آموزش نرم افزار هوش تجاری تبلو Tableau

این دوره ویژه افراد، سازمان ها و شرکت هایی است که علاقه مند به عارضه یابی و تحلیل عمیق تر کسب و کار خود می باشند. تلاش خواهد شد درطول آموزش با بهره گیری از ... ادامه

16 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

آشنایی با پلتفرم Tableau

آشنایی با اتصال به منابع اطلاعاتی، واکشی داده ها و اعمال تغییرات لازم در آنها

ساخت انواع نمودار و داشبورد تحلیلی و استوری

ساخت انواع فرمول‌های محاسباتی

انواع تحلیل‌های مکانی و GIS

انواع تحلیل‌های آماری و استفاده از آن در کسب و کار

محتوای دوره

6 فصل 37 جلسه 5 ساعت ویدیو
معرفی اکو سیستم Tableau و اتصال به منابع اطلاعاتی - Connect to Data Source
ساخت انواع نمودار و تنظمیات مربوطه - Visualization
فرمول نویسی و انواع فیلدهای محاسباتی - Calculation
تحلیل‌های آماری - Statistical analysis
تحلیل اطلاعات مکانی - GIS
ساخت انواع داشبورد و استوری - Dashboard , Story

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

درباره دوره

 این دوره ویژه افراد، سازمان ها و شرکت هایی است که علاقه مند به عارضه یابی و تحلیل عمیق تر کسب و کار خود می باشند. تلاش خواهد شد درطول آموزش با بهره گیری از داده های کسب و کار بصورت عملیاتی و نه صرفا تئوری، شما را با مفاهیم جذابی آشنا نماییم تا افق روشنی را برای سازمان مشخص کرده که از این رهگذر به سودآوری و درآمد بیشتر دست پیدا نمایید

 دوره آموزشی تبلو (Tableau) یک برنامه جامع و عملی است که به منظور آموزش مهارت‌های ضروری برای تجسم داده‌ها و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار Tableau طراحی شده است. این دوره شرکت‌کنندگان را با مفاهیم پایه تا تکنیک‌های پیشرفته در تحلیل داده‌ها آشنا می‌کند و به آن‌ها امکان می‌دهد داشبوردهای تعاملی و گزارش‌های بصری حرفه‌ای ایجاد کنند.

 این دوره با معرفی نرم‌افزار تبلو و اصول اولیه تجسم داده‌ها آغاز می‌شود. سپس، شرکت‌کنندگان یاد می‌گیرند چگونه به منابع داده مختلف متصل شوند، داده‌ها را پاک‌سازی و آماده‌سازی کنند، و آن‌ها را در قالب‌های بصری متنوع مانند نمودارها، گراف‌ها، و نقشه‌ها نمایش دهند. در بخش‌های بعدی، ساخت داشبوردهای تعاملی، استفاده از محاسبات سفارشی، و ایجاد گزارش‌های پیشرفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هوش تجاری فراتر از طراحی یک داشبورد است؛ بلکه رسیدن به بینشی جدید از کسب‌وکار و برون‌رفت از مشکلات، بر پایه تحلیل داده‌ها، معنی عملیاتی هوش تجاری است.

شعار تبلو این است که ما کمک خواهیم کرد تا مردم داده‌های خود را ببینید و درک کنند.

 

 

نرم‌افزار تبلو (Tableau) یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین ابزارهای تجسم داده‌ها (Data Visualization) است که برای تحلیل داده‌ها و ساخت داشبوردهای تعاملی و گزارش‌های بصری استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به کاربران این امکان را می‌دهد که داده‌های پیچیده را به شکلی ساده و قابل فهم نمایش دهند و از این طریق به تصمیم‌گیری‌های بهتر و سریع‌تر کمک کنند.

ویژگی‌ها و مزایای نرم‌افزار تبلو
1. تجسم داده‌های تعاملی: تبلو به کاربران این امکان را می‌دهد که با کشیدن و رها کردن (drag and drop) داده‌ها را به نمودارهای مختلف تبدیل کنند و آن‌ها را در داشبوردهای تعاملی قرار دهند.

2. اتصال به منابع داده مختلف: تبلو می‌تواند به منابع داده‌ای مختلف مانند فایل‌های Excel، پایگاه‌های داده، وب‌سرویس‌ها و داده‌های ابری متصل شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد داده‌ها را از منابع مختلف به صورت یکپارچه مشاهده و تحلیل کنند.

3. سهولت استفاده: تبلو به گونه‌ای طراحی شده که حتی افراد بدون دانش برنامه‌نویسی نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. رابط کاربری کاربرپسند و فرآیند‌های بصری‌سازی ساده، استفاده از تبلو را برای کاربران غیر فنی نیز ممکن می‌سازد.

4. تحلیل‌های سریع و بلادرنگ: با استفاده از تبلو، کاربران می‌توانند به صورت بلادرنگ داده‌ها را تحلیل کنند و تغییرات مختلف را بلافاصله مشاهده کنند.

5. پشتیبانی از داشبوردهای متنوع: کاربران می‌توانند داشبوردهای مختلفی ایجاد کنند که شامل نمودارهای خطی، نمودارهای میله‌ای، نقشه‌های جغرافیایی و بسیاری دیگر از انواع تجسم‌ها باشند.

6. اشتراک‌گذاری آسان: تبلو امکان انتشار و اشتراک‌گذاری داشبوردها و گزارش‌ها را به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم‌های مختلف فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند به راحتی گزارش‌ها را به اشتراک بگذارند یا آن‌ها را به صورت آنلاین منتشر کنند.

مخاطبین این دوره مدیران و کارشناسان و دانشجویان حوزه های مختلف کسب و کار مانند برنامه ریزی، آمار، بازاریابی، فروش، تولید، فناوری اطلاعات و ... و نیز مهندسین کامپیوتر، آمار، صنایع ، برنامه ریزی و مدیریت می باشند.

 

 

 

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

علی سعیدی
علی سعیدی
1 دوره
16 دانشجو

دکتر علی سعیدی، دانش آموخته رشته آمار و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات گرایش هوشمندسازی کسب‌وکار BI است که از سال ۱۳۸۹ در حوزه تحلیل داده و هوشمندسازی کسب و کار فعالیت دارند. 

 

ایشان  تجربه حضور در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به عنوان مشاور و توسعه دهنده حوزه هوش تجاری BI و تدریس دوره تبلو Tableau با سابقه بیش از 1000 ساعت تدریس در دانشگاه و موسسات آموزشی (دوره علم داده و DBA دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی شریف) را دارند.

 

تمرکز ایشان در سازمان ها روی داده محور کردن data-driven organization آنها براساس تکنولوژی های روز و نیز گسترش فرهنگ داده می باشد که از این رهگذر، دستاوردهای بزرگی نصیب سازمان ها خواهد شد.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.