در این دوره به یادگیری ساخت بازی شوتر سه بعدی با استفاده از Core Engine پرداخته میشود. این دوره به این صورت برنامهریزی شده است که از مقدمات شروع میشود و به مباحث حرفهای میپردازد. ... ادامه
آشنایی با ساخت بازی در نرمافزار Core Engine
یادگیری ساخت بازی شوتر
آشنایی با محیط نرمافزار Core Engine
فراگیری هنر بازیسازی
در این دوره به یادگیری ساخت بازی شوتر سه بعدی با استفاده از Core Engine پرداخته میشود. این دوره به این صورت برنامهریزی شده است که از مقدمات شروع میشود و به مباحث حرفهای میپردازد.
دوره بازی شوتر سه بعدی در دوبخش تدوین شده است؛ بخش اول شما با هنر بازیسازی آشنا خواهید شد. در بخش دوم این دوره با مباحث فنی و ایجاد بازی از صفر تا صد را به صورت کامل فراخواهید گرفت.
هدف از برگزاری این دوره ساخت بازی شوتر، آموزش کار با موتور قدرتمند Core Engine به صورت مرحله به مرحله از مباحث مقدماتی تا مباحث حرفهای و پیشرفته است. شرکت در این دوره آموزشی به شما کمک خواهد کرد تا اولین بازی خود را به صورت کاملا حرفهای بسازید. در کنار این موضوع متوجه خواهید شد که ساخت بازی با Core Engine از نظر زمان و هزینه چقدر کمتر از سایر موتورهای بازیسازی خواهد بود.
هر کسی که به ساخت بازی علاقهمند است، میتواند در دوره شرکت کند. این دوره آموزشی به نحوی تدوین شده که تمام کسانی که در دوره شرکت میکنند به راحتی بتوانند دوره را به اتمام برسانند و یک بازی شوتر سه بعدی با گرافیک عالی و گیم پلی نفسگیر بسازند.
ساخت یک بازی شوتر (بازی تیراندازی) میتواند یک پروژه بزرگ و پیچیده باشد، شما برای آموزش ساخت بازی شوتر به دو بخش مهم طراحی و توسعه نیاز دارید. در ادامه مراحل بازیسازی را برای شما توضیح میدهیم.
یکی از مراحل مقدماتی در طراحی انواع بازی، فاز طراحی و توسعه است. در مورد بازی شوتر باید مراحل زیر را طی کنید:
تعیین هدف: ابتدا باید هدف و سبک بازی خود را مشخص کنید. آیا میخواهید یک بازی تک نفره یا چند نفره بسازید؟ آیا بازی شما ساده و آرکید است یا گیم پلی پیچیدهتری دارد؟
طراحی سطوح: برنامهریزی و طراحی سطوح بازی نیز بسیار مهم است. باید مراحل، محیطها و عناصر بازی را طراحی کنید.
شخصیتها و سلاحها: برای بازی شوتر، باید شخصیتها و سلاحهای قابل قبولی را طراحی کنید. همچنین، قابلیتها و ویژگیهای خاصی که شخصیتها و سلاحها دارند را مشخص کنید.
انتخاب نرمافزار سازنده بازی: یکی از قدمهای اصلی توسعه بازی، انتخاب نرمافزار بازی است. موتورهای معروفی مانند Unity یا Unreal Engine میتوانند به شما در ایجاد بازی شوتر کمک کنند.
برنامهنویسی: برنامهنویسی بازی شامل ایجاد سیستمهای بازی، کنترل حرکت، ترسیم گرافیک و ایجاد منطقه بازی است. شما باید زبان برنامهنویسی مناسبی را برای توسعه بازی خود انتخاب کنید. C# برای موتور Unity و C++ برای Unreal Engine معمولاً استفاده میشوند.
گرافیک و صدا: توسعه بازی شامل طراحی گرافیک و ایجاد صدا نیز میشود. شما میتوانید از نرمافزارها و ابزارهای مختلفی برای طراحی مدلها، انیمیشنها و صداها استفاده کنید.
پس از این مراحل نوبت به تست و بهینهسازی و درنهایت انتشار بازی میرسد. در دوره جامع آموزش ساخت بازی شوتر به تمام این موارد پرداخته میشود.
پس از توسعه بازی، باید آن را تست کنید تا مشکلات و خطاهای ممکن را شناسایی کنید و آنها را برطرف کنید. بهینهسازی بازی شامل بهبود عملکرد و کارایی بازی است. شما میتوانید از تکنیکهای مختلفی مانند بهینهسازی گرافیک، بهینهسازی کد و منابع استفاده کنید تا بازی بدون مشکل اجرا شود.
باید تصمیم بگیرید که بازی شما برای چه پلتفرمهایی منتشر خواهد شد. آیا برنامهریزی برای کامپیوتر، کنسولهای بازی یا دستگاههای همراه است؟ بهعلاوه پس از توسعه بازی، شما میتوانید آن را در فروشگاههای آنلاین مانند Steam، App Store و یا Google Play منتشر کنید.
ساخت بازیهای شوتر هیجانانگیز و پرطرفدار، یکی از چالشهای جذاب در صنعت بازی سازی است. Core Engine به عنوان یک موتور بازی سبک است که ابزارها و قابلیتهای منحصربهفردی را برای ساخت بازیهای شوتر فراهم میکند. به شما در پکیج خود آموزش ساخت بازی ساده با Core Engine را میدهیم که چگونه با استفاده از این موتور یک بازی شوتر جذاب و هیجانانگیز بسازید.
این موتور بازی سازی از زبان برنامهنویسی Lua برای اسکریپت نویسی استفاده میکند. برای ساخت منطقه بازی و تعیین رفتار شخصیتها و عناصر بازی، شما باید از Lua استفاده کنید. با مطالعه مستندات Core Engine و یادگیری نحوه استفاده از APIها و توابع موجود، به راحتی میتوانید برنامههای Lua را بنویسید.
با استفاده از ابزارهای مدلسازی سهبعدی، شخصیتها، اشیاء و محیطهای بازی طراحی میشوند. با استفاده از Core Engine میتوانید این مدلها را به بازی خود اضافه کرده و آنها را به صورت واقعگرایانه نمایش دهید.
بازیهای شوتر سوم شخص (Third-Person Shooter) یکی از سبکهای محبوب و هیجانانگیز در صنعت بازی سازی هستند. در این سبک بازی، شخصیت اصلی از دیدگاه سوم شخص کنترل میشود و با استفاده از سلاحها و تکنیکهای مختلف، با دشمنان مبارزه میکند. در ادامه به شما آموزش میدهیم که چگونه با استفاده از ابزارها و روشهای مناسب، یک بازی شوتر سوم شخص جذاب بسازید.
برای شروع، انتخاب یک موتور بازی مناسب برای ساخت بازی شوتر سوم شخص بسیار مهم است. بازی پرطرفدار کالاف دیوتی یکی از بهترین بازیهای اکشن سوم شخص است. موتورهای مشهور و قدرتمندی در این زمینه وجود دارند. موتور Unity یکی از محبوبترین موتورهای بازی سازی است که ابزارها و قابلیتهای مناسبی برای ساخت بازیهای شوتر سوم شخص ارائه میدهد.
موتور Unreal Engine نیز یکی از موتورهای بسیار قدرتمند است که میتوانید با استفاده از آن بازیهای شوتر سوم شخص با کیفیت بالا بسازید. این موتور توسط شرکت Epic Games توسعه داده شده است. موتور آنریل اجنین اغلب برای توسعه بازیهای ویدئویی، فیلمها، موسیقی و سایر نوع واقعیت افزوده و تجربههای تعاملی استفاده می شود. Unreal Engine از ابزارها، پروژهها و منابع دیگری برای طراحی و توسعه بازیهای خود استفاده میکند.
این موتور با قابلیتهای گرافیکی بالا، مکانیک بازی پیشرفته، پشتیبانی از انواع دستگاهها و امکانات دیگر، یکی از محبوبترین و قدرتمندترین موتورهای بازی در صنعت ویدئویی است.
از ابزارهای موتور بازی استفاده کنید تا شخصیت را با جزئیات مورد نیاز مانند ظاهر، تجهیزات و ویژگیهای دیگر طراحی کنید. با استفاده از ابزارهای موتور بازی، حرکات شخصیت اصلی را پیاده سازی کنید. این شامل حرکتهای رفت و آمد، پرش، دویدن و تعامل با اشیاء محیطی است. سعی کنید تا حرکات شخصیتها را طبیعی و روان طراحی کنید تا بازیکنان احساس واقعیت و هماهنگی با شخصیت داشته باشند.
سیستم اسلحه: یک سیستم قوی برای اسلحهها و تجهیزات بازی ایجاد کنید. این شامل انتخاب و تعویض اسلحهها، تنظیم ضربهها، جهتدهی و مهارتهای مربوط به اسلحه میباشد.
هدفگیری و تیراندازی: ایجاد سیستمی برای هدفگیری و تیراندازی دقیق را در نظر بگیرید. این شامل سیستم آهنگ تیراندازی، اثرات صوتی و بصری مربوط به تیراندازی و نمایش ضربهها به دشمنان است.
سیستم مبارزه: ایجاد یک سیستم مبارزه شامل حرکات نزدیک و تکنیکهای مربوطه را در نظر بگیرید. با استفاده از ابزارهای موتور بازی، حرکات مبارزه را پیادهسازی کنید همچنین تنوع و تاکتیکهای مختلف برای بازیکنان را فراهم کنید.
برای بازی خود صداها و اثرات پس زمینهای صوتی قوی و مناسب ایجاد کنید. این شامل صدای تیراندازی، جنگ و صداهای محیطی است که تجربهی صوتی بازی را عمیق میکند. انتخاب موسیقیهای مناسب برای بازی خود را در نظر بگیرید. موسیقیها باید با محیط و اتمسفر بازی هماهنگ باشند و احساسات و هیجان بازیکنان را تقویت کنند.
ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی برای دشمنان بازی را در نظر بگیرید. این شامل الگوریتمها و روشهایی برای حرکت، حمله و استراتژی دشمنان میشود. سعی کنید تا دشمنان بازی را هوشمند و چالشبرانگیز بسازید تا تجربه بازی برای بازیکنان جذاب باشد.
ساخت بازی با یونیتی بدون برنامه نویسی نیز ممکن است. Unity ابزاری قدرتمند برای توسعه بازی است که قابلیتهای بسیاری را در اختیار شما قرار میدهد. این ابزار امکان استفاده از رابط کاربری بصری و ابزارهایی را فراهم میکند که به شما اجازه میدهد بدون نیاز به توانمندیهای برنامهنویسی، بازی سازی کنید. برای آموزش ساخت بازی بدون کدنویسی هم همراه ما باشید.
در Unity، با استفاده از ابزارهای بصری مانند Editor و Blueprint، میتوانید بازیهای ساده و پیچیدهتر را بدون کدنویسی ایجاد کنید. این ابزارها به شما امکان میدهند تا با استفاده از درگ و رها کردن المانها، تنظیمات و رابط کاربری پیچیدهتر را انتخاب کنید.
Unity از برخی ابزارهای جانبی مانند Playmaker و Bolt نیز پشتیبانی میکند، که برای ساخت بازی بدون نوشتن کد استفاده میشوند. این ابزارها یک محیط بصری و گرافیکی فراهم میکنند که به شما امکان ایجاد منطقه و رفتارهای بازی را بدون نیاز به برنامهنویسی مستقیم میدهد.
با این حال، برای ساخت بازیهای پیچیدهتر و شخصیسازی بیشتر، ممکن است نیاز به کدنویسی پیدا کنید. در این صورت، آشنایی با زبان برنامهنویسی C# که به طور پیش فرض در Unity استفاده میشود، مفید خواهد بود. با یادگیری مفاهیم برنامهنویسی و C#، قادر خواهید بود تا قابلیتهای پیشرفتهتری را در بازیهای خود پیادهسازی کنید.
بازیهای اسکرچ میتوانند همانند هر نوع برنامهای که با استفاده از اسکرچ ساخته میشوند، گوناگون هستند. اما در اکثر موارد، بازیهای اسکرچ به صورت بازیهای کامپیوتری ساده و تعاملی طراحی میشوند. با استفاده از این ابزار، کاربران میتوانند بازیهای سادهتر مانند پازلها، بازیهای آرکید، بازیهای پلتفرمر، بازیهای ریاضی و غیره را بسازند. این بازیها معمولاً شامل شخصیتها، محیطها، قوانین و هدفهای مشخصی هستند.
با استفاده از قابلیتهای گرافیکی و کد بلوکی اسکرچ، کاربران میتوانند به طراحی شکلها، انیمیشنها، صداها و تعاملات مختلف بین شخصیتها در بازی بپردازند. همچنین، با استفاده از قطعههای کد بلوکی، میتوانند قوانین بازی را تعیین کنند، امتیازات، سطوح جدید و چالشهای متنوعی را به بازی اضافه کنند و تعامل با بازیکن را تنظیم کنند.
در دوره آموزش ساخت بازی شوتر سه بعدی با استفاده از موتور Core Engine از مقدمه تا مباحث پیشرفته را به طور برنامهریزی شده برای شما پوشش میدهیم. در ابتدا با هنر بازیسازی آشنا میشوید و سپس مباحث فنی و ایجاد بازی را به صورت کامل از مبتدی تا حرفهای آموزش خواهید دید.
هدف ما حرفهای شدن شما برای کار با Core Engine است، در دوره ساخت بازی شوتر شما اولین پروژه حرفهای خود را میسازید. دورهی آموزشی ما محدودیت سنی ندارد و هر کسی که به بازیسازی علاقمند است میتواند یک بازی شوتر سه بعدی با گرافیک بالا بسازد.
در ابتدا شما با نرمافزار Core Engine و ساخت بازی با آن آشنا میشوید. نسبت به محیط این نرمافزار مسلط میشوید و هنر بازیسازی را یاد خواهید گرفت.
· آشنایی با بازی سازی و Core Engine
· طراحی محیط
· برنامه نویسی مقدماتی
· برنامه نویسی در محیط بازی
· گیم پلی
به طور کلی شما برای گذراندن دوره شما باید ۱۶ ساعت آموزشی را بگذرانید. مجموعه محتوای آموزشی ما شامل ۱۲ ساعت تمرین و پروژه و ۴ ساعت ویدیو است. مهلت دوره چهار هفته است و شما باید نمره حد نصاب قبولی که ۷۰ است را حداقل کسب کنید. با ارسال تمرینها و پروژهها شما میتوانید گواهینامه معتبر این دوره را از مکتبخونه دریافت کنید.
به طور کلی، ساخت یک بازی شوتر نیازمند مهارتهای طراحی، برنامهنویسی، گرافیک و صدا و تست است. همچنین، منابع آموزشی و ابزارهای موجود در دسترس میتوانند به شما در این مسیر کمک کنند. به شما پیشنهاد میکنیم برای تجربه متفاوت در دوره آموزش ساخت بازی شوتر مکتب خونه شرکت کنید و اولین بازی مورد علاقه خود را طراحی کنید.
سرفصلهای این آموزش به صورت قدم به قدم و تمرین محور طراحی شدهاند و شما پس از اتمام دوره قادر به طراحی همه یا بخشهایی از یک بازی یا قرار گرفتن در یک تیم طراحی بازی خواهید بود. همین حالا نگاهی به دموی این دوره داشته باشید و در دوره ثبتنام کنید. در صورت وجود پرسش یا ابهام حین دیدن آموزشها به طور مستقیم با مربیان در تماس خواهید بود و میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در مکتب خونه همچنین انواع دوره آموزش برنامه نویسی، آموزش بازی سازی و همچنین آموزش یونیتی برای ساخت بازی موجود است که میتوانند به عنوان پیشنیاز یا مکمل این دوره عمل کنند.
متا دیسکریپشن :
ساخت یک بازی شوتر سه بعدی یک پروژه هیجانانگیز برای علاقهمندان به بازیسازی است. با استفاده از نرمافزارهای مناسب مانند Core Engine میتوانید به آن برسید. ما آموزش ساخت بازی شوتر را از مبتدی تا پیشرفته در مکتبخونه ارائه کردهایم.
اطلاعات بیشتر
از مجموع 1 امتیاز
1 نظردر صورتی که حد نصاب قبولی در دوره را کسب و تمرینها و پروژههای الزامی را ارسال کنید، گواهینامه رسمی پایان دوره توسط مکتبخونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار میگیرد.
قابل به اشتراک گذاشتن در
مدرس: محمدتقی جعفری طادی
مدرس: ایوب کمرهئی
Udemy
مدرس: Emilio Padulo
مدرس: ایوب کمرهئی
ایوب کمرهئی دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرمافزار، از سال 1390 در زمینهی طراحی و ساخت بازیهای ویدئویی فعالیت دارد. ایشان در طول فعالیتش با تیمهای بازیسازی مستقل تجربهی کاری داشته است. وی سابقه تدریس بازیسازی با موتورهای متفاوت بازیسازی مانند دوره آموزش UDK، دوره آموزش UNREAL ENGINE و دوره آموزش Unity داشته است.
اطلاعات بیشتر
مدرس: ایوب کمرهئی
مدرس: ایوب کمرهئی
مدرس: ایوب کمرهئی
مدرس: ایوب کمرهئی