×
ribbon

آموزش وب‌سایت تبلیغاتی با لاراول

لاراول یک چارچوب PHP منبع باز به‌حساب می‌آید که برای توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب با الگوی MVC (model-view-controller) طراحی شده است. این چارچوب بر اساس چارچوب Symfony PHP بوده و ابزاری با یادگیری آسان ... ادامه

ارائه دهنده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
سطح: مقدماتی
 پلاس
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

پیش‌نیاز‌ها

آشنایی مقدماتی با لاراول

سرفصل‌های دوره آموزش وب‌سایت تبلیغاتی با لاراول

ثبت‌نام و ورود

در این فصل ما بخش ثبت‌نام و ورود را پیاده‌سازی می‌کنیم.

  فارسی‌سازی صفحه ثبت‌نام و ورود
"15:11  
  پیاده‌سازی ثبت‌نام و ورود
"09:23  
پنل ادمین

در این فصل ما پنل ادمین را با استفاده از قالب آماده بوتسراپ پیاده‌سازی می‌کنیم تا وب‌سایتمان را مدیریت نماییم.

  دانلود قالب از سایت بوتستراپ
"09:39  
  مشخص کردن ادمین و دادن دسترسی به آن
"10:31  
  نمایش لیست کاربران
"14:49  
  نمایش تاریخ شمسی و همچنین حذف کاربر
"14:05  
  ویرایش کاربر
"16:51  
  ساخت جدول دسته‌بندی‌ها
"05:31  
  نمایش لیست دسته‌بندی‌ها
"07:27  
  افزودن دسته‌بندی جدید
"13:24  
  نکته افزودن دسته‌بندی
"01:12  
  پیاده‌سازی ویرایش دسته‌بندی‌ها
"07:53  
  پیاده‌سازی بخش پلن‌ها
"11:08  
  پیاده‌سازی جدول آگهی‌ها
"05:41  
پیاده‌سازی پروفایل کاربری و ظاهر سایت

در این فصل ما اول منو های سایت را می‌سازیم و ظاهر اولیه را درست می‌کنیم و سپس پروفایل کاربری را می‌سازیم تا کاربر بتواند مشخصات خود را ویرایش کند.

  نمایش دسته‌بندی‌ها
"11:08  
  پیاده‌سازی اولیه ظاهر پروفایل
"09:47  
  تکمیل ویرایش پروفایل کاربری
"10:19  
ساخت آگهی توسط کاربر

در این فصل به پیاده‌سازی مراحل ساخت آگهی توسط کاربر می‌پردازیم که شامل ساخت آگهی نقدی و رایگان است.

  نمایش پلن‌ها
"07:51  
  انتخاب پلن
"08:15  
  پیاده‌سازی ویو ساخت آگهی
"11:32  
  اعتبارسنجی مقادیر وارد شده
"07:59  
  قسمت اول ساخت آگهی
"06:22  
  قسمت نهایی ساخت آگهی
"10:44  
پیاده‌سازی ظاهر سایت و ادامه مراحل ساخت آگهی
  نمایش آگهی در صفحه اول
"08:43  
  پیاده‌سازی صفحه اختصاصی آگهی‌ها
"14:43  
  نمایش آگهی‌های مربوط‌به هر دسته‌بندی
"08:15  
  پرداخت آنلاین - بخش اول
"06:41  
  پرداخت آنلاین - بخش دوم
"13:29  
  پرداخت آنلاین - بخش سوم
"15:33  
تکمیل پنل ادمین

در این فصل پنل ادمین را تکمیل می‌کنیم. به دلیل پیاده‌سازی پرداخت‌ها و ساخت آگهی‌ها در مرحله قبلی، مدیریت آن‌ها را در این بخش به پنل ادمین اضافه می‌کنیم.

  ساخت مدیریت آگهی‌ها
"14:25  
  مشاهده آگهی و تایید آگهی
"10:46  
  رد کردن آگهی
"13:25  
  سرچ آگهی در سایت
"05:46  

درباره دوره

لاراول یک چارچوب PHP منبع باز به‌حساب می‌آید که برای توسعه برنامه‌های کاربردی تحت وب با الگوی MVC (model-view-controller) طراحی شده است. این چارچوب بر اساس چارچوب Symfony PHP بوده و ابزاری با یادگیری آسان و در عین حال قدرتمند برای توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌های کاربردی وب با امکانات کامل فراهم می‌کند. همچنین یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا در هنگام ایجاد برنامه‌ها از آن استفاده کنند. چارچوب لاراول همچنین شامل یک سیستم قالب، سیستم مسیریابی، سیستم احراز هویت و مجوز و انواع اجزای دیگر است. همچنین لاراول یک رابط خط فرمان (CLI) برای مدیریت برنامه‌ها دارد. دوره آموزش طراحی سایت با لاراول با هدف آموزش این فریمورک در امور توسعه وب تهیه شده که در ادامه به معرفی این دوره خواهیم پرداخت.

آموزش طراحی سایت با لاراول جامع و کاربردی

لاراول یکی از قوی‌ترین و پرطرف‌دارترین فریم‎ورک‌های php است. لاراول با بقیه فریم‌ورک‌های ابتدایی یک سری تفاوت‌هایی دارد. اولین چیز جالب این است که سیستم Migration خوبی دارد. دوره آموزش طراحی سایت با لاراول با هدف آموزش این فریم‎ورک در مکتب خونه تهیه شده است. این دوره در ٥ فصل عرضه و مدت‌زمان لازم برای گذارندن آن 6 ساعت خواهد بود.

مزیت‌های آموزش طراحی سایت با لاراول

از مهم‌ترین مزیت‌های آموزش طراحی سایت با لاراول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسان بودن: یادگرفتن لاراول آسان است اگر شما قبلاً با هر یک از فریم‌ورک‌های php کارکرده باشید، در کمتر از ۱ هفته می‌توانید پروژه خود را با لاراول استارت بزنید. برای این کار فقط نیاز هست به سایت laravel.com یک سری بزنید و حالا اگر زبان انگلیسی‌تان زیاد خوب نیست به آدرس laravel.ir مراجعه کنید.برای دوستانی که تازه می‌خواهند با فریم‌ورک کار کنند هم این رو بگم، که لاراول بهترین گزینه برای یادگیری کار با فریم‌ورک‌ها هست. 
  •  سرعت‌بالای کدنویسی و توسعه پروژه با لاراول: هرچند در این زمینه نوع معماری و خیلی چیزهای دیگر تأثیر مستقیم دارند اما لاراول با امکاناتی که در اختیار شما قرار داده سرعت کدنویسی و توسعه پروژه رو خیلی بالا می‌برد.
  •  آزاد بودن در انتخاب معماری و شیوه کدنویسی: لاراول شما را ملزم به استفاده از یک سیاست خاص برای کدنویسی نمی‌کند و شما می‌توانید هر طور که راحت‌تر هستید پروژه خود را طراحی کنید و این واقعاً برای برنامه‌نویس‌ها لذت‌بخش است.
  •  Blade :Blade یک Template Engine بسیار قوی هست بوده که کارکردن باهاش هم خیلی آسان و است هم خیلی لذت‌بخش است. که این ویژگی  واقعاً کمک خیلی خوبی برای برنامه‌نویس‌های php توی حوزه UI به‌حسابپروژه هاشون است  می‌آید و لایه نمایشی را توی پروژه به‌خوبی مدیریت می‌کند و دست شما رو توی پیاده‌سازی کاملاً باز می‌گذارد.
  •  Eloquent: به عبارت دیگر Eloquent ORM برای کار با بانک اطلاعاتی بوده و اولین مزیتش این که شما می‌توانید با چندین بانک اطلاعاتی کار کنید و صرفاً Mysql مطرح نیست. حالا مزیت خیلی بهترش ساده بودن کار با Eloquent است که حتی اگر درک خوبی از ساختار ORM و این داستان‌ها نداشته باشید می‌توانید از این به‌خوبی استفاده کنید و از مزیت‌هایش بهره‌مند باشید.
  • همچنین اجرا شدن دستورات و کنترل لاراول توسط Terminal و دستورات آن است. مثلاً یکی از مزایای همین امکان  آپدیت بودن کتابخانه‌های موجود در پروژه به‌واسطه Composer است که لاراول کارها خیلی از این استفاده می‌کنند و به‌واسطه تایپ کردن دستور آپدیت همیشه کتابخانه‌های پروژه ما آپدیت هستند.

اهداف دوره آموزش طراحی سایت با لاراول چیست؟

ما در این دوره آموزش طراحی سایت با لاراول قصد داریم یک وب‌سایت تبلیغاتی را از صفرتاصفر تا صد با فریم‌ورک لاراول و زبان پی اچ پی پیاده‌سازی کنیم تا شما به‌صورت عملی و پروژه‌ای و در سطح تجاری این فریم‌ورک را یاد بگیرید و بتوانید وارد بازار کار شوید. علت انتخاب سایت تبلیغاتی برای آموزش در مکتب خونه این است که می‌توانیم اکثر مطالب مرتبط با آنچه شما در دنیای بیرون برای استخدام شدن یا فریلنسر شدن نیاز دارید را به شما آموزش دهیم.

لازم به ذکر است لاراول فرصت‌های شغلی ویژه‌ای در داخل و خارج از کشور برای شما فراهم می‌کند و همچنین بسیاری از شرکت‌های بزرگ ایرانی و خارجی از این فریم‌ورک برای توسعه محصولات خود استفاده می‌کنند. پیش‌نیاز این دوره آشنایی مقدماتی با لاراول است.

ما در این دوره اول مبحث ثبت‌نام و ورود را کامل می‌کنیم و سپس سراغ پیاده‌سازی پنل ادمین می‌رویم و بعد از آن پروفایل کاربری را می‌سازیم و ظاهر سایت را طراحی می‌کنیم و بعد از آن سراغ پیاده‌سازی ساخت آگهی‌ها توسط کاربران خواهیم رفت و در آخر پنل ادمین را تکمیل می‌کنیم. وب‌سایت تبلیغاتی یکی از پر درخواستی‌ترین پروژه‌های امروزه است و سعی کردیم که با آموزش پیاده‌سازی این وب‌سایت شما را برای بازار کار آماده نماییم.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher تابش روحانی

تابش روحانی کارشناس هوش مصنوعی و برنامه‌نویس فول‌استک هستند و از سال 1392 برنامه‌نویسی را آغاز کرده‌اند و در شرکت‌ ایریسای اصفهان مشغول به کار هستند. ایشان به برنامه‌نویسی و یادگیری علاقه‌ی ویژه‌ای دارند و از سال 92 آموزش Html,Css را شروع کرده‌اند و بعد از آن سراغ یادگیری جاوا اسکریپت رفته و زبان php آشنا شده‌اند و پس از یادگیری کامل با فریم‌ورک لاراول آشنا شده‌اند و از سال 94 تا کنون  با زبان لاراول در حوزه برنامه‌نویسی وب کارکرده‌اند.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.

دوره‌های پیشنهادی

فریم ورک لاراول

لاراول یک چارچوب وب رایگان و منبع باز PHP است که توسط Taylor Otwell ایجاد شده و برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب با الگوی معماری مدل-نما-کنترلر (MVC) و بر اساس Symfony در نظر گرفته شده است. برخی از ویژگی‌های لاراول عبارت‌اند از یک سیستم بسته‌بندی مدولار با یک مدیر وابستگی اختصاصی، راه‌های مختلف برای دسترسی به پایگاه داده‌های رابطه‌ای، ابزارهایی که به استقرار و نگهداری برنامه‌ها کمک می‌کنند. دوره آموزش طراحی سایت با لاراول با هدف آموزش این فریمورک تهیه شده است.

کاربردهای فریمورک لاراول

از مهم‌ترین موارد استفاده از فریم ورک لاراول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ساخت برنامه‌های کاربردی وب: لاراول یک انتخاب محبوب برای توسعه برنامه‌های کاربردی وب است، زیرا مجموعه‌ای قوی از ویژگی‌ها و ابزارها را برای ایجاد وب‌سایت‌های پویا ارائه می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارها از آن برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب سفارشی استفاده می‌کنند که می‌توانند کارهای پیچیده را انجام دهند.

2. خودکارسازی وظایف: لاراول برای خودکارسازی کارهایی مانند زمان‌بندی کارها، ارسال ایمیل و موارد دیگر بسیار عالی است. همچنین طیف گسترده‌ای از API ها را برای ساده‌سازی فرآیند توسعه برنامه‌های کاربردی وب ارائه می‌دهد.

3. ساخت API: لاراول با معماری سبک‌وزن و انعطاف‌پذیر خود، ایجاد APIهایی را که به برنامه‌های موبایل و وب قدرتمند می‌شوند، آسان می‌کند.

4. سیستم مدیریت محتوا: لاراول با سیستم قالب‌سازی قدرتمند و سازنده پرس‌وجو پایگاه داده، انتخابی عالی برای ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا است.

5. احراز هویت و مجوز: لاراول اجرای احراز هویت و مجوز را در برنامه‌های کاربردی وب آسان می‌کند. تعدادی ویژگی برای احراز هویت و مجوز دادن به کاربران ارائه می‌دهد.

چگونه فریم ورک لاراول را یاد بگیریم؟

برای یادگیری لاراول قدم‌های زیر را باید طی کرد:

1. با یادگیری اصول اولیه چارچوب لاراول شروع کنید. این را می‌توان با مطالعه اسناد رسمی ارائه شده در وب‌سایت لاراول انجام داد.

3. هنگامی که با اصول اولیه آشنا شدید، شروع به ساختن پروژه‌های ساده کنید. این می‌تواند یک وبلاگ یا یک لیست ساده برای انجام کارها باشد.

4. اگر  در طول فرایند توسعه گیر کردید، منابع زیادی به صورت آنلاین برای کمک به شما وجود دارد، مانند Stack Overflow، انجمن‌های رسمی لاراول و بسیاری از موارد دیگر.

5. دانش و تمرین خود را با ساخت پروژه‌های پیچیده‌تر آزمایش کنید. این می‌تواند شامل ساخت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک کامل یا یک سایت شبکه اجتماعی باشد.

6. در نهایت تمرین و تمرین و تمرین برای افزایش مهارت

سخن پایانی

لاراول یکی از چارچوب‌های ضروری برای توسعه وب است و اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر در امور طراحی سایت فعالیت دارید و می‌خواهد با لاراول مهارت های خود را بهبود بخبشید، هم اکنون با ثبت نام در دوره آموزش لاراول اولین و مهم‌ترین قدم خود را در این زمینه بردارید.

poster
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذارندن دوره:  6 ساعت
مجموع محتوای آموزشی:  6 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)