آموزش رایگان پرایس اکشن

poster
پیش‌نمایش دوره

پرایس اکشن یا حرکات قیمتی چیست؟معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن به معنای درک عمیق از الگوهای مختلف عملکرد قیمت است که در بازار شکل می‌گیرد. مشکل این الگو این است که بسیاری از آن‌ها در ... ادامه

برگزارکننده:  مکتب‌خونه  مکتب‌خونه
مدرس دوره:
2.9 (8 رای)
سطح: مقدماتی
 رایگان
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  19 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)

سرفصل‌های دوره آموزش رایگان پرایس اکشن

فصل 1: اصول کلی

در این فصل با مقدماتی در خصوص روند، حمایت، مقاومت و در نهایت در خصوص قواعد کلی پرایس اکشن آشنا خواهیم شد.

  انواع نمودارها
مشاهده
"09:59  
  روند، حمایت و مقاومت‌ها
مشاهده
"12:15  
  مثال خط روند و کانال
مشاهده
"02:19  
  قواعد کلی پرایس اکشن
مشاهده
"15:36  
فصل 2: الگوهای شمعی

در این فصل به معرفی انواع الگوهای کندل استیک می‌پردازیم که شامل الگوهای صعودی و نزولی بوده و مجموعا ۶۴ الگو قابل استفاده است.

  معرفی الگوهای کندل استیک
مشاهده
"01:26  
  الگوهای شمعی (1)
مشاهده
"15:36  
  الگوهای شمعی (2)
مشاهده
"13:48  
فصل 3: استراتژی معاملات بر مبنای PAT

این فصل به ویژه در خصوص مهم‌ترین و کاربردی‌ترین الگوها و طرز استفاه از پرایس اکشن در معاملات پرداخته شده‌است.

  INSIDE BAR
مشاهده
"16:26  
  PIN BAR
مشاهده
"16:41  
  کندل پوششی
مشاهده
"08:33  
  ساختارهای جعلی
مشاهده
"11:01  
  مثال‌های کاربردی و استراتژی معاملات
مشاهده
"05:47  
فصل 4: الگوهای کلاسیک

درباره دوره

پرایس اکشن یا حرکات قیمتی چیست؟معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن به معنای درک عمیق از الگوهای مختلف عملکرد قیمت است که در بازار شکل می‌گیرد.

مشکل این الگو این است که بسیاری از آن‌ها در بازار شکل می‌گیرند، دانستن اینکه کدام‌یک را باید برای یادگیری انتخاب کنید و باید استفاده کنید می‌تواند کاملاً چالش‌برانگیز باشد.

برای حل این مشکل، سعی شده که در این دوره علاوه بر پوشش حداکثری مطالب در فصول مختلف مهم‌ترین الگوهای قیمت که باید به عنوان یک معامله‌گر یاد بگیرید، آورده شود.

الگوهای پرایس اکشن با هر شمع شکل می‌گیرد و معامله‌گر به دنبال الگوهای مختلف است تا بتواند نقاط ورود و خروج را شناسایی کند.

یکی از مهم‌ترین نکات در بازارهای مالی عدم پیش‌بینی از وضع آینده بازارهاست، در این روش و با این رویکرد که ممکن است قیمت‌ها به نقاط اولیه و سطوح قبلی خود بازگردند، فرد پرایس اکشن تریدر با استفاده از رصد کندل در تایم‌های مختلفی اقدام به معامله می‌نماید.

نکته مهم اینجاست که پیش‌بینی وجود ندارد و افراد به محض ساخته‌شدن کندل و پایان آن اقدام به ورود و خروج می‌کنند.

پرایس اکشن یا حرکات قیمتی (Price Action) یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال قوی‌ترین استراتژی‌های معاملاتی است که می‌تواند با تمرین و تکرار به تدوین یک استراتژی سریع و آسان منجر شود.

به‌طورکلی سه الگوی کلی وجود دارد که ممکن است در بازار شکل بگیرد:

  • الگوهای معکوس قیمتی
  • الگوهای ادامه‌دهنده قیمتی
  • الگوهای کندل استیک

همچنین یکی از مزایای این دوره، تحلیل نقاط حد سود و حد ضرر است و فرد می‌تواند با استفاده از مطالب این دوره برای خود یک استراتژی معاملاتی ساده و کاربردی تهیه و تدوین نماید.

در PAT الگوهای بسیاری وجود دارد و کاربرد بیشتر آن برای بازارهایی با سرعت معاملاتی بالا است، معامله‌گر می‌تواند با استفاده از تایم فریم‌های پایین‌تر در نقاطی که احساس می‌کند روند می‌تواند تغییر جهت دهد یا آغازی برای روند رشد باشد را شناسایی کرده و برای تایید از الگوهای قیمتی و کندلی استفاده نماید.

پین‌بار در PAT نقش بسیار مهمی دارد که تقریباً می‌توان گفت به عنوان مهم‌ترین الگو برای بازارهای قوی از آن استفاده می‌شود. یکی از معایب این روش این است که در عین سادگی، نیاز به تجربه فراوانی دارد، و پیچیدگی شناخت الگوهای صحیح آن کار مشکلی است.

یکی از کارکردهای پرایس اکشن در تحلیل تکنیکال برای فریب قسمتی از بازار بورس است، این فریب باعث خواهد شد که معامله‌گر نتواند به راحتی از بازار سود کند و معمولاً خرید یا فروش خلاف جهت باعث زیان سنگین او شود، کاربرد این موضوع را می‌توان به وضوح در الگوهای جعلی پرایس اکشن دید که چگونه پین‌بار می‌تواند معامله‌گران را غافل‌گیر کند.

درباره استاد

maktabkhooneh-teacher قاسم کریمی

قاسم کریمی، مؤسس انجمن مديريت و انجمن بازار سرمايه دانشگاه شريف، دانش‌آموخته مهندسي نفت و کارشناسی‌ارشد مديريت كسب‌و‌كار در حوزه مالي (MBA Finance) از دانشگاه صنعتي شريف هستند.

از سوابق کاری ایشان می‌توان به كارشناس شركت فرابورس ايران، مشاور سرمايه‌گذاري شركت مديريت سرمايه كيان در حوزه تأمين مالي، كارشناس تحليل بنيادي بورس 24 به طور خاص صنعت پتروشيمي و مدرس دوره‌های آموزشی تحلیل تکنیکال و بنيادي دانشگاه صنعتی شریف، تهران، اميركبير و دانشگاه‌هاي شهرستان‌ها، شعبه مركزي شركت كارگزاري مفيد، همكاري با سازمان‌ها و شركت‌ها اشاره کرد.

مشاهده پروفایل و دوره‌‌های استاد

نظرات کاربران

تا کنون نظری برای این دوره ثبت نشده است. برای ثبت نظر باید ابتدا در دوره ثبت نام کرده و دانشجوی دوره باشید.
محمد توکلی شوریجه 1399-05-10
باسلام . بیان آقای کریمی در این دوره بسیار شیوا تر و قابل فهم تر از دوره های قبلیشون بود. تمرکز ، دقت و حوصله بیشتری برای توضیح درس و حل تمرین ها خرج کردند. بهتر بود قسمت الگو های کندل استیک رو از دوره تحلیل تکنیکال بر نمی داشتند و دوباره توضیح می دادند. چون دوره بصورت زنده و دوطرفه برگزار نمیشه اگر دارای تمرین بود میتونست کمک بیشتری به یادگیری افراد کند. با این وجود آقای کریمی از اساتید حرفه ای بازار سرمایه هستند.و چه خوب بود که این امکان وجود داشت تا بتوان کمک بیشتری در رفع اشکالات معاملاتی بورسی افراد ازشون گرفت.
مکتب‌خونه
ممنون از نظر شما پیام شما به واحد مربوطه منتقل شد
1399-11-24
سلام.با وجود زحمتی که برای این دوره کشیده شده است،اما چارچوب خاصی ندارد.نمیشه گفت اصلا خوب نیست چراکه در برخی قسمتها مبحث های مفیدی (خصوصا فصل اول یا همان اصول کلی)مطرح می شود.با این حال نباید به عنوان پرایس اکشن مشاهده کرد ،چراکه پرایس اکشن برخلاف نظر مدرس تنها الگوهای کندل استیک نیست.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم موارد مطرح شده جهت بررسی به بخش مربوطه ارسال شد. لطفا جهت توضیحات بیشتر به ایمیل پشتیبانی پیام دهید. info@maktabkhooneh.org
1400-05-18
تسلط بسیار پایین و تنوع کم. نمونه مثال های ضعیف
1399-10-03
متاسفانه دوره اصلا کیفیت مناسب را ندارد تقریبا 90 درصد آموزش حول چندتا اسلاید انگلیسی هست بدون مثال روی چارت و بررسی حالات.
مکتب‌خونه
همراه عزیز؛ از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم. موارد مطرح شده جهت بررسی بیشتر به بخش مربوطه ارسال شد. در صورت نیاز به پیگیری بیشتر با شما در ارتباط خواهیم بود.

دوره‌های پیشنهادی

poster
پیش‌نمایش دوره
  
برگزار کننده:  مکتب‌خونه
  
زمان مورد نیاز برای گذراندن دوره:  19 جلسه
مجموع محتوای آموزشی:  3 ساعت ویدئو
 (قابل دانلود می‌باشد)