آموزش تولید محتوای متنی

poster
پیش‌نمایش دوره

یادگیری مهارت تولید محتوا متنی به دردتون میخوره اگر: اگر عاشق ایده‌سازی و خلق‌کردن یه چیز یا بهتر بگیم یه پیام و تبدیلش به پول و شهرت و تأثیرگذاری روی دیگران هستید، یادگیری تولید محتوا ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.3 (6 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

  آشنایی با انواع قالب‌های محتوا

 آشنایی با ایده‌سازی

 آموزش شروع نوشتن محتوا

 آشنایی با پرسونای مخاطب

سرفصل‌های دوره آموزش تولید محتوای متنی

محتوا و تولید محتوا یعنی چی؟

شاید اولین سؤالی که برای هر کدوم از ما وقتی که به عبارت {نویسندگی خلاق و تولید محتوای متنی} برمی‌خوریم پیش میاد اینه که: اصلاً محتوا چیه، تولید محتوا چیه، اصلاً تولیدکننده محتوا کیه و چی‌کار می‌کنه و … تو اولین فصل این دوره به تمام این سوال ها جواب میدم.

  تعریف محتوا
مشاهده
"08:30  
  تعریف تولید محتوا
مشاهده
"05:52  
  تعریف تولید کننده محتوا
مشاهده
"05:12  
  چرا تولید محتوا مهمه؟
مشاهده
"05:01  
  تولید محتوا به دردم میخوره یا نه؟
مشاهده
"14:29  
  تولید محتوا = نویسندگی نیست!
مشاهده
"07:21  
  انواع محتوا
مشاهده
"08:16  
  کدوم نوع محتوا برای من بهتره؟
مشاهده
"09:26  
برای تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

اینو باید بدونید که تولید محتوا تک مهارتی نیست. یعنی برای اینکه شما بتونید نویسنده حرفه‌ای بشید فقط کافی نیست که مثلاً خوب نوشتن رو بلد باشید؛ بلکه در کنار مهارت‌های نویسندگی و جذاب نویسی و داستان‌نویسی و... به مهارت‌های دیگه ای هم نیاز دارید که شاید اصلاً الان بهشون فکر هم نکنید. تو ویدئوهای بعدی در مورد این مهارت‌ها حرف می‌زنم.

  مهارت‌های سخت - قسمت اول
مشاهده
"12:05  
  مهارت‌های سخت - قسمت دوم
مشاهده
"11:27  
  مهارت‌های سخت - قسمت سوم
مشاهده
"17:46  
  مهارت‌های نرم
مشاهده
"12:21  
  برای تولید محتوا چه چیزهایی نیاز نداریم؟
مشاهده
"09:04  
تمرین‌های نویسندگی

یکی از قانون‌ها و اصل‌های خیلی مهم و حیاتی برای یادگیری هر نوع تولید محتوایی، اینه که بدونیم تولید محتوا یه مهارته مثل رانندگی، شما هر چه‌قدر هم که کناردست یه راننده بشینید و هر چه‌قدر هم که ساعت و ساعت‌ها در مورد رانندگی مطلب و مقاله و … بخونید و سر کلاس درس باشید، تا خودتون پشت فرمون نشینید و تمرین نکنید هیچ به هیچی. اینجا من کلی تمرین بهتون میدم که بتونید روی عضلات نوشتن‌تون کار کنید تا حسابی قوی بشن و نوشتن جزو عادت‌های روزانه‌تون بشه.

  تمرین شماره 1 - روزانه‌نویسی
مشاهده
"15:47  
  تمرین شماره 2 - مشق نویسی
مشاهده
"03:31  
  تمرین شماره 3 - مقابله با ترس
مشاهده
"03:23  
  تمرین شماره 4 - احساسی نویسی
مشاهده
"03:15  
  تمرین شماره 5 - سخنرانی‌نویسی
مشاهده
"02:40  
  تمرین شماره 6 - فیلم‌نویسی
مشاهده
"01:25  
  تمرین شماره 7 - آنالوژی
مشاهده
"03:14  
  تمرین شماره 8 - طنزنویسی
مشاهده
"02:53  
  تمرین شماره 9 - تصویرسازی
مشاهده
"02:00  
  تمرین شماره 10 - تاثیرگذاری
مشاهده
"06:21  
چگونه ایده‌سازی کنیم؟

چند بار شده که خوشحال و سرحال بپرید پشت لپ‌تاپ و بخواید تولید محتوای متنی سایت رو شروع کنید؛ اما همین که صفحه ورد Word سفید جلوتون باز میشه، کلاً مغزتون هنگ کنه و هر کاری هم بکنید هیچی به یادتون نیاد و آخرشم بعد از ساعت‌ها زل‌زدن به صفحه سفید، خسته و درمونده بلندشید برید سر یه کار دیگه و هیچی به هیچی؟ ما به‌عنوان یه تولیدکننده محتوای متنی سایت باید یه بانک ایده‌ای پُر از ایده‌های ناب داشته باشیم که هر روز بازش کنیم و بذاریم جلومون و تو کمترین زمان ممکن یکیش رو انتخاب کنیم و شروع کنیم به نوشتن، یا حداقل اینکه راه و روش ایده‌سازی رو بلد باشیم و تو سریع‌ترین زمان ممکن ایده‌ای که میخوایم رو بسازیم یا پیدا کنیم. من تو فصل بعدی دوره در مورد ایده‌سازی حرف می‌زنم.

  چگونه ایده‌سازی کنیم؟
مشاهده
"11:02  
  سوال مخاطب - قسمت اول
مشاهده
"11:00  
  سوال مخاطب - قسمت دوم
مشاهده
"06:19  
  آمازون
مشاهده
"08:03  
  محصولات
مشاهده
"10:22  
  افسانه‌ها
مشاهده
"04:45  
  نظرسنجی
مشاهده
"04:03  
  خبرها
مشاهده
"03:08  
  اینفلوئنسر
مشاهده
"02:52  
  مصاحبه و پشت صحنه
مشاهده
"06:50  
  روش آموزشی
مشاهده
"09:06  
  ایده‌سازی از همه چیز
مشاهده
"10:17  
  محتوای سبز
مشاهده
"04:35  
  بانک ایده
مشاهده
"14:42  
شناخت پرسونای مخاطب

 میدونید اینکه بخواید برای {همه} محتوا تولید کنید مثل چی می مونه؟ مثل‌اینکه شما تولیدکنندهٔ کفش باشید و یه کفشی تولید کنید که به‌پای همه مردم دنیا، زن و مرد، ۲ساله تا ۹۹ساله بشه! میشه؟ نه دیگه!

پس یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری تولید محتوا اینه که شما بتونید {مخاطب هدف‌تون یا پرسونای برند و محتواتون رو بشناسید} و دقیقاً بدونید برای کی میخواید محتوا تولید کنید. تو فصل بعدی دوره در مورد پرسونای مخاطب حرف می‌زنیم.

  پرسونای مخاطب - قسمت اول
مشاهده
"18:12  
  پرسونای مخاطب - قسمت دوم
مشاهده
"11:00  
  پرسونا مخاطب - قسمت سوم
مشاهده
"10:09  
  پرسونای مخاطب - قسمت چهارم
مشاهده
"03:10  
  پرسونای منفی
مشاهده
"22:35  
چگونه یک مقاله حرفه‌ای بنویسیم؟

 خب رسیدیم به اصل ماجرا، یعنی نوشتن محتوای متنی.

یکی از پرتکرارترین محتواهای متنی برای ما تولیدکننده‌های محتوا، مقاله وبلاگ هست. پس بهتره اینجا بریم سراغش. اول باید در مورد آناتومی یه مقاله وبلاگ بدونیم و ببینیم یه مقاله وبلاگ حرفه‌ای و ایده‌آل از چه بخش‌هایی تشکیل شده. بعد شروع می‌کنیم به یادگیری تکنیک‌های محتوانویسی درست و اصولی برای هر کدوم از این بخش‌ها.

  شروع محتوانویسی - قسمت اول
مشاهده
"13:33  
  شروع محتوانویسی- قسمت دوم
مشاهده
"06:10  
  مقدمه نویسی
مشاهده
"18:57  
  بدنه نویسی
مشاهده
"15:21  
  نتیجه نویسی
مشاهده
"23:51  

درباره دوره

یادگیری مهارت تولید محتوا متنی به دردتون میخوره اگر: 

  • اگر عاشق ایده‌سازی و خلق‌کردن یه چیز یا بهتر بگیم یه پیام و تبدیلش به پول و شهرت و تأثیرگذاری روی دیگران هستید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره؛

  • اگر مثل من از کار کارمندی به‌شدت متنفرید و برعکس عاشق سبک‌کاری فریلنسری و کارکردن با پیژامه از تو خونه، سفر، کافه، پارک یا … یا از هر جای دیگه و تو هر زمان و مکانی هستید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره؛

 

  • اگر قصد مهاجرت به یه کشور دیگه رو دارید و می‌خواید یه مهارتی یاد بگیرید که بتونه بهتون کمک کنه تو اون کشور درآمد دلاری داشته باشید و در کنار تحصیل بتونید یه شغل درآمدزا هم داشته باشید یا حتی تو اون کشور جدید شغل تولید محتوا رو انتخاب کنید و ادامه بدید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره؛ {میدونید که تکنیک‌ها و ترفندهای تولید محتوا صرفاً محدود به زبان فارسی نیست و یه مهارت بدون مرز هست و میتونید تو هر زبانی از اونها استفاده کنید و با دونستن زبان مقصد میتونید محتوایی به اون زبان تولید کنید}

 

  • اگر سایت خودتون رو راه‌اندازی کردید و برای سایت‌تون به یه سری محتواهای باکیفیت و ارزش‌آفرین نیاز دارید و دوست دارید خودتون برای کسب‌وکار یا سایت خودتون تولید محتوا کنید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره.

  • اگر در حال حاضر مشغول یه کاری هستید یا دانشجو هستید، ولی دوست دارید یه شغل دومی هم داشته باشید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره.
  • اگر در حال حاضر یه مادر یا پدر خونه دار هستید و می‌خواید در کنار یه والد خوب‌بودن و بچه‌داری یه کار پاره‌وقت درآمدزا هم داشته باشید، یادگیری تولید محتوا 100% به دردتون میخوره.

 

  •  اگر این روزها حس می‌کنید که گرفتار جبر جغرافیا شدید و تو یه شهر یا روستای دورافتاده زندگی می‌کنید که دسترسی به هیچ شرکت یا کارخونه ای ندارید که کاری برای خودتون پیدا کنید، دوره تولید محتوا 100% به دردتون میخوره.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ناتاشا جعفری

ناتاشا جعفری از سال ۱۳۹۶ به تدریس تولید محتوای متنی داستانی و تأثیرگذار و نویسندگی تجاری می‌پردازد. او صدها و هزاران محتوای متنی را خلق کرده است. وی در سمت‌های شغلی مختلفی شامل کارشناس تولید محتوا، مدیر تولید محتوا و استراتژیست محتوا فعالیت داشته است. بااین‌حال، صفتی که او بیشتر از همه علاقه‌مند است کنار نام خود بیاورد "نویسنده" است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی جوکار 1402-09-22
تو قسمت اول گفتن که یک فایلی از تعریف های مختلف محتوا ترجمه کردند و گذاشتن که دانلود کنیم ولی هرچی گشتم نبود.میشه راهنمایی کنید از کجا دانلود کنم؟؟
1403-01-16
کلی توضیحات ودر پایان هرفایل خرید و معرفی یه دوره جدید. وقتی این دوره چیزی برای یادگیری نداشت چرا باید بقیه دوره ها رو خرید!!!!
کوثر دولت آبادی 1402-08-24
بنظرم دوره بیشتر مبنی بر تجربیات شخصی مدرس هست و تکنیک ها خیلی علمی نیستن. هیچ رفرنسی معرفی نمیشه و برای یک نکته کوتاه و ساده توضیحات طولانی و تکراری زیادی داده میشه.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)