×
ribbon

آموزش طراحی سفر مشتری در فروش

چگونه می‌توانیم مشتریان مطلوب خود را به کسب‌وکار جذب کنیم، آن‌ها را ترغیب به خرید کنیم و گروهی از مشتریان وفادار بسازیم؟ پاسخ به این سؤال در طراحی و تحلیل سفر مشتری در فروش نهفته ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
3.3 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 شناخت کامل سفر مشتری

 پیاده‌سازی مسیر جذب مشتری، تبدیل مشتری و حفظ مشتری در کسب‌وکار خودتان

 عارضه‌یابی سیستم کسب‌وکار خود

 بهبود سیستم کسب‌وکار خود

پیش‌نیاز‌ها

برای استفاده بهتر از این دوره بهتر است با مفاهیم اصلی بازاریابی آشنایی داشته باشید.

سرفصل‌های دوره آموزش طراحی سفر مشتری در فروش

مقدمه

جذب مشتریان در فضای کسب­‌وکار در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات چشمگیری شده است و در نتیجه روش‌های گذشته دیگر امروز پاسخگو نیست. اما چرا این تغییرات رخ‌داده است و سفر مشتری چه کمکی به ما می­کند؟ این فصل پاسخ به این پرسش است.

  سفر مشتری
"30:47  
هشت وضعیت مشتری نسبت به کسب‌وکار

قبل از اینکه بخواهیم مدل‌های طراحی قیف فروش یا سفر مشتری را بررسی کنیم، لازم است تا وضعیت‌های مشتری نسبت به کسب‌­وکار را بشناسیم. افکار و احساسات و رفتارهای مشتریان در هرکدام از این وضعیت‌های متفاوت است و لازم است تا بتوانیم هر مرحله را بشناسیم و بدانیم چگونه می­توان مشتری را به مرحله بعدی حرکت داد.

  وضعیت اول مشتری در سفر مشتری: غریبه
"36:31  
  آشنایی اجمالی به ابزارهای آگاه‌سازی بازار
"22:48  
  وضعیت دوم مشتری در سفر مشتری: بازدیدکننده
"14:50  
  وضعیت سوم مشتری در سفر مشتری: مشتری راغب
"22:09  
  وضعیت چهارم مشتری در سفر مشتری: فرصت خرید
"24:38  
  وضعیت پنجم مشتری در سفر مشتری: خریدار
"23:36  
  بررسی مثال‌های کاربردی در زمینه تجربه خرید
"17:14  
  وضعیت مشتری تکرارشونده، مشتری وفادار، مشتری هوادار
"24:19  
  مفهوم رضایت مشتری
"23:55  
طراحی قیف فروش و سفر مشتری

پس از شناخت وضعیت‌های مشتری نسبت به کسب­‌وکار، نوبت به آن رسیده است که مدل‌های طراحی قیف فروش و سفر مشتری را نیز بررسی کنیم و متناسب با کسب‌­وکار خود طراحی کنیم.

  بررسی مدل AIDA سنتی و جدید
"30:12  
  قیف‌های فروش
"22:40  
  مدل 5A در طراحی سفر مشتری
"17:19  

درباره دوره

چگونه می‌توانیم مشتریان مطلوب خود را به کسب‌وکار جذب کنیم، آن‌ها را ترغیب به خرید کنیم و گروهی از مشتریان وفادار بسازیم؟ پاسخ به این سؤال در طراحی و تحلیل سفر مشتری در فروش نهفته است.

در سال‌های گذشته به دلیل رونق بازار و پایین‌ بودن رقابت، برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیم، مسئله و دغدغه خاصی در شرکت‌ها وجود نداشت. زیرا مشتریان خود به دنبال تأمین‌کننده‌های محدود بودند و در صورت نارضایتی نیز انتخاب جایگزینی نداشتند. اما به دلیل توسعه تأمین‌کنندگان در حوزه‌های مختلف، توسعه اینترنت و فضای مجازی در ایران، تغییر نسل مصرف‌کنندگان، افزایش آگاهی و حق انتخاب‌های مشتریان و افزایش قدرت چانه‌زنی خریداران، روش‌های گذشته در دنیای امروز کسب‌وکار دیگر پاسخگو نیست. درواقع فروش را به دو شیوه می‌توان رقم زد:

در حالت اول فروش یک «اتفاق» است؛ یعنی در اثر برخی تلاش‌های غیر برنامه‌ریزی‌شده که مستندسازی نیز نشده است شرکت به درآمدی رسیده است. به همین دلیل با خروج یک فروشنده یا یک تغییر کوچک در شرکت دیگر نمی‌توان فروش قبل را تکرار کرد.

اما رویه دوم این است که فروش «نتیجه» یک فرایند طراحی شده است که به‌درستی پیاده‌سازی شده و قابل تکرار است. اینجاست که شناخت و تحلیل «سفر مشتری در فروش» راهکار اساسی ما است. سفر مشتری مسیر حرکت مشتری نسبت به کسب‌وکار از مرحله ناآگاهی تا خرید و هواداری است و شرکت‌های موفق با شناخت و طراحی این مسیر، شانس خود را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود افزایش می‌دهند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مجید مجیدی

مجید مجیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک است. او به‌عنوان عضو هیئت‌علمی در مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان فعالیت دارد. همچنین مدیرگروه و طراحی دوره فروشنده حرفه‌­ای است که تا سال 1401 بیش از بیست دوره به‌صورت آنلاین و حضوری با حضور بیش از 500 کارشناس فروش در مدرسه عالی ماهان برگزار شده است. او دبیر سرویس کسب‌و‌کار مجله موفقیت است و تاکنون بیش از 70 مقاله در مجلات داخلی به چاپ رسانده است. همچنین مترجم چهار عنوان کتاب به نام‌­های کلیک طلایی، ایده­‌پردازی برای تبلیغات، داستان‌­سرایی برای سفر مشتری و هواداران دوآتشه است. او حدود ده سال است در حوزه بازاریابی و فروش به‌عنوان مدرس و مشاور فعالیت دارد و با برندهای معتبری از جمله ایرانسل، همکاران سیستم، هایپرفامیلی، جین وست، شاتل، ماموت، سینا و ... افتخار همکاری داشته است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
محمدرضا عباسی 1402-10-09
Pdf دوره اگر بود خیلی بهتر میشد
علی ترکمان 1402-10-26
ضمن تشکر از مدرس دوره ولی ای کاش از تصاویر متحرک تر و پویاتری استفاده می کردید، و اینکه می شد دوره بسیار فشرده تر و مفیدتر باشه و از مثال های کاربردی بیشتری استفاده بشه...دوره برای من خیلی خسته کننده بود

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  5 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)