×
ribbon

آموزش طراحی ساده اشیاء

از روزگار بسیار دور تا به امروز، یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های هنر، هنر نقاشی بوده است. از تصاویر حک شده بر دیوار غارهای باستانی تا جدیدترین و پرطرفدارترین گالری‌ها تا دیوار خانه‌های ما، همه جا ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
schaefer art
schaefer art
3.5 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:59 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی ساده اشیاء

طراحی ساده
  معرفی لوازم
"04:40  
  پرتره
"10:48  
  خطوط منحنی
"03:50  
  کشیدن جعبه
"12:46  
  کشیدن بطری
"16:28  
  کشیدن کاسه
"10:31  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

از روزگار بسیار دور تا به امروز، یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های هنر، هنر نقاشی بوده است. از تصاویر حک شده بر دیوار غارهای باستانی تا جدیدترین و پرطرفدارترین گالری‌ها تا دیوار خانه‌های ما، همه جا می‌توان اثری از نقاشی را مشاهده کرد. طراحی چهره یا پرتره، طراحی منظره (طبیعت بی جان) و طراحی انواع سبک‌های موجود در نقاشی مانند نقاشی سیاه قلم، مستلزم این است که شما به طور اصولی و کاربردی این هنر را یاد گرفته باشید و در ادامه سبک مورد نظرتان را به خوبی بشناسید. برای یادگیری حرفه‌ای این هنر نیاز است تا دوره‌های آموزشی مطمئن و درستی را بگذرانید. البته امروزه دوره های آموزشی زیادی به منظور آموزش نقاشی و طراحی منتشر شده است؛ اما انتخاب دوره مناسب و کاربردی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

طراحی و نقاشی از محبوب‌ترین شاخه‌های هنر در میان هنرجویان بوده و هر ساله افراد زیادی شروع به یادگیری آن می‌کنند. آغاز فرایند یادگیری طراحی و نقاشی برای کسانی که هیچ‌گونه آشنایی با خطوط و فرایند ترسیم ندارند می‌تواند بسیار سخت باشد. از این رو بهتر است پیش از آغاز آموزش حرفه‌ای اصول طراحی و نقاشی با ابزار، مقدمات و پیش‌نیازهای طراحی آشنایی پیدا کنید. برای شروع یادگیری طراحی از پایه و آشنایی با پیش‌زمینه‌های آن، می‌توانید از دوره‌ی آموزش طراحی اولیه اشیا، بهره ببرید. این دوره‌ی آموزشی، مخصوص افراد مبتدی و کسانی است که هیچ‌گونه تجربه‌ی قبلی در حوزه‌ی طراحی و نقاشی ندارند. 

دوره‌ی آموزش طراحی ساده‌ی اشیا در ابتدا شما را با ابزار و وسایل موردنیاز در طراحی مانند انواع مدادهای طراحی و کاغذ طراحی و... آشنا می‌کند؛ سپس به آموزش طراحی اشیاء ساده می‌پردازد.

شروع یادگیری طراحی با رسم اشیا ساده و ابتدایی، دست شما را به طراحی و ترسیم اشکال گرم کرده و شما را به کار با ابزار مورد نیازتان عادت می‌دهد. همچنین  نحوه‌ی صحیح دست گرفتن مداد و حرکت‌دادن آن روی کاغذ را، به شما آموزش می‌دهد. این آموزش‌ها شما را برای مراحل پیشرفته‌تر آماده می‌کند.

در دوره آموزش آموزش طراحی اولیه اشیا به طور اصولی و کامل با این هنر جذاب آشنا خواهید شد. در طول مدت برگزاری دوره با ابزار مورد نیاز برای انواع سبک‌های نقاشی آشنا می‌شوید. ابزارهایی مانند قلم‌مو، مداد رنگی، آبرنگ، رنگ روغن و ...! علاوه بر این آشنایی در طول دوره با انواع سبک‌های نقاشی و اصولی که در هنگام نقاشی باید مورد توجه شما باشد را نیز فرا خواهید گرفت. طراحی خطی، طراحی سیاه قلم و... از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که برای پیگیری آن‌ها در سطوح پیشرفته‌تر نیاز است تا این دوره را با دقت دنبال کنید.

هدف از برگزاری دوره آموزش طراحی اولیه اشیاء چیست؟

دوره‌ی آموزش طراحی اولیه اشیاء برای کسانی که می‌خواهند یادگیری طراحی و نقاشی را، از صفر شروع کنند آماده شده و در تلاش است تا مسیر شروع طراحی را، کمی هموارتر سازد.

این دوره، اصول اولیه و ضروری طراحی را در قالب آموزش کشیدن(رسم کردن) موضوعات ابتدایی و مقدماتی، به زبانی ساده آموزش داده و دانش هنرجو را در مورد خطوط و اشکال تقویت می‌نماید. در این دوره علاوه بر طراحی با مهارت‌هایی مانند سایه زدن که یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های موجود در طراحی است نیز آشنا خواهید شد.

باید توجه داشت که طراحی‌های پیچیده و حرفه‌ای نیز، از کنار هم قرارگرفتن خطوط و اشکال ساده تشکیل می‌شوند. اگر شما در ترسیم اشکال و اشیا ساده، مهارت قابل‌قبولی داشته باشید، در ترسیم طرح‌های پیچیده نیز، به مشکل برنخواهید خورد. به این ترتیب هدف اصلی این دوره آشنایی شرکت‌کنندگان با اصول طراحی و آموزش طراحی اولیه اشیاء است.

بدانید که در هر رشته‌ای، مخصوصاً در رشته‌های طراحی و نقاشی، هرچه پایه‌های قوی‌تری داشته باشید، مهارت بیشتری کسب کرده و مسیر هموارتری پیش‌رو خواهید داشت.

دوره آموزش طراحی ساده اشیا مناسب چه کسانی است؟

سطح دوره‌ آموزش طراحی اولیه ساده، ابتدایی و پایین‌تر از مقدماتی بوده و در اصل، نقطه‌ی صفر نقاشی و طراحی را آموزش می‌دهد.

در واقع این دوره به‌عنوان پیش‌زمینه‌ای، برای شروع آموزش‌های طراحی و نقاشی مورد استفاده قرار گرفته و فهم و یادگیری مطالب و تکنیک‌های پیشرفته‌تر در طراحی را آسان‌ می‌کند. بر همین اساس، این دوره‌ی آموزشی مناسب کسی است که به تازگی به طراحی و نقاشی علاقه‌مند شده و هیچ‌گونه سابقه و تجربه‌ای، مرتبط با ترسیم و طراحی نداشته و هیچ‌چیز راجع‌به مبانی و تعریف‌های ابتدایی آن نمی‌داند.

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندانشان در دوره‌ای مطمئن شروع به آموزش نقاشی کنند. دوره آموزش طراحی ساده اشیاء یکی از بهترین دوره‌هایی آموزش نقاشی است که می‌تواند برای کودکان نیز مناسب و کاربردی باشد. کودکان با شرکت در این دوره اصول اولیه نقاشی و طراحی را یاد می‌گیرند و با انواع تکنیک‌های لازم برای رسم اشکال هندسی آشنا خواهند شد. با گذران این دوره می‌توانید آماده شرکت در دوره‌های پیشرفته‌تر مانند دوره آموزش نقاشی رنگ‌روغن و آموزش نقاشی با آبرنگ شوید.

نکته مهم و قابل توجه این است که شرکت در این دوره دارای محدودیت سنی خاصی نیست و همه افراد می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

پس از گذراندن دوره‌ی آموزش طراحی ساده اشیا، چه مهارت‌های کسب خواهید کرد؟

دوره‌ی آموزش طراحی اشیا ساده، شما را با ابزار و وسایل موردنیاز طراحی آشنا کرده و نحوه‌ی صحیح استفاده از هریک را به شما آموزش می‌دهد. نحوه‌ی صحیح نگه‌داشتن مداد و حرکت درست آن بر روی کاغذ، تا حد زیادی در مهارت طراحی و نقاشی شما، اثرگذار است. 

بخش دیگری از دوره آموزش طراحی ساده اشیا، به توضیح شیوه‌ی صحیح و کاربردی رسم خطوط و اشکال ساده، با زبانی ساده و به‌صورت تصویری، می‌پردازد. 

شما با گذراندن این دوره‌ی آموزشی، نکات مهمی را در شروع آموزش طراحی فراگرفته و خود را برای آموزش‌های پیشرفته، آماده‌تر خواهید کرد. 

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher schaefer art

وی از بچگی به نقاشی و طراحی علاقه‌مند بوده و نقاشی را با محیط‌های زیادی امتحان کرده است. به همین منظور هم مسافرت‌های زیادی میرود و تمرکز او بر این است که تا جایی که میتواند تجربیات خود را در این سفرها به اشتراک بگذارد. همچنین او به درست کردن دوره های آموزشی طراحی و نقاشی و الهام بخشیدن و انگیزه دادن به مبتدیان در این مسیر علاقه .دارد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
پانیا شیوا 1400-06-17
یخورده پیشرفته تر بهتره

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  0:59 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی