آموزش تحلیل محاسباتی فایننس و بازار بورس

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره تحلیل محاسباتی فایننس و بازار بورس، که اشتراک زیادی با دوره جهانی Quantitative Finance دارد، یک دوره کاملا کاربردی است و به طور جامع به مباحث زیر می پردازد: ارزش زمانی پول: ارزش زمانی ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 بررسی مباحث پیشرفته‌تر ارزش زمانی پول

 آموزش اصول تامین مالی

 بررسی و آموزش تحلیل بازار سهام

 بررسی اوراق بهادار

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره تمام مباحث به صورت کامل و از ابتدا تدریس شده است و برای گذراندن این دوره نیاز به پیش‌نیاز نیست.

سرفصل‌های دوره آموزش تحلیل محاسباتی فایننس و بازار بورس

تحلیل محاسباتی
  ارزش زمانی پول - بخش اول
مشاهده
"16:17  
  ارزش زمانی پول - بخش دوم
"16:57  
  ارزش زمانی پول و محاسبه آن
"17:24  
  ارزش زمانی پول و تورم
"21:45  
  اصول تامین مالی - بخش اول
"08:09  
  اصول تامین مالی - بخش دوم
"22:05  
  هزینه‌های تامین مالی
"13:34  
  چه چیزی تامین مالی را ارزان تر می‌کند؟
"06:20  
  تغییرات نرخ بهره و محاسبات اوراق
"09:25  
  تغییرات نرخ بهره و قیمت‌گذاری اوراق بهادار
"11:12  
  ویژگی‌های سودآور اوراق بهادار
"09:42  
  نرخ بهره بانکی و نحوه سودآوری از آن
"09:41  
  تحلیل بازار سهام
"18:13  
  تابلو خوانی بورس تهران
"11:16  
  عملیات خرید و فروش سهام
"07:54  
  قیمت‌گذاری سهام
"13:05  
  محاسبه Market Value
"19:55  
  قیمت‌گذاری از روش سود تقسیمی
"16:24  
  نکات پایانی
"01:03  
  کوییز نهایی
 20%    
"20:00  
  پروژه نهایی (الزامی)
 80%    
"1200:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

دوره تحلیل محاسباتی فایننس و بازار بورس، که اشتراک زیادی با دوره جهانی Quantitative Finance دارد، یک دوره کاملا کاربردی است و به طور جامع به مباحث زیر می پردازد: 

ارزش زمانی پول: 

ارزش زمانی پول به اصطلاح "ارزش وقت پول" یا "ارزش زمانی وجه" به مفهوم این است که یک واحد پول در زمان‌های مختلف دارای ارزش‌های متفاوتی است. به عبارت دیگر، ارزش پول در آینده کمتر از ارزش آن در حال حاضر است. این مفهوم به خاطر تأثیر عوامل مختلف مانند تورم، نرخ بهره، و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به وجود می‌آید.به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک مبلغ پول را در دست دارید و می‌توانید آن را سرمایه‌گذاری کنید. اگر این سرمایه‌گذاری به شما بازدهی بدهد، پول شما در آینده بیشتر خواهد شد. 

در این دوره به طور جامع به مباحث پیشرفته تر ارزش زمانی پول خواهیم پرداخت و با انواع جریانات وجوه نقد اشنا خواهیم شد. 

وام ها، نرخ بهره، وام های پلکانی، و انواع وثایق و محاسبات ارزش هریک از ان ها نرخ بهره به میزانی اشاره دارد که یک شخص یا سازمان برای از دست دادن وام یا دریافت سرمایه به عنوان جبران خدمات مالی می‌پردازد. این نرخ معمولاً به صورت درصدی از مبلغ وام یا سرمایه تعیین می‌شود و به عنوان پاداش یا کارمزدی برای استفاده از منابع مالی در دسترس محسوب می‌شود. وام نیز به تسهیلات مالی اشاره دارد که افراد یا شرکت‌ها به طور موقت از یک سازمان مالی (مانند بانک یا موسسه اعتباری) دریافت می‌کنند و معمولاً با پرداخت نرخ بهره به موقع به سازمان مالی باز می‌گردانند. این وام‌ها می‌توانند برای موارد مختلفی مانند خرید خودرو، خرید مسکن، تجارت، تحصیل و غیره باشند. در تعیین نرخ بهره و شرایط وام، عوامل متعددی مانند سیاق اقتصادی، نرخ تورم، ارزش پول، ریسک و تقاضای بازار نقش دارند. افراد و شرکت‌ها بر اساس نیازها و شرایط خود می‌توانند از وام‌ها استفاده کنند و با پرداخت نرخ بهره، مبلغ وام را به تدریج بازپرداخت کنند.

 اوراق قرضه و قیمت گزاری آن ها

اوراق قرضه یا Bonds ابزارهای مالی هستند که توسط دولتها، شرکتها و سایر نهادها برای جذب منابع مالی و تأمین سرمایه به بازارهای مالی صادر می‌شوند. این ابزارها به عنوان وام‌های دینی نیز شناخته می‌شوند، زیرا در واقع نهادها با صدور اوراق قرضه از جمعیت پول جمع آوری می‌کنند و به مدت زمان معین نرخ بهره را پرداخت می‌کنند.مهمترین ویژگی‌های اوراق قرضه عبارت‌اند از:

1. مقدار وام (ارزش اسمی): این مقدار نشان‌دهنده مبلغ پولی است که به عنوان وام از بازار جذب می‌شود و پس از مدت زمانی مشخص با بازپرداخت نرخ بهره به دارنده اوراق قرضه بازگشت داده می‌شود.

2. نرخ بهره: این نرخ نشان‌دهنده میزان پرداخت به عنوان سود به دارنده اوراق قرضه است. نرخ بهره می‌تواند ثابت یا متغیر باشد.

3. مدت زمان: این مدت زمان تا تاریخ بازپرداخت مبلغ اصلی و بهره را نشان می‌دهد. اوراق قرضه معمولاً دارای تاریخ سررسید هستند که در آن تاریخ مبلغ اصلی به همراه بهره به دارنده پرداخت می‌شود.

4. نوع اوراق قرضه: اوراق قرضه می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، از جمله اوراق قرضه دولتی، اوراق قرضه شرکتی، اوراق قرضه برنامه‌ریزی شده، اوراق قرضه تبدیل‌پذیر و غیره.

اوراق قرضه یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در بازارهای مالی هستند و تأثیر بزرگی بر اقتصاد و سیاست‌های مالی دارند.

سهام و بازار سرمایه و قیمت گزاری سهام

قیمت‌گذاری سهام فرآیند تعیین ارزش یک سهم در بازار سهام است. این فرآیند تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله عرض و تقاضا در بازار، عوامل مالی شرکت، اطلاعات مالی و اقتصادی، روند صنعت و اقتصاد و ... قرار دارد. گفتنی است که قیمت سهام در بازار معمولاً به صورت مستقیم توسط تقاضا و عرض در بازار تعیین می‌شود.برخی از روش‌های معمول برای قیمت‌گذاری سهام عبارتند از:

1. **مدل ارزش جاری**: این مدل بر اساس ارزش حال حاضر توقعات آتی درآمدها و سود شرکت تعیین می‌شود.

2. **مدل تخمینی قیمت سهم نسبت به سود**: این مدل بر اساس نسبت قیمت به سود (P/E ratio) که نشان‌دهنده تعداد سال‌هایی است که برای بازپرداخت سرمایه نیاز است، قیمت سهم را تخمین می‌زند.

3. **مدل تخمینی قیمت سهم نسبت به دارایی‌های شرکت**: این مدل بر اساس ارزش دفتری دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت تعیین قیمت می‌کند.

4. **مقایسه با رقبا**: در این روش، قیمت سهم با قیمت سهام رقبا در صنعت یا بازار مشابه مقایسه می‌شود.

5. **تحلیل تکنیکال**: این روش بر اساس الگوها، نمودارهای قیمتی و حجم معاملات سهام تحت تأثیر عوامل فنی قیمت سهام را تعیین می‌کند.

در مجموع، دوره تحلیل محاسباتی فایننس و بازار بورس یک دوره ی کاملا کاربردی برای علاقه مندان به سرمایه گذاری در بورس و نیز فعالان اقتصادی می باشد. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محسن بهرام‌گیری

دکتر محسن بهرام‌گیری، استاد فایننس، و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه MIT ایالات متحده و برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضیات در سال 1997 است. ایشان دارای سابقه فعالیت به عنوان تحلیلگر محاسبات مالی در بازار مالی وال استریت (نیویورک و بوستون) در امریکا و بیش از یک دهه فعالیت در صنعت مالی در ایران، از جمله مشاور در تامین مالی بین‌المللی و مشاور در تحلیل بازارهای جهانی نفت و گاز است. ایشان برای بیش از ۱۰ سال، در دانشگاه صنعتی شریف دروس متعدد در حوزه مالی و کریپتو (رمز ارزها) از جمله مدیریت مالی بنگاه‌ها، مدیریت سرمایه‌گذاری، سمینار مالی، مدیریت کسب و کار بلاکچین و رمزارزها و ... را تدریس نموده است. ایشان بیش از ۱۶ سال سابقه تخصصی اجرایی در حوزه مالی را دارند.

  • کار تخصصی در هج فاندهایی در بوستون و نیویورک (Wall Street Hedge Funds)
  • مشاور در تأمین مالی بین‌المللی
  • تحلیلگر بازارهای جهانی حوزه انرژی
  • مدیر سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و فاندهای متعدد
  • مشاور امور مالی شرکتی در کسب‌و‌کارها

صفحه LinkedIn دکتر بهرام‌گیری

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام