آموزش فلاتر Flutter

فلاتر یک فریم ورک توسعه UI کراس پلتفورم (چند سکویی) و یک SDK رایگان و متن‌باز است. چند سکویی به این معنا که می‌توان با یک Code Base واحد برای پلتفرم‌های مختلف مثل اندروید، IOS، ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.2 (6 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  56 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  13 ساعت ویدئو - 43 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 مفاهیم شی‌ءگرایی در زبان دارت

 توسعه و پیاده‌سازی UI پیشرفته و واکنش‌گرا در فلاتر

 درک مفاهیم کلاینت‌سرور، توسعه Appهای موبایل آنلاین

 کار با Postman و Github

پیش‌نیاز‌ها

برای شرکت در این دوره آشنایی اولیه با برنامه‌نویسی کافی است و پیشنیاز خاصی ندارد و سعی شده همه مطالب از پایه توضیح داده شود.

سرفصل‌های دوره آموزش فلاتر Flutter

فصل اول: داده‌‌ها و انواع داده‌ای در زبان دارت

این فصل حاوی مفاهیم مربوط به متغیرها، انواع داده‌ای مختلف و متدهای هر نوع داده‌ای است، همچنین علاقه‌مندان در این فصل با مفاهیم null Safety و Type Sfety در دارت آشنا می‌شوند.

  مقدمه
"13:39  
  عملگرهای حسابی
"07:34  
  عملگرهای مقایسه‌ای
"05:04  
  انواع داده‌ای
"18:07  
  اپراتور مقداردهی
"08:03  
  Var و Dynamic
"07:15  
  مفهوم Null Safety و TypeSafety
"06:17  
  لیست در دارت
"17:01  
  مپ
"15:51  
  متدهای استرینگ
"07:26  
  متدهای number
"07:44  
  Const و Final
"06:48  
  Enum
"03:35  
  کوییز پایانی فصل مقدمه
 100%    
"18:00  
فصل دوم: Control Flow

در این فصل دستورات شرطی مانند ترنری، حلقه‌ها و همچنین ساختار Switch آموزش داده می‌شود.

  دستورهای If و else
"07:59  
  دستور Turnery
"06:21  
  Switch case
"05:03  
  دستور For loop
"07:13  
  دستور For in
"04:55  
  Do While و While
"04:41  
  Continue و break در loop
"04:08  
  کوییز پایانی فصل Control Flow
 100%    
"11:00  
فصل سوم: تابع‌ها

این فصل مفهوم توابع، انواع آنها و انواع پارامترها را پوشش می‌دهد.

  تابع Void
"07:30  
  تابع بازگشتی (return)
"07:58  
  قوانین نام‌گذاری پارامترها
"06:37  
  Ex
"07:16  
  کوییز پایانی فصل توابع
 16.7%    
"08:00  
  تمرین ادغام دو لیست (الزامی)
 83.3%    
"60:00  
فصل چهارم: برنامه‌نویسی شی‌گرا

تمام مفاهیم شی‌گرایی با مثال قابل درک در این فصل پوشش داده شده‌اند، از جمله مفهوم کتابخانه، کلاس، تابع سازنده، polymorphism ،Abstraction ،Interface ،Encapsulation و هم چنین مفاهیم مهمی مانند Get ، Set  و Mixin در زبان دارت

  تعریف کلی شی‌گرایی
"06:09  
  چهار مفهوم شی‌گرایی
"07:23  
  مفهوم کلاس
"20:48  
  کانستراکتور نامگذاری شده
"07:09  
  ریدارکتیو کانستراکتور
"05:24  
  ارث‌بری
"10:26  
  پلی‌مورفیسم
"16:46  
  انتزاع
"10:13  
  اینترفیس
"10:30  
  کپسوله‌سازی
"10:13  
  Mixin
"13:09  
  Mixin on
"04:29  
  کوییز پایانی فصل برنامه‌نویسی شیءگرا
 20%    
"15:00  
  تمرین شیءگرایی (الزامی)
 80%    
"60:00  
فصل پنجم: Concurrency در دارت

این فصل تفاوت برنامه‌نویسی همزمان و ناهمزمان را با طرح مثال‌های ملموس پوشش می‌دهد، مفاهیمی مانند Future و Async-Await در این فصل آموزش داده شده‌اند.

  Async – sycnc
"05:01  
  Ex
"05:18  
  کوییزهای پایانی فصل Concurrency در دارت
 100%    
"04:00  
فصل ششم: معرفی فلاتر و نصب پیشنیازها

بررسی فلاتر، مفهوم کراس پلتفورم و تحلیل آناتومی یک اپلیکیشن فلاتری

  معرفی
"06:23  
  دانلود ابزارها
"06:55  
  نصب
"11:39  
  شبیه‌ساز اندروید
"06:43  
  ایجاد یک پروژه فلاتر
"09:14  
  نمونه Main Dart
"13:56  
  Hello World
"09:07  
  کوییزهای پایانی فصل معرفی فلاتر و نصب پیشنیازها
 100%    
"13:00  
فصل هفتم: ساخت اولین اپ فلاتری

در این فصل علاقه‌مندان ساختار یک اپ فلاتری را با مفاهیم scaffold، تحلیل pubSpec ،Assets، مفهوم ویجت، آناتومی درخت ویجت و ویجت‌های ضروری مانند Column و Row یاد خواهند گرفت.

  درخت
"11:18  
  Scaffold
"11:49  
  Appbar
"03:59  
  ستون و ردیف
"10:38  
  کوییزهای پایانی فصل ساخت اولین اپ فلاتری
 100%    
"15:00  
فصل هشتم: چالش رابط کاربری زیبا و پیچیده با ویجت‌های فلاتر

در این فصل یک رابط کاربری آماده در فیگما که پیاده‌سازی آن پیچیدگی و ظرافت خاص خود را دارد پیاده می‌شود. مبانی متریال، Thmming و عمده چالش‌های سخت UI در فلاتر را پوشش می‌دهد. ویجت‌های Stack ،Assets، کار با فونت‌ها، DecorationBox و ... از جمله مفاهیم اصلی این فصل هستند.

  بررسی رابط کاربری
"05:24  
  کلاس استاتیک برای مدیریت ایترینگ‌ها
"09:24  
  کلاس استاتیک برای مدیریت رنگ‌ها
"14:17  
  کلاس ابعاد
"06:36  
  دایرکتوری Assest و پیاده‌سازی پروفایل Info
"18:05  
  پیاده‌سازی بج روی تصویر پروفایل و معرفی ویجت استک
"10:11  
  معرفی pubdev و نصب پیج گوگل فونت
"16:52  
  List View Builder
"12:24  
  لیست ویو بیلدر با دیتای پویا – کانتینر
"20:33  
  TextFiled - InpudDecoratrion - Expanded
"13:09  
  svg فلاتر
"07:37  
  Carousel Slider
"10:18  
  Decorate Slider Item
"14:22  
  Stack Slider Background
"13:41  
  Costum Bottom Navigation Bar
"20:36  
  کوییزهای پایانی فصل چالش رابط کاربری زیبا و پیچیده با ویجت‌های فلاتر
 11.8%    
"15:00  
  تمرین ویجت شخصی‌سازی شده (الزامی)
 88.2%    
"360:00  
  سورس کد نهایی
"00:02  
فصل نهم: مفهوم State و تفاوت Stateless و StateFul

در این فصل به چرخه حیات ویجت‌ها ، تفاوت Stateless و StateFul، پیاده‌سازی لیست‌ها و همچنین بروزرسانی داده‌ها در رابط کاربری پرداخته‌ایم.

  Stateless در برابر Stateful
"09:29  
  Set State - Horizontal List Item Height Change
"14:49  
  Costum Bottom Nav با SetState
"11:26  
  کوییز پایانی فصل مفهوم State و تفاوت Stateless و StateFul
 20%    
"08:00  
  تمرین stll و stf و بهینه‌سازی (الزامی)
 80%    
"00:00  
فصل دهم: رابط کاربری رسپانسیو در فلاتر

محاسبه پویای اندازه‌ها و وجیت‌هایی که به پیاده‌سازی یک رابط کاربری واکنش‌پذیر کمک می‌کند مباحثی هستند که در این فصل تدریس شده‌اند.

  معرفی
"04:07  
  Fluttergen و Code Generators
"09:12  
  Prefered Size Appbar Component
"14:23  
  صفحه اصلی
"18:27  
  Responsive UI با Media Query
"17:41  
  مفاهیم ارتباط با سرور
"10:31  
  معرفی Postman و پیاده‌سازی کلاس‌های مدل
"20:08  
  پکیج Dio و پیاده‌سازی Get method
"16:24  
  مقداردهی ویجت‌های Main Screen
"14:28  
  دریافت لیست مقالات
"10:28  
  مسیردهی صفحات و Routing
"10:28  
  کوییزهای پایانی فصل رابط کاربری رسپانسیو
 27.3%    
"12:00  
  تمرین لیست مقالات (الزامی)
 72.7%    
"180:00  
  سورس کد نهایی
"00:02  
پروژه نهایی: Dginews
  پروژه نهایی: Dginews (الزامی)
 100%    
"1800:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

فلاتر یک فریم ورک توسعه UI کراس پلتفورم (چند سکویی) و یک SDK رایگان و متن‌باز است.  چند سکویی به این معنا که می‌توان با یک Code Base واحد برای پلتفرم‌های مختلف مثل اندروید، IOS، وب و دسکتاپ شامل سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز اپلیکیشن کاربردی مستقل کلاینت ساید یا آنلاین ساخت.  امروزه عمده کمپانی‌ها و کارفرما‌ها در بازار بین‌المللی و به لخصوص فریلنسری به دلیل قابلیت توسعه سریع و هزینه پایین توسعه و نگهداری، از اندروید و IOS به فلاتر مهاجرت کرده‌اند.

 

هدف از برگزاری دوره‌ی آموزش فلاتر چیست؟

هدف از این دوره، آموزش علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی موبایل یا کراس پلتفرم در سطح مقدماتی‌ است. این دوره همچنین برای آماده‌سازی برای دوره پیشرفته فلاتر و نهایتا ورود به بازار کار یا شرکت در مصاحبه‌های کاری مربوط به فلاتر است.

 

دوره‌ی آموزش فلاتر برای چه کسانی مناسب هست؟

این دوره مناسب علاقه‌مندانی است که قصد شروع برنامه‌نویسی موبایل یا کراس پلتفرم را دارند. این دوره می‌تواند مسیر یادگیری صحیح و منطقی یک متخصص فلاتر باشد. کسانی که می‌خواهند از تولید اپلیکیشن موبایل در مسیرهای فریلنسری، کارمندی یا تبلیغاتی کسب درآمد کنند این دوره بهترین انتخاب خواهد بود.

 

بعد از گذراندن دوره‌ی آموزش فلاتر چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

بعد از گذراندن دوره‌ی آموزش فلاتر چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد:

  • تسلط به سینتکس‌ها، مفاهیم شی‌ءگرایی در زبان دارت
  • تسلط بر مفاهیم اساسی توسعه UI و پیاده‌سازی UI پیشرفته و واکنش‌گرا در فلاتر
  • درک مفاهیم کلاینت-سرور، توسعه اپ‌های موبایل آنلاین 
  • کار با ابزار‌های جانبی مورد نیاز توسعه‌دهنده، از جمله Postman ‌و Github 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher ساسان صفری

ساسان صفری، مهندس نرم‌افزار و برنامه‌نویس است. ایشان از سال ۹۱ فعالیت‌شان را در حوزه برنامه‌نویسی آغاز و سال‌هاست در حوزه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل و کراس پلتفرم با زبان‌های جاوا، کاتلین، سویفت و دارت فعالیت دارند.  

ایشان با بنیان‌گذاری شرکت و گروه نرم‌افزاری (Lunyx)  طی سال‌های اخیر محصولات داخلی و خارجی بزرگی را توسعه دادند که آخرین پروژه‌های ایشان را می‌توانید در lunyxagency.com ببینید.

ایشان همچنین به یادگیری و یاد‌دادن و به طور کلی حوزه آموزش علاقه‌مندند و با تولید پادکست و سخنرانی‌های عمومی برنامه‌نویسی سهم بزرگی در رشد کامیونیتی برنامه‌نویسی فارسی داشتند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
سید علیرضا عقیلی 1402-09-21
در بخش سوالات هر بخش سوالاتی مطرح شده که تدریس نشده‌اند. در یکی از تمرینات خواسته شده که یک ویجت سفارشی ایجاد کنیم که اصلاً تدریس نشده است. سوالات را یک بار بازنگری کنید‌. پیروی نظر آقای هاشمی پور آخرین قسمت فصل 10 ناقص است ونیاز به خداقل یکجلسه دیگر است.
ریحانه صافی 1402-05-06
سلام. دوره بسیار خوبیه مباحث به صورت فشرده بیان شده و دوره ها خیلی طولانی نیست که باعث میشه حوصله ادم سر نره . من خیلی خوشم اومد . مرسی
مهدی هاشمی پور 1402-08-16
سلام وقت بخیر. دوره بسیار خوبی بود. کامل نبود. استاد گرامی لطفا دوره پیشرفته را هم تدارک ببینید. در ضمن فصل دهم درس دریافت لیست مقالات و مسیردهی صفحات و روتینگ یک فایل بود لطفا اصلاح شود. ممنون از شما.
حسین غلامی 1402-12-02
با توجه به هزینه گرفته شده برای پشتیبانی عملا هیچ پشتیبانی صورت نگرفت.بسیار دیر به سوالات و تمرین ها پاسخ میدادند. کیفیت مطالب هم خوب نبود. در کل بسیار ضعیف بود. یک امتیاز هم به نظرم زیاده.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  56 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  13 ساعت ویدئو - 43 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  70 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام