×
ribbon

آموزش مبانی عکاسی

دوره آموزش مبانی عکاسی به منظور آموزش اصول و مبانی عکاسی به مخاطبان برگزار می‌­شود. در این دوره مخاطبان ضمن آشنایی با مبانی عکاسی، به طور صحیح و اصولی مباحث مربوط به آموزش عکاسی را ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (5 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش مبانی عکاسی

آموزش مبانی عکاسی با علیرضا لاجورد
  مقدمه
"02:38  
  عناصر گرافیک در هنر
"07:18  
  کادربندی در عکاسی و قوانین آن
"14:23  
  تاریخچه عکاسی
"04:45  
  انواع دوربین‌ها و ساختار آن‌ها
"08:57  
  لنز
"07:05  
  شاخه‌های عکاسی
"07:47  
  نور در عکاسی
"11:20  
  ایزو (ISO)
"08:18  
  فوکوس (Focus)
"13:25  
  فیلترهای دوربین و نورسنجی
"19:25  
  مدهای دوربین (Camera Modes)
"07:00  
  فرمت‌های خروجی
"16:49  
  حالت‌های چکاندن شاتر
"07:22  
  بررسی کامل مدهای برنامه‌های (Camera Modes)
"12:22  
  نکات تکمیلی عکاسی تله فوتو (Telephoto)
"06:05  
  تفاوت دوربین‌های کراپ و فول‌فریم
"12:12  

درباره دوره

دوره آموزش مبانی عکاسی به منظور آموزش اصول و مبانی عکاسی به مخاطبان برگزار می‌­شود. در این دوره مخاطبان ضمن آشنایی با مبانی عکاسی، به طور صحیح و اصولی مباحث مربوط به آموزش عکاسی را یاد می­‌گیرند. به این ترتیب شرکت‌کنندگان این دوره ضمن آشنایی با مباحث مربوط به عکاسی می‌­توانند در این دوره، مقدماتی در رابطه با سایر هنرهای تصویری همچون گرافیک و تصویرسازی را نیز یاد بگیرند.

اهمیت استفاده از این دوره آموزشی در آن است که در این دوره به بیان مقدمات لازم برای آموزش عکاسی پرداخته می­‌شود. به این ترتیب پایه‌­های شروع به یادگیری عکاسی برای افراد در این دوره شکل می­‌گیرد. بنابراین مطالب ارائه شده در دوره آموزش مبانی عکاسی نقش بسیار پررنگی در ادامه مسیر حرفه‌­ای شرکت­‌کنندگان این دوره خواهد داشت.

 

 

دوره آموزش مبانی عکاسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالب ارائه شده در این دوره به صورت تعاریف اولیه می‌­باشند. اولین گروهی که می‌­توانند از مطالب این دوره به طور کامل بهره بگیرند، افرادی هستند که قصد شروع عکاسی و یادگیری اصول اولیه عکاسی را دارند. به این ترتیب این افراد می‌­توانند تمام تعاریف و مفاهیمی که در شروع راه به آن نیاز دارند را در این دوره یاد بگیرند و در ادامه مسیر از مطالب ارائه شده در این دوره بیشترین استفاده را بکنند.

به‌جز این افراد، کسانی که به طور تجربی عکاسی را یاد گرفته‌اند و در تئوری و مقدمات احساس ضعف دارند نیز دسته دومی از افراد هستند که می­‌توانند از مطالب ارائه شده در این دوره استفاده کنند و از کنار هم قرار دادن مطالب این دوره و تجربیات گذشته‌­شان به نتایج بسیار مطلوبی در ادامه کار برسند.

در کنار افراد ذکر شده، همه کسانی که به عکاسی و مباحث مربوط به عکاسی و هنرهای تصویری علاقه‌­مند هستند نیز می­‌توانند از مطالبی که در این دوره یاد­ می‌­گیرند نهایت استفاده را داشته باشند.

 

افراد پس از شرکت در این دوره چه دستاوردی خواهند داشت؟

شرکت­‌کنندگان در این دوره در انتهای دوره تمامی تعاریف اولیه‌­ای که هر عکاس به آن نیاز دارد را یاد می­‌گیرند. به طور مشخص در این دوره شرکت‌­کنندگان با موارد زیر آشنا می­‌شوند:

  • صحبت در مورد گرافیک و مبانی گرافیک
  • کادربندی
  • تاریخچه عکاسی
  • توضیح در مورد دوربین
  • لنز و بدنه
  • زاویه دید انسان و دوربین
  • بررسی نور و رنگ در عکاسی
  • انواع عکاسی
  • توضیح iso در عکاسی
  • توضیح فوکوس در عکاسی
  • توضیح سوژه در عکاسی
  • فیلترها
  • دوربین DSLR 
  • حالت‌های مختلف  shotting
  • تله کانورت­ها
  • دوربین کراپ

 

برای شرکت در دوره آموزش مبانی عکاسی چه پیش­نیازهایی وجود دارد؟

مطالب ارائه شده در این دوره به صورت مقدمات و تعاریف اولیه هستند و مخاطب برای شرکت در این دوره نیاز به گذراندن هیچ پیش‌­نیازی ندارد. تنها پیش­‌نیاز این دوره علاقه به یادگیری اصولی عکاسی است.

 

تمایز این دوره و سایر دوره­‌های مشابه چیست؟

آنچه در تدوین این دوره مد نظر قرار داشته است توجه به ایجاد پایه­‌ای محکم و درست برای افراد علاقه­‌مند به عکاسی بوده است. به این ترتیب در این دوره بیش از هر چیز تمرکز بر ادامه راه و تقویت افراد برای تبدیل شدن به عکاسانی حرفه­­‌ای است. با مطالبی که در این دوره به شرکت‌کنندگان آموزش داده می­‌شود، افراد آماده حرکت به سطوح بالاتر و یادگیری مفاهیم پیشرفته­‌تر عکاسی خواهند شد. بنابراین اگر قصد ادامه عکاسی به عنوان یک حرفه را دارند مطالب این دوره به شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد. 

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher علیرضا لاجورد

علیرضا لاجورد دانش‌آموخته معماری در مقطع کارشناسی و دبیر عکس مجلات نقش معمار، چشم‌پزشکی، دیده‌بان، دیده‌بان شهروند، دی وان، آویشن و آشپزی برتر است. وی به عنوان عکاس در کتاب مجموعه آثار معماران همدان و کتاب پارک‌های تهران حضور داشته و سابقه عکاسی سینما و تئاتر، همکاری با خانه کاریکاتور ایران و عضویت سرویس عکس بیش از 10 مجله را در کارنامه‌ حرفه‌ای خود دارد. ایشان همچنین از سال 93 تا 95 مدرس دوره‌های عکاسی خانه فرهنگ آوا بوده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
امیرحسین ایلخانی 1402-11-02
عالی،توضیحات جامع و مفید :)
ناصر جهانگیری 1401-05-06
با توجه به مختصر بودن دوره خیلی خوب مطالب کنار هم گفته میشه و همه مطالب مهم پوشش داده میشود
نادیا رفعتی 1401-03-08
عالیه این دوره😍👌

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
صفحات پربازدید
poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)