آموزش زبان برنامه‌نویسی Golang

زبان برنامه‌نویسی Go (یا Golang) یک زبان برنامه‌نویسی متن‌باز (Open Source) است که ساخت نرم‌افزار را ساده، قابل‌اعتماد و بهینه می‌کند. Golang زبانی است که توسط شرکت Google طراحی شده‌است و در حال حاضر، در ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.1 (14 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  11 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  11 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش زبان برنامه‌نویسی Golang

مقدمه
شروع کار با Go
  اجرای اولین برنامه در Go
"20:26  
  پکیج‌ها و ماژول‌ها در Go
"21:03  
  کد و جزوه
"00:04  
متغیرها، مقادیر و تایپ‌ها
  متغیرها، مقادیر و تایپ‌ها در Go
"12:53  
  تعریف متغیر ها
"15:33  
  تبدیل تایپ‌ها - قسمت اول
"14:54  
  تبدیل تایپ‌ها - قسمت دوم
"14:09  
  iota
"06:15  
  پوینتر ها
"14:19  
  کد و جزوه
"00:04  
داده ساختار ها در Go
  داده ساختار ها در Go
"15:38  
  مپ ها
"14:18  
  Slice and Array - قسمت اول
"16:19  
  Slice and Array - قسمت دوم
"19:14  
  کد و جزوه
"00:04  
حلقه ها و شرط ها
  حلقه ها و شرط ها در Go
"17:06  
  حلقه ی بی‌نهایت
"22:50  
  دستور If
"16:42  
  زنجیره ی If-Else
"08:46  
  کد و جزوه
"00:04  
مقایسه رویکرد شی گرایی با رویکرد Go
  مقایسه رویکرد شی گرایی با رویکرد Go
"15:12  
  تعریف متد - قسمت اول
"20:39  
  تعریف متد - قسمت دوم
"16:27  
  مساله‌ی کد ملی - قسمت اول
"14:07  
  مساله‌ی کد ملی - قسمت دوم
"21:09  
  مساله‌ی کد ملی - قسمت سوم
"10:33  
  مساله‌ی کد ملی - قسمت چهارم
"24:50  
  کد و جزوه
"00:04  
همروندی (Concurrency)
  همروندی (Concurrency) در Go
"23:53  
  چنل‌ها - قسمت اول
"22:39  
  چنل‌ها - قسمت دوم
"20:31  
  بستن چنل‌ها
"17:29  
  Select
"22:55  
  کد و جزوه
"00:04  
اینترفیس (Interface)
  اینترفیس ها در Go
"10:24  
  اینترفیس های خالی
"15:30  
  تایپ های اینترفیس ها
"12:41  
  Type Assertion
"10:58  
  کد و جزوه
"00:04  
تست در Go
  تست در Go
"16:15  
  Go Testing - قسمت اول
"13:01  
  Go Testing - قسمت دوم
"15:05  
  کد و جزوه
"00:04  
توسعه یک وب اپلیکیشن با Go
  وب اپلیکیشن با Go
"18:23  
  کار با JSON
"16:49  
  استاندارد Postman
"12:17  
  استاندارد Swagger
"14:23  
  دیپلوی کردن
"10:58  
  کد و جزوه
"00:04  
آزمون نهایی
  آزمون نهایی
 100%    
"19:00  
پروژه‌ی نهایی
  پروژه نهایی (الزامی)
 100%    
"180:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

زبان برنامه‌نویسی Go (یا Golang) یک زبان برنامه‌نویسی متن‌باز (Open Source) است که ساخت نرم‌افزار را ساده، قابل‌اعتماد و بهینه می‌کند. Golang زبانی است که توسط شرکت Google طراحی شده‌است و در حال حاضر، در سامانه‌های متفاوت اجرایی گوگل به ‌کار گرفته شده‌است. زبان برنامه‌نویسی Go از لحاظ syntax مشابه زبان برنامه‌نویسی C است، اما تفاوت اصلی جایی رقم می‌خورد که Golang در مقایسه با C از مزایای امنیت حافظه، زباله‌روبی (Garbage collection) حافظه، تایپ ساختاریافته (Structural typing)، برنامه‌نویسی هم‌زمان (Concurrent programming) و غیره بهره می‌برد.

مزیت زباله‌روبی Golang مدیریت حافظه را به ‌صورت خودکار انجام می‌دهد و هم‌چنین، اجازه می‌دهد که اجرای برخی توابع به تعویق بیفتد. علاوه‌براین، ویژگی برنامه‌نویسی هم‌زمان Golang که از طریق Goroutineها و Channelها اتفاق می‌افتد، اجازه اجرای چند فرایند را به‌طور هم‌زمان به شما خواهد داد. این مزیت آن‌جا اهمیت خود را نشان می‌دهد که با توجه به روند افزایش هزینه‌های ارتقاء سخت‌افزاری، نیاز به بهینه بودن عملیات اجرای کدها احساس می‌شود. Golang بر خلاف زبان‌های برنامه‌نویسی قدیمی مانند جاوا و پایتون، می‌تواند چندین میلیون goroutine را به‌صورت هم‌زمان اجرا کند. این رویه‌های Go مزایایی دارند که در مقایسه با زبان‌های برنامه‌نویسی C++، C و جاوا هم‌زمانی‌ها را بسیار بهتر مدیریت کنند. این مزایا عبارتند از:

- قطعه‌بندی پشته‌ها
- سرعت بالای آغاز اجرای برنامه
- ارتباط امن میان رویه‌ها

زبان برنامه‌نویسی Go در توسعه و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف در سیستم‌عامل‌های متفاوت، دستگاه‌های موبایل، وب‌اپلیکیشن‌ها و حتی برنامه‌نویسی فرانت‌اند (از طریق ماژول gccgo) کاربرد دارد. در واقع، Golang از طریق به‌کارگیری مترجم GopherJS، کدهای Go را به جاوا اسکریپت‌ جهت استفاده در برنامه‌نویسی فرانت‌اند تبدیل می‌کند. به‌طور خلاصه، طراحان گوگل این زبان را توسعه دادند تا علاوه‌ بر استفاده از قدرت سایر زبان‌های برنامه‌نویسی، با استفاده از ویژگی‌های زیر نیازمندی‌های خود را نیز برطرف کنند:

- تایپ ایستا (Static typing) و کارایی زمان اجرا (مانند ++C)
- خوانا بودن و کاربردپذیری (مانند پایتون و جاوا اسکریپت)
- شبکه‌سازی با کارایی بالا و چندفرایندی (Multiprocessing)

کسب‌وکارهای زیادی برای توسعه اپلیکیشن‌های خود از زبان برنامه‌نویسی Go بهره برده‌اند که برای مثال می‌توان به Google، Sound cloud، Uber، Netflix، Dropbox و غیره اشاره کرد. علاوه‌براین، برخی از اپلیکیشن‌های متن‌بازی که با زبان Go نوشته شده‌اند عبارتند از: Docker، Kubernetes، Ethereum و غیره.

این دوره مناسب کسانی است که می‌خواهند برنامه‌هایی را توسعه دهند که محدودیت‌های سخت‌افزاری کاربر مانع اجرای برنامه‌های سنگین آن‌ها نباشد و تجربه خوبی را برای کاربر خود به ارمغان بیاورند. به‌طور مثال، می‌توانند نرم‌افزارهای بهینه خود را روی دستگاه‌های اینترنت اشیاء (که ذاتا ارزان و کند هستند) اجرا کنند. انتظار می‌رود پس از گذراندن این دوره بتوانید وب‌اپلیکیشن‌های بهینه‌ای را با استفاده از زبان Go بسازید.

زبان برنامه نویسی Go زبانی می‌باشد که توسط گوگل عرضه گردیده است. برای اینکه این زبان قابل توسعه باشد، قابلیت open source بودن را به آن اضافه کرده‌اند. با استفاده از زبان golang می‌توانید به عنوان برنامه‌نویس هر نوع نرم‌افزاری را پیاده سازی نمایید.

یادگیری زبان گو بسیار آسان و روان است. سادگی و سهولت استفاده از زبان برنامه‌نویسی گولنگ سبب شده است که در زمان کوتاهی محبوبیت زیادی در بین توسعه‌دهندگان پیدا کند.

زبان برنامه‌نویسی Golang به شما این قابلیت را اعطا می‌کند که ارتباط و دسترسی بیشتر به سخت افزار داشته باشد و سرعت بسیار بالایی در زمینه‌ی نوشتن کد و اجرای برنامه‌ها داشته باشید.

زبان برنامه‌نویسی go تعامل بسیار زیادی با زبان کامپیوتر و انسان دارد همچنین این قابلیت را به شما خواهد داد که با استفاده از آن نرم افزار‌های اندروید را طراحی نمایید. این زبان دارای مکانیسم‌های همپوشان است و می‌تواند در کنار آن، قابلیت کامپایل شدن به زبان ماشین را نیز داشته باشید. زبان برنامه‌نویسی go یکی از زبان‌های بهینه‌سازی شده‌ی در حوزه‌ی وب و سرور و شبکه می‌باشد.

