آموزش زبان آلمانی سطح مقدماتی (A2)

زبان آلمانی یکی از پرکاربرد­ترین زبان‌­ها در قاره اروپا است و یادگیری آن از ضروریات لازم برای هر فردی است که قصد سفر یا مهاجرت به کشور آلمان یا کشورهای آلمانی‌زبان را دارد. اگر پیش‌ ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 17 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

تغییرات دوره آموزش زبان آلمانی سطح مقدماتی (A2)

نسخه 2.0 - 1401/03/03

فصل‌های سه و چهار به دوره افزوده شد و سطح A2.1 و سطح A2.2 با هم ادغام شده‌ است.

پیش‌نیاز‌ها

اصلی­‌ترین پیش‌­نیاز این دوره، سطح A1 است که بدون گذراندن آن دوره، یادگیری مطالب این دوره برای شما امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرفصل‌های دوره آموزش زبان آلمانی سطح مقدماتی (A2)

فصل اول: افعال کاربردی و اعضای خانواده

این فصل شامل 7 ویدئو آموزشی در زمینه‌های مختلف و ادامه نکات سطح A1 است. ویدئو اول فصل، معرفی منابع و توضیحات ضروری برای گذراندن دوره را شامل می‌شود. تمرکز این فصل بر آموزش قواعد و واژگان پایه و به طور کلی رفع نیازهای ارتباطی روزمره به زبان آلمانی است. در درس‌های این فصل شما با اصطلاحات مربوط به طبیعت، خوراکی‌ها، گشت‌وگذار شهری و قواعدی مانند افعال کاربردی، ضمایر ملکی، حروف اضافه و فرایند اسم سازی آشنا می‌شوید.

  How To Study
"04:26  
  افعال کاربردی و ضمایر ملکی
"19:08  
  تمرین 1
"11:32  
  حروف اضافه
"21:55  
  تمرین 2
"16:19  
  پروژه 1 (الزامی)
 33.3%    
"60:00  
  طبیعت و تبدیل فعل به اسم
"27:12  
  تمرین 3
"03:06  
  پروژه 2 (الزامی)
 33.3%    
"60:00  
  خوراکی و صرف صفت 1
"17:07  
  خوراکی و صرف صفت 2
"17:11  
  تمرین 4
"05:12  
  گشت‌وگذار شهری
"16:31  
  تمرین 5
"04:00  
  حروف اضافه زمان و عبارات کاربردی
"16:51  
  تمرین 6
"00:00  
  پروژه 3 (الزامی)
 33.3%    
"60:00  
فصل دوم: حروف ربط و خوراکی‌ها

در این فصل در ادامه قواعد و واژگان‌ تدریس شده در فصل قبل به نکات تکمیل کننده سطح A2.1 پرداخته می‌شود. این فصل از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که برای آموزش‌های سطح بالاتر و تخصصی تری آماده می‌شوید.
در این فصل  شما با کلمات و اصطلاحات مهمی برای تعریف و بیان مسائل گوناگون نظیر ‌کمک‌های پزشکی، ورزش‌ها، زندگی کاری و عادات غذایی و قواعدی مانند افعال انعکاسی و ضمایر ملکی آشنا می‌شوید.

  ورزش‌ها
"14:22  
  تمرین 7
"05:39  
  کمک‌های پزشکی
"12:53  
  تمرین 8
"03:00  
  زندگی کاری
"16:28  
  تمرین 9
"00:00  
  در رستوران
"15:09  
  تمرین 10
"00:00  
  پروژه 4 (الزامی)
 100%    
"60:00  
  افعال انعکاسی
"17:17  
  تمرین 11
"01:38  
  عادت‌های غذایی
"18:43  
  تمرین 12
"03:00  
فصل سوم: جملات مجهول و آب و هوا

در این فصل با اصطلاحات و عبارات مربوط به آب و هوا، سفر کردن، رسانه‌ها و واژگان مربوط به هتل و اداره پست آشنا می‌شوید. همچنین در این بخش گرامر جملات مجهول، حرف اضافه مکان، حرف ربط و برخی از افعال خاص را می‌آموزید.

  افعال کاربردی و حرف ربط als
"28:17  
  حرف ربط als
"08:19  
  پست
"17:21  
  جملات مجهول
"14:52  
  تمرین 13
"05:12  
  رسانه
"15:56  
  در هتل
"18:41  
  سوال غیر مستقیم
"13:56  
  تمرین 14
"07:10  
  حرف اضافه مکان 1
"10:51  
  حرف اضافه مکان 2
"06:12  
  تمرین 15
"03:58  
  آب و هوا
"25:35  
  تمرین 16
"06:24  
  پروژه 5 (الزامی)
 100%    
"600:00  
فصل چهار: ضمیر اشاره، کار و تحصیل

در این فصل دستورهای مرتبط با فعل زمان گذشته و ضمیر اشاره معرفی می‌شود و واژگان مربوط به کتاب خواندن، اینترنت، نمایشگاه‌ها، مدارک و سیستم‌های حمل و نقل آموزش داده می‌شود.

  نمایشگاه
"22:53  
  تمرین 17
"03:10  
  کتاب خواندن و مطبوعات
"19:55  
  تمرین 19
"04:22  
  مدارک شخصی
"17:56  
  اینترنت و حرف ربط
"27:22  
  تمرین 19
"07:04  
  تحصیل کردن و کار کردن
"21:17  
  حمل و نقل
"19:06  
  تمرین 20
"08:24  
  پروژه 6 (الزامی)
 100%    
"60:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

زبان آلمانی یکی از پرکاربرد­ترین زبان‌­ها در قاره اروپا است و یادگیری آن از ضروریات لازم برای هر فردی است که قصد سفر یا مهاجرت به کشور آلمان یا کشورهای آلمانی‌زبان را دارد.

اگر پیش‌ از این اقدام به یادگیری زبان آلمانی کرده باشید می‌­دانید که دوره آموزش A2 سطح بالاتری از آموزش مقدماتی A1 است و برای یادگیری این دوره باید شما دوره­‌ قبلی را  گذرانده باشید. آنچه در این دوره به شما آموزش داده می­‌شود، هم به لحاظ گرامری هم به لحاظ معنایی در ادامه کتاب A1  در نظر گرفته شده است که در دوره آموزش زبان آلمانی سطح مقدماتی A1 به آنها پرداخته‌ایم.

هدف از دوره آموزش زبان آلمانی، سطح مقدماتی (A2) چیست؟

اصلی‌ترین هدفی که برای این دوره در نظر گرفته شده است آموزش زبان آلمانی به شرکت‌کنندگان به نحوی است که این افراد بتوانند در کشور­های آلمانی‌زبان نیازهای روزمره خود را برطرف کنند و یا بتوانند با یک فرد Native ارتباط برقرار کنند.

 

دوره آموزش زبان آلمانی، سطح مقدماتی (A2) برای چه کسانی مناسب است؟

مباحث این دوره با این پیش‌فرض به مخاطب ارائه می­‌شوند که مخاطب سطحی بالاتر از سطح پایه دارد و نیاز به بیان مجدد مقدمات مطرح شده در کتابA1 وجود ندارد. به همین علت این دوره آموزشی برای افرادی مناسب است که کتاب‌­های A 1.1 و A 1.2 را گذرانده باشند و حالا تمایل به یادگیری سطوح بالاتری از زبان آلمانی را دارند.

 

در انتهای دوره آموزش زبان آلمانی، سطح مقدماتی (A2) شرکت‌کنندگان چه دستاوردی خواهند داشت؟

اصلی­‌ترین دستاورد این دوره برای مخاطبان توانایی برطرف کردن نیازهای روزمره در یک کشور آلمانی‌زبان و برقراری ارتباط با افراد Native است.

 

منابع و آموزش­‌های مکمل دوره آموزش زبان آلمانی، سطح مقدماتی (A2) کدام‌­اند؟

اصلی‌­ترین منبع آموزشی استفاده‌ شده در این دوره کتاب Menschen است و تمامی مباحث آموزشی از این کتاب استخراج‌ شده است. در زمان آموزش این دوره شرکت­‌کنندگان به استفاده از دیکشنری Deutsch-Persisch/Persisch-Deutsch Online-Wörterbuch نیاز خواهند داشت و استفاده از این دیکشنری در مراحل آموزش کاربردی است.

 

 

تمایز این دوره با سایر دوره­‌های مشابه چیست؟

اصلی‌­ترین تمایز این دوره آموزش آنلاین و استفاده از کتاب Menschen است که نکات مهم گرامری و معنایی لازم برای هر زبان­‌آموز را فراهم کرده است. به‌ این‌ ترتیب شرکت­‌کنندگان این دوره از آموزشی استاندارد و البته عمیق بهره­‌مند خواهند شد. تمایز دیگر این دوره آن است که تمرکز دوره بر بخش واژگان و گرامر است. در برخی موارد از تمرین‌های شنیداری و خواندن متن نیز استفاده می­‌شود و طی آن گرامر و کلمات مورد بررسی قرار می‌­گیرند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ریحانه اخواص

خانم ریحانه اخواص سال‌های دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان خود را در کشورهای سوییس و آلمان سپری کرده‌اند و با فرهنگ و زبان آلمانی کاملا آشنا هستند. ایشان دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان و ادبیات آلمانی از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات آلمان از دانشگاه تهران هستند.

خانم اخواص بعد از بازگشت به ایران، به مطالعه زبان آلمانی به شکلی علمی و آکادمیک در موسسه‌های او کا اف و انستیتو گوته تا بالاترین سطح پرداختند. وی بعد از ورود به دانشگاه، همزمان با تحصیل، تدریس زبان آلمانی را در کلاس‌های آموزش زبان دانشگاه علامه طباطبایی آغاز کرد و در طول این مسیر تجربه‌های گرانبهایی در شیوه تدریس زبان آلمانی کسب کرد. در نتیجه‌ی دانش، تجربیات و شناخت ایشان از زبان و فرهنگ آلمانی، دوره‌های آموزشی خانم اخواص دوره‌هایی بسیار غنی و کاربردی برای فارسی زبانان است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
آویشا اشرف الکتابی 1401-05-15
نسخه‌ 1 دوره
سلام و احترام جزوات این دوره گویا هنوز بارگذاری نشده اند و کتابی که در ابتدای فصل یک معرفی فرمودند علاوه بر منشن نام کتاب را نفرمودند . سپاس از زحمات استاد گرانقدر این دوره و آرزوی موفقیت روزافزون.
کیوان عزیزیان 1400-12-21
نسخه‌ 1 دوره
تازه خریداری کردم.امیدوارم مفید باشه
سیامند ایلخانی زاده 1401-01-30
نسخه‌ 1 دوره
دوره قبلی ایشون خیلی خیلی خوب بود (A1) ولی این دوره نسبت به اون کامل و منسجم نبود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

دوره آموزش زبان آلمانی A2 بر اساس چه سرفصل­‌هایی تدریس می‌­شود؟

طبق برنامه­‌ریزی انجام‌شده این دوره طی دو فصل به مخاطب آموزش داده می‌­شود. این دو فصل و موارد مورد بحث در هر فصل به‌ صورت زیر دسته‌بندی‌ شده است:

 فصل اول :

  • فعل‌های مهم و کاربردی / اعضای خانواده
  • آرتیکل‌­های ملکی / Possesivartikel
  • حروف اضافه Wechselpräpositionen
  • در طبیعت
  • خوراکی‌ها
  • صرف صفت Adjektivdeklination1
  • در شهر
  • صرف صفت 2
  • مراسم
  • حروف اضافه زمانی

فصل دوم :

  • ورزش
  • پیشنهاد دادن در آلمانی
  • بیماری و حادثه
  • حرف ربط
  • دنیای کاری Arbeitsleben
  • صرف صفت
  • سر میز
  • حرف ربط
  • افعال انعکاسی Reflexive Verben

فصل سوم:

  • افعال کاربردی و حرف ربط als
  • جملات مجهول
  • اداره پست
  • رسانه
  • در هتل
  • حرف اضافه مکان
  • آب و هوا

فصل چهار:

  • نمایشگاه
  • کتاب خواندن و مطبوعات
  • مدارک 
  • اینترنت و حرف ربط
  • تحصیل کردن و کار کردن
  • حمل و نقل
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  25 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  9 ساعت ویدئو - 17 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام