آموزش میکروکنترلر ARM

poster
پیش‌نمایش دوره

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، زبان قابل فهم و بی تکلف مدرس، جامعیت و پروژه‌محور بودن آن است. در این دوره، پس از ذکر مقدمات هر بخش، یک پروژه‌ی عملی هم مورد آموزش قرار می‌گیرد. ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
2.3 (11 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو - 21 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

پیش‌نیاز‌ها

.

در طول این دوره، تمامی مباحث، از ابتدایی‌ترین تا پیشرفته‌ترین مباحث، با زبانی قابل فهم و ساده بیان می‌شوند.

بنابراین برای ورود به این دوره، هیچ‌گونه پیش‌نیازی لازم نیست و تمامی مباحث، پوشش داده شده‌اند.

سرفصل‌های دوره آموزش میکروکنترلر ARM

فصل اول - آشنایی با میکروکنترلرها

در این بخش با انواع میکروکنترلرها آشنا می شویم و تاریخچه‌ی آن‌ها را مرور می کنیم.سپس توجه خود را روی میکروکنترلرهای شرکت ST متمرکز کرده و به معرفی آن‌ها می‌پردازیم

  تاریخچه
مشاهده
"06:32  
  معرفی میکرو های شرکت ST و نحوه ی نام گذاری آن ها
"12:19  
فصل دوم - مقدمات برنامه‌نویسی به زبان C

ابتدا با مقدمات ورود به دنیای میکروکنترلر ARM آشنا شده و سپس مباحث برنامه‌نویسی به زبان C را از ابتدایی ترین مسایل تا پیچیده ترین آن ، آموزش می بینیم.

  منطق باینری
مشاهده
"17:51  
  مقدمات برنامه نویسی به زبان C (بخش اول)
"07:29  
  مقدمات برنامه نویسی به زبان C (بخش دوم)
"14:04  
  مقدمات برنامه نویسی به زبان C (بخش سوم)
"18:43  
  کوییز سری اول
 100%    
"01:00  
فصل سوم - نصب و راه اندازی نرم افزار های مورد نیاز

در این بخش نحوه ی نصب و راه اندازی تمامی نرم افزار های مورد نیاز در طول دوره آموزش داده می شود.

  نصب نرم افزار Stm32cube
"15:18  
  راه اندازی jlink و نرم افزار Keil
"09:51  
  تنظیم کلاک سیستم
"17:48  
فصل چهارم - GPIO

GPIO  که در واقع مخفف General Purposes Input and Output  میباشد یکی از راه های ارتباطی میکروکنترلر با دنیای بیرونیست.در انتهای  این بخش خواهیم توانست یک چراغ راهنمایی رانندگی را به عنوان پروژه ی عملی راه اندازی کنیم.

  توضیح GPIO
"17:35  
  راه اندازی GPIO به عنوان خروجی
مشاهده
"14:09  
  راه اندازی GPIO به عنوان ورودی
"16:54  
  راه اندازی سون سگمنت
"07:03  
  پروژه ی راه اندازی چراغ راهنمایی رانندگی با نمایش زمان
"11:45  
  کوییز سری دوم
 21.1%    
"01:00  
  توضیح پروژه میانی اول
"04:41  
  پروژه میانی اول (الزامی)
 78.9%    
"540:00  
فصل پنجم - افزودن کتابخانه به نرم افزار و راه اندازی LCD

یکی از جذاب ترین بخش های کار با میکروکنترلر ها پیکربندی LCD است.در این بخش یک LCD کاراکتری را پیکربندی می کنیم طوریکه نمایشگر ما در بدو تولد به دنیا سلام می کند.

  افزودن کتابخانه به نرم افزار و پیکر بندی LCD
"16:56  
فصل ششم - وقفه ها

وقفه ها از مهم ترین بخش های هر میکروکنترلر است.وقفه ها پیچیدگی برنامه را کاهش داده و موجب بهینه شدن آن می شوند.

  وقفه ها
"24:46  
فصل هفتم - پروتکل ارتباطی USART

USART که در واقع مخفف عبارت Universal Synchronous and Asynchronous Reciver and Transmitter است یکی از راه های ارتباطی میکروکنترلر با دنیای پیرامونیست.در انتهای این فصل خواهیم توانست با ماژول محبوب sim800  اقدام به ارسال و دریافت sms  نماییم.

  توضیح USART و نحوه ی عملکرد آن
"12:39  
  راه اندازی USART (ارسال اطلاعات)
"11:01  
  راه اندازی USART (دریافت اطلاعات)
"15:58  
  آموزش کار با sim800
"07:36  
  ارسال sms با sim800
"16:47  
  کوییز سری سوم
 100%    
"01:00  
فصل هشتم - مبدل انالوگ به دیجیتال

بسیاری از سنسور هایی که ما با آن ها کار می کنیم خروجی آنالوگ دارند در حالیکه زبان قابل فهم برای میکروکنترلر،دیجیتال است.در این فصل با بخشی از میکروکنترلر آشنا می شویم که وظیفه ی آن تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال است.در انتهای این فصل هم یک پروژه ی عملی انجام خواهیم داد.

  راه اندازی مبدل آنالوگ به دیجیتال(بخش اول)
"08:28  
  راه اندازی مبدل آنالوگ به دیجیتال(بخش دوم)
"19:33  
  پروژه خاموش و یا روشن کردن لامپ با توجه به نور محیط اطراف
"20:24  
  کوییز سری چهارم
 21.1%    
"01:00  
  توضیح پروژه میانی دوم
"08:30  
  پروژه میانی دوم (الزامی)
 78.9%    
"360:00  
فصل نهم - تایمر و کانتر

بخش تایمر وظیفه ی زمان سنجی دارد و بخش کانتر هم در واقع وظیفه ی شمارش را بر عهده دارد.در این فصل به طور جامع با این دو بخش از میکروکنترلر آشنا خواهیم شد.

  راه اندازی بخش تایمر میکروکنترلر(بخش اول)
مشاهده
"12:37  
  راه اندازی بخش تایمر میکروکنترلر(بخش دوم)
"17:42  
  راه اندازی شمارنده
"19:43  
  کوییز سری پنجم
 7.4%    
"01:00  
  توضیح پروژه میانی سوم
"07:54  
  پروژه نهایی (الزامی)
 92.6%    
"360:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تمرین و آزمون
تمرین و آزمون

با قرار گرفتن تمرین ها و آزمون های مختلف در طول دوره، محیطی تعاملی فراهم شده است تا بهره گیری از محتوا و یادگیری بهتر و عمیق تر شود.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، زبان قابل فهم و بی تکلف مدرس، جامعیت و پروژه‌محور بودن آن است.

در این دوره، پس از ذکر مقدمات هر بخش، یک پروژه‌ی عملی هم مورد آموزش قرار می‌گیرد. بسیاری از این پروژه‌ها، در صنعت استفاده می‌شوند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher پوریا پوراسلامی

ایشان دانش‌آموخته کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی و دانشجوی کارشناسی ارشد الکرونیک دیجیتال دانشگاه تهران و دارای سابقه تدریس دوره‌های ARM و AVR انجمن علمی رباتیک دانشگاه‌های مختلف، و همینطور فعال در صنعت و پروژه های صنعتی هستند. علاقه‌مند به حوزه‌ی اینترنت اشیا و برنامه‌نویسی میکروکنترلر‌ها و مدرس دوره‌های رباتیک هستند. علاوه بر این در پروژه‌های صنعتی با انواع میکروکنترلر‌ها حضور داشته‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
رضا دادخواه تهرانی 1400-11-18
من خودم قبلا برنامه نویسی با میکروکنترلر AVR کار کرده بودم. و با این دوره خیلی راحت تونستم برای میکروکنترلرهای آرم برنامه نویسی انجام بدم. تعجب میکنم چرا حجم نظرات منفی هست. فکر می‌کنم کسانی که راضی نبودند، افرادی هستند که تا حالا برنامه نویسی کار نکردند و انتظار داشتند با یه دوره چند ساعته برنامه نویس بشن!!! برنامه نویسی برای میکروکنترلرها خیلی گسترده هست. و نیاز به وقت و کسب تجربه هست. این دوره برای معرفی و کلیات برنامه نویسی آرم عالی بود.
یوسف محمودی صدر 1400-04-26
باسلام و درود کارآمد ترین دوره میکرو کنترلر آرم بود و به نظرم کسانی که انتقاد کردند به دنبال یادگیری عمیق نبودند ازینرو منتظر بودند همه چیز را دیکته شده یاد بگیرند علم و یادگیری آن باید با آزمون و خطا باشدوگرنه علم نیست. انتقاد دلسوزانه ای که میتوانم خدمت استاد پوراسلامی عرض کنم این هست که در توضیح بعضی موارد و مباحث ایشان ذهن و تجربه مخاطب را در حد خودشان فرض میکنند و این باعث سردرگمی بعضی عزیزان دانشجو شده و میشود. باتشکر فراوان
حمیدرضا حلاجی قهی 1399-06-30
اشکالی عمده ای که در اون وجود نداره مدرس خیلی ضعیف درباره پروژه ها توضیح میدهد مخصوصا پروژه آخری
سامان شاه سیاه 1399-06-27
دوره بسیار سطحی و حتی صدای مدرس بسیار ضعیف و انگار مدرس می خواهد سریع بحث رو تموم بکنه. وسط دوره رهاش کردم و بیخیالش شدم.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org
سیدمحمدرضا پورهاشمی 1399-05-10
سلام به نظرم خیلی دوره خوبی نبود پشتیبانی آن چنان هم که در تیزر می گن خوب نیست من حتی نتونستم نرم افزار های این دوره رو خوب خروجی بگیرم حتی در چند سیستم هم امتحان کردم ولی نشد از استاد دوره هم سوال کردم ولی پاسخ ها خیلی کوتاه و بی فایده اند پاسخ هایی که خودم از قبل راه هاش رو رفته بودم. لذا این دوره چندان بهم کمک نکرد چالش های زیادی داشت ای کاش استاد محترم این چالش ها رو در خود دوره می گفتن که البته نبود با این حال تشکر از زحماتتون
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhoneh.org
مهران فرمانی 1399-12-03
مدرس دوره ضعیف است. جواب سوالات مطرح شده را نیز نمی دهد. به کلی گویی و حل چند مساله اکتفا کردند به طوریکه در بهترین حالت ما فقط حل همان چند مساله را یاد میگیریم و اگر با مساله جدیدی روبرو شدیم هیچ ایده ای نداریم. از پروتکل های ارتباطی زیادی هم که میکرو دارد تنها به ذکر USART اکتفا کردند. در کل راضی نبودم.
مکتب‌خونه
مهران عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
سعید نداف دشت بیاض 1399-09-14
اصلا دوره کاربردی نبود ، مدرس خیلی خیلی ضغف داشت .من حدود یک هفته طول کشید تا بتونم برنامه رو درست نصب کنم . کاشکی می شد هزینه دوره رو میتونستم پس بگیرم . از گروه مکتبخونه تقاضا دارم حتما روی کیفیت مدرسین دقت داشته باشن
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
نیما مکاری بهار 1399-06-06
سلام من آدم بی انصافی نیستم و در کمال منطق و بدون غرض ورزی میگم یکی از افتضاح ترین دوره هایی بود که تو زندگیم داشتم. فن بیان ضعیف. توضیحات ناقص. انجام دادن تنظیمات اولیه با کمترین توضیحات اونم گنگ. پوشش ناقص مباحث و ... امیدوارم نظر من رو نمایش بدید تا بقیه مثل من پولشونو دور نریزند
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
حسین ابوالفتحی 1398-12-29
سلام دوره فوق بسیار سطحی، دور از جزئیات و در حد کاربران میکرو ARM ارائه نشده. جزئیات ساده مثل اضافه کردن فایل هایی به نرم افزار keil و .... که موجب سردرگمی بسیار میشود اشاره ای به آن نشده و بجای اینکه تمرکز روی میکرو و نرم افزار باشد وقت زیادی را بابت مسائل ساده ای مانند led و lcd و ... میگذارند که جای آن در آموزش arm نیست. خواهشمندم در صورت امکان دوره مرا لغو بفرمائید و تا بتوانم دوره دیگری را را انتخاب کنم.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

آیا گواهی‌نامه‌های دانشگاهی به صورت رسمی و توسط دانشگاه مربوطه صادر می‌شود؟
بله؛ گواهی نامه ها توسط دانشگاه مربوطه و با امضای رئیس دانشگاه یا مسئول مربوطه که حق امضای گواهی نامه ها را دارد صادر می شود و گواهی نامه معتبر دانشگاه است که به اسم هر فرد صادر می شود.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  7 ساعت ویدئو - 21 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود می‌باشد)
مهلت دوره:  8 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تمرین و آزمون course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام