آموزش فشرده نرم‌افزار AutoHotkey

poster
پیش‌نمایش دوره

چرا کار با AutoHotkey را یاد بگیریم؟ امروزه نوشتن ربات‌ها یا برنامه‌هایی که عملیات مختلفی را به‌صورت خودکار انجام دهند در پلتفرم‌های مختلف بسیار متداول است، در کار با کامپیوتر در سیستم‌عامل ویندوز هم می‌توان ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آموزش مبانی نوشتن ربات جهت خودکارسازی عملیات مختلف در برنامه‌ها یا بازی‌ها در ویندوز

 آموزش کلیات برنامه‌نویسی و اجرای برنامه‌ها در AutoHotkey

 چگونگی تغییر یا افزودن قابلیت‌های جدید به نرم افزارهای مورد استفاده در ویندوز

 نحوه استفاده صحیح از راهنمای نرم‌افزار در هنگام کار

پیش‌نیاز‌ها

این دوره هیچ پیش‌نیازی ندارد و تمامی علاقه‌مندان، می‌توانند از این دوره بهره‌مند شوند.

سرفصل‌های دوره آموزش فشرده نرم‌افزار AutoHotkey

مقدمه

در این فصل توضیحات کلی اولیه و روش نصب و راه‌اندازی نرم افزارهای مورد نیاز بیان شده است.

  راه‌اندازی اولیه AutoHotkey
مشاهده
"09:13  
  راه اندازی VSCode
مشاهده
"05:20  
  توضیحات اولیه
"09:37  
قابلیت‌ها و توابع اصلی

در این فصل به ساختار کلی برنامه‌ها در نرم‌افزار AutoHotkey پرداخته شده و توابع اصلی و پرکاربرد این نرم‌افزار آموزش داده شده است.

  تعریف و استفاده از Hotkey ها
مشاهده
"18:43  
  تعریف و استفاده از Hotstring ها
"08:04  
  اجرای برنامه‌ها با دستور Run
"15:44  
  بررسی دستورات ماوس و برنامه ربات کلیک‌کننده در یک بازی کلیکی
"17:25  
  بررسی دستورات صفحه کلید
"16:28  
  نحوه مدیریت پنجره‌ها و برنامه‌ها
"17:37  
برنامه‌نویسی در AutoHotkey

در این بخش ساختار کلی و قابلیت‌های زبان برنامه‌نویسی نرم افزار AutoHotkey مورد بررسی قرار گرفته است.

  متغیرها و عملگرها
"10:57  
  ساختارهای شرطی و ساختارهای حلقه
"19:45  
  آرایه‌ها و رشته‌ها
"19:15  
  توابع
"08:53  
برنامه‌های تمرینی و جمع‌بندی نهایی

در این فصل با استفاده از AutoHotkey چند برنامه کاربردی ساده نوشته شده که شما بتوانید چند نمونه از قابلیت‌های عملی این نرم‌افزار را ببینید و روش استفاده از آن در محیط‌های مختلف را بهتر درک کنید. در پایان ترفندهایی برای کار با نرم‌افزار VSCode گفته شده که کمک می‌کند سرعت کار شما بالاتر برود و پس از آن یک جمع‌بندی کلی انجام شده است.

  برنامه جابه‌جا کردن خط در Notepad
"06:29  
  برنامه یادآور ذخیره فایل در نرم افزارها
"08:10  
  افزودن قابلیت انتخاب زوم به MSPaint
"06:50  
  نکات و ترفندهایی از VSCode
"16:13  
  جمع‌بندی کلی
"10:08  

درباره دوره

 چرا کار با AutoHotkey را یاد بگیریم؟

 امروزه نوشتن ربات‌ها یا برنامه‌هایی که عملیات مختلفی را به‌صورت خودکار انجام دهند در پلتفرم‌های مختلف بسیار متداول است، در کار با کامپیوتر در سیستم‌عامل ویندوز هم می‌توان با استفاده از نرم‌افزار AutoHotkey به‌راحتی برنامه‌ها یا ربات‌هایی بنویسید که در شرایط خاصی به‌صورت خودکار عملیاتی را انجام دهند، برخی خطاهای انسانی را اصلاح کنند یا به بعضی برنامه‌های شما قابلیت‌هایی اضافه کنند، کلیدهای میان‌بر جدید برای ویندوز و برنامه‌های خود تعریف کنید یا کاربردشان را تغییر دهید یا خیلی قابلیت‌های ساده یا پیچیده دیگر را به‌راحتی در اختیار داشته باشید. با استفاده از AutoHotkey می‌توانید با خودکارسازی بسیاری عملیات و جلوگیری از انجام دستی بسیاری از کارهای تکراری در زمان خود صرفه‌جویی کنید و بازده کاری خود را به‌مراتب بالاتر ببرید.

 

 کاربرد AutoHotkey چیست؟

 همان‌طور که از نام این نرم‌افزار مشخص است کاربرد اصلی آن تعریف و تغییر کلیدهای میان‌بر ویندوز و خودکارسازی عملیات است، می‌تواند بجای شما با ماوس و کیبورد کار کند و این عملیات را به‌گونه‌ای شبیه‌سازی کند که انگار شما پشت کامپیوتر نشسته‌اید و آن کارها را خودتان انجام می‌دهید. از AutoHotkey هم در کاربردهای تفننی مثل نوشتن ربات برای بازی‌ها استفاده می‌شود هم در کارهای معمول یا جدی در هنگام کار با ویندوز، می‌تواند از طرف شما ایمیل بفرستد، بجای شما متنی را تایپ کند، فایلی در زمان خاصی دانلود کند یا هر وظیفه دیگری که برایش تعریف کردید در شرایط از قبل مشخص شده انجام دهد. کاربردهای AutoHotkey می‌تواند خیلی ساده یا خیلی پیچیده باشد، مثلاً ممکن است استفاده یک فرد از این نرم‌افزار صرفاً در حد تصحیح یک‌سری کلمات از قبل تعریف شده و اصلاح خطاهای تایپی باشد، فرد دیگری از آن برای نوشتن ربات در بازی‌ها استفاده کند و فرد دیگری برای انجام یک پروسه پیچیده نرم‌افزاری شامل پردازش تصویر و ارتباط با اینترنت و کار بر روی فایل‌ها باشد.

 

 این دوره مناسب چه کسانی است و چه پیش‌نیازهایی لازم دارد؟

 این دوره برای تمام کسانی که روزانه با کامپیوتر و سیستم‌عامل ویندوز سروکار دارند می‌تواند مناسب باشد. اگرچه کار با این نرم‌افزار نیاز به مقداری توانایی برنامه‌نویسی دارد؛ اما ازآنجاکه مخاطب هدف این نرم‌افزار عموم کاربران ویندوز بوده‌اند کار با آن به‌گونه‌ای است که یادگیری و استفاده از آن به‌راحتی برای همه افراد ممکن است و برای بسیاری کاربردها به برنامه‌نویسی‌های پیچیده‌ای نیاز نیست.

 در این دوره آموزشی نرم‌افزار AutoHotkey به‌صورت فشرده و سریع آموزش‌داده‌شده است و سعی شده از پرداختن به جزئیاتی که باعث سردرگمی افراد می‌شود خودداری شود، بااین‌حال روش آموزش و استفاده از راهنمای نرم‌افزار به‌گونه‌ای در طول دوره گفته شده که حتی برای استفاده از سایر قابلیت‌های پیشرفته‌تر نیز شما می‌توانید با استفاده از راهنمای برنامه و دانشی که در طول دوره فراگرفته‌اید نیاز خود را برآورده کنید.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher نوید ترابی

نوید ترابی فارغ‌التحصیل رشته برق-الکترونیک در مقطع کارشناسی است. وی بیش از 20 سال تجربه فعالیت حرفه‌ای در حوزه الکترونیک و کامپیوتر و زمینه‌های مرتبط با آن‌ها را دارد، در طول این سال‌ها در پروژه‌های مختلف داخلی و خارجی زیادی بصورت مستقل یا تیمی فعالیت و همکاری داشته است و همچنین چندین مقام برتر در مسابقات بین المللی ربوکاپ را در کارنامه خود دارد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  4 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  4 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)