آموزش رندرینگ، نورپردازی و ویژوالیزیشن تری دی مکس برای معماری خارجی

poster
پیش‌نمایش دوره

به دوره آموزش رندرینگ، نورپردازی، ویژوالیزیشن و پست پروداکشن در تری دی مکس برای معماری خارجی خوش آمدید! در این مجموعه مراحل کامل طراحی نور، رندرینگ و ترکیب نمای خارجی یک خانه در 3ds Max ... ادامه

سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 تسلط بر نورپردازی در تری دی مکس

 تسلط بر رندرینگ در تری دی مکس

 تسلط بر ویژوالیزیشن در تری دی مکس

 تسلط بر پست پروداکشن در تری دی مکس

پیش‌نیاز‌ها

آشنایی اولیه با نرم افزار تری دی مکس توصیه می شود.

سرفصل‌های دوره آموزش رندرینگ، نورپردازی و ویژوالیزیشن تری دی مکس برای معماری خارجی

مقدمه
  خوش آمدگویی
مشاهده
"01:03  
  قبل از شروع چه باید بدانید
"00:34  
  استفاده از فایل‌های تمرینی
"02:43  
ایجاد متریال‌های خارجی
  ارزیابی امکانات طراحی
مشاهده
"04:14  
  فرم دهی رنگ‌های طراحی
"07:25  
  ایجاد آجر و جلای بتون
"04:18  
  افزودن جزئیات به چوب و اطراف
"09:00  
  نهایی سازی فلزات
"08:24  
  افزودن درخشش به شیشه‌ها
"04:44  
  تبدیل متریال‌های برگ درختان به منتال ری
"06:46  
رندرینگ در نور روز
  ایجاد نورپردازی و تنظیم خورشید
مشاهده
"04:33  
  نرم سازی خورشید و سایه‌ها
"04:56  
  تنظیم Exposure تصویری برای تصویر سازی خاص
"06:06  
  نورپردازی توسط HDR در سیستم نورپردازی روز
"05:58  
  افزودن نورهای بیشتر برای سطوح شیشه‌ای
"04:26  
نورپردازی شب و تصاویر گرگ و میش
  استفاده از سیستم نورپردازی برای غروب
"03:28  
  نورپردازی محیط خارجی
"08:23  
  نورپردازی محیط داخلی
"07:24  
  تنظیم درخشندگی سطوح
"04:17  
  تنظیمات نهایی Exposure تصویری
"03:48  
تنظیمات رندرینگ
  رندر و بهینه سازی آن
"04:59  
  بهبود بخشی Final Gather برای سرعت رندر بیشتر
"04:59  
  تنظیم مقادیر Global Illumination برای تاثیرات بصری
"04:57  
  سبک بخشی نورپردازی Bounce
"06:21  
نورپردازی و رندرینگ Pass های اضافه برای ترکیب
  ایجاد یک Ambient-Occlusion
"06:07  
  ایجاد یک Pass رندرینگ Ambient-Occlusion با متریال‌های سفارشی
"08:43  
  نورپردازی یک Specular Pass سفارشی سازی شده برای درخشش
"07:25  
  تنظیم ماسک‌ها برای انعطاف پذیری ترکیبات
"07:01  
  رندرینگ Pass های تصویر
"03:59  
ترکیبات و افکت‌ها در Nuke
  واردسازی تصویر و چینش بخشی به لایه‌ها
"03:38  
  تنظیم Blending Mode ها و تنظیم شفافیت
"03:23  
  بهبود بخشی رنگ‌ها
"06:07  
  افزودن عمق میدان
"06:57  
  تغییرات و اصلاحات نهایی
"05:11  
  افزودن ابر و آسمان به صحنه
"10:24  
  رندر تصاویر ترکیبی
"04:42  
کامپوزیشن و افکت‌ها در After Effects
  وارد سازی تصویر و چینش بخشی به لایه‌ها
"02:59  
  تنظیم Blending Mode ها و تنظیم شفافیت
"03:38  
  بهبود بخشی رنگ‌ها
"05:57  
  افزودن عمق میدان
"05:29  
  تغییرات و اصلاحات نهایی
"04:06  
  افزودن ابر و آسمان به صحنه
"06:19  
  رندر انیمیشن ترکیبی
"03:25  
  فیلم‌های رندر شده
"00:52  

ویژگی‌های دوره

دوبله فارسی
دوبله فارسی

این دوره دارای دوبله اختصاصی است.

 

درباره دوره

به دوره آموزش رندرینگ، نورپردازی، ویژوالیزیشن و پست پروداکشن در تری دی مکس برای معماری خارجی خوش آمدید!

در این مجموعه مراحل کامل طراحی نور، رندرینگ و ترکیب نمای خارجی یک خانه در 3ds Max را فرا خواهید گرفت.

قبل از هر چیز به شما چگونگی ایجاد متریال‌های منتال ری همچون چوب، فلز و شیشه را یاد خواهیم داد و سپس نحوه سفارشی سازی سیستم نورپردازی را برای هر چه واقعی‌تر جلوه دادن نورپردازی روزانه بیان خواهیم کرد. همچنین تنظیماتی برای نور انجام خواهیم داد تا حالت عکس برداری شبانه‌ی مناسبی نیز بدست آید.

بعد از آن سراغ رندرینگ خواهیم رفت و با Global Illumination و Final Gather کار خواهیم کرد و آخرین اصلاحات را نیز با نرم افزار بزرگ و مطرح Nuke و After Effects روی کار پیاده خواهیم کرد.

آموزش‌های این دوره پروژه محور بوده و با نسخه‌های جدیدتر تری دی مکس نیز سازگاری دارد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher آدام کرسپی

Adam Crespi مربی و مدرس مشهور در برنامه‌های 3D کامپیوتری است. او از سال ۲۰۰۰ در سطح دانشگاه تدریس کرده است و از سال ۱۹۹۳ در طراحی و تجسم و انیمیشن فعالیت کرده است او در مؤسسه هنر کالیفرنیا Orange County و مؤسسه فناوری Digipen تدریس کرده است و او در حال حاضر در مؤسسه هنر سیاتل تدریس می‌کند. آدام در کنفرانس‌ها و مدارس متعددی از جمله دانشگاه ایالتی مونتانا و دانشگاه اوکلاهاما سخنرانی کرده است. آدام همچنین یک ارزیاب گواهینامه Autodesk و مربی Certified Autodesk در 3Dmax است. آدام دارای مدرک لیسانس معماری از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی و استادیار آموزش از دانشگاه آرگوسی است نوشته‌های او عبارت‌اند از: تجسم معماری در 3ds مکس و کتابچه راهنمای Autodesk برای تجسم طراحی برای مسابقات دهکده خورشیدی. او همچنین به طراحی امتحانات و مواد آموزشی برای Autodesk کمک کرده است. هنگامی که او در هر یک از ۱۲ برنامه کاربردی که در آن مسلط است مشغول نیست، دوچرخه‌سواری در کوهستان گشت‌وگذار و وقت‌گذرانی با سه دختر و دو حیوان خانگی‌اش را ترجیح می‌دهد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.