آموزش هنر خوب گوش کردن

poster
پیش‌نمایش دوره

دوره هنر خوب گوش‌دادن، با هدف شناسایی و ارائه راه‌حل برای یکی از اساسی‌ترین، ریشه‌ای‌ترین و چالش‌برانگیزترین موارد سازمان‌ها ایجاد شده است. در واقع به نظر شخص بنده، بیش از ۸۰ الی ۹۰% مشکلات سازمان‌ها ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
5 (1 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 آشنایی با نشانه‌های گوش ندادن

 آشنایی با معضلات و مشکلات گوش ندادن

 تعریف گوش دادن فعال و اجرای آن

 تعریف گوش دادن همدلانه فعال و اجرای آن

 ارائه راهکار‌های عملی جهت تقویت و بهبود گوش دادن فعال

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش هنر خوب گوش کردن

آشنایی با نشانه‌ها، معضلات و مشکلات گوش ندادن

همانطور که در هدف دوره به آن اشاره شد، یکی از مهمترین معضلات سازمان‌ها عدم تمرکز پرسنل در هنگام گوش نکردن می‌باشد. جهت تشریح این موضوع، ابتدا می‌بایست نشانه‌های این معضل شناسایی شده و سپس به بررسی ریشه‌ها و موانعی که باعث بروز این مشکل می‌شوند را تشریح و شناسایی کرد. این فصل با این هدف در 5 درس آماده شده است. انتظار می‌رود که در پایان درس پنجم، با نشانه‌های گوش ندادن، موانعی که باعث بروز این مشکل می‌شوند، آشنا شده و همچنین مفهوم گوش دادن فعالانه و همدلانه برای دانشجویان کاملا مشخص شده باشد.

  علائم خوب گوش نکردن
مشاهده
"18:16  
  ارتباط از نگاه گوینده و شنوده در محیط کار
"22:18  
  کارهایی که حین گوش دادن نباید انجام داد
"24:59  
  گوش دادن همدلانه
"18:58  
  نتایج گوش دادن فعال
"23:42  
راهکارهای افزایش بهروری در گوش دادن

بعد از آشنایی با نشانه‌ها، معضلات و علائم گوش ندادن، در این فصل سعی شده راهکارهایی ارائه جهت بهبود فرآیند فعالانه گوش دادن ارائه شود. راه حل‌هایی که عموما تجربه محور می‌باشند. در قسمت‌های میانی این بخش ریسک‌های ناشی از این نوع گوش دادن بررسی شده و در قسمت انتهای آن در خصوص Micro/ Macro Managerها و ارتباط آن با گوش دادن فعال صحبت شده است. 

  خواسته‌های نهان شده در مفهوم صحبت گوینده
مشاهده
"16:15  
  مهارت‌های کلامی و غیر کلامی در حین گوش دادن
"22:08  
  مشکلات گوش دادن فعال
"24:51  
  Micro/ Macro Managers و ارتباط آن با گوش دادن فعال
"20:44  

درباره دوره

 دوره هنر خوب گوش‌دادن، با هدف شناسایی و ارائه راه‌حل برای یکی از اساسی‌ترین، ریشه‌ای‌ترین و چالش‌برانگیزترین موارد سازمان‌ها ایجاد شده است. در واقع به نظر شخص بنده، بیش از ۸۰ الی ۹۰% مشکلات سازمان‌ها در عدم ارتباط درست پرسنل علی‌الخصوص در حین گوش‌دادن است.

در اکثر مواقع، موانع و معضلات کوچک سازمان‌ها به دلیل عدم شناخت پرسنل از مهارت‌های ارتباطی به‌خصوص عدم گوش‌دادن فعال به موضوعات، تبدیل به مشکلات بسیار پیچیده می‌شود؛ لذا هدف این دوره در ابتدا تشخیص این معضلات، مشکلات و موانع گوش‌دادن بوده و سپس ارائه راهکارها و تکنیک‌هایی جهت گوش‌دادن فعال و مؤثر می‌باشد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher مسیح میری ها

مسیح میری ها فارغ تحصیل رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه UTM مالزی است. حدود 12 الی 13 سال سابقه کار در زمینه زنجیره تامین را داشته و در حال حاضر به عنوان مدیر زنجیره تامین با تجربه گسترده در طراحی استراتژیک ساختار سازمان‌ها و همچنین پیاده سازی آن‌ها با توجه به روش‌های نوین زنجیره تامین در کلاس جهانی مشغول به فعالیت می‌باشد. طراحی و پیاده سازی زنجیره تامین در سازمان‌ها از ابتدای زنجیره تا حلقه آخر آن که تحویل به مشتری و بازخورد از آن می‌باشد در حیطه کاری وی قرار دارد و همچنین شناسایی ریسک‌های موجود و ارائه راهکارها جهت جلوگیری از آن‌ها از دیگر عوامل مهم در این زمینه بوده تا بتوان یک زنجیره تامین کارا داشته باشیم که ایشان در این حوزه نیز تخصص دارند.

از جمله سوابق کاری ایشان، می‌توان به کار در صنعت فولاد در شرکت هفت الماس که یکی از بزرگترین کارخانجات در صنعت فولاد می‌باشد، اشاره کرد همچنین تجربه کاری در دو شرکت بین المللی Unilever و BAT از بزرگترین دستاوردهای ایشان می‌باشد. در نهایت فعالیت به عنوان مدیر زنجیره تامین در شرکت سازیبا که یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تامین و تولید مواد اولیه صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی می‌باشد از دیگر سوابق کاری ایشان است. در نهایت می‌توان به تجربه مشاوره به چند شرکت داخلی در رزومه وی اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  3 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)