زبان go مانند زبان‌های برنامه نویسی  C و C++ و همچنین زبان برنامه‌نویسی پایتون، دارای کدنویسی کارآمد و ساده می‌باشد. با این حال ویژگی‌هایی در زبان‌های دیگر وجود دارد که در زبان برنامه‌نویسی go وجود ندارد، در ادامه چند مورد از این ویژگی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • زبان go کلاس ندارد و تنها دارای ساختارهایی مختص به خود می‌باشد.
  • زبان برنامه نویسی go توانایی پشتیبانی از وراثت را دارا نمی‌باشد، به همین دلیل ویرایش کدها آسان‌تر خواهد شد.
  • در زبان برنامه‌نویسی go خبری از جنریک لیست‌ها نیست.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher صابر مسگری

صابر مسگری دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته برق کنترل است. ایشان به دلیل علاقه به برنامه‌نویسی از دوران نوجوانی، بعد از فارغ‌التحصیلی نیز کار در این زمینه را ادامه داده است. در زمینه برنامه‌نویسی سیستم‌های امبدد، نرم‌افزارهای کنترل صنعتی و سیستم‌های کلود مشغول به کار بوده است. وی به زبان‌های C/C++ , Python, C# و Golang نیز تسلط دارد. صابر مسگری اکنون به عنوان مدیر محصول CDN در شرکت ابر آروان مشغول به کار است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حسین ترابی 1402-09-01
بین دوره های گولنگی که تا این لحظه گذروندم به زبان فارسی دوره کامل تر و مناسب تری بود اما با این حال یکسری مطالب به صورت سطحی اعلام شد
سروش روحانی 1400-03-29
من از نوع اموزش آقای مسگری فقط یک انتقاد دارم> فرض را بر این بذارید که کسی قبلا حرفه ای با زبان دیگه ای کار نکرده. در نتیجه بهتر بود > 1. اسم اصطلاحات خود زبان گولنگ استفاده می کردید. 2. وقتی که دارید با element ی کار میکنید دقیق اسمش رو بیارید و نگید اینو اینجا ادد می کنیم و اونو اونجا. به غیر از موارد بالا دوره ی خوبی بود به نسبت دوره های آموزشی فارسی که وجود داره.
مکتب‌خونه
سروش عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد.
سعیده مقیمی 1399-12-22
دوره ی خوبی بود و مفاهیم رو به خوبی منتقل میکرد. ولی دوره های برنامه نویسی باید با پروژه گره بخورن و دانشجو ها همزمان با یادگیری پروژه بزنن که متاسفانه در این کورس فقط یک پروژه ی پایانی وجود داشت که کفایت نمیکرد.
مکتب‌خونه
سعیده عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. پیشنهاد شما به بخش مربوطه ارسال شد.
مهرداد قاسم خانی 1399-07-16
دوره‌ی خوبی بود. ولی ایرادهایی هم داشت. - خوندن از ورودی رو نگفته - رید و رایت روی فایل رو نگفته(کار با فایل) - وصل شدن به دیتابیس رو نگفته - توو بخش کانکارنسی به نظرم "همزمانی" با "موازی" بودن ۲تا چیز جدا از همن که صابر عزیز بارها گفتن "موازی" که به نظرم درست نیست. ولی در کل دوره خوبی بود.
مکتب‌خونه
مهرداد عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.
علی ابراهیمیان چرمهینی 1402-09-12
نسبت به دوره های بیرون ای یه ذره بهتره ولی اصلا توضیح نمیده استاد و کاش حداقل کد ها رو خودش تایپ میکرد از رو دستش یاد بگیریم ن اینکه از رو کدی که از قبل نوشته شده رو خوانی کنه
رضا قنبرزاده اشعری 1402-04-19
خیلی دوره بدی هست 1-معلومه که مدرس تسلط کافی نداری 2-از همه بدتر مدرس توانایی انتقال اطلاعات نداره
صابر خاک بیز 1401-07-09
دوره بسیار مقدماتی بدون کوئیز ها و تمارین چالش برانگیز
جمال محمودی 1401-04-31
سلام دوره کاملا افتضاحی بود . کاملا مشخصه که آقای مسگری به مفاهیم زبان اصلا تسلط نداره و عملا نمی توانند مفاهیم را درست انتقال بدن .
مبین ملاپور 1400-01-08
زبان کم کاربرد و بی استفاده بدون بازار کار
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  14 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  11 ساعت ویدئو - 3 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  11 هفته
  
امتیاز شما:  0 %
  
حد نصاب قبولی در دوره:  80 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام