آموزش رایگان اسکیس و راندوی شهری مقدماتی

poster
پیش‌نمایش دوره

در این دوره آموزش رایگان اسکیس و راندو قصد داریم در مدت زمان 1 ساعت به بررسی نکات مهم آن بپردازیم. اما پیش از بررسی بخش دوم آموزش نکته‌ای حیاتی وجود دارد و آن هم ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:
shirish deshpande
shirish deshpande
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:02 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان اسکیس و راندوی شهری مقدماتی

اسکیس و راندو
  طراحی اولیه
مشاهده
"10:10  
  اسکیس با راپید
مشاهده
"10:10  
  آسمان و سقف
"10:10  
  راندو دیوارها
"10:13  
  افزوزدن جزئیات راندو
"10:10  
  افزودن جزئیات راندو 2
"11:43  

درباره دوره

در این دوره آموزش رایگان اسکیس و راندو قصد داریم در مدت زمان 1 ساعت به بررسی نکات مهم آن بپردازیم. اما پیش از بررسی بخش دوم آموزش نکته‌ای حیاتی وجود دارد و آن هم مهم‌ترین عامل برای ایجاد اسکیس‌های مناسب است، این عامل همانند تمامی زمینه‌های هنرهای تجسمی نیازمند علاقه و تمرین مداوم می‌باشد زیرا این دو عامل کمبود استعداد را در این زمینه جبران می‌کنند.

تمامی مهندسین عمران و معماری در ابتدا کار هر پروژه نیازمند ایجاد طرح سازه خود هستند. در خصوص ایجاد طرح سازه‌های ساختمانی در سیستم‌های کامپیوتری، نرم‌افزارهایی بسیار حرفه‌ای ارائه شده است که برخی از آن‌ها عبارتند از نرم‌افزار اتوکد autocad و نرم‌افزار رویت Autodesk Revit Architecture و... اما فارغ از موضوع ایجاد پلن ساختمان با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، افرادی نیز وجود دارند که قصد طراحی پلن سازه‌ها به صورت دستی را دارند. در دوره آموزش رایگان اسکیس و راندو به بررسی این دو تکنیک در طراحی دستی پلان‌ها می‌پردازیم.

در دوره آموزش رایگان طراحی اسکیس ابتدا به تعریف اسکیس پرداخته می‌شود. به روش طراحی دستی پرسرعت و البته ساده پلان‌ها در معماری و عمران، اسکیس می‌گویند. در حالت کلی اسکیس جهت بیان ایده ها و طرح های مورد نظر مهندسان به صورت دستی و بر روی کاغذ خلق شده است. طراحی اسکیس به صورت دستی با مداد و ابزار رنگ‌آمیزی صورت می‌گیرد.

در خصوص طراحی اسکیس نکات زیر وجود دارد:

  • از طراحی اسکیس برای طرح اولیه استفاده می‌شود.
  • در طراحی اسکیس از مداد و ابزارهای رنگ‌آمیزی استفاده ‌می‌شود.
  • اسکیس بیان کننده طرح‌ها و ایده‌های ابتدایی مهندسان است.
  • طراحی اسکیس به سرعت صورت می‌پذیرد و اولین قدم از طراحی پلان هاست.

بعد از  یادگیری مفهوم اسکیس در دوره آموزش رایگان طراحی اسکیس و راندو شهری مقدماتی، به معرفی راندو کردن به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرایند‌های حوزه معماری، که کاربرد بسیار زیادی نیز در این حوزه دارد پرداخته می‌شود. راندو عبارت است از ارائه طرح نهایی به شکلی که مخاطب بتواند با آن ارتباط مناسبی برقرار نماید. در مبحث راندو کردن طراح می‌کوشد تا با استفاده از رنگ آمیزی مناسب و ایجاد سایه روشن‌های موردنیاز، طرح را هرچه بیشتر برای مخاطب قابل بررسی و قابل فهم نماید.

در خصوص راندو کردن نکات زیر وجود دارد:

  • راندو کردن به صورت دستی و یا نرم‌افزاری انجام می‌شود.
  • ویژگی‌هایی از طرح نظیر اقلیم، بوم و زمان و … با راندو قابل بیان هستند.
  • معمولا در راندو کردن از مداد و پاک‌کن استفاده نمی‌شود.
  • در راندو کردن اغلب از ماژیک‌های رنگی بهره می‌برند.
  • در راندو کردن از رنگ و لعاب‌کاری زیاد به شدت بپرهیزید.

راندو کردن مرحله دوم پس از ایجاد طرح ابتدایی است. مهندسان معمار و یا عمران می‌کوشد طرح‌های اسکیسی خود و شیت بندی‌های خود در معماری را راندو کنند و نتیجه‌ای بهتر و قابل درک‌تر ارائه نمایند.

هدف از یادگیری دوره آموزش رایگان طراحی اسکیس و راندو چیست ؟

طراحی اسکیس و راندو کردن آن الزامی برای تحت تأثیر قراردادن مشتریان است. اسکیس و راندو کردن طرح سبب ایجاد تصاویری جذاب و محصورکننده از سازه می‌گردد. در این حالت مشتریان می‌توانند به یک تجسم واقعی از پروژه در دست انجام برسند، زیرا طرح‌های ایجاد شده با راندو و اسکیس در معماری بسیار نزدیک به واقعیت پروژه بوده و دید بسیار دقیقی از محصول نهایی ارائه می‌کند.

هدف از فراگیر دوره آموزش رایگان طراحی اسکیس و راندو ایجاد یک طرح سه‌بعدی به صورت دستی است که با استفاده از آن بتوان برجستگی‌های سازه و تمایزها و نقاط پرسپکتیو طرح را به خوبی نمایش دهند. ایجاد چنین ویژگی‌هایی در طراحی سبب استفاده از خروجی نهایی طرح در تبلیغات نیز می‌گردد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher shirish deshpande

Shirishیک هنرمند خودآموخته است که در شهری بسیار پرجمعیت به نام پونا ، در کشور هند زندگی می‌کند.

Shirish نزدیک به دو دهه است که در صنعت پررونق نرم‌افزار هند فعالیت می‌کند. اما هنر او علاقه اصلی اوست. (جدا از خانواده، نویسندگی و خواندن کتاب، فیلم، غواصی و ورزش.)

Shirish چندین کتاب در موضوع طراحی ارائه کرده است که در زمان‌های مختلف در بازار آمازون به مقام پرفروش ترین کتاب رسیده‌اند.

Shirish به‌طور فعال در هنرهای زیبا، رمان‌های گرافیکی، رمان‌های گرافیکی متحرک و ساخت فیلم کوتاه نقش دارد. اوهم‌چنین با تکنیک‌های قلم و جوهر، آبرنگ، رنگ روغن و اکریلیک نقاشی انجام می‌دهد و نقاشی دیجیتال هم می‌کشد.

وی یکی از اعضای فعال جامعه "اسکیس شهری" است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

بعد از فراگیری دوره آموزش رایگان اسکیس و راندو چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

در دوره آموزش رایگان اسکیس و راندو در هفت جلسه که مجموعا یک ساعت و دوازده دقیقه می باشد به آشنایی با اسکیس و راندو کردن طرح‌های اسکیسی و ایجاد طرح اولیه یک سازه با استفاده از مداد پرداخته می‌شود؛ پس ایجاد آشنایی و کسب مهارت اولیه نسبت به طراحی و اسکیس، چگونگی تبدیل طرح ایجاد شده با مداد به خودکار، طریقه راندو کردن طرح و استفاده از رنگ‌ها در طرح‌‌های ایجاد شده در جلسات قبل و چگونگی استفاده از تکنیک برس خشک برای نشان دادن بافت‌های تصاویر آموزش داده خواهد شد.

  • در پایان این دوره آموزشی شما نحوه استفاده هماهنگ از قلم‌ها ، جوهرها ، آبرنگ‎‌ها و... را برای ایجاد طرح‌هایی مناسب‌تر خواهید آموخت.
  • در انتها این دوره شما نحوه تجزیه عکس به اشکال اساسی و تبدیل آن به یک طرح کامل را می‌آموزید.
  • و در نهایت می‌آموزید که چگونه طرحی را ایجاد کنید که از عکس مرجع آن بهتر و مناسب‌تر باشد.

      

دوره آموزش رایگان طراحی اسکیس و راندو مناسب چه کسانی است؟

 

  • علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی و تمامی افراد فعال در این حوزه
  • تمامی افرادی که مشتاق هستند تا طراحی با مداد، خودکار و ماژیک را بیاموزند و به کار ببرند.
  • تمامی مهندسان معمار و عمران که قصد شروع طراحی سازه‌ها به صورت دستی را دارند.

نکته بسیار مهم در خصوص فرایند ایجاد طرح اسکیسی و همچنین راندوکردن طرح ایجاد شده این است که این روند نیازمند آموزش اصولی بوده و راه و روشی نیست که افراد بتوانند با آموزش از یکدیگر بیاموزند، چراکه یادگیری آن مستلزم دانستن اصولی و دقیق نکات در حین کار است.

 

آموزش‌های پیش نیاز و یا مکمل پیشنهادی این دوره

  • دانستن تکنیک‌های ابتدایی در طراحی و روش‌های پایه‌ای آن
  • آشنایی ابتدایی با استفاده از ماژیک، مداد و یا خودکار برای ایجاد طرح مناسب

 

صفحات پربازدید
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Udemy
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  6 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  1:02 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)