آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور

برنامه‌نویسی شیءگرا یا OOP الگویی است که برای توسعه اپلیکیشن‌های مدرن استفاده می‌شود. OOP توسط زبان‌هایی مانند C#، جاوا و جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌شود. از دیدگاه برنامه‌نویسی شیءگرا، یک اپلیکیشن مجموعه‌ای از اشیا است که ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:48 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:48 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

پیش‌نیازها برای فراگیری دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت چیست؟
تمرکز این دوره از آموزش زبان جاوا اسکریپت روی شیءگرایی است؛ بنابراین شما باید آشنایی کاملی با جاوا اسکریپت داشته باشید. اگر تابه‌حال با این زبان برنامه‌نویسی کار نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دوره زیر را بگذرانید تا بتوانید آموزش کامل جاوا اسکریپت را فرا بگیرید:

  • دوره آموزش جاوا اسکریپت
  • آموزش رایگان Bootsrap 4 پروژه محور (پیش‌نیاز فصل دوم این دوره است)

سرفصل‌های دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور

فصل اول: آشنایی با OOP

در فصل اول از دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت با مفهوم این موضوع مهم آشنا می‌شوید. پس از پرداختن به شیءگرایی در جاوا اسکریپت، شیءگرایی در اکما اسکریپت 5 و همچنین اکما اسکریپت 6 را بررسی می‌کنیم.

کلاس‌ها و سازنده‌ها (constructor) از جمله مفاهیم پرکاربرد در دنیای شی گرایی هستند که باید آن‌ها را یاد بگیرید. همچنین در این دوره با مفهوم وراثت (inheritance) آشنا می‌شوید. متدهای فوق‌العاده استاتیک، extends و super و از همه مهم‌تر set و get در این دوره به شما آموزش داده می‌شود.

  مفهوم OOP
"07:58  
  کلمه کلیدی this
"07:55  
  شیء گرایی در ES5
"11:33  
  شیء گرایی در ES6
"02:15  
  class و constructor
"09:13  
  static method
"05:59  
  مفهوم Inheritance
"04:28  
  extends و super
"07:43  
  setter و getter
"04:58  
فصل دوم: پروژه شیء گرایی در جاوااسکریپت

در فصل دوم دوره جاوا اسکریپت قرار است به انجام یک پروژه بپردازیم. ازاین‌رو در ابتدای این فصل پروژه را معرفی کرده و بخش UI آن را توضیح می‌دهیم. با انجام این پروژه می‌توانید برای سایت خود پست ایجاد کرده و در صورت نیاز نداشتن، آن را حذف کنید. همچنین با ایجاد Validation Alert می‌توانید بررسی کنید که فیلدهای مربوط به آن خالی نباشند. علاوه بر این‌ها، در انتهای این فصل به شما آموزش می‌دهیم که چگونه پست‌هایی را که ایجاد کرده‌اید، به LocalStorage خود اضافه کنید.

  معرفی پروژه
"01:52  
  بخش UI پروژه
"05:16  
  ایجاد Post
"06:14  
  ایجاد Validation Alert
"09:11  
  حذف Post
"07:55  
  LocalStorage بخش اول
"10:59  
  LocalStorage بخش دوم
"05:03  

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

درباره دوره

برنامه‌نویسی شیءگرا یا OOP الگویی است که برای توسعه اپلیکیشن‌های مدرن استفاده می‌شود. OOP توسط زبان‌هایی مانند C#، جاوا و جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌شود. از دیدگاه برنامه‌نویسی شیءگرا، یک اپلیکیشن مجموعه‌ای از اشیا است که با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

اشیا داده‌هایی را شامل می‌شوند و بر اساس آن داده‌ها منطق‌هایی را اجرا می‌کنند. در نتیجه درک کد OOP بسیار آسان است. اما نکته سخت در این مبحث می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد چگونگی تقسیم یک اپلیکیشن به اشیاء کوچک‌تر باشد. ویژگی‌ها و مکانیسم‌های خاصی وجود دارد که باعث می‌شود یک زبان برنامه‌نویسی به برنامه‌نویسی شیءگرا تبدیل شود. شیء، کلاس‌ها، کپسوله‌سازی و وراثت از جمله آن‌هاست.

در این دوره به آموزش برنامه‌ نویسی جاوا اسکریپت و شیءگرایی در آن می‌پردازیم. جاوا اسکریپت یک پروتوتایپ بر اساس زبان شیءگراست؛ این بدان معناست که این زبان کلاس ندارد بلکه رفتارها را با استفاده از تابع سازنده (constructor) تعریف می‌کند، سپس با استفاده از پروتوتایپ آن را مجدداً استفاده می‌کند. 

یادگیری جاوا اسکریپت کار دشواری نیست. اما اگر اولین زبانی است که می‌خواهید یاد بگیرید، سازگار شدن با ذهنیت مورد نیاز برای برنامه‌نویسی فرایندی زمان‌بر خواهد بود. با این وجود، جاوا اسکریپت یکی از آسان‌ترین زبان‌های برنامه ‌نویسی است. شما می‌توانید برای شروع، آموزش جاوا اسکریپت را در مکتب‌خونه مشاهده کنید و خود را برای آموزش Javascript OOP آماده کنید.

هدف از یادگیری دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور چیست؟

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا محسوب می‌شود. از این زبان می‌توانید برای ایجاد صفحات وب تعاملی و پویا استفاده کنید. همانطور که می‌دانید وظیفه ساخت طرح کلی سایت و ظاهر صفحات وب بر عهده HTML و CSS است. اما جاوا اسکریپت کنترل نحوه عملکرد صفحات وب را بر عهده دارد. هدف از دوره جاوا اسکریپت این است که شما را وارد دنیای حرفه‌ای طراحی سایت با جاوا اسکریپت کند.

دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که با جاوا اسکریپت آشنایی مقدماتی دارند و قصد دارند مهارت‌های حرفه‌ای طراحی سایت را بیاموزند.
  • کسانی که به طراحی سایت‌های تعاملی و پویا علاقه دارند.
  • کسانی که به یادگیری زبان برنامه نویسی شیءگرا علاقه‌مندند.
  • کسانی که می‌خواهند با کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های مدرن جاوا اسکریپت کار کنند.

بعد از فراگیری دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

  • آشنایی با مفاهیم شی‌گرایی در جاوا اسکریپت، ES5 و ES6
  • طراحی سایت با استفاده از شیءگرایی در جاوا اسکریپت
  • کار با کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های مدرن جاوا اسکریپت
  • ایجاد پست و Validation Alert در سایت

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علی شیخ

علی شیخ در سال ۱۳۹۴ در رشته مهندسی کامپیوتر فارغ‌التحصیل شد و به عنوان برنامه‌نویس وب در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو شروع به کار کرد. تخصص اصلی ایشان در زبان‌های جاوا اسکریپت و php است. وی به دلیل این که به آموزش علاقه زیادی داشت، تصمیم به راه‌اندازی وب‌سایتی در این زمینه به نام وب پروگ گرفت و اکنون از سال 1398 تاکنون توانسته‌است سهم کوچکی در آموزش به افراد علاقه‌مند به برنامه‌نویسی را داشته باشد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

منابع مکمل برای فراگیری دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت چیست؟

اگر به این حد از مهارت در طراحی سایت قانع نیستید و قصد دارید آموزش کامل جاوا اسکریپت را فرا بگیرید، دوره‌های زیر به عنوان منابع مکمل را به شما توصیه می‌کنیم:

  • آموزش Asynchronous Javascript پروژه محور
  • آموزش رایگان Node.js

ویژگی‌های متمایز دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت مکتب‌خونه چیست؟

دوره آموزش شی‌گرایی در javascript کاملاً پروژه محور است و شما را با مهارت‌های عملی شیءگرایی در این زبان آشنا می‌کند. این نحوه تدریس باعث می‌شود که شما تمام مباحث را به خوبی و بدون نقص یاد بگیرید.

از آنجایی که مکتب‌خونه سعی می‌کند که شکاف بین آموزش مجازی و حضوری را از بین ببرد، با فراهم کردن امکان تالار گفتگو این قابلیت را برای شما ایجاد کرده‌است که بتوانید با دانشجویان این دوره در ارتباط باشید. در این صورت اگر در حین آموزش به سؤالی برخوردید می‌توانید با کمک سایر عزیزان آن‌ها را برطرف کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش شی گرایی در جاوا اسکریپت پروژه محور چیست؟

برای استفاده کامل از زبان جاوا اسکریپت و کار کردن با بعضی از کتابخانه‌های مدرن آن مانند ری‌اکت لازم است که با مفهوم شی‌گرایی در جاوا اسکریپت آشنا باشید. این دوره هم دقیقا به همین مبحث می‌پردازد. شما در این دوره کاملا با این مفهوم مهم و کاربردی آشنا می‌شوید و می‌توانید از آن به‌منظورهای مختلف استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید دوره آموزش Javascript OOP یک دوره پروژه محور است و ما در قالب انجام پروژه و طراحی قسمت‌های مختلف سایت این مفهوم را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم؛ بنابراین شما در فصل اول با شیءگرایی و ویژگی‌های مختلف آن آشنا شده و در فصل دوم از آموخته‌هایتان در انجام یک پروژه بهره می‌گیرید.

صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  1:48 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  1:48 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود نمی‌باشد)