زیاد و بررسی مدل‌های کسب‌وکار از فضای مفهوم به دنیای عملیاتی حرکت می‌کرد

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Udemy
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی