×
ribbon

آموزش خط شکسته نستعلیق

خط نستعلیق از زیباترین و چشم‌نواز ترین خط های ایرانی ست که برای همگان آشنا است. عنوان این خط از دو کلمه نسخ و کلمه تعلیق به وجود آمده است. همچنین دومین خط ویژه ایرانیان ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.7 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش خط شکسته نستعلیق

سطح مقدماتی
  معرفی و تاریخچه
"10:44  
  آموزش حروف الف - ب پ ت ث - ج چ ح خ
"10:34  
  آموزش حروف د ذ - ر ز ژ - س ش - ص ض - ط ظ
"20:14  
  آموزش حروف ع غ - ف ق
"16:44  
  آموزش حروف ک گ - ل - م - ن
"14:42  
  آموزش حروف و - ه - ی
"08:17  
سطح تکمیلی
  آموزش اتصالات الف - ب پ ت ث - ج چ ح خ
"22:07  
  آموزش اتصالات د ذ - ز ژ
"11:04  
  آموزش اتصالات س ش - ص ض - ط ظ
"14:12  
  آموزش اتصالات ع غ - ف ق - ک گ
"20:38  
سطح پیشرفته
  آموزش سطرنویسی
"29:21  
  تمرین سطرنویسی
"27:09  
  آموزش چند سطرنویسی
"29:28  
  آموزش شعرنویسی
"12:25  
  آموزش قصارنویسی
"18:01  

درباره دوره

خط نستعلیق از زیباترین و چشم‌نواز ترین خط های ایرانی ست که برای همگان آشنا است. عنوان این خط از دو کلمه نسخ و کلمه تعلیق به وجود آمده است. همچنین دومین خط ویژه ایرانیان خط نستعلیق است. تفاوت خط نستعلیق با خط نسخ نبود کندنویسی های موجود در خط نسخ است. همچنین در خط تعلیق کاستی‌هایی وجود دارد که این کاستی ها در خط نستعلیق وجود ندارد. در مجموع خط نستعلیق تلفیق و تکمیل شده خطوط نسخ و تعلیق است. خط نستعلیق از دیرباز مورد توجه هنرمندان، مردم و پادشاهان بوده است و در کتاب‌های نفیس و نسخ خطی ارزشمند از این هنر استفاده می‌شود.

 

هدف از آموزش خط شکسته نستعلیق چیست؟

هدف از آموزش این خط ، آشنایی بیشتر عموم و تدریس این هنر به هنر دوستان و علاقه مندان به خوشنویسی است. خط شکسته نستعلیق که برای نوشتن آن از قلم شکسته استفاده می‌شود، از شکستن و یا اصطلاحا رهاکردن حروف نستعلیق به وجود آمده است. خط شکسته‌ نستعلیق، ترکیبی جالب از تندنویسی تعلیق و ظرافت نستعلیق است. یادگیری این خط نسبتاً ساده‌تر از خط نستعلیق خواهد بود. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مجید جوان‌ راد

مجید جوان‌ راد دانش‌آموخته مدیریت دولتی هستند. ایشان دارای درجه فوق‌ ممتاز خط شکسته هستند؛ ایشان دارای سابقه بیست سال تدریس خوشنویسی هستند و در بیش از ده نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت داشتند. از جمله فعالیت‌های هنری ایشان می‌توان به کتابت قرآن مجید به خط نستعلیق، کتابت مناجات خواجه عبدالله انصاری، کتابت اشعار دوازده بند محتشم و کتابت ادعیه‌ها و اشعار مختلف اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
1402-09-25
با سلام و احترام من این دوره آموزشی رو خریدم ولی متاسفانه در سطح تکمیلی ، آموزش اتصالات برای حروف ل - م - ن - و - ه - ی آموزشی وجود ندارشت ، تماس هم گرفتم ولی هنوز بعد از سه هفته اصلاح نشد .
1402-09-29
من این دوره را به خاطر استفاده استاد از ماژیمو نوشتن درشتحروف خرید کردم متاسفانه تو فصل اول فقط رعایت شده واثعا پول من حیف شد و خیلی ناراحتم از این قضیه

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)