آموزش مبانی پزشکی قانونی کامپیوتر

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره «اصول بنیادین پزشکی قانونی کامپیوتری» موارد زیر را در بر می‌گیرد: -مفاهیم پایه در زمینه پزشکی قانونی کامپیوتر: این بخش به معرفی مفاهیم و اصول اساسی این حوزه می‌پردازد.-درک اعداد هگزادسیمال و هش در ... ادامه

برگزارکننده:  Udemy  Udemy
مدرس دوره:

برگزارکننده:

Udemy
سطح: مقدماتی
 پلاس

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با مصنوعات اولیه سیستم عامل

 یادگیری مبانی نخستین پاسخ‌دهنده به صحنه و نحوه ایمن‌سازی شواهد دیجیتال

 نحوه سوار کردن یک درایو برای تجزیه و تحلیل

 چگونگی ایجاد یک تصویر پزشکی قانونی از یک درایو

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش مبانی پزشکی قانونی کامپیوتر

درک پزشکی قانونی کامپیوتری
درک مفاهیم هش و هگزادسیمال
درک سخت‌افزار و سیستم‌های فایلی در ارتباط با پزشکی قانونی کامپیوتری
نرم‌افزار تصویربرداری
نصب و جست‌وجو در یک فایل تصویر
نیروهای واکنش سریع
نتیجه‌گیری

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

دوره «اصول بنیادین پزشکی قانونی کامپیوتری» موارد زیر را در بر می‌گیرد:

-مفاهیم پایه در زمینه پزشکی قانونی کامپیوتر: این بخش به معرفی مفاهیم و اصول اساسی این حوزه می‌پردازد.
-درک اعداد هگزادسیمال و هش در ارتباط با پزشکی قانونی کامپیوتر: در این بخش، با کاربرد اعداد هگزادسیمال و مفهوم هش در پزشکی قانونی کامپیوتری آشنا خواهید شد.

-آشنایی مقدماتی با پزشکی قانونی کامپیوتری: در این بخش، درک کلی از ماهیت و کاربردهای پزشکی قانونی کامپیوتری به دست خواهید آورد.
-روند جمع‌آوری شواهد دیجیتال: این بخش به مراحل گام به گام جمع‌آوری شواهد دیجیتال می‌پردازد.
-ایجاد، سوار کردن و کاوش در تصاویر دیجیتال پزشکی قانونی: در این بخش، نحوه‌ی ایجاد، سوار کردن و بررسی محتویات تصاویر دیسک پزشکی قانونی را فرا خواهید گرفت.
-ملاحظات برای نخستین پاسخ‌دهندگان به صحنه جرم کامپیوتری: این بخش به ارائه نکات مهم و ضروری در زمینه جمع‌آوری شواهد دیجیتال از صحنه جرم کامپیوتری برای نیروهای امداد اولیه می‌پردازد.

این دوره ترکیبی از سخنرانی‌هایی برای تبیین مفاهیم پزشکی قانونی کامپیوتر و همچنین نمایش‌های عملی از روش‌های صحیح جمع‌آوری شواهد دیجیتال است.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher John Boyle

جان بویل با داشتن مدارک تحصیلی پیشرفته در فناوری اطلاعات و چندین دهه تجربه عملی در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و پایگاه‌های داده، به پزشکی قانونی رایانه علاقه‌مند شده‌است. دلیل این علاقه، ترکیب مهارت‌های کارآگاهی با تخصص فناوری اطلاعات است و این حوزه ترکیبی، زمینه‌ای رو به رشد و پررونق به شمار می‌رود.

گواهینامه‌های حرفه‌ای او در زمینه پزشکی قانونی کامپیوتر شامل "بازرس تاییدشده دسترسی اطلاعات" (ACE)، "بازرس تاییدشده ان‌کیس" (EnCE) و "گواهی پاسخ‌دهنده به حوادث سایبری" از مرکز جرایم سایبری وزارت دفاع آمریکا (DoD) است.

جان بویل تجربه‌ای گسترده در موضوعات مرتبط با فناوری اطلاعات دارد که در طول دوران حرفه‌ای و تحصیلاتش به دست آورده‌است. سال‌ها به صورت حرفه‌ای در زمینه برنامه‌نویسی و مدیریت برنامه‌های کاربردی پایگاه داده تدریس و کار کرده‌است. سابقه توسعه پایگاه داده در محیط‌های اوراکل (Oracle) و مایکروسافت اس‌کیوال سرور (Microsoft SQL Server) را دارد و همچنین در مقطع کاردانی، دوره مدیریت پایگاه داده اوراکل را تدریس کرده‌.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.