×
ribbon

آموزش جرات‌مندی

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که در برابر یک پیشنهاد قصد نه گفتن داشته باشید. یا اینکه در موقعیتی قرار بگیرید که بخواهید در برابر فرد یا اتفاقی ناخوشایند از خودتان دفاع کنید. انسانی جرات‌مند ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:55 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:55 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

در این دوره سعی شده است همه موضوعات به زبانی روان و ساده مطرح شوند تا همه افراد بتوانند به‌سادگی با موضوعات مطرح شده ارتباط برقرار کنند. به همین جهت برای استفاده از این دوره نیاز به هیچ درس و دوره‌ای به‌عنوان پیش‌نیاز وجود ندارد و همه افراد با هر سطحی از معلومات می‌توانند از این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش جرات‌مندی

جرات‌مندی چیست

در فصل اول این دوره به موضوعاتی مثل تعریف جرات‌مندی، مزایای رفتار جرات‌مندانه، عناصر رفتار جرات‌مندانه و ... مطرح شده است.

  مهارت جرات‌مندی
"02:11  
  مزایای جرات‌مندی
"02:53  
  عناصر رفتار جراتمندانه
"06:11  
  آگاهی از حقوق شخصی
"08:51  
  افکار نادرست
"10:30  
انواع رفتار و تکنیک‌های جرات‌مندی

در فصل دوم به مباحثی مثل انواع رفتار جرات‌مندانه، تکنیک‌های جرات­مندی و شکستن لایه امن پرداخته می‌شود.

  انواع رفتار جراتمندانه
"13:30  
  تکنیک‌های جرات‌مندی
"08:29  
  شکستن لایه امن
"02:39  

درباره دوره

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که در برابر یک پیشنهاد قصد نه گفتن داشته باشید. یا اینکه در موقعیتی قرار بگیرید که بخواهید در برابر فرد یا اتفاقی ناخوشایند از خودتان دفاع کنید.

انسانی جرات‌مند خطاب می‌شود که در چنین مواقعی بتواند به نحوی منطقی و به‌دوراز خشم و هیاهو با منطق از خود دفاع کند؛ یا در برابر پیشنهادی ناخوشایند باقدرت و شجاعت «نه» بگوید. البته این شجاعت به‌دوراز توهین و خشم و دعوا است و انسان جرات‌مند تمام این کارها را باقدرت و صلابت و به‌دوراز خشم و توهین انجام می‌دهد و به همین دلیل است که جرات‌مندی مهارتی بسیار کاربردی در تمام مقاطع زندگی شناخته می‌شود.

به طور مشخص، جرات‌مندی مهارتی است که در فرد این قابلیت را به وجود می‌آورد که فرد باقدرت و به‌دوراز توهین به دیگران از حقوق خود دفاع می‌کند و از سوی دیگر توانایی «نه گفتن» را پیدا می‌کند. به‌دست‌آوردن مهارت جرات‌مندی نیازمند رعایت اعتدال و توانایی تسلط و کنترل احساسات و هیجاناتی مثل خشم و ترس است.

در دوره آموزش مهارت جرات‌مندی، باتوجه‌به اهمیت این مهارت در زندگی، به آموزش گام‌به‌گام این مهارت پرداخته شده است. طی این دوره به موضوعاتی همچون آشنایی بامهارت جرات‌مندی، مزایای برخورداری از این مهارت، آگاهی از حقوق شخصی و تکنیک‌های جرات‌مندی پرداخته‌ایم و با استفاده از این دوره به‌سادگی می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود در این زمینه را بشناسید و با به‌دست‌آوردن این مهارت تعاملات اجتماعی بهتری با اطرافیان داشته باشید.

 

هدف از برگزاری دوره آموزش جرات‌مندی چیست؟

ازآنجاکه محتوای این دوره به زندگی روزمره و روابط ما مربوط می‌شود، این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. به همین جهت آشنایی با مباحث مطرح شده در این دوره تأثیر مستقیم و به سزایی در زندگی روزمره و روابط ما خواهد داشت. هدف اصلی از برگزاری این دوره ایجاد و تقویت مهارت جرات‌مندی در افراد و کمک به بهبود شرایط زندگی و ارتباطات آنها در تمام مراحل زندگی بوده است.

 

دوره آموزش مهارت جرات‌مندی برای چه کسانی مناسب است؟

محتوای این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که گروه‌های زیادی بتوانند از آن استفاده کنند. ازآنجاکه موضوعات این دوره به زندگی روزمره ما در ارتباط است، آموزش مباحث مطرح شده در این دوره به‌عنوان یکی از مهارت‌های زندگی به هریک از ما کمک خواهد کرد. در همین راستا می‌توانیم این‌طور بیان کنیم که در این دوره گروه خاصی به‌عنوان مخاطب در نظر گرفته نمی‌شود و همه افراد می‌توانند از آموزش‌های این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher محدثه رضایی فرح آبادی

محدثه رضایی فرح آبادی روانشناس، دانش‌آموخته کارشناسی راهنمایی و مشاوره از دانشگاه الزهرا و کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی از دانشگاه علامه طباطبایی هستند. از سوابق کاری ایشان می‌توان به همکاری در مراکز مشاوره‌ و تدریس در مدارس و شرکت‌ها اشاره کرد. ایشان دارای مدارک تخصصی در حوزه زوج و خانواده، زوج درمانی و ... همچنین برگزارکننده چندین کارگاه در زمینه روابط زوجی، روابط جنسی، جرات داشته باش و ...، دارای مقالاتی در زمینه فرزندپروری، شناسایی پدیدارگرایانه تعامالت زناشویی و ... هستند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:55 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:55 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)