آموزش تعامل با جاوا اسکریپت

دوره "Interactivity with JavaScript" برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند وب‌سایت خود را به سطح بالاتری از تعامل و پویایی برسانند. اگرچه HTML5 و CSS3 ابزارهای بسیار قدرتمندی برای طراحی صفحات وب هستند، اما ... ادامه

3 دانشجو
مقدماتی
Coursera
Coursera
Charles Russell Severance
Colleen van Lent

Charles Russell Severance

+ 1 مدرس دیگر

محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

درک نحوه استفاده از جاوا اسکریپت برای واکنش به رویدادهای کاربر

نوشتن کد جاوا اسکریپت خودتان برای ایجاد تعامل کاربر با صفحه شما

فراگیری مفاهیمی مانند متغیرها، حلقه‌ها، توابع و ابزارهای اشکال‌زدایی

چگونگی ایجاد مشکلات دسترس‌پذیری توسط جاوا اسکریپت

محتوای دوره

4 فصل 21 جلسه 3 ساعت ویدیو
انواع داده‌ها
واکنش به مخاطبان
آرایه‌ها و حلقه‌ها
استفاده از جاوااسکریپت برای تصاویر تعاملی

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

دوره "Interactivity with JavaScript" برای کسانی طراحی شده است که می‌خواهند وب‌سایت خود را به سطح بالاتری از تعامل و پویایی برسانند.

اگرچه HTML5 و CSS3 ابزارهای بسیار قدرتمندی برای طراحی صفحات وب هستند، اما برای افزودن قابلیت‌های تعاملی به یک وب‌سایت، نیاز به زبان برنامه‌نویسی قوی‌تری احساس می‌شود. جاوا اسکریپت دقیقاً همان ابزاری است که برای ایجاد این قابلیت‌ها به آن نیاز دارید.

با تنها یک درک اولیه از این زبان، می‌توانید صفحاتی ایجاد کنید که به رویدادهای رایج کاربران مانند بارگذاری صفحه، کلیک‌ها و حرکات ماوس، و حتی ورودی‌های صفحه‌کلید واکنش نشان دهند و تجربه کاربری بهتری ارائه دهند. این دوره به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از جاوا اسکریپت، صفحات وب پویاتر و جذاب‌تری ایجاد کنید.

در این دوره، با اصول اولیه زبان جاوا اسکریپت آشنا خواهید شد. مفاهیمی همچون متغیرها، حلقه‌ها، توابع و حتی ابزارهای اشکال‌زدایی به شما معرفی می‌شوند. علاوه بر این، شما خواهید آموخت که چگونه جاوا اسکریپت از مدل شیء سند (DOM) استفاده می‌کند تا بتواند بخش‌های خاصی از صفحه وب را شناسایی و تغییر دهد.

در پایان دوره، یادگیرندگان قادر خواهند بود که به رویدادهای DOM واکنش نشان دهند و محتوای صفحات و سبک آن‌ها را به‌صورت پویا تغییر دهند. همچنین، دوره با یک پروژه نهایی به پایان می‌رسد که در آن شما یک فرم تعاملی HTML5 ایجاد خواهید کرد که ورودی‌ها را می‌پذیرد و اعتبارسنجی می‌کند.

این پروژه فرصتی عالی برای استفاده از تمامی مهارت‌های آموخته شده در طول دوره است و به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای واقعی از ایجاد تعاملات کاربرپسند در وب‌سایت‌های خود به دست آورید.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

Charles Russell Severance
Charles Russell Severance
5 دوره
16 دانشجو

Charles Russell Severance (که به نام دکتر چاک نیز شناخته می‌شود) استاد بالینی در دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان است، جایی که دوره‌های مختلفی با محوریت فناوری از جمله برنامه‌نویسی، طراحی پایگاه داده و توسعه وب تدریس می‌کند. چاک چندین کتاب نوشته است، از جمله استفاده از Google App Engine و پایتون برای همه. زمینه تحقیقاتی او در حوزه ساخت سیستم‌های مدیریت یادگیری مانند Sakai، Moodle، Blackboard، ANGEL و دیگر سیستم‌ها است. او معمار ارشد پروژه Sakai بود، یک سیستم مدیریت یادگیری که در حدود 300 مدرسه در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و کتابی به نام Sakai: Free as in Freedom نوشته است که تجربیات او به عنوان یکی از رهبران این پروژه را توصیف می‌کند.

در اواسط دهه 1990، او مجری برنامه Internet

 

بود، یک تاک شو تلویزیونی ملی درباره اینترنت که برای چندین سال در سیستم کابلی TCI پخش می‌شد. او مدت زیادی ستون‌نویس مجله IEEE Computer بود و ستونی ماهانه به نام "گفتگوهای محاسباتی" می‌نوشت که شامل مصاحبه‌های ویدئویی با رهبران و نوآوران مشهور حوزه فناوری بود.

 

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Charles Russell Severance

Colleen van Lent
Colleen van Lent
3 دوره
8 دانشجو

دکتر Colleen van Lent استاد تدریس و مدرس سطح IV در دانشکده اطلاعات دانشگاه میشیگان است. او دوره‌های مختلفی با محوریت فناوری از جمله برنامه‌نویسی مقدماتی و توسعه وب تدریس می‌کند. کالین پیش از این به عنوان دانشیار در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا و همچنین در ناسا JPL، آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی، و آژانس امنیت ملی (NSA) فعالیت داشته است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم کامپیوتر از کالج افتخارات دانشگاه کنت استیت و مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را نیز در همین رشته از دانشگاه پیتسبورگ دریافت کرده است. پایان‌نامه او در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی در پروژه Nursebot، یک دستیار رباتیک برای سالمندان، بود. افتخارات او شامل انتخاب به عنوان پژوهشگر کنسرسیوم ملی علوم فیزیکی و عضو هیئت علمی ناسا است.

کالین همواره بر ایده «فناوری برای همه» تأکید داشته است و در همین راستا دوره‌هایی برای آموزش رباتیک به دانشجویان تربیت معلم و همچنین دوره‌های علوم کامپیوتر برای غیرمتخصصان ایجاد کرده است. او از کار با دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه برای یادگیری حل مسئله، کدنویسی و طراحی لذت می‌برد و تاکنون هشت کتاب کودک درباره HTML و برنامه‌نویسی Scratch منتشر کرده است.

اطلاعات بیشتر

دیگر دوره‌های Colleen van Lent

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.