آموزش قوانین کار، بیمه و مالیات در قراردادها

اگر می‌خواهید قاضی برای شما تصمیم نگیرد، خودتان در قرارداد تصمیم‌گیری کنید! این جمله‌ای است که این روزها اگر درگیر بیمه و قراردادها و یا مالیات و چالش قوانین کار در کسب‌وکار خود باشید، برگ ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
4.4 (27 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  2 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  60 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش قوانین کار، بیمه و مالیات در قراردادها

فصل اول - حقوق کارگر و کارفرما در قراردادها

در بخش حقوق کارگر و کارفرما در قرارداد، درباره‌ی نکات مهمی که می‌بایست در طراحی قرارداد موردتوجه قرار گیرد تا مشکلات و مسائل قانونی را کاهش دهد صحبت خواهیم کرد. همچنین اهمیت انعقاد قراردادهای کتبی را بررسی کرده و با همراهی یکدیگر ارزیابی و تحلیلی بر یک نمونه قرارداد استاندارد خواهیم داشت. در این میان، درنتیجه عقد قرارداد رسمی، یک رابطه جدید حقوقی میان دو طرف برقرار می‌شود و طرفین با توجه به موضوع قرارداد باید تعهداتی را نسبت به یکدیگر انجام دهند؛ بنابراین، در صورت قصور یکی از طرفین این قرارداد که تعهدات حقوقی به همراه دارد، طرف دیگر می‌تواند متوسل به راهکارهای قانونی برای ملزم کردن طرف متقابل به اجرای تعهدات قانونی خود شود؛ لذا مهم است که در زمان تنظیم قرارداد، تمام پیش‌بینی‌های لازم توسط امضاکنندگان آن صورت پذیرد تا در آینده در صورت بروز اختلاف، منافع طرفین لحاظ شده باشد. در ادامه‌ی این فصل به بررسی اموری که اثبات آن‌ها بر عهده‌ی کارگر است پرداخته و نیز امور بر عهده‌ی کارفرما را نیز توضیح می‌دهیم.

  در طراحی قرارداد چه نکاتی باید مد نظر قرار گیرد؟
"06:42  
  اهمیت انعقاد قرارداد کتبی
"08:53  
  اهمیت عنوان قرارداد
"14:39  
  ارزیابی و تحلیل یک نمونه قرارداد استاندارد
"12:19  
  اموری که اثبات آنها بر عهده کارگر است بخش اول
"10:13  
  اموری که اثبات آنها بر عهده کارگر است بخش دوم
"08:57  
  اموری که اثبات آنها بر عهده کارفرما است بخش اول
"09:13  
  اموری که اثبات آنها بر عهده کارفرما است بخش دوم
"12:28  
فصل دوم - حقوق بیمه در قراردادها

در بخش حقوق بیمه در قراردادها، ابتدا به آموزش بیمه کارکنان و بیمه قراردادها پرداخته و سپس نکات هریک از بخش‌ها را چه در طرف کارفرما و چه در طرف کارگر بررسی می‌کنیم. همچنین ماده 38 قانون بیمه تأمین اجتماعی را به‌عنوان مرجع اساسی و قانونی این قوانین مرور خواهیم کرد.

  بیمه کارکنان و بیمه قراردادها
"05:48  
  نکات مهم پیرامون بیمه کارکنان
"11:44  
  نکات مهم پیرامون بیمه قراردادها
"11:55  
  ماده 38 قانون تامین اجتماعی
"08:25  
فصل سوم - حقوق مالیات در قراردادها

و اما در بخش سوم، حقوق مالیات در قراردادها حائز اهمیت خواهد بود. پس از شناخت حقوق کارگر و کارفرما و حقوق بیمه در قراردادها، با مالیات‌های مستقیم آشنا شده و مالیات تکلیفی حقوق را نیز بررسی می‌کنیم. پس از اتمام این دروس، به بررسی مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخته و مروری بر مباحث دوره خواهیم داشت.

  نکات مهم پیرامون مالیات‌های مستقیم بخش اول
"11:54  
  نکات مهم پیرامون مالیات‌های مستقیم بخش دوم
"11:33  
  نکات مهم پیرامون مالیات‌های مستقیم بخش سوم
"17:54  
  مالیات تکلیفی حقوق
"13:28  
  مالیات بر ارزش افزوده بخش اول
"09:54  
  مالیات بر ارزش افزوده بخش دوم
"07:59  
  آزمون نهایی
 100%    
"15:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

اگر می‌خواهید قاضی برای شما تصمیم نگیرد، خودتان در قرارداد تصمیم‌گیری کنید!

این جمله‌ای است که این روزها اگر درگیر بیمه و قراردادها و یا مالیات و چالش قوانین کار در کسب‌وکار خود باشید، برگ برنده‌ی شما در مدیریت  کسب‌وکارتان است.

عدم مهارت در تنظیم قرارداد باعث می‌شود در صورت بروز اختلاف، راه‌حل مشخص و شفافی در قرارداد وجود نداشته و سرنوشت طرفین به نحو نامشخصی در دست قاضی دادگاه قرار گیرد بدون اینکه طرفین بتوانند نتیجه دعوی را پیش‌بینی نمایند؛ یکی از اختلافات رایج قراردادی را می‌توان در بحث حقوق قوانین قراردادها، اختلاف در موضوعات مربوط به قوانین کار، قوانین بیمه در قراردادها و نیز مالیات در قراردادها دانست.

قراردادها و معاملات فی‌مابین کارگر و کارفرمایان، موضوعی است که این روزها به‌عنوان یکی از دغدغه‌های روزمره‌ی کارفرمایان مطرح می‌شود، چالشی که میان احقاق حقوق کارگر و ایجاد عدالت میان روابط کار نقشی مهم دارد، این قوانین که از آن به‌عنوان قوانین کارگر و کارفرما به معنایی که امروز در حقوق کار بیان می‌شود نام‌برده می‌شود، اگرچه طی قرون در جوامع مختلف بشری وجود داشته است، اما مقررات حاکم بر این روابط همواره یکسان نبوده و دستخوش تحولات زیادی شده‌است.

دوره آموزش قوانین کار، بیمه و مالیات در قراردادها یک دوره کاملاً کاربردی و متفاوت راجع به حقوق قراردادها است؛ بی‌شک یکی از مهم‌ترین مباحث حقوقی کسب‌وکارها، بحث قرارداد است و از سوی دیگر بیشترین چالشی که کسب‌وکارها اعم از خرد و کلان با آن مواجه هستند مسائل مربوط به قوانین کار، بیمه و مالیات است؛ آنچه دوره اخیر را متمایز می‌کند نگاه به جنبه‌های قرارداد از منظر سه قانون پرکاربرد اخیر است که در آن به بیان ساده‌ی راه‌حل‌های عملی جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی پرداخته‌شده است؛ از همین رو دوره اخیر مخاطبان گسترده‌ای دارد و هم برای فعالان و مدیران کسب‌وکار ضروری است و هم برای مشاوران حقوقی و مالی شرکت‌ها مفید و راهگشا است؛ ویژگی خاص دیگر این دوره آموزشی، مدرس دوره است که نویسنده کتاب کاربردی صفر تا صد حقوق کسب‌وکار است؛ مدرس سعی نموده‌است تا در کمترین زمان ممکن، مهم‌ترین و پرکاربردترین مباحث کاربردی کار، بیمه و مالیاتی قراردادها را در این فایل آموزشی ارائه دهد؛ مباحث و چالش‌هایی از جنس تجربه‌های عملی که گاه برای یک شرکت تجاری، میلیاردها زیان به بار آورده‌است ولی اینک به مخاطب اجازه می‌دهد تا با اطلاع از آن‌ها تصمیمات هوشمندانه‌تری اتخاذ نماید و با تسلط بر مباحث کاربردی حقوق کسب‌وکار، مزیت رقابتی مؤثری نسبت به رقبای خویش پیدا نماید؛ انتظار می‌رود در پایان دوره مخاطب بتواند با کسب مهارت در تنظیم قرارداد کار و استخدامی با چالش حقوقی کمتری با نیروی انسانی خویش مواجه شود و همچنین با تسلط بر چالش‌های رایج حقوق بیمه و مالیات، قراردادهای خویش را طوری تنظیم کند که از پرداخت حق بیمه و مالیاتی که ممکن است به دلیل عدم اطلاع از ظرفیت‌های قانونی به وی تحمیل شود اجتناب کند.

اما دنیای حقوق کار و بیمه، به همین موارد منتهی نمی‌شود، برای یادگیری کامل قوانین مربوط به هریک از بنگاه‌های اقتصادی، دوره‌ی کاربردی و جامع قوانین و حقوق بیمه قراردادها حقوق کار را تدوین و در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم، در این دوره سعی شده‌است تا با بررسی دقیق حقوق هریک از بخش‌ها، توضیحات جامعی برای کاهش دغدغه کارفرمایان هنگام عقد قراردادها ارائه شود.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher فرهاد بیات

دکتر فرهاد بیات وکیل پایه یک دادگستری و مدیر آموزشگاه و انتشارات دادبانان هستند، که علاوه بر تدریس حقوق کسب و کار در دانشگاه تهران، تالیفات متعددی هم چون کتاب شرح جامع حقوق مدنی، کتاب صفر تاصد حقوق کسب و کار و کتاب قراردادنویسی را در کارنامه ی خود دارند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
حسن پورسنایی 1403-01-14
دوره خوب و مفیدیه. ممنون از استاد بابت تدریس سلیس و گویا
فرخنده مقدس یزدی 1403-01-09
سبک تدریس خلاصه و مفیدبا بیانی شیوا لذت بردم ممنون میشم دوره هایی بیشتری مرتبط با حقوق برگزار کنید
محمدرضا علیزاده نواسطلی 1402-06-04
مختصر و مفید
احسان حقیقت 1402-04-21
لذت بردم، آقای بیات تسلط بالایی به تدریس دارند و اینکاره(معلم/مدرس) هستند. فرق هست بین تسلط بالا به مطالب و تسلط بالا به تدریس اون همون مطالب. جفتش در ایشون به کمال هست.
حامد نظردنیوی 1401-09-06
سلام، دکتر بیات بسیار بیان شیوا و خوبی دارن، طی این دوره نکات مهم و مفیدی یاد گرفتم
رامین صادق 1401-07-21
عالی و کاربردی مطالبی که هر جایی گفته نمیشه👌🏼👌🏼
مهرنوش کمالی 1401-07-13
بیان بسیار شیوا و مسلط برخلاف بسیاری از دوره ها استاد مطالب رو کش دار نکردند و بدون هجو و اضافات هست خلاصه و مفید و چکیده ی مطالب اساسی در یک کلام بی نظیر
افسانه فیضی نمینی 1400-03-24
دوره بسیار خوب و کاربردی ای بود و آقای دکتر بیات بسیار مسلط و قابل فهم توضیح می دادند فقط یک مقدار خلاصه بود کاش مسائل قانونی بیشتری در حوزه کار پوشش داده میشد.در هر صورت دوره بسیار کاربردی است.
مرضیه سادات اکبری 1400-01-15
ممنونم از آقای دکتر بیات بابت آموزش های خوبی که در این پلتفرم ارائه کردند و همینطور کتابی که مرجع دوره است، محتوای ارزشمندی دارد. آرزوی موفقیت برای شما دارم و امیدوارم که بتوانم جهت کسب و کارم از شما راهنمایی های بیشتری بگیرم. همینطور از صاحبان پلتفرم مکتبخونه سپاسگزارم که امکان آشنایی با این دوره و مدرس دوره را فراهم کردید. به امید توسعه های بهتر پلتفرم و دوره های بیشتر و تخصصی تر.
کیوان فرشید 1399-11-24
بینظیر.واقعا خیلی از مسائل رو اطلاع نداشتم. امیدوارم که دوره های دیگر هم داشته باشند. لینک تهیه "کتاب صفر تا صد" قرار دهید،ممنونم.
سید آرین حسینی 1402-10-24
درود خدمت استاد بیات عزیز و خبره و پشتیبانی خوب مکتب خونه دوره در حد ۳ ساعت بهترین و کامل ترین حالت ممکن هست که با کمی تغییرات در حال حاضر در قوانین مختلف رخ داده نیاز به آپدیت هست...
مهدی بزازی 1402-08-20
دوره کوتاه و مفیدی بود. دوره بیشتر در مورد رابطه کارگر و کارفرما بود‌. اگر در مورد رابطه پیمانکاری با کارفرما هم بیشتر موضوع باز می‌شد. بهتر بود. در کل مفیدبود.
امیرحسین حکمت شعار 1400-11-12
دوره خوبی بود به اطلاعاتتون اضافه میکنه و دید خوب حقوقی میده
سیدرضا شهیدی 1400-05-27
از جناب دکتر بیات سپاسگزارم . فن بیان و اطلاعات ایشان فوق العاده بود و اطلاعات خوبی به ما اضافه کرد .
سیده مریم موسوی 1403-01-04
آموزش و استاد بسیار قوی ولی دوره قدیمی بود! ضبط دوره سال1399 انجام شده که در مدت گذشته امکان داره یسری از این قوانین تغییر کرده باشن

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

روابط بین کارگر و کارفرما به معنایی که امروز در حقوق کار موردتوجه است و در تعهد یک طرف (کارگر) به قرارداد نیروی کار خود در اختیار و تحت اداره دیگری (کارفرما) در برابر عوض معین خلاصه می‌شود، اگرچه طی قرون در جوامع مختلف بشری وجود داشته‌است، اما مقررات حاکم بر این روابط همواره یکسان نبوده و دستخوش تحولات زیادی شده‌است. روابط بین کارگر و کارفرما به معنایی که امروز در حقوق کار مورد توجه است، اگرچه طی قرون در جوامع مختلف بشری وجود داشته‌است، اما مقررات حاکم بر این روابط همواره یکسان نبوده و دستخوش تحولات زیادی شده‌است.

 اما علاوه بر قوانین کار و کارفرما، آنچه باید در مورد حق بیمه پیمان‌ها و قراردادها بدانید نیز بر کاهش دغدغه کارفرمایان مؤثر خواهد بود.

از این جمله قراردادها می‌توان به قراردادهای پیمانکاری که در چارچوب قراردادهای کار فردی در زمره قانون کار نیستند، اشاره کرد که بر اساس ماده 38 قانون تأمین ‌اجتماعی مشمول مقررات تأمین ‌اجتماعی می‌شوند.

قراردادهای پیمانکاری با توجه به نوع کار و ضرایب حق ‌بیمه، از جهات مختلفی قابل تقسیم‌بندی هستند؛ از قبیل قراردادهای اجرایی- خدماتی یا مشاوره‌ای، قراردادهای مکانیکی یا دستی و... ولی به‌طورکلی این قراردادها به سه دسته عمده طبقه‌بندی می‌شوند، قراردادهای پیمانکاری که در چارچوب قراردادهای کار فردی در زمره قانون کار نیستند، بر اساس ماده 38 قانون تأمین ‌اجتماعی مشمول مقررات تأمین ‌اجتماعی می‌شوند.

در مواردی که انجام کار به‌طور مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار می‌شود، کارفرما باید در قراردادی که منعقد می‌کند، مقاطعه‌کار (پیمانکار) را متعهد سازد که کارکنان خود و همچنین کارکنان مقاطعه‌کاران فرعی را نزد سازمان تأمین ‌اجتماعی بیمه کند و کل حق ‌بیمه را به ترتیب مقرر در ماده 28 قانون تأمین ‌اجتماعی بپردازد.

پرداخت 5 درصد بهای کل کار مقاطعه‌کار از طرف کارفرما، موکول به ارائه مفاصا حساب از طرف سازمان خواهد بود. در مورد مقاطعه‌کارانی که صورت مزد و حق‌ بیمه کارکنان خود را در موعد مقرر به سازمان تسلیم و پرداخت می‌کنند، معادل حق ‌بیمه پرداختی بنا به درخواست سازمان از مبلغ مذکور آزاد خواهد شد.

هرگاه کارفرما آخرین قسط مقاطعه‌کار را بدون مطالبه مفاصا حساب سازمان بپردازد، مسئول پرداخت حق‌ بیمه مقرر و خسارات مربوط خواهد بود و حق دارد وجوهی را که از این بابت به سازمان پرداخته است، از مقاطعه‌کار مطالبه و وصول کند.

 قراردادهای پیمانی نیز برای تنظیم حقوق بیمه‌ی خود به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

1- قراردادهای مشمول ضوابط طرح‌های عمرانی

2- قراردادهای غیر عمرانی

3- موارد خاص قراردادهای غیر عمرانی

در دوره آموزش قوانین کار، بیمه و مالیات در قراردادها به تمامی این نکات می پردازیم. 

 
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  2 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  60 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام