آموزش هوش هیجانی و اجتماعی

poster
پیش‌نمایش دوره

"ما به گونه‌ای طراحی شده‌ایم که با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. علوم اعصاب کشف کرده است که طراحی مغز ما به گونه‌ای است که هر زمان با شخص دیگری تعامل می‌کنیم، به طور غیرقابل اجتنابی ... ادامه

برگزارکننده:  Coursera  Coursera
مدرس دوره:
2.3 (3 رای)
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:59 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی

آنچه در این دوره می‌آموزیم:

 درک ارزش هوش هیجانی و اجتماعی برای موفقیت شغلی

 کشف چهارچوب بنیادی چهار ربع هوش هیجانی و اجتماعی (ESI) برای درک، استفاده و مدیریت احساسات

 درک چگونگی تاثیر استرس بر کاربرد مهارت‌های هوش هیجانی و اجتماعی

 یادگیری اقدامات لازم برای ایجاد ارتباطات و روابط موثر

پیش‌نیاز‌ها

این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند. به همین جهت برای شرکت در این دوره هیچ پیش‌نیاز به خصوصی وجود ندارد و افراد با هر سطحی از آگاهی و تحصیلات می‌توانند از مباحث این دوره نهایت استفاده را داشته باشند.

سرفصل‌های دوره آموزش هوش هیجانی و اجتماعی

مقدمه‌ای بر هوش هیجانی و اجتماعی (ESI)

در این فصل،ارزش هوش هیجانی و اجتماعی را برای موفقیت حرفه‌ای را یاد خواهید گرفت و می‌آموزید که چگونه مهارت‌های فعلی هوش هیجانی و اجتماعی خود را ارزیابی کنید و چهار ربع ESI را کشف خواهید کرد. همچنین اهمیت ESI در محل کار را بررسی خواهید کرد. در پایان این فصل احساسات خود را کشف می‌کنید و استراتژی‌هایی را برای توسعه هوش هیجانی و اجتماعی خود پیاده‌سازی خواهید کرد.

  شایستگی‌های عاطفی
مشاهده
"04:18  
  آمار در مورد هوش هیجانی و اجتماعی
مشاهده
"04:23  
  اتصال عملکرد
مشاهده
"02:41  
  EQ چقدر مهم است؟
مشاهده
"03:17  
  کاوش در خودآگاهی
مشاهده
"04:30  
  راهبردهای 1 و 2 خودآگاهی
مشاهده
"02:51  
  راهبرد 3 خودآگاهی
مشاهده
"02:09  
  راهبرد 4 خودآگاهی
مشاهده
"04:18  
خود مدیریتی

در این فصل، یاد خواهید گرفت زمینه‌های رشد در خود مدیریتی را شناسایی کنید و بتوانید استراتژی‌های خودتنظیمی را پیاده‌‌ سازی کنید. تکنیک موثری به نام "وقفه" را تمرین می‌کنید. در پایان این فصل شما قادر خواهید بود به بازتاب و بحث در مورد تحریف شناختی بپردازید همچنین توضیح دهید که چگونه استرس می‌تواند بر کاربرد مهارت‌های هوش هیجانی و اجتماعی تأثیر بگذارد.

  مقدمه‌‌ای بر خود تنظیمی
مشاهده
"02:06  
  راهبردهای 1 تا 3 خودتنظیمی
مشاهده
"03:17  
  راهبردهای 4 تا 6 خودتنظیمی
مشاهده
"02:21  
آگاهی اجتماعی و همدلی

در پایان این فصل، شما قادر خواهید بود همدلی را تعریف کنید و مراحل سه گانه آن را کشف کنید. همچنین می‌توانید بین همدلی و همدردی مقایسه و تضاد ایجاد کنید. شما از تکنیک‌هایی برای تمرین و توسعه مهارت‌های همدلی خود استفاده خواهید کرد و قادر خواهید بود تمریناتی را برای افزایش هوش هیجانی خود اعمال کنید.

  مقدمه‌ای بر همدلی
مشاهده
"03:09  
  مراحل همدلی
مشاهده
"03:13  
  تکنیک‌هایی برای ایجاد همدلی
مشاهده
"04:27  
مدیریت روابط

پس از گذراندن این فصل، شما قادر خواهید بود مهارت‌های اجتماعی را تعریف کنید و تخصص‌های مختلف آن را بررسی کنید. می‌توانید استراتژی‌هایی را برای کمک به ایجاد روابط و پیوندهای کاری پیاده‌سازی کنید و تفاوت بین واقعیت‌ها و احساسات را تشخیص دهید همچنین قادر خواهید بود استراتژی‌های گوش دادن را اعمال کنید تا به یک شنونده بهتر و در نهایت یک ارتباط دهنده بهتر تبدیل شوید.

  مقدمه‌ای بر ارتباطات
مشاهده
"02:02  
  مهارت‌های اجتماعی
مشاهده
"03:47  
  اثر امواج بیوشیمیایی
مشاهده
"02:23  
  نظرات نهایی در مورد ESI
مشاهده
"04:25  

ویژگی‌های دوره

زیرنویس فارسی
زیرنویس فارسی

این دوره دارای زیرنویس اختصاصی است.

درباره دوره

"ما به گونه‌ای طراحی شده‌ایم که با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم. علوم اعصاب کشف کرده است که طراحی مغز ما به گونه‌ای است که هر زمان با شخص دیگری تعامل می‌کنیم، به طور غیرقابل اجتنابی به یک اتصال مغز به مغز صمیمی پیوند می‌یابد." دانیل گلمن

هوش هیجانی-اجتماعی (ESI) به عنوان مجموعه‌ای از مهارت‌ها تعریف می‌شود که نشان می‌دهد فرد توانایی تشخیص رفتارها، خلقیات و امیال خود را دارد و بهترین مدیریت را با توجه به موقعیت انجام می‌دهد. این دوره ابزارهای لازم برای برخورداری از هوش هیجانی و اجتماعی در محل کار را در اختیار شما قرار می دهد.

داشتن توانایی تسلط بر ESI به کارمندان یک مزیت متمایز در موقعیت خود می‌دهد. به آنها این امکان را می‌دهد تا به مرکز عاطفی خود دسترسی پیدا کنند و در عین حال روابط خود را با اعضای تیم خود مدیریت کنند. مهارت‌هایی که با هوش هیجانی و اجتماعی همراه هستند اغلب آنچه را که یک مجری متوسط را از یک مجری عالی جدا می‌کند، مشخص می‌کند. برخلاف هوش عمومی ما، هوش هیجانی را می‌توان آموخت و در طول زمان بهبود بخشید.

در این دوره، ما ارزش هوش هیجانی و اجتماعی را برای موفقیت شغلی توضیح خواهیم داد، مهارت‌های فعلی هوش هیجانی و اجتماعی را ارزیابی خواهیم کرد و شما چهارچوب بنیادی 4 ربع هوش هیجانی و اجتماعی (ESI) را برای درک، استفاده و مدیریت احساسات کشف خواهید کرد.

ما توضیح خواهیم داد که چگونه استرس می‌تواند بر کاربرد مهارت‌های هوش هیجانی و اجتماعی تأثیر بگذارد و در مورد اقدامات لازم برای ایجاد ارتباطات و ایجاد روابط برای اثربخشی حرفه‌ای بیشتر تأمل خواهیم کرد.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher Laurie Cozart

Laurie Cozart، بنیانگذار Brain Squared Solutions، یک مدیر با تجربه و متخصص در حوزه‌های رهبری، مربیگری و مشاوره سازمانی است. او بیش از 30 سال سابقه کار در بخش‌های دولتی و غیردولتی دارد و در این مدت در سمت‌های مختلفی از جمله عضو هیئت مدیره، مدیر اجرایی، مدیر عامل و مدیر ارشد اجرایی فعالیت داشته است. Laurie در 17 سال گذشته به سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ در زمینه‌های رهبری و توسعه سازمانی مشاوره داده و مربیگری کرده است. تخصص‌های او در زمینه‌های توسعه سازمانی، مدیریت برنامه و عملیات، برنامه‌ریزی استراتژیک و توسعه برنامه آموزشی است. او بیش از یک دهه مربی اجرایی و مدرس توسعه رهبری در دانشگاه دیویس کالیفرنیا، بوده است. او همچنین جایزه خدمات برجسته را از دانشگاه دیویس کالیفرنیا، دریافت کرده است.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
علی نوروزی 1402-11-28
اول اینکه دوره خیلی کوتاه و اجمالی بود و در حد یک دوره رایگان خوب می بود (خصوصا که باید با این سرعت بالای گویش گوینده، دائم پاز کنیم که مطلب از دست نرود) دوم اینکه این دوره متعلق با گوینده و ناشر خارجی می باشد و خوبه که کپی رایت رو رعایت کنیم و حداقل رایگان بازنشرش کنیم! (زیر نویس کردن صد هزار تومان هزینه ، اونم به ازای هر بازدید کنندهمنطقی نیست) (امیدوارم نظر بدون ویرایش منتشر بشه، درغیر این صورت دیگه وقت برای نظر دادن دوره ها نمی گذارم)
مکتب‌خونه
سلام دوست عزیز ویدئوها به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است و هزینه ای که پرداخت می کنید فقط بابت زیرنویس فارسی دوره است.

دوره‌های پیشنهادی

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟
بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.
poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  Coursera
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  0:59 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  0:59 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)
course-feature   زیرنویس فارسی