آموزش عکاسی شارپ

poster
پیش‌نمایش دوره

پیش از ورود به جزئیات دوره آموزش عکاسی شارپ، نخست باید در رابطه با این شیوهٔ عکاسی کمی آگاه شویم و ببینیم دقیقاً شامل چه عکس‌هایی می‌شود. عکس شارپ یا عکس واضح، یکی از به‌روزترین ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
Moose Peterson
Moose Peterson
5 (1 رای)
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:07 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:07 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 ترفندهای عکاسی شارپ

 کاربردهای صحیح متد عکاسی شارپ

 درک عمق میدان

 درک رنگ‌ها و نور

سرفصل‌های دوره آموزش عکاسی شارپ

فصل اول: آموزش عکاسی شارپ
  یک عکس واضح چقدر مهم است؟
مشاهده
"06:36  
  متغیرهای عکاسی
"06:23  
  روش مناسب نگه داشتن لنز
"09:59  
  ارتعاشات حرارت
"01:45  
  صفحه فوکس
"10:10  
  ذهن، وضوح را تعریف می‌کند
"04:09  
  عمق فوکس
"08:52  
  ویرایش عکس
"07:49  
  دستور ویژه‌ برای چاپ
"11:52  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

پیش از ورود به جزئیات دوره آموزش عکاسی شارپ، نخست باید در رابطه با این شیوهٔ عکاسی کمی آگاه شویم و ببینیم دقیقاً شامل چه عکس‌هایی می‌شود. عکس شارپ یا عکس واضح، یکی از به‌روزترین شیوه‌های عکاسی در تمام دنیاست و به تصاویری اطلاق می‌شود که در آن‌ها جزئیات کاملاً دیده می‌شوند و درواقع حد تعادلی است در میزان فوکوس دوربین. ازیک‌طرف ما عکس‌هایی داریم که کاملاً تار هستند و گویی سوژه در مه فرورفته و از طرف دیگر عکس‌هایی که تمام اجزای تصویرش به یک‌میزان به چشم می‌آیند و مشخص نیست سوژهٔ اصلی چه چیزی است.

آموزش عکاسی شارپ باعث می‌شود به چنین دقتی برسید، چون هردوی این‌ها می‌تواند برای مخاطبان یک عکس آزاردهنده باشد. برای هرکسی پیش‌آمده که به‌محض دیدن یک عکس سعی می‌کند روی نقطهٔ خاصی زوم کند اما چیز جدیدی دستگیرش نمی‌شود و تصویر را به همان شکل قبلی می‌بیند. اگر هم عکس تار باشد چیزی مشخص نیست. ما عکس تار را به فرورفتن در مه تشبیه کردیم، عکس شارپ به‌نوعی سوژهٔ اصلی را از مه بیرون می‌آورد تا بیننده با انبساط خاطر بیشتری به تماشای آن بنشیند. دوره آموزش عکاسی شارپ یک دوره عکاسی حرفه‌ای برای گرفتن عکس‌هایی واضح است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی دوره آموزش عکاسی شارپ

به عکاسی از طبیعت علاقه‌مند هستید؟ ترجیح می‌دهید در عکس‌های هنری که گرفته‌اید، برخی عناصر در نقطه فوکوس و مابقی در پس‌زمینه قرار داشته باشند؟ درصورتی‌که جواب شما به سؤالات فوق مثبت است، پس شما میزان اهمیت شارپ بودن عناصر در ترکیب عکاسی را درک کرده‌اید. یکی از مهم‌ترین عناصر در عکاسی مناظر، شارپ بودن عناصر در ترکیب در هنگام ثبت تصویر است؛ یعنی اشیاء جلوی تصویر در چندم‌تری دوربین قرار داشته و سایر عناصر پس‌زمینه به‌گونه‌ای باشد که انگار کیلومترها با عنصر اصلی فاصله دارند. بدین ترتیب، جهت دستیابی به عکاسی شارپ باید از عمق میدان برای شارپ بودن و جذابیت بیشتر تصاویر مطمئن باشید. اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با استفاده از سطح فوکوس‌ها و آموزش عکاسی شارپ هستید، این دوره آموزش عکاسی شارپ برای شما بسیار مفید واقع خواهد شد.

آنچه در این دوره آموزش عکاسی شارپ می‌آموزید

علی‌رغم اهمیت این نوع عکس، عکاسان کمی هستند که بتوانند به‌خوبی آن را تهیه کنند. در این دوره آموزش عکاسی شارپ، عکاسان تازه‌کار و همچنین عکاسانی که در زمینه‌های دیگر فعال‌اند اما نمی‌توانند عکس شارپ بگیرند، یاد می‌گیرند که چگونه با انجام برخی ترفندها می‌توانند در سطح عالی عکاسی کنند. از دیگر مواردی که در این دوره آموزش عکاسی شارپ بررسی می‌شود، کاربردهای صحیح این متد است. شما برای داشتن یک عکس خوب نیاز دارید درک وسیعی از عمق میدان، رنگ‌ها و نور، و اهمیت جزئیات سوژه داشته باشید.

ارائه‌دهندگان این دوره در نظر دارند با استفاده از تجربه‌های موفق در این رشته، مسیری که عکاسان بزرگ طی چند سال طی می‌کنند را چندماهه به شما بیاموزند. مسئله این است که بسیاری دست‌آوردهای هنری و حتی علمی، حاصل مجموعه‌ای از آزمون و خطاهاست که هنرمند با از سر گذراندن آن‌ها توانسته پیشرفت کند و شما می‌توانید خطاهای آن‌ها را کنار بزنید و مستقیماً به هدف برسید.

این دوره آموزش عکاسی به سبک شارپ برای چه کسانی مناسب است؟

باید در نظر داشته باشید عکاسی شارپ بیشتر یک مهارت است تا ابزار. برای تهیهٔ چنین عکس‌هایی نیاز به یک دوربین فوق‌العاده پیشرفته ندارید و با رعایت چند ترفند و یادگیری کارکرد هرکدام از اجزای دوربین (شاتر و غیره) می‌توانید در سطح بهترین‌ها عکاسی کنید. البته آموزش عکاسی شارپ به شما ترفندهای بیشتری می‌آموزد تا بتوانید از تمام ظرفیت‌های دوربین خود استفاده کنید.

شما کافی است مدتی عکاسی کرده باشید. در این دوره آموزش عکاسی شارپ خیلی زود به اشتباهات کوچکتان پی می‌برید و متوجه می‌شوید رعایت نکاتی که از آن غافل بوده‌اید، چقدر می‌تواند به شما کمک کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Moose Peterson

Moose Peterson عکاس آمریکایی‌ست که در ژانرهای حیات وحش، هواپیمایی و منظره فعالیت می‌کند و کارهایش در بیش از 143 مجله در سراسر جهان چاپ شده و بیش از بیست کتاب از او منتشر گردیده است.

در سال 1998، وی به دلیل تلاش‌هایش به عنوان طرفدار گونه‌های در معرض خطر، جایزه حفاظت از جان مویر را دریافت کرد. او همچنین سفیر نیکون در آمریکا و عکاس نخبگان لکسار است.

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا ممکن است که درسی ناقص ضبط شده باشد؟
ما همواره تلاش کرده­‌ایم که دروس را به طور کامل ضبط نماییم و در اختیار شما دوستان قرار دهیم. اما گاهی برخی ناهماهنگی ها سبب می شود که یک یا تعدادی از جلسات یک درس ضبط نشود. توضیح این گونه نواقص در توضیح درس­ ها آمده است.

سوالات پرتکرار

اگر لینک دانلود یا پخش ویدئو مشکل داشت چه باید کرد؟
در صورتی که با هر گونه مشکلی رو به رو شدید می توانید از طریق صفحه ارتباط با ما به ما اطلاع دهید تا ما سریعا مشکل را پیگیری و برطرف نماییم.

سوالات پرتکرار

آیا امکان دریافت فیلم های یک درس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود دارد؟
در حال حاضر امکان ارسال دروس به صورت سی دی یا دی وی دی وجود ندارد.

عکس شارپ چیست؟

پیش از ورود به جزئیات آموزش عکاسی شارپ ابتدا باید با مفهوم دقیق این سبک از عکاسی آشنا شوید. در این مطلب به عنوان تکمیل کننده دوره آموزش عکاسی شارپ، ما شیوه دقیق عکاسی را شرح کرده و توضیح خواهیم داد که عکس شارپ دقیقاً شامل چه عکس‌هایی خواهد شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که با فراگیری اصول عکاسی، گرفتن عکس‌های شارپ کار بسیار آسانی خواهد بود.

عکس واضح یا همان عکس شارپ یکی از به‌روزترین و جدیدترین شیوه‌های عکاسی در سراسر دنیا است و به تصاویری اطلاق می‌شود که جزئیات آن‌ها به‌طور واضح و کامل دیده می‌شود. در حقیقت ما دارای عکسی کاملاً تار هستید که تمام اجزاء آن به یک‌میزان به چشم می‌آیند و سوژه اصلی عکس به‌طور واضح مشخص نیست.

عکاسی شارپ باعث می‌شود تا عکاسی به نوع نگاه انسان‌ها نزدیک‌تر به نظر برسد؛ زیرا زمانی که انسان‌ها به یک سوژه می‌نگرند، به جزئیات آن بسیار توجه می‌کنند. در عکس شارپ هم دقیقاً همین‌طور است. عکاس در هنگام گرفتن عکس‌های شارپ توجه می‌کند تا جزئیات سوژه اصلی عکس کاملاً واضح و کامل باشند و با تار کردن اطراف آن کمک می‌کند تا سوژه اصلی بیشتر از هر چیز دیگر توجه بیننده را به خود جلب نماید.

شرکت در دوره‌های آموزشی عکاسی شارپ به شما کمک می‌کند تا به چنین دقتی در عکاسی برسید که سوژه اصلی عکس را از میان مه و تاری بیرون بیاورید تا بیننده با اطمینان خاطر بیشتر به تماشای آثار هنری شما بنشیند. توجه داشته باشید که این سبک از عکاسی موارد مصرف مختلفی ازجمله عکاسی آتلیه، عکاسی پرتره، مجلات و تبلیغات یا عکاسی طبیعت داد و از مقبول‌ترین روش‌ها برای نزدیکی به جزئیات دنیای واقعی به‌حساب می‌آید.

 تکنیک برای گرفتن عکس‌های شارپ

در این بخش قصد داریم تا شرحی کلی از نکات مورداستفاده برای داشتن عکسی شارپ ارائه نماییم. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

1. استفاده از سرعت شاتر بالا

یک عکس شارپ خوب مسلماً نباید دارای تاری بیش‌ازحد باشد. برای آنکه یک عکس واضح و بدون تاری داشته باشید، باید حداقل سرعت شاتر کسری از فاصله کانونی لنز باشد. برای مثال، زمانی که فاصله کانونی 30 میلی‌متر است، سرعت شاتر باید 30.1 ثانیه سریع‌تر باشد و هر سرعتی کمتر از این مقدار باعث تاری بیش‌ازحد عکس می‌شود.

درصورتی‌که قادر به کاهش لرزش دوربین نیستید و دستتان می‌لرزد، پیشنهاد ما این است که دوربین را بر روی حالت عکاسی پیاپی قرار دهید تا چند عکس پیاپی گرفته شود. در چنین شرایطی، معمولاً عکس اول و آخر برخلاف عکس وسط، تاری و لرزش بیشتری دارند؛ لذا از این روش می‌توان مشکل لرزش دوربین را کاهش داد و از عکس وسط به‌عنوان یک عکس شارپ بدون لرزش یا تاری زیاد استفاده نمود.

2. استفاده از سه‌پایه

زمانی که قادر به استفاده از سرعت شاتر سریع نیستیم و سوژه ما در یک مکان ثابت قرار دارد، بهترین کار استفاده از سه‌پایه برای عکاسی است. ناگفته نماند که بدون سه‌پایه هم می‌توان از سوژه‌های ثابت مانند فضاهای شهری یا ساختمان‌ها عکاسی کرد؛ اما بااین‌وجود، سه‌پایه‌ها کمک می‌کنند تا دوربین در یک مکان ثابت نگه‌داری شود و عکاس می‌تواند با استفاده از ترازهای موجود بر روی آن‌ها دوربین را در زمین‌های ناهموار تراز نماید.

3. پیدا کردن نقطه شارپ

برای درک بهتر این بخش بهتر است که یک تحقیق جزئی در رابطه با مفهوم دیافراگم داشته باشید. استفاده از دیافراگم به شما کمک می‌نماید تا عمق میدانی کمی داشته باشید. برای افزایش شارپ‌تری عکس‌ها بهتر است که تنظیمات نقطه لنز را بین f/8  تا f/11  قرار دهید. 

توجه داشته باشید که استفاده از دیافراگم باز به شما عمق میدان کمی خواهد داد و این موضوع باعث افزایش تاری عکس می‌شود. زمانی که دیافراگم را بر روی f/8  تنظیم می‌کنید، متوجه خواهید شد که عکس شارپ‌تری خواهید داشت.

4. فوکوس صحیح

برای داشتن فوکوس صحیح دو راهکار وجود دارد. اول آنکه باید دوربین را از حالت انتخاب فوکوس خودکار خارج کنید و نقاطی که ترجیح می‌دهید تا روی آن‌ها فوکوس انجام شود را به‌صورت دستی انتخاب نمایید و یا از قفل فوکوس دوربین استفاده کنید.

5. استفاده از لرزش گیر تصویر

اگر شانس استفاده از لرزش گیر لنز را دارید، همین الان آن را روشن کنید. لرزش گیر به شما کمک می‌کند تا با سرعت شاتر پایین و دیافراگم بسته، عکس‌های زیبا داشته باشید.

سخن پایانی 

بدون شک عکاسان کمی هستند که بتوانند عکس شارپ را به‌خوبی تهیه کنند. خبر خوب این است که شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزشی عکاسی با ترفندهای مورداستفاده در هنگام عکاسی آشنا شوید. همچنین، شرکت‌کنندگان در این دوره آموزش عکاسی شارپ یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از این ترفندها می‌توانند در سطح بسیار عالی عکاسی کنند.

همان‌طور که می‌دانید داشتن یک درک وسیع از فاصله کانونی، نور و رنگ و جزئیات از الزامات داشتن یک عکس خوب به‌حساب می‌آید که در دوره آموزشی عکاسی شارپ به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد. 

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  1:07 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:07 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی