آموزش طراحی سفر مشتری در فروش

چگونه می‌توانیم مشتریان مطلوب خود را به کسب‌وکار جذب کنیم، آن‌ها را ترغیب به خرید کنیم و گروهی از مشتریان وفادار بسازیم؟ پاسخ به این سؤال در طراحی و تحلیل سفر مشتری در فروش نهفته ... ادامه

3.3 (7 رای)
247 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

شناخت کامل سفر مشتری

پیاده‌سازی مسیر جذب مشتری، تبدیل مشتری و حفظ مشتری در کسب‌وکار خودتان

عارضه‌یابی سیستم کسب‌وکار خود

بهبود سیستم کسب‌وکار خود

محتوای دوره

3 فصل 13 جلسه 5 ساعت ویدیو
مقدمه
هشت وضعیت مشتری نسبت به کسب‌وکار
طراحی قیف فروش و سفر مشتری

پیش‌نیاز‌ها

برای استفاده بهتر از این دوره بهتر است با مفاهیم اصلی بازاریابی آشنایی داشته باشید.

درباره دوره

چگونه می‌توانیم مشتریان مطلوب خود را به کسب‌وکار جذب کنیم، آن‌ها را ترغیب به خرید کنیم و گروهی از مشتریان وفادار بسازیم؟ پاسخ به این سؤال در طراحی و تحلیل سفر مشتری در فروش نهفته است.

در سال‌های گذشته به دلیل رونق بازار و پایین‌ بودن رقابت، برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیم، مسئله و دغدغه خاصی در شرکت‌ها وجود نداشت. زیرا مشتریان خود به دنبال تأمین‌کننده‌های محدود بودند و در صورت نارضایتی نیز انتخاب جایگزینی نداشتند. اما به دلیل توسعه تأمین‌کنندگان در حوزه‌های مختلف، توسعه اینترنت و فضای مجازی در ایران، تغییر نسل مصرف‌کنندگان، افزایش آگاهی و حق انتخاب‌های مشتریان و افزایش قدرت چانه‌زنی خریداران، روش‌های گذشته در دنیای امروز کسب‌وکار دیگر پاسخگو نیست. درواقع فروش را به دو شیوه می‌توان رقم زد:

در حالت اول فروش یک «اتفاق» است؛ یعنی در اثر برخی تلاش‌های غیر برنامه‌ریزی‌شده که مستندسازی نیز نشده است شرکت به درآمدی رسیده است. به همین دلیل با خروج یک فروشنده یا یک تغییر کوچک در شرکت دیگر نمی‌توان فروش قبل را تکرار کرد.

اما رویه دوم این است که فروش «نتیجه» یک فرایند طراحی شده است که به‌درستی پیاده‌سازی شده و قابل تکرار است. اینجاست که شناخت و تحلیل «سفر مشتری در فروش» راهکار اساسی ما است. سفر مشتری مسیر حرکت مشتری نسبت به کسب‌وکار از مرحله ناآگاهی تا خرید و هواداری است و شرکت‌های موفق با شناخت و طراحی این مسیر، شانس خود را برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود افزایش می‌دهند.

اطلاعات بیشتر

امتیاز و نظرات کاربران

3.3

از مجموع 7 امتیاز

3 نظر

7 ماه پیش

Pdf دوره اگر بود خیلی بهتر میشد

محمدرضا عباسی

محمدرضا عباسی

7 روز پیش

صحبت ها خیلی کلّی بود

7 ماه پیش

ضمن تشکر از مدرس دوره ولی ای کاش از تصاویر متحرک تر و پویاتری استفاده می کردید، و اینکه می شد دوره بسیار فشرده تر و مفیدتر باشه و از مثال های کاربردی بیشتری استفاده بشه...دوره برای من خیلی خسته کننده بود

علی ترکمان

علی ترکمان

دوره‌های پیشنهادی

بلاک‌چین و بیت‌کوین به زبان ساده
17,093 دانشجو
4.4 (168)
گواهینامه
30٪
409,000 286,300 تومانء
آموزش پایتون مقدماتی

مدرس: جادی میرمیرانی

88,068 دانشجو
4.3 (5,913)
گواهینامه
30٪
1,359,000 951,300 تومانء
آموزش کپی رایتینگ

مدرس: مونا دژبان

917 دانشجو
4 (52)
گواهینامه
30٪
989,000 692,300 تومانء
آموزش جامع تحقیقات بازار

مدرس: مجید عقلایی

1,906 دانشجو
3.7 (56)
گواهینامه
30٪
2,209,000 1,546,300 تومانء

درباره استاد

مجید مجیدی
مجید مجیدی
1 دوره
247 دانشجو

مجید مجیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک است. او به‌عنوان عضو هیئت‌علمی در مدرسه عالی کسب‌وکار ماهان فعالیت دارد. همچنین مدیرگروه و طراحی دوره فروشنده حرفه‌­ای است که تا سال 1401 بیش از بیست دوره به‌صورت آنلاین و حضوری با حضور بیش از 500 کارشناس فروش در مدرسه عالی ماهان برگزار شده است. او دبیر سرویس کسب‌و‌کار مجله موفقیت است و تاکنون بیش از 70 مقاله در مجلات داخلی به چاپ رسانده است. همچنین مترجم چهار عنوان کتاب به نام‌­های کلیک طلایی، ایده­‌پردازی برای تبلیغات، داستان‌­سرایی برای سفر مشتری و هواداران دوآتشه است. او حدود ده سال است در حوزه بازاریابی و فروش به‌عنوان مدرس و مشاور فعالیت دارد و با برندهای معتبری از جمله ایرانسل، همکاران سیستم، هایپرفامیلی، جین وست، شاتل، ماموت، سینا و ... افتخار همکاری داشته است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.