×
ribbon

آموزش لیسنینگ تافل

لیسنینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان است که هر زبان آموزی چه برای شرکت در آزمون چه برای ارتقای دانش زبانی خود باید آن را تقویت کند. چرا که این مهارت دریچه‌ای برای فهم منظور ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
1.2 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 بهبود مهارت شنیداری با رویکرد آزمون تافل

 یادگیری تکنیک‌های کلیدی برای بالا بردن نمره لیسنینگ آزمون تافل

 آشنایی با تیپ‌های مختلف سوالات لیسنینگ آزمون تافل

 آشنایی با شیوه‌های گفتمان عبارات در آزمون تافل

پیش‌نیاز‌ها

پیش نیازها یا مکمل‌های دوره

برای اینکه بتوانید دوره آموزش لیسنینگ تافل را با موفقیت پشت سر بگذارید، لازم است که اطلاعاتی در زمینه گرامر داشته باشید تا بتوانید زمان وقوع اتفاقات را تشخیص دهید. به همین منظور توصیه می‌شود که دوره‌های آموزش گرامر مقدماتی انگلیسی مکتب‌خونه، آموزش گرامر متوسط انگلیسی مکتب‌خونه و آموزش گرامر پیشرفته انگلیسی مکتب‌خونه را نیز بگذرانید.

علاوه بر این‌ها حضور در دوره مکالمه مقدماتی زبان انگلیسی مکتب‌خونه به شما درک بهتری می‌دهد تا چیزی که می‌شنوید را بهتر بتوانید تحلیل کنید. در کنار این پیش نیازها برای تکمیل دوره لیسنینگ پیشنهاد می‌کنیم که آموزش رایتینگ تافل، آموزش ریدینگ تافل و آموزش لغات ضروری تافل مکتب خونه را نیز دنبال کنید.

سرفصل‌های دوره آموزش لیسنینگ تافل

آشنایی با بخش لیسنینگ آزمون تافل

در این فصل با کلیت آزمون تافل، ساختار بخش لیسنینگ، نوع سوالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها آشنا خواهید شد.

  آشنایی با لیسنینگ تافل
"14:36  
انواع سوالات بخش لیسنینگ آزمون تافل

در این فصل انواع سوالات بخش لیسنینگ تافل معرفی خواهد شد و تکنیک‌های پاسخگویی به آنها آموزش داده خواهد شد. 

  Question Types
"01:45  
  Main Idea Questions
"17:23  
  Purpose Questions
"20:57  
  Detail Questions
"18:32  
  Pragmatic Understanding Questions
"05:07  
  Function Questions
"16:16  
  Attitude Questions
"18:08  
  Connecting Information Questions
"03:24  
  Organization Questions
"35:03  
  Connecting Content Questions
"21:47  
  Inference Questions
"17:16  
استراتژی‌های بخش لیسنینگ

در این فصل استراتژی‌های پاسخگویی به انواع سوالات بخش لیسنینگ تافل آموزش داده می‌شود و از هر کدام مثال‌ها و نمونه‌هایی مطرح خواهد شد.

  استراتژی‌های مربوط به پاسخگویی سوالات
"18:07  
چالش ها و راه حل ها

در این فصل چالش‌هایی که ممکن است در پاسخگویی به سوالات لیسنینگ به آنها برخورد کنید مطرح خواهد شد و راه حل‌هایی برای مواجه با این چالش‌ها پیشنهاد خواهد شد.

  آشنا نبودن با تمامی واژگان
"10:28  
  گم شدن در زمان گوش دادن
"08:56  
  متوجه نشدن مکالمه
"08:19  
  There is too much information to remember!
"08:09  
  سریع صحبت کردن گوینده
"06:56  
  اشتباه بنظر رسیدن همه گزینه‌ها
"07:22  
حل مثال

در این فصل چندین نمونه فایل لیسنینگ و نمونه سوالات مربوط به آنها ارائه می‌شود که پس از پاسخ‌دهی به آنها توضیحی در مورد پاسخ صحیح ارائه خواهد شد.

  حل مسئله
"03:25  
  مثال اول
"10:46  
  Example 1
 12.5%    
"05:00  
  مثال دوم
"08:46  
  Example 2
 12.5%    
"04:00  
  مثال سوم
"06:00  
  Example 3
 12.5%    
"05:00  
  مثال چهارم
"04:48  
  Example 4
 12.5%    
"05:11  
  مثال پنجم
"09:03  
  Example 5
 12.5%    
"15:45  
  مثال ششم
"06:00  
  Example 6
 12.5%    
"15:47  
  مثال هفتم
"06:49  
  Example 7
 12.5%    
"15:45  
  مثال هشتم
"06:44  
  Example 8
 12.5%    
"11:42  
  جمع‌بندی کلی
"03:23  
جزوه
  جزوه
"00:03  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

لیسنینگ یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان است که هر زبان آموزی چه برای شرکت در آزمون چه برای ارتقای دانش زبانی خود باید آن را تقویت کند. چرا که این مهارت دریچه‌ای برای فهم منظور دیگران و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها است. علاوه بر این listening یک چهارم نمره کلی شما در آزمون تافل را مشخص می‌کند و هرچه در آن قوی‌تر باشید می‌توانید نمره نهایی بالاتری به دست آورید. تنها راه حل برای تقویت لیسنینگ شنیدن و تمرین کردن است. البته آشنایی با نکات و تکنیک‌های مختلف نیز می‌تواند برای موفقیت در این مسیر کارآمد باشد. دوره آموزش لیسنینگ تافل یکی از بهترین گزینه‌ها برای آشنایی با بخش لیسنینگ این آزمون و تکنیک‌ها و نکات مختلف مربوط به آن است. حضور در این دوره می‌تواند به شما برای تقویت مهارت شنیداری و بالا بردن درک شما از زبان انگلیسی کمک زیادی بکند.

دوره آموزش لیسنینگ تافل چیست؟

این دوره آموزش لیسنینگ تافل برای بهبود مهارت‌ شنیداری شما است. در زبان انگلیسی تلفظ‌ها و تکیه‌ها بسیار اهمیت دارند و می‌توانند معنی لغات را تغییر دهند. علاوه بر این لازم است که شما منظور گوینده‌های مختلف با لهجه‌ها و سرعت‌های متفاوت صحبت کردن را بفهمید و بتوانید به سوالات پاسخ دهید. با حضور در این کلاس‌ها گوشتان به زبان انگلیسی آشناتر می‌‌شود و می‌توانید جواب سوالات را از دل صحبت‌های افراد بیرون بکشید.

هدف از برگزاری دوره آموزش لیسنینگ تافل چیست؟

هدف اصلی از برگزاری دوره لیسنینگ تافل یادگیری تکنیک‌ها و نکات مختلف برای رسیدن به نمره مورد نظر در این آزمون است. با حضور در این دوره یاد می‌گیرید که چطور باید به فایل‌های پخش شده گوش دهید و انواع سوالات بخش listening را نیز می‌شناسید. ارائه نمونه سوالات متعدد و شنیدن فایل‌های مختلف بر روی مهارت شنیداری شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت و در آینده نیز به کارتان می‌آید.

 

دوره آموزش لیسنینگ تافل برای چه افرادی مناسب است؟

این دوره برای افرادی طراحی شده است که در حال آماده کردن خود برای آزمون تافل هستند و دوست دارند که در بخش لیسنینگ نمره خوبی به دست آورند. علاوه بر این اگر می‌خواهید این مهارت را تقویت کنید و تفاوت بین صداها و لهجه‌ها را تشخیص دهید، این دوره برای شما مناسب خواهد بود.

 

تمایز دوره آموزش لیسنینگ تافل با دیگر دوره‌های مشابه

مهم‌ترین تمایز این دوره با سایر کلاس‌های آموزشی لیسنینگ تافل، استفاده از منابع استاندارد و به‌ روزی است که در حال حاضر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. در این دوره به یک کتاب خاص بسنده نمی‌شود و مجموعه‌ای کامل از نرم افزارها، آزمون‌ها، کتاب‌ها و نمونه سوالات مورد بررسی قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی از اصلی‌ترین منابع مورد استفاده برای این دوره را معرفی می‌کنیم.

The Official Guide to the TOFEL iBT Test – Sixth Edition (Published: ETS)

Skills for TOFEL iBT Test – Listening and speaking (Published: Collins)

Treasure Plus (By: Alireza Ekbatani)

Absolutely Essential Words

1100 Words You Need to Know

Vocabulary for High School Students

Vocabulary for the College-bound Student

 

اگر به دنبال دوره‌ای هستید که اساتید آن تجربه کافی در آزمون تافل داشته باشند و بتوانند با بررسی بخش‌های مختلف آن به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند، شرکت در این دوره را از دست ندهید. در آموزش لیسنینگ تافل مکتب‌خونه مثال‌های بسیار زیادی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شرکت کنندگان با آمادگی کامل سر جلسه آزمون حاضر شوند و هیچ سوالی آن‌ها را غافلگیر نکند.

بعد از فراگیری دوره آموزش لیسنینگ تافل چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

با شرکت در این دوره تیپ‌های متفاوت سوالات بخش لیسنینگ تافل را می‌شناسید و متوجه می‌شوید که چگونه باید به آن‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این یاد می‌گیرید که چطور با یک بار شنیدن فایل صوتی جواب سوال‌های مختلف را در آن پیدا کنید و به نمره دلخواه خود برسید.

 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher امیر شاهین

امیر شاهین دارای 17سال سابقه تدریس زبان انگلیسی در مقاطع مختلف، از سطح Elementary تا Advanced برای بزرگسالان و نوجوانان می‌باشد. او سابقه تدریس در آموزشگاه‌هایی از جمله موسسه علوم و فنون کیش، موسسه پردیسان و ایرانمهر و تدریس در زمینه‌های مختلفی مانند Business English ,General English ,IELTS ,TOEFL ,Duolingo و  PTE در کارنامه خود دارد. 

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
احسان حیاتی 1401-04-28
با سلام. بنظرم روش تدریس مدرس این دوره مطلوب نیست و بسیار خسته کننده است و از خریدم رضایت ندارم.
زهرا دهقان 1402-08-26
واقعا نمیفهمم چرا تمرین های بخش لیسنینگ باید متن باشه؟ یعنی چی که ویدئو رو پاز کنید متن رو بخونید و به سوال جوا بدید؟ الان فرق این لیسنینگ با ریدینگ چیه؟ تو هر جلسه یه جوری هزارتا نکته میگن انگار ما قراره بریم سر جلسه‌ی تافل و هزار ساعت فکر کنیم که این الان کدوم مدل سواله. مثل این استاد کنکورهای موسسه هاست که خروجیشون هیچ کارایی در جلسه ی آزمون نداره
بهزاد لاجورد 1402-08-26
dar zamane movajeh shodan ba azmune asli tozihate ishun karbord nadaredar donyaye vaghei faghat baese gij shodan mishe in daste bandiha
آرمان طرهانی دوره 1402-02-25
ندیدن این دوره بیشتر به تقویت لیسنینگ کمک میکنه تا دیدنش!

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

مقدمه‌ای بر لیسنینگ تافل

در این بخش قصد داریم به آموزش لیسنینگ تافل نگاهی داشته باشیم و راه‌های رسیدن به مهارت در لیسنینگ تافل را بررسی کنیم. بخش Listening toefl  همان بخش شنیداری آزمون تافل است که زمانی معادل ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از امتحان شما را شامل می­‌شود. در این زمان شما شنونده‌­ی ۶ الی ۹ فایل صوتی خواهید بود و با توجه به شنیده­‌های خود پاسخگوی ۳۴ تا ۵۱ سؤال هستید. اکثر مردم این تصور را دارند که آزمون بخش لیسنینگ تافل امتحانی با لهجه­ آمریکایی است اما در مواردی مشاهده‌شده که در بخش لیسنینگ  شنونده­‌ی سایر لهجه­‌ها هم بوده­‌ایم پس پیشنهاد می­‌شود در تمرین‌های خود تنها تمرکز خود را روی یک لهجه نگذارید. 

درباره Toefl listening

یکی از بخش‌های آزمون تافل بخش لیسنینگ تافل است. در لیسنینگ تافل شما باید به شش فایل صوتی گوش کنید و به سؤال‌هایی پاسخ بدهید. در toefl شما سؤال‌های  toefl listening را بعد از اینکه فایل‌های صوتی مرتبط با آن سؤال‌ها پخش شد می‌بینید. یعنی، برای اینکه بتوانید در لیسنینگ تافل نمره خوبی بگیرید باید حافظه خوبی داشته باشید خوب یادداشت‌برداری کنید و مهارت شنیداری قوی داشته باشید. گوش دادن به فایل‌های صوتی لیسنینگ تافل ۵ دقیقه طول می‌کشد.

رازهای تسلط به لیسنینگ تافل

در زیر چند نکته مهم در رابطه با بهبود تسلط به لیسنینگ تافل بیان شده است:

به طور منظم منابع انگلیسی را گوش کنید

واضح است که هرچه زبان انگلیسی را بیشتر بشنوید، مهارت Listening toefl شما تقویت می‌شود. توجه کنید که آن‌قدر آموزش آنلاین در سطح اینترنت هست که از شما می‌خواهند که با گوش دادن به آهنگ‌های زبان انگلیسی برای تقویت مهارت شنیداری خود تلاش کنید. اما واقعاً این‌طور نیست، زیرا در زبان انگلیسی خواندن در مقایسه با صحبت کردن می‌تواند بسیار تفاوت داشته باشد. سعی کنید منابع زبان انگلیسی گوش کنید.

آماده شدن برای تمرین لیسنینگ تافل 

قبل از شروع تمرین لسنینگ تافل، باید تا حدی در مورد نحوه برگزاری بخش لسنینگ آزمون تافل مطالعه کنید. برای اینکه در آزمون لیسنینگ تافل به موفقیت برسید باید به مهارت لسنینگ و یا سایر بخش‌های آزمون به‌طور کامل مسلط شوید. 

برای آموزش لیسنینگ تافل سعی کنید از سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای آکادمیک برای مطالعه انواع سؤالاتی که در تافل پرسیده می‌شود استفاده کنید. فراموش نکنید که تمرکز آزمون لیسنینگ تافل بر سخنرانی‌‌ها، گفت‌وگوهای سیاسی یا علمی و بحث‌های رسمی است. درنتیجه، بهترین شیوه تمرین‌های لسنینگ، گوش دادن به سخنرانی‌ها و پادکست‌ها خواهد بود. 

زمانی که روش تمرین لیسنینگ تافل را فراگرفتید، می‌توانید به شیوه‌های سرگرم‌کننده‌ای به تمرین‌های آن بپردازید.  اگرچه می‌توان از منابع مختلفی همچون فیلم‌های زبان انگلیسی، گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی و امثال این فعالیت‌ها برای بهبود مهارت‌های لیسنینگ تافل خود بهره برد اما این به تنهایی کافی نبوده و برای بهبود عملکرد خود در آزمون لیسنینگ تافل حتماً لازم است که اطلاعات کافی در مورد نحوه پاسخ‌دهی به سؤالات آزمون تافل به دست بیاورید. 

برای مثال یکی از راه‌های مفرح تمرین و آموزش لسنینگ تافل استفاده از رادیو است. در رادیو برنامه‌های انگلیسی مختلفی وجود دارد که به موضوعات متنوع و سرگرم‌کننده‌ای می‌پردازند و از این طریق می‌توان گستره مهارت شنیداری خود را وسعت داد. 

حال که با این منابع گران‌بها برای تقویت لیسنینگ تافل وجود دارد، می‌توانید هم خود را سرگرم کنید و هم برای بخش  مهارت شنیداری آزمون آماده شوید. فراموش نکنید یک‌شبه نمی‌توان به یک مهارت عالی در زمینه آموزش لسنینگ تافل دست پیدا کرد. با آموزش لیسنینگ تافل مدتی بعد خود از پیشرفتتان شگفت‌زده خواهید شد واژگان جدید را حفظ کنید، متمرکز باشید و صبور باشید و به گوش دادن با دقت ادامه دهید. 

لهجه‌های انگلیسی را بررسی کنید

جالب است بدانید که حتی ممکن است انگلیسی زبان‌های بومی نیز در آزمون تافل با مشکل لهجه مواجه باشند، پس کاری که باید بکنید این است که به لهجه‌های گوناگون گوش کنید.

تمرین مستمر

ممکن است بعد از چند بار ایجاد فضای آموزش لیسنینگ تافل خسته شوید و اطلاعات مهم را از دست بدهید.
اما مهم این است که برای تقویت لیسنینگ تافل وقت بگذارید و فضای آموزش لیسنینگ تافل را به صورت کامل برای خودتان شبیه سازی کنید. لیسنینگ تافل شامل دو بخش می‌شود، یک بخش مکالمه و چهار بخش سخنرانی.

یادداشت برداری کنید

باید عادت یادداشت‌برداری را حفظ کنید. در زمینه یادداشت‌برداری لیسنینگ تافل به یک حرفه‌ای بدل شوید و اعتمادبه‌نفس بگیرید. تمرکز خود را در قسمت toefl listening بالا ببرید و عادت کنید که بتوانید در این زمان طولانی یادداشت‌برداری کنید. ابتدا یادداشت‌برداری را به انتهای بخش لیسنینگ ارجاع ندهید. هرگز هر چه که می‌شنوید را یادداشت کنید. جزئیات را دور بریزید و فقط نکات کلیدی را یادداشت کنید.

نوع سؤال‌ها را به ذهن بسپارید

علیرغم این‌که بخش‌های لیسنینگ تافل و ریدینگ مشابه هستند؛ اما نوع سؤالات در بخش لیسنینگ تافل کمی متفاوت و مهم است.

به لحن و نقطه نظرات دقت کنید

در سخنرانی‌های آموزش لیسنینگ تافل به نظر شخصی و شیوه‌ی برخورد استاد با سوژه‌ای از موضوع درس و انگیزه‌اش از مطرح کردن مثال یا نشان دادن تصاویر دقت کنید. 

در آموزش لیسنینگ تافل به اصطلاحات دقت کنید

در toefl listening علاوه بر اصطلاحات آکادمیک و کلمات متداول اصطلاحات در گفتگوهای عادی را یاد بگیرید. در گفتگوهای تافل سعی شده جملات حالتی طبیعی داشته باشند.
آزمون تافل مختص دانشجویان یا دانش‌آموختگانی است که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، نیز طراحی شده است. به عنوان مثال، برای ورود به کالج یا اخذ مدرک در رشته بخصوص، لازم است مدرک تافل ارائه شود؛ بنابراین، آزمون تافل کاربردهای زیادی دارد و برای این‌که بتوانیم نمره خوبی کسب کنیم، لازم است با نمونه سؤال‌های هر بخش آشنا شویم. 

سخن پایانی

برای موفقیت در آزمون تافل و بخش لیسنینگ تافل، مهم‌ترین اصل تمرین‌های منظم و تجزیه‌وتحلیل اشتباهات است. این مسئله نه‌تنها برای بخش لیسنینگ تافل، بلکه برای سایر بخش‌های آزمون نیز صدق می‌کند. در  آموزش به چند تکنیک تقویت لیسنینگ تافل پرداختیم. راه‌های تقویت لیسنینگ تافل را پیدا کنید و روی آن‌ها تمرکز کنید تا بتوانید نمره‌ی خوبی را کسب کنید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  7 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  5 ساعت ویدئو - 1 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  4 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام