×
ribbon

آموزش نقاشی روی پارچه مقدماتی

در دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، شما را با مباحث مختلف رنگ‌شناسی و چرخه‌ی رنگ و ساخت طیف‌های مختلف آن آشنا می‌کنیم. همچنین در این دوره آشنایی با انواع لوازم موردنیاز برای نقاشی، ازجمله انواع ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
الهام اصفهانی
الهام اصفهانی
3 (2 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  12 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام

سرفصل‌های دوره آموزش نقاشی روی پارچه مقدماتی

آن‌چه باید در آغاز بدانید

در این فصل از دوره، به معرفی هنر نقاشی روی پارچه و آشنایی با انواع رنگ، اندازه‌های قلم‌مو، شناخت انواع پارچه‌های مناسب و سایر مقدمات موردنیاز برای شروع یادگیری نفاشی روی پارچه می‌پردازیم. 

  مقدمه
"03:25  
  معرفی لوازم مورد نیاز
"06:57  
  انواع رنگ پارچه و چرخه‌ی رنگ
"20:21  
  کاربرد دایره رنگ ایتن
"08:39  
  تفاوت رنگ‌های Opaque و Transparent
"05:41  
  پروژه اول: چرخه‌ی رنگ
"180:00  
اجرای تکنیک فلت

تکنیک فلت یا یکنواخت، تکنیکی مهم و کاربردی در نقاشی روی پارچه محسوب می‌شود. ما در این بخش از آموزش، با اجرای یک طرح ساده، به معرفی و آموزش این تکنیک اصلی پرداخته و شما را با شیوه‌ی اجرای کار بیشتر آشنا می‌سازیم. 

  انتقال طرح به روی پارچه با روش مستقیم
"08:40  
  ترکیب و ساخت رنگ‌های مورد نیاز طرح
"21:26  
  رنگ‌آمیزی لباس
"22:05  
  رنگ‌آمیزی برگ‌ها
"14:31  
  رنگ‌آمیزی پوست
"15:01  
  رنگ‌آمیزی مو
"14:51  
  دورگیری طرح
"07:37  
  ارسال تمرین تکنیک فلت
"00:00  
  پروژه دوم: تکنیک فلت (الزامی)
 100%    
"120:00  
اجرای تکنیک خشک و سایه‌پردازی

یکی دیگر از تکنیک‌های مهمی که در دوره‌ی نقاشی روی پارچه، تمرکز زیادی بر روی آن می‌شود، تکنیک خشک است. در فصل سوم از آموزش، علاوه بر آموزش تصویری و عملی این تکنیک، تکنیک و شیوه‌ی سایه‌پردازی در نقاشی روی پارچه را نیز توضیح می‌دهیم. 

  شناخت غلظت رنگ
"11:28  
  انتقال طرح به روی پارچه با روش میز نور
"07:41  
  ساخت رنگ‌های مورد نیاز
"17:36  
  مرحله‌ی اول رنگ‌آمیزی
"08:50  
  مرحله‌ی دوم رنگ‌آمیزی
"05:36  
  مرحله‌ی سوم رنگ‌آمیزی
"27:32  
  ارسال تمرین تکنیک خشک
"00:00  
  پروژه سوم: اجرای گل بنفشه با تکنیک خشک (الزامی)
 100%    
"180:00  
رنگ‌آمیزی روی پارچه‌های تیره

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌های مورداستفاده در نقاشی روی پارچه، پارچه‌های تیره و جین است. این نوع پارچه‌ها از الیاف بخصوصی تشکیل شده و نیاز به آشنایی کامل برای نقاشی صحیح و حرفه‌ای بر روی خود دارند. در این فصل، ما به سراغ معرفی و آموزش نحوه‌ی نقاشی روی پارچه‌های تیره رفته و به شما نحوه‌ی نقاشی بر روی آن‌ها را به‌صورت مفصل می‌آموزیم. 

  انتقال طرح به روی پارچه با استفاده از کاربن سفید
"23:35  
  مرحله اول رنگ‌آمیزی
"18:03  
  مرحله‌ی دوم رنگ‌آمیزی
"11:22  
  پروژه چهارم: اجرای گل سفید روی پارچه‌ی تیره (الزامی)
 100%    
"180:00  
  ارسال تمرین رنگ‌آمیزی پارچه‌های تیره
"00:00  
رنگ‌آمیزی روی پارچه‌های حریر، تور و شانتون

پارچه‌های حریر، تور و شانتون، به دلیل جنس مخصوص و متفاوتی که دارند، برای نقاشی بر روی آن‌ها، نیاز است پیش از اقدام، زیرسازی‌های مناسبی انجام گیرد. نحوه‌ی حرکت قلم‌مو و ترسیم نیز بر روی این پارچه‌ها، کمی متفاوت‌تر از سایر است. در این فصل، به شرح و آموزش این نکات خواهیم پرداخت. 

  زیرسازی
"13:16  
  انتقال طرح به روی پارچه حریر
"05:29  
  ارسال تمرین رنگ‌آمیزی روی پارچه‌های حریر
"00:00  
اجرای تکنیک آبرنگ

تکنیک آبرنگ نیز، از تکنیک‌های مورداستفاده در نقاشی روی پارچه است. از این جهت که کنترل آبرنگ در نقاشی کمی سخت بوده و به مهارت بالایی نیاز دارد، یادگیری و آموزش صحیح و دقیق این تکنیک، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این فصل، تلاش شده تا آموزشی مفید و قابل‌قبول از این تکنیک به شما ارائه دهیم.

  تست یک‌نواختی پخش و رسوب دادن رنگ‌ها
"06:59  
  پارچه‌ی مناسب تکنیک آبرنگ
"08:47  
  اهمیت مدیوم لایتینگ در ساخت رنگ‌های آبرنگی
"03:04  
  تفاوت لایتینگ با رنگ سفید
"04:41  
  تست نقش لایتینگ در دوام رنگ هنگام شست‌وشو
"02:34  
  موضوعات مناسب تکنیک آبرنگ
"24:27  
  اجرای طرح کاشی با تکنیک آبرنگ
"15:15  
  مرحله اول رنگ‌آمیزی
"15:16  
  مرحله‌ی دوم رنگ‌آمیزی
"03:54  
  مرحله‌ی سوم رنگ‌آمیزی
"03:08  
  ارسال تمرین تکنیک آبرنگ
"00:00  
  پروژه پنجم: تکنیک آبرنگی (الزامی)
 100%    
"180:00  
مدیوم‌ها

مدیوم‌ها در نقاشی، موادی هستند که با ایجاد تغییراتی خاص در رنگ و نقاشی، سبب تفاوت و منحصر شدن نقاشی می‌شوند. در هر سبک و تکنیکی از نقاشی، مدیوم‌های مختلفی وجود دارد. در این فصل، به معرفی و توضیح درباره‌ی مدیوم‌های مورداستفاده در نقاشی روی پارچه، می‌پردازیم. 

  کاربرد مدیوم‌ها
"08:41  
  مدیوم‌های براق
"04:55  
اجرای تکنیک چاپ و مهر

همان‌طور که اشاره کردیم، دانستن تکنیک‌های چاپ و مهر، در افزایش دقت و سرعت نقاشی روی پارچه، به ما کمک بزرگی می‌کند. در آخرین فصل از این دوره، به آموزش نکات کلیدی و کاربردی تکنیک چاپ و مهر پرداخته و شما را در اجرای آن به مهارتی قابل‌قبول می‌رسانیم.

  اجرای برگ با شابلون
"16:48  
  ارسال تمرین تکنیک شابلون
"00:00  
  اجرای گل با سایه روشن
"05:45  
  بررسی نمونه‌های تکنیک چاپ
"02:15  
  اجرای تکنیک اکوپرینت
"12:32  
  ارسال تمرین تکنیک اکوپرینت
"00:00  
  استفاده از مهر
"14:43  
  ارسال تمرین تکنیک مهر
"00:00  
  پروژه ششم: تکنیک شابلون یا اکوپرینت (الزامی)
 16.7%    
"60:00  
  پروژه هفتم: نهایی (الزامی)
 83.3%    
"300:00  

ویژگی‌های دوره

گواهی‌نامه مکتب‌خونه
گواهی‌نامه مکتب‌خونه

در صورت قبولی در دوره، گواهی نامه رسمی پایان دوره توسط مکتب‌خونه به اسم شما صادر شده و در اختیار شما قرار می گیرد.

مشاهده نمونه گواهینامه

ویژگی‌های دوره

خدمات منتورینگ
خدمات منتورینگ

خدمات منتورینگ به معنای برخورداری دانشجو از راهنما یا پشتیبان علمی در طول گذراندن دوره می‌باشد. این خدمات شامل پاسخگویی به سوالات آموزشی(در قالب تیکتینگ)، تصحیح آزمون یا پروژه های دوره و ارائه باز خورد موثر به دانشجو می‌باشد.

ویژگی‌های دوره

پروژه محور
پروژه محور

این دوره طوری طراحی شده است که محتوای آموزشی دوره حول چند پروژه واقعی و کاربردی هستند تا یادگیری دانشجو در طول دوره به کاربردهای عملی تبدیل شود و به این ترتیب بالاترین سطح یادگیری را فراهم نمایند.

ویژگی‌های دوره

تالار گفتگو
تالار گفتگو

شما می توانید از طریق تالار گفتگو با دیگر دانشجویان دوره در ارتباط باشید، شبکه روابط حرفه ای خود را تقویت کنید یا سوالات مرتبط با دوره خود را از دیگر دانشجویان بپرسید.

ویژگی‌های دوره

تسهیل استخدام
تسهیل استخدام

در صورت قبولی در دوره، شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات آن در بخش دوره‌های آموزشی رزومه‌ساز «جاب ویژن»، تایید مهارت خود را در قالب اضافه شدن «مدال مهارت» به روزمه آنلاین خود دریافت نمایید. این مدال علاوه بر ایجاد تمایز در نمایش رزومه شما، باعث بالاتر قرار گرفتن آن در لیست انبوه رزومه‌های ارسالی به کارفرما شده و بدین ترتیب شانس شما را برای استخدام در سازمانهای موفق و پر متقاضی افزایش می‌دهد.

بررسی فرصت‌های شغلی

درباره دوره

در دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، شما را با مباحث مختلف رنگ‌شناسی و چرخه‌ی رنگ و ساخت طیف‌های مختلف آن آشنا می‌کنیم. همچنین در این دوره آشنایی با انواع لوازم موردنیاز برای نقاشی، ازجمله انواع رنگ‌های مناسب، قلم‌مو و پارچه‌های موردنیاز نقاشی پوشش داده خواهد شد.

در ادامه، به توضیح روش‌های انتقال طرح بر روی پارچه نقاشی و تثبیت کردن آن پرداخته شده است. همچنین در این دوره نحوه‌ی شستشو و نگهداری مناسب از این کارهای تزئینی آموزش داده می‌شود. 

در دوره آموزش نقاشی بر روی پارچه چه چیزی آموزش داده می‌شود؟

در دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، دانشجو با انواع تکنیک‌های مورداستفاده در این سبک، مانند تکنیک خشک (ساخت‌وساز)، تکنیک‌های آبرنگی، تکنیک فلت (یکنواخت)، تکنیک خیس در خیس، آشنا خواهد شد. همچنین غلظت مناسب رنگ‌ها برای نقاشی در این دوره پوشش داده شده است. 

از دیگر مباحث این دوره، می‌توان به معرفی انواع رنگ‌های اوپک و ترنسپرنت و انتخاب هریک متناسب با نوع نقاشی، شناخت پارچه‌های مختلف الیاف طبیعی و مصنوعی، روش‌های مناسب نقاشی روی پارچه‌های تیره و جین، ساخت طیف‌های مختلف رنگ‌های نارنجی، سبز سدری، رنگ پوست و موی بلوند با رنگ‌های متالیک، اکر، بنفش و مجموعه‌ای از خاکستری با تناژهای رنگی متفاوت، اشاره کرد.

دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه در مکتب‌خونه، علاوه بر مباحث گفته‌شده، به آموزش نحوه‌ی زیرسازی پارچه‌های حریر و تور و تست رنگ‌های اوپک و ترنسپرنت جهت پخش‌دادن رنگ‌ها خواهد پرداخت. همچنین معرفی خصوصیات پارچه‌های مطلوب برای تکنیک‌های آبرنگی، اجرای تکنیک آبرنگی و ایجاد طیف رنگی بر روی پارچه، تکنیک ساخت مهر لینو، اکوپرینت و کار با شابلون در این دوره پوشش داده شده است.

هدف از دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه چیست؟

نقاشی یکی از گزینه‌های اصلی برای کشف استعدادها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد در انسان است. همچنین اگر نقاشی زمینه‌ی مورد علاقه‌ی فردی باشد، کمک بزرگی در ابراز احساسات و عواطف آن شخص می‌کند. کاربران با استفاده از رنگ‌های مختلف می‌توانند درونی‌ترین احساسات خود را بدون نیاز به حتی یک کلمه، به‌راحتی بیان کنند.

علاوه بر آثار روان‌شناختی بسیار مثبتی که نقاشی در انسان ایجاد می‌کند، امری سرگرم‌کننده نیز بوده و می‌تواند در تقویت تخیل و تمرکز نقش مهمی ایفا نماید.

ما در مکتب‌خونه، با ایجاد دوره‌های آموزشی متنوع در حوزه‌ی نقاشی، از جمله نقاشی روی پارچه، قصد داریم در کشف استعدادهای کاربران نقش داشته باشیم و همین‌طور راه را برای ایجاد کسب‌وکار خانگی، در صورت تمایل، هموارتر سازیم. مهارت نقاشی روی پارچه، می‌تواند شغل مناسبی برای کاربران ایجاد کرده و به منبع درآمدی مناسب و مطمئنی برای کاربران تبدیل شود.

دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه مناسب چه کسانی است؟

دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و همه‌ی افراد علاقه‌مند به نقاشی کاربردی می‌توانند در این دوره شرکت کرده و از یادگیری آن لذت ببرند.

ازآنجایی‌که مهارت نقاشی روی پارچه، امکان درآمدزایی را نیز برای هنرجو مهیا می‌سازد، برای افرادی که صرفاً به فکر یادگیری مهارتی با پتانسیل ایجاد کسب‌وکار هستند نیز، این دوره‌ی آموزشی بسیار مناسب خواهد بود. آموزش این دوره، از صفرتا صد بوده و برای شرکت در آن، نیاز به هیچ‌گونه پیش‌زمینه‌ای در حوزه‌ی نقاشی و ترسیم وجود ندارد.

پس از گذراندن دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، چه مهارت‌هایی کسب خواهید کرد؟

آموزش این دوره از صفرتا صد است. کاربران می‌توانند با خیالی راحت اقدام به دیدن آموزش کرده و در نهایت، نقاشی روی پارچه به‌صورت حرفه‌ای را به توانایی‌های خود اضافه کنند.

پس از گذراندن دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، کاربراننمی‌توانید بر روی هر نوع پارچه‌ی مجاز و آموزش داده‌شده، تکنیک‌های گوناگون و دلخواهی مانند خشک در خشک (ساخت‌وساز)، خیس در خیس (آبرنگی) و تکنیک فلت (یکنواخت) را در موضوعات مختلف اجرا نمایند.

ویژگی‌های متمایز دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه چیست؟

دوره‌ی آموزش نقاشی روی پارچه، بر اساس سال‌ها آموزش و تجربیات مدرس در کار نقاشی بر روی متریال‌های مختلفی مثل مقوای نقاشی، بوم، جیر، پارچه و دایر کردن نمایشگاه‌های خصوصی و گروهی به دست آمده است.

آموزش این دروس، بر پایه‌ی مهارت و تجربیاتی بوده که مدرس تاکنون به دست آورده است؛ بنابراین انتظار می‌رود که کاربران و دوستداران هنر نیز، تمام سعی و تلاش و پشتکار خود را به خرج داده تا هر چه بیشتر و بهتر مباحث پایه‌ای را فراگرفته و گامی مؤثر در جهت بالابردن معلومات خود در این زمینه بردارند.

این دوره، نیاز به هیچ‌گونه آموزش پیش‌نیاز یا گذراندن دوره و آزمون خاصی ندارد و هر کس با هر میزان تحصیلات و آگاهی می‌تواند در این‌دوره شرکت کند. باید به این نکته توجه داشت که تنها راه پیشرفت در هنر نقاشی فقط و فقط تلاش است. تلاش و تمرین جهت تقویت چشم، ذهن و دست بوده و یادگیری طراحی جهت تسریع کار و لذت بیشتر از کار نقاشی برای پیشرفت در نقاشی موردنیاز است.

در نهایت باید به یاد داشت که یادگیری هنر، علاوه بر ایجاد حس خوب و اعتماد به نفس در فرد، این امکان را نیز می‌دهد که فرد منبع درآمدی مختص به خود داشته باشد و جایگاهی مستحکم و مناسبی را در جامعه به دست آورد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher الهام اصفهانی

سرکار خانم الهام اصفهانی متولد سال 1349 هستند. ایشان از سال 1385 آموزش نقاشی را آغاز کرده‌ و در سال 1397دوره نقاشی روی پارچه دانشگاه تهران را به پایان رساندند و از آن سال تا کنون به‌طور تخصصی این گرایش را تدریس می‌کنند.

در سابقه‌ی ایشان برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی زیادی در داخل و خارج از کشور به چشم می‌خورد.

نظرات کاربران  ( نظر)

صفحه 1 از
شکوفه ساجدی 1402-12-16
این دوره خوب آموزش داده شده ولی در زمان پخش وسطش مدام قطع صدا و تصویر دارم.
فاطمه امانلو 1402-12-01
روش ارسال تمرین ها و پرژه ها رو عوض کنید

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

آیا در صورت خرید دوره، گواهی نامه آن به من تعلق می گیرد؟
خیر؛ شما با خرید دوره می توانید در آن دوره شرکت کنید و به محتوای آن دسترسی خواهید داشت. در صورتی که در زمان تعیین شده دوره را با نمره قبولی بگذرانید، گواهی نامه دوره به نام شما صادر خواهد شد.

سوالات پرتکرار

حداقل و حداکثر زمانی که می توانم یک دوره را بگذرانم چقدر است؟
برای گذراندن دوره حداقل زمانی وجود ندارد و شما می توانید در هر زمانی که مایل هستید فعالیت های مربوطه را انجام دهید. برای هر دوره یک حداکثر زمان تعیین شده است که در صفحه معرفی دوره می توانید مشاهده کنید که از زمان خرید دوره توسط شما تنها در آن مدت شما از ویژگی های تصحیح پروژه ها توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه بهره مند خواهید بود.

سوالات پرتکرار

در صورت قبولی در دوره، آیا امکان دریافت نسخه فیزیکی گواهی نامه دوره را دارم؟
خیر، به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش قطع درختان، فقط نسخه الکترونیکی گواهی‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرد

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.

نقاشی روی پارچه به چه صورتی است؟

آموزش نقاشی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آموزش‌هایی است که امروزه توسط علاقه‌مندان به هنر نقاشی دنبال می‌شود. در کنار انواع گرایش‌های نقاشی، طراحی، آبرنگ و ... امروزه یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین گرایش‌های هنر نقاشی، نقاشی روی پارچه است. شاید در نگاه اول نقاشی کردن بر روی پارچه کار سختی به نظر برسد، اما با سپری کردن دوره آموزش نقاشی روی پارچه مکتب خونه، متوجه می‌شوید که کار بسیار شیرین و لذت بخشی است. برای نقاشی کردن بر روی پارچه اصلا نیازی نیست که شما یک نقاش حرفه‌ای باشید. تکنیک‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند. امروزه کار طراحی و نقاشی روی مانتو، لباس یا هر پارچه‌ای صرفا به کمک دست انجام نمی‌شود و ابزار مختلفی وجود دارند که کمک می‌کنند تا شما راحت‌تر بتوانید این کار را انجام دهید.

امروزه نقاشی روی لباس، کیف و کفش، نقاشی روی مانتو و سایر لوازم پارچه‌ای بسیار ترند شده و مورد استقبال قرارگرفته است. شما می‌توانید با شرکت در دوره آموزش نقاشی روی پارچه و کسب مهارت در آن، بر روی لباس‌ها و لوازم خود به زیبایی هرچه‌تمام‌تر نقاشی کنید.

مراحل نقاشی کردن بر روی پارچه

شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را به کمک کامپیوتر و نرم‌افزارهای مختلف طراحی کرده و پرینت بگیرید و سپس به وسیله کاربن و سایر ابزار موردنیاز، آن را بر روی لباس، کوسن و یا هر وسیله پارچه‌ای دیگر، طراحی کنید.

برای کپی کردن طرح بر روی پارجه حتما باید از خودکار یا مدادی استفاده کنید که به راحتی پاک شود و در عین حال اثری بر روی رنگ‌ها نداشته باشد. حالا می‌توانید با استفاده از انواع رنگ اکریلیک یا دیگر رنگ‌های مخصوص پارچه، طراحی خودتان را تکمیل کنید.

تکنیک‌های موجود برای نقاشی روی پارچه

برای آموزش نقاشی روی پارچه، تکنیک‌های مختلفی وجود دارند که در دوره‌ آموزش نقاشی روی پارچه به هنرجویان به صورت کامل، آموزش داده می‌شود. تکنیک رنگ افشانی، استنسیل و رنگ‌آمیزی پارچه با رنگ‌های پارچه و واکس‌های مخصوص از جمله روش‌های موجود برای این کار هستند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

رنگ افشانی

رنگ افشانی یک تکنیک بسیار سرگرم‌کننده و مهیج است و می‌توان گفت نقاشی روی پارچه از این طریق، به صورت کاملا تصادفی و آمیخته انجام می‌شود. وقتی شما مهارت کافی را در این تکنیک کسب کنید، می‌توانید با پاشیدن رنگ‌ها بر روی پارچه، طرح مورد نظر خود را ایجاد کنید. انتخاب جنس و رنگ پارچه در این روش بسیار اهمیت دارد. این روش می‌تواند برای آموزش کودک و نوجوان بسیار مناسب باشد و موردعلاقه آن‌ها واقع شود.

استنسیل

یکی دیگر از روش‌های اموزش نقاشی روی پارچه تکنیک استنسیل است که در مقایسه با رنگ افشانی قیمت مناسب‌تری دارد. خشک شدن نقاشی در این تکنیک نیاز به زمان کمتری دارد و بعد از اتمام کار، ظرف مدت کوتاهی نقاشی شما کامل خشک خواهد شد. توصیه ما این است که برای طراحی روی پارچه از طریق این تکنیک، بهتر است پارچه‌هایی را انتخاب کنید که رنگ نشده باشند.

رنگ آمیزی با رنگ پارچه و واکس‌های مخصوص

در تکنیک سوم یعنی همان رنگ پارچه واکس‌های مخصوص، از روش شست‌وشوی پارچه استفاده می‌شود. این تکنیک به دو روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در روش اول باید پارچه را به صورت کامل در رنگ خیس کرده و بعد از خارج کردن، آن را در هم بپیچانید تا رنگ اضافی از آن خارج شود. با این کار رده‌هایی از رنگ به صورت دائمی بر روی پارچه ایجاد شده و طرح جذابی را به آن می‌بخشند. سپس برای محکم شدن پارچه، از خمیر مخصوص و یا آهار استفاده می‌کنند.

در روش دوم برای این تکنیک از چسب کاغذدیواری استفاده شده و به کمک آن پارچه سفت و محکم می‌شود. در این روش ابتدا پارچه را پهن کرده و یک لایه چسب کاغذدیواری بر روی آن می‌زنند. سپس پارچه آغشته به چسب را که گویی یک لایه محافظ دارد، درون رنگ قرار داده و بعد از خارج کردن، از طریق ابزار مناسب، شروع به طراحی بر روی آن می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب برای نقاشی روی پارچه

برای نقاشی بر روی پارچه، شما می‌توانید انواع رنگ‌های اصلی را با یکدیگر ترکیب کنید و مدل‌های مختلفی از زنگ‌های فرعی را برای خودتان بسازید. البته بدون شک نیاز دارید تا برخی از رنگ‌ها را نیز به صورت آماده خریداری کرده و مورداستفاده قرار دهید. استفاده از برخی رنگ‌های متالیک یا مرواریدی، می‌تواند باعث ایجاد درخشش خاصی بر روی نقاشی شما شود. از رنگ‌های یکنواخت برای نقاشی روی پارچه استفاده نکنید و بیشتر رنگ‌های متنوع به کار ببرید. رنگ های مخصوص مختلفی مانند رنگ‌های پودری، رنگ های آکریلیک و غیره وجود دارند که می‌توانید در این راستا مورداستفاده قرار دهید.

آموزش نقاشی روی پارچه قابل شستشو

در دوره آموزش نقاشی روی پارچه به شما گفته می‌شود که قبل از اینکه اقدام به طراحی کنید، پارچه را شسته و تمام علائم و نشانه‌هایی که بعد از تولید بر روی آن درج شده‌اند را پاک کنید. پاک کردن سایز لباس و سایر نشانه‌ها در این مرحله، الزامی است.

سپس باید محیط نقاشی و شرایط موردنیازتان را فراهم کنید. دقت داشته باشید که سطح پارچه باید کاملا صاف باشد و هیچ‌گونه چروکی در آن وجود نداشته باشد. بعد از اتمام کار نقاشی 24 ساعت به آن زمان دهید تا کاملا خشک شود. بعد از خشک شدن پارچه باید نقاشی کشیده شده بر روی آن را اتو کنید تا طرح شما برای همیشه بر روی آن باقی بماند.

نحوه اتو کردن نقاشی کشیده شده بر روی پارچه اصول خاص خود را دارد که در دوره آموزش نقاشی روی پارچه آموزش داده می‌شود. دقت کنید که پارچه نقاشی شده تا 5 روز به هیچ عنوان نباید شسته شود. بعد از گذشت این زمان، شما مجاز هستید که لباس را بشویید، بدون اینکه کوچک‌ترین مشکلی برای آن پیش آید. لازم به ذکر است که چنین لباسی را به هنگام شست‌وشو، باید حتما پشت و رو کنید.

دوره‌های مرتبط:

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  28 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  8 ساعت ویدئو - 20 ساعت تمرین و پروژه
 (قابل دانلود نمی‌باشد)
مهلت دوره:  12 هفته
  
حد نصاب قبولی در دوره:  75 نمره
فارغ‌التحصیل شدن در این دوره نیاز به ارسال تمرین‌ها و پروژه‌های الزامی دارد. 
organization-pic  گواهینامه این دوره توسط مکتب‌خونه ارائه می‌شود.
course-feature   گواهی‌نامه مکتب‌خونه course-feature   خدمات منتورینگ course-feature   پروژه محور course-feature   تالار گفتگو course-feature   تسهیل استخدام