آموزش ترکیب دو عکس در فتوشاپ

قابلیت ترکیب دو عکس در فتوشاپ، از مهارت‌های بسیار کاربردی و از اصول اولیه عکاسی به شمار می‌رود که هر عکاسی باید به آن مسلط باشد. در برخی از موارد، ساخت عکسی که در ذهن ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
kristina sherk
kristina sherk
5 (1 رای)
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:25 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش ترکیب دو عکس در فتوشاپ

آموزش ترکیب دو عکس در فتوشاپ
  معرفی دانش ترکیب تصاویر
"01:25  
  اهمیت انسجام و سازگاری
"10:20  
  نشان دادن و پنهان کردن بخش‌های مختلف لایه‌ها
"10:29  
  حذف عناصر اضافی
"05:37  
  ادغام حالات صورت در عکس‌های دسته جمعی
"08:45  
  اضافه کردن حجم و فضا به عکس
"06:59  
  تعویض آسمان
"04:25  
  ساخت یک پرتره‌ی بی نقص
"09:04  
  خلاقانه ترکیب کردن
"22:38  
  داستان یک عکس
"05:18  

درباره دوره

قابلیت ترکیب دو عکس در فتوشاپ، از مهارت‌های بسیار کاربردی و از اصول اولیه عکاسی به شمار می‌رود که هر عکاسی باید به آن مسلط باشد. در برخی از موارد، ساخت عکسی که در ذهن ما وجود دارد به طور فیزیکی امکان‌پذیر نیست و میکس عکس می‌تواند در این راه به شما کمک کند. 

تلفیق عکس‌ها در کنار هم، نگاهی حرفه‌ای و سینمایی به هر ترکیبی از آن‌ها می‌دهد. این عمل، کار پیچیده‌ای نیست و شما می‌توانید به آسانی از عهده آن برآیید. اما ممکن است بپرسید چگونه می‌توان دو عکس را با یکدیگر ادغام کرد و اصلا ادغام عکس چیست و به چه معناست؟ برای انجام این کار باید از نرم‌افزارها کمک گرفت. نرم افزار فتوشاپ، برنامه‌ای است کاربردی که به آسانی در ترکیب دو یا چند عکس به ما کمک می‌کند. ما در آموزش‌های خود، نحوه انجام این کار را طی چند مرحله به شما آموزش می‌دهیم. حال بیایید ببینیم اصلا ادغام دو عکس در فتوشاپ چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟

 

ادغام دو عکس چیست و چه فایده‌ای در عکاسی دارد؟

حتی اگر هیچ آشنایی با این ویژگی نداشته باشید، حداقل نام آن را شنیده اید. در ویرایش عکس و طراحی گرافیک حرفه‌ای، از ادغام عکس اغلب برای ایجاد جلوه‌های منحصر به فرد با لایه‌های مختلف تصویر استفاده می‌شود. با ترکیب لایه‌هایی مانند تصاویر، متن، گرافیک و بافت، می‌توانید تصاویر مختلفی خلق کنید.

در ویرایش عکس و طراحی گرافیک، ادغام دو عکس همانطور که نام آن نشان می‌دهد، به شما امکان ترکیب عکس‌ها را با هم می‌دهد. ترکیب تصاویر در فتوشاپ، شامل تنظیماتی است که می‌گوید چگونه دو لایه با یکدیگر تعامل می‌کنند تا یک تصویر را ایجاد کنند.

با انتخاب ترکیب عکس برای لایه رویی که همچنین به عنوان «لایه فعال» نیز شناخته می‌شود، در اصل می‌توانید نحوه ترکیب شدن با لایه زیرین را به آن بگویید. یک مثال عالی از ترکیب لایه‌ها با روند ایجاد عکاسی با نوردهی دوگانه است. در فرآیند ترکیب دو عکس در فتوشاپ، شما باید یک تصویر را بارگذاری کنید و یک تصویر دیگر را به عنوان لایه فعال بر روی آن قرار دهید و حالت ترکیب عکس را انتخاب کنید تا این دو تصویر با یکدیگر ترکیب و به چیز جالب‌تری تبدیل شوند. اما این کار به سادگی قرار دادن یک تصویر بر روی تصویر دیگر نیست (لایه رویی، لایه زیرین را پنهان می‌کند!). در این دوره به شما آموزش داده می‌شود که چطور دو تصویر را به گونه‌ای با هم ترکیب کنید که جذاب به نظر برسد. تنها کافی است دوره ما را در خصوص آموزش رایگان ترکیب دو عکس در فتوشاپ دنبال کنید.

 

آنچه در دوره آموزش رایگان ترکیب دو عکس در فتوشاپ یاد می‌گیرید:

·        آموزش ترکیب تصاویر در فتوشاپ

·        نحوه باز کردن چند تصویر در تب‌های مختلف را در قاب اصلی فتوشاپ

·        روش برش تصاویر

·        یکسان کردن رنگ در تصویر مختلف

·        ادغام صورت در عکس‌های دسته جمعی

·        تعویض آسمان عکس

 

استفاده از حالت ترکیب عکس، به شما کمک می‌کند تا کار شما به سطح فوق العاده حرفه‌ای برسد. ادغام عکس، برای اضافه کردن بافت‌های منحصر به فرد، ایجاد پس زمینه در عکس و به طور کلی افزایش سطح مهارت شما عالی است. با استفاده از دوره آموزشی ما، یک بار آن را امتحان کنید و شگفت زده شوید! ما در این آموزش، سعی بر آن داشته‌ایم تا قابلیت ترکیب دو عکس در فتوشاپ را به طور کامل و بر پایه زبانی ساده به شما آموزش دهیم تا افرادی که به تازگی وارد عرصه هنر عکاسی شده‌اند یا به طور کامل کار با برنامه فتوشاپ را بلد نیستند، نیز بتوانند از این دوره استفاده کنند. پس جهت آموزش ترکیب دو عکس در فتوشاپ، دوره آموزشی سایت مکتب‌خونه را در این زمینه از دست ندهید.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher kristina sherk

kristina sherk یک عکاس حرفه‌ای است که تخصص بالایی در رتوش واقع‌گرایانه دارد. او یکی از نویسنده‌های آموزشی انتشاراتی مانند Shutter Magazine ،Photoshop Magazine User، و Lightroom Magazine است.

طی 15 سال گذشته، kristina عکس‌های زیبای بسیاری را به شرکت‌ها و متخصصان تجارت، مدیر عاملان، مجریان و... به طور یکسان در مناطق واشنگتن دی‌سی، مریلند و ویرجینیا ارائه داده است. نام وی مترادف با اصطلاح واشنگتن دی‌سی Headshots شده است.

 

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
مهدی رحیمی غیاثی 1400-06-23
هنوز دوره رو ندیدم اما همین که زحمت دوبله این آموزش رو کشیدید و به رایگان در اختیار عموم قرار دادید کار بسیار ارزشمندی است. به امید برقراری عدالت آموزشی

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:25 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